урок "Київська Русь за правління Володимира Великого. Запровадження християнства як державної релігії."

Про матеріал
При розробці цього уроку було використано частково пошуковий метод, що свідчить про реалізацію навчальної мети уроку, високий пізнавальний інтерес учнів до предмету, мотивацію учіння, розвиток логічного та критичного мислення, мовлення – вміння висловлювати свої думки.
Перегляд файлу

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

7 КЛАС

 

Тема уроку: Київська Русь за правління Володимира Великого. Запровадження християнства як державної релігії.

 

Мета уроку: охарактеризувати князя Володимира як державного діяча; проаналізувати зовнішню і внутрішню політику; з'ясувати, які реформи запровадив Володимир; проаналізувати основні напрямки політики князя Володимира, визначити роль його діяльності для зміцнення держави на Русі. Розвивати вміння працювати з картою, текстом підручника,  давати оцінку історичним явищам. Сприяти формуванню патріотичної свідомості.

Тип уроку: урок-дослідження.

Обладнання: підручник (Смолій В. А., Степанков В. С. Історія України. 7 клас. – К: Генеза, 2007. – 224 с.), атлас, контурні карти, комп’ютер, проектор, екран, презентація до уроку, учнівські презентації з випереджувальними завданнями, фрагмент фільму «Історія України, 2008. 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Проблемна ситуація (демонструється фото памятника)

                 Описание: volodymyrx

Перед вами зображення памятника, скульптором якого є І. Кавалерідзе.

1. Кому споруджено цей памятник ?

2. Що він зробив для країни? 

Запитання

Як ви вважаєте, про кого або про що ми говоритимемо сьогодні? (Учитель повідомляє тему та мету уроку.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Князь Володимир: людина і державець. Прихід Володимира до влади.

Учитель. Княгиня Ольга ходила на древлян і жорстоко помстилася за смерть свого чоловіка. Вона взяла до свого дому полонянку Малушу, і та вірно служила своїй господині, ведучи велике господарство. Одного разу красуню Малушу помітив юний князь Святослав і закохався в неї. Малуша відповіла йому взаємністю. Але сувора мати заборонила йому одружуватися на полонянці-рабині, хоча і знатного роду. В інтересах держави Ольга прагнула одружити сина на дочці візантійського імператора.

Незабаром Малуша народила сина Володимира, якого у неї відібрали, а саму вигнали з князівського двору. Свої дитячі роки хлопчик провів при дворі княгині Ольги, яка і стала його вихователькою.

Про прихід Володимира до влади учням демонструється фрагмент фільму «Історія України, 2009. Ярополк, Олег, Володимир. Перший розбрат на Русі, 13 серія» (42:00-45:00).

Робота з поняттями

Учні записують визначення поняття «міжусобиця» в зошит.

Що таке міжусобиця? (Міжусобиця – це внутрішній розбрат, війна між окремими людьми чи суспільними групами в державі.)

2. Розширення територіальних меж Русі.

1) Робота з підручником § 7 (ст. 41-42).

2) Користуючись атласом учні наносять на контурній карті межі держави Володимира Великого.

3. Внутрішня політика Володимира Великого. Реформи.

Учні у вигляді презентації демонструють своє випереджальне завдання і самостійно заповнюють таблицю  «Реформи Володимира Великого»

 

Реформа

Мета

Результат

Історичне значення

1.Адміністративна

 

 

 

2.Військова

 

 

 

3.Оборонна

Укріплення Києва

Широке будівництво фортець

Фортеці стали опорними пунктами в боротьбі з печенігами

4.Градобудівна

 

 

 

5.Судова

 

 

 

6.Фінансова

 

 

 

7.Релігійна

 

 

 

  Описание: A1hDACn1 Роблячи підсумкове узагальнення до питання "Реформи Володимира Великого", вчитель акцентує увагу учнів на впровадженні Володимиром Великим християнства, як державної релігії (демонструється картина Васнецова "Хрещення Русі").

 

 

4. Хрещення Київської Русі.

Учень отримав випереджуюче завдання на попередньому уроці і готує власне повідомлення з презентацією.

Робота з поняттями

Учні записують визначення поняття «християнство» в зошит.

Що таке християнство? (Християнство – це світова релігія, яку Володимир Великий прийняв за державну для Київської Русі.)

 

5.Історичне значення діяльності князя Володимира Великого.

Тестування .(Правильні відповіді виділити зеленим кольором, не правильні –червоним.)

  1. Як ви думаєте , чи змінили державу реформи , що проводив Володимир?
  2. Як ви вважаєте , чи зміцнилась за Володимира центральна влада в державі ? 
  3. Чи стала Київська Русь за Володимира рівною серед країн тогочасної Європи?
  4. У народі Володимира називали Мудрим . 
  5. Чи сприяло прийняття християнства на русі розвитку культури ? 
  6.  Армія стала  більш слабкою за Володимира Великого ?   

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Проводиться у формі гри «Міцний ланцюжок»: учитель говорить по-черзі учням дієслово, яке характеризує діяльність Володимира, а учні доповнюють їх. Якщо учень не знаходить що сказати – встає, тобто перериває ланцюжок (під час проведення гри демонструється відповідний слайд презентації до уроку).

Князь Володимир:

  • Закінчив…………….(об’єднання слов’янських племен).
  • Підкорив……………(вятичів, радимичів).
  • Переміг……………..(печенігів).
  • Побудував………….(міста-фортеці, Десятинну церкву).
  • Заснував……………(м. Володимир-Волинський, м. Переяслав).
  • Упорядкував……….(управління державою).
  • Прийняв……………(християнство).
  • Укріпив…………….(давньоруську державу).
  • Розвивав……………(культуру, освіту, торгівлю).
  • Чеканив……………(злотники, срібники).

V. Узагальнення вивченого матеріалу

Графічний диктант .(Правильну відповідь позначити стрілочкою вверх-  , не правильну – вниз )     -  правильно виконаним завданням буде ,якщо всі стрілочки стануть вверх.https://docs.google.com/drawings/u/0/d/skkwOhZ4Nu0RjLze9Hss3Nw/image?w=16&h=28&rev=1&ac=1&parent=0B60jAH9CxpTgeEJuYkFPMzF3YkUhttps://docs.google.com/drawings/u/0/d/sDGKX6m408DQ6vezZxkMFLw/image?w=16&h=33&rev=1&ac=1&parent=0B60jAH9CxpTgeEJuYkFPMzF3YkU

1. Як Володимира називала церква? (Святим)

2. Як князя Володимира називали люди? (Ясним Сонечком)

3. Як князя Володимира називали історики? (Великим)

4. Що розпочалося на Русі після смерті Святослава? (Боротьба синів Святослава за владу)

5. Яке першочергове завдання поставив перед собою Володимир Великий, прийшовши до влади в Києві? (Розширення меж держави)

6. Як називався герб великого князя? (Тризуб)

7. Яку реформу провів князь, щоб поширити владу правлячої династії на всі землі? (Адміністративну)

8. Яке головне завдання ставив перед собою Володимир у сфері зовнішньої політики? (Боротьбу з печенігами)

9. Яку реформу провів Володимир Великий у 988 році? (Охрестив Русь)

Бесіда за запитаннями супроводжується демонстрацією відповідного слайду презентації до уроку.

VІ. Підсумок уроку

Учитель. Київська Русь за Володимира Великого досягла політичної могутності, а його діяльність сприяла розвитку держави й зміцненню її міжнародного авторитету. Хрещення Русі сприяло європеїзації давньоруського суспільства, прилучало державу до європейського культурного й державного життя.

VІІ. Домашнє завдання (демонструється відповідний слайд презентації до уроку)

1. Опрацювати § 7 (ст 41 – 50).

*2. Написати міні-твір за темою «Роль християнства у становленні держави Київська Русь».

 

docx
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
21 грудня 2020
Переглядів
1016
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку