Комбінований урок на тему «Кислоти. Фізичні властивості кислот. Поширення в природі, застосування» із застосуванням диференційованого підходу, 8клас ( клас інклюзивного навчання)
Тема: Кислоти. Фізичні властивості кислот. Поширення в природі, застосування.
Мета: формувати поняття про кислоти, особливості їх складу та назв, розглянути фізичні властивості, поширення їх у природі та застосування; розвивати вміння порівнювати та систематизувати, сприяти розвитку творчого мислення комунікативних вмінь, грамотної хімічної мови;
розвивати логічне мислення, пам'ять, формувати в учнів елементи наукового світогляду, вміння використовувати отримані знання;
виховувати інтерес до предмету, наполегливість, почуття поваги до інших, толерантності, готовність до співпраці і взаємодопомоги .
Тип уроку: комбінований
Обладнання: мультимедійний проектор, картка ТАН-вправи для учнів ОПП, зразки кислот у пробірках з етикетками з формулами й назвами (НСl, HNO3, H2SO4, Н3РO4)
Девіз уроку: Навчаємось не заради школи,
а задля життя…
давньоримський філософ Сенека
Хід уроку |
Зміст. Форми і методи організації навчальної діяльності учнів |
Організація навчальної діяльності учнів з ОПП |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Організація класу |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Актуалізація опорних знань |
Вправа «Мікрофон»
1.На які дві групи поділяються всі речовини? |
Питання надруковані або на екрані
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Гра «Хрестики-нулики» 1ряд: закреслити формули оксидів і дати визначення цього класу.
2ряд: закреслити формули основ і дати визначення цього класу.
3ряд: закреслити формули кислот і дати визначення цього класу.
|
У кожному рядку викресліть формулу речовини, яка належіть не до того класу, до якого належить решта Назвіть клас до якого належить решта речовин.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Мотивація пізнавальної діяльності |
Продовжуємо мандрівку країною Хімія. Щоб дізнатися про що сьогодні буде йти мова відгадайте ребус:
Так, ми сьогодні продовжимо розмову про кислоти. Розглянемо їх фізичні властивості, поширення в природі та застосування. Пригадайте як класифікуються неорганічні кислоти? (параграф 26 ст.138 О.Григорович) |
Розгадування ребуса з допомогою асистента. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Вивчення матеріалу |
«Асоціативний кущ» - фізичні властивості кислот. З чим асоціюється у вас слово кислота? Розповідь вчителя: З представниками класу кислот ви знайомі з дитинства. Який смак ви відчуваєте коли їсте зелене яблуко, лимон чи квашену капусту або п'єте кефір та інші кисломолочні продукти? Це тому, що в цих продуктах містяться органічні кислоти.(яблучна, лимонна, молочна) Щавлю кислий смак надає щавелева кислота і таких прикладів ми можемо навести ще багато. Тому цей клас і назвали кислотами. Найпершою з відомих людині кислот напевне була оцтова кислота. Недарма на латині кислота – асід. Спочатку кислотами вважали всі речовини, що мали кислий смак. Але сьогодні відомі і гіркі кислоти (пікринова) і солодкі (саліцилова) і взагалі без смаку (стеаринова). Серед неорганічних кислот, які ви вивчили переважають рідини, або легкоплавкі тверді речовини (ортофосфатна, боратна та силікатна кислоти). Безоксигеновмісні кислоти- фторидна, хлоридна, бромідна йодидна та сульфідна- це водні розчини газів які мають таку саму формулу як і кислоти. Більшість неорганічних кислот добре розчинні у воді( крім силікатної), (робота з таблицею розчинності), не мають запаху в розбавлених розчинах, а в концентрованих розчинах безоксигенові кислоти мають запах відповідних їм газів. Поширення та застосування кислот (робота з підручником параграф 32), заповнення таблиці:
|
Разом з асистентом складає «асоціативний кущ» працюючи з карткою ТАН-вправи Виберіть основні слова, що характеризують фізичні властивості кислот (додаток 1).
Таблиця надається роздрукована.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Закріплення, осмислення й систематизація знань |
1. Які речовини називаємо кислотами? 2. За якими ознаками класифікують кислоти? 3. Які фізичні властивості притаманні кислотам? 4. Яких правил техніки безпеки слід дотримувати під час роботи з кислотами? Гра «Пасьянс»-робота в парах
На столи учнів надаються картки з фрагментами кислот. Необхідно скласти формули кислот, наприклад:
1.Прокласифікувати складені формули кислот на одноосновні, двохосновні, трьохосновні. 2. Прокласифікувати складені формули кислот на оксигеновмісні та безоксигенові |
Гра «Пасьянс»-робота з асистентом. Завдання подається з коментарем: одноосновні кислоти містять один атом Гідрогену, двохосновні – два, трьохосновні-три.: Зразок: Одноосновні: HCl Двохосновні: Н2SO4 Трьохосновні: Н3PO4
Оксигеновмісні: Н2SO4 Безоксигенові: HCl |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.Підбиття підсумків |
Продовжити речення: Я знав(ла) раніше про кислоти….. Сьогодні я дізнався(лася)…. Я на уроці навчився(лася)…… Мені ще необхідно навчитися….. Оголошення оцінок |
Оцінювання стимулююче |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Рефлексія |
Оцініть за 12-бальною системою важливість знань, які ви отримали та можливість їх використовувати в житті.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Домашнє завдання |
Опрацювати параграф 32, О.Григорович Хімія 8 кл. ТОВ Видавництво «Ранок», 2021 Повторити формули кислот ст.138 Виконати №1,2 ст.175 |
Опрацювати параграф 32, відповідати на контрольні питання Повторити формули кислот ст.138
|
Додаток1