Урок " Клас Дводольні. Родина Букові. Дуб черешчатий".

Про матеріал
Поглибити знання учнів про представників класу Дводольні. Урок дає можливість учням працювати з джерелами додаткової інформації, гербарієм, роздавальним матеріалом, природними об’єктами, аналізувати, робити висновки, вміти зв’язно висловлювати думки. робити морфолого -біологічну, таксономічну характеристику дуба звичайного. Здійснювати патріотичне, екологічне виховання , виховувати учня, який вміє спостерігати, вести фенологічні спостереження.
Перегляд файлу

Тема:  Клас Дводольні.  Родина Букові. Дуб черешчатий.

 

Мета:  поглибити знання учнів про представників класу Дводольні, формувати знання про особливості рослин родини  Букові на прикладі дуба черешчатого,  розкрити його біологічні   особливості й народногосподарське значення,  поглибити знання з історії України,

Удосконалювати уміння  і навички  робити  морфолого – біологічну, таксономічну характеристику  представника родини  Букові  дуба звичайного,   працювати з джерелами додаткової  інформації, гербарієм, роздавальним матеріалом, природними об’єктами,  аналізувати, робити висновки, вміння зв’язко висловлювати думки.

Здійснювати  патріотичне,  екологічне  виховання  , виховувати  доброзичливого, ввічливого учня,  який вміє спостерігати,вести фенологічні спостереження.

Методи: інформаційно – рецептивні, репродуктивні, проблемно – пошуковий, релаксопедичний,

Обладнання та матеріали: проектор,ноутбук, гербарій , роздавальний матеріал.

Тип урок : засвоєння нових знань.  Урок з міжпредметними  зв’язками.

Епіграф: Ніхто не знає так  багато, як усі ми разом.

 Народна  мудрість.

  1. Організаційний момент.

-Пароль.

Вчитель:   Добрий день.   Пропоную налаштуватися на співробітництво й взаєморозуміння.  Перевірте правильність своєї осанки, готовність до уроку. Намахайтесь запам’ятовувати навчальний матеріал. Адже пам'ять це щоденник, який усі ми носимо  із собою, говорив Оскар Уайльд. Пам'ять  іде за мисленням  як тінь. Будьте уважними!

  1. Актуалізація опорних знань.

1.Конкурс «  Чи знаєте  ви  ознаки  класів?»  Учні  мають картки на яких  є відповіді. Вчитель зачитує текст, а учні знаходять на карточці  відповідь  і показують її.

2.Перевірка сенканів  про класи  та їх представників.

  1. Мотивація  навчальної діяльності.

Сьогодні ми знову вирушаємо  у подорож  загадковими   сторінками природи, де  кожен із вас поглибить  свої знання  про представників  класу Дводольних рослин.  Звертаємось до епіграфа уроку .

Вправа « Відгадай загадку»:  Багато рук, а нога одна? ( Дерево).

Серед дерев людина почуває себе бажаним гостем. Скільки кілець  вони ще присвятять кожному з нас?

  • Українські пісні оспівують це дерево, воно є зеленим патріархом лісів,  символом довголіття, могутності. Яке це дерево? ( Дуб)  Учні заспівали пісню « Ой на горі  два дубки».
  • Оголошення теми, мети , завдань уроку.
  • Діти створюють « Дерево очікування» на дошці.

Девіз уроку: на уроці як у лісі. Ледь, ледь прогавив усі пішли. Будь ласка, не  губися!

 

 Не забуваємо про самооцінювання.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

1.Загальна  характеристика родини Букові.

Учень – філолог . Розповідає легенду про дуб.

Вчитель презентує  ознаки рослин родини Букові.

 

Вправа : « Так   чи ні»

  1. Береза бородавчаста  представник родини Букові.
  2.  Букові мають плід горіх.
  3. Дуб черешчатий має складний  листок.
  4.  Бук однодольна рослина.
  5. Діброва це дубовий ліс.
  6. Бук поширений  по всій території України.

 

Завдання  1 група – знайди  зайву рослину « Третій зайвий»

Завдання 2 група – розгадай « Анаграму»

 

Систематики  роблять таксономічну характеристику дубу черешчатому.

Рольова гра « Ланцюжок».

 Щоб таксони запам’ятати

 Нумо ролі роздавати, зараз встаньте  не сидіть

 Ланцюжок таксонів  створіть.

На столах у  вас картки, зробіть класифікацію дуба черешчатого, а консультантом буде систематик. ( 2 хв.)

Учень – історик . Повідомлення про роль букових у малярстві.

 

Фізкультхвилинка.

Вчитель: Шановні учні , ми продовжуємо нашу подорож, але на шляху нам зустрілися  морфологи які  бажають ознайомити нас з :

1.Морфолого – біологічним  аналізом дуба черешчатого ( Час регламентується). Слово морфологам.  Після аналізу учні розглядають  пагони  літніх та зимових представників. Роблять порівняння та висновки.

Зустріч з лісівниками.

1.Господарське значення  дуба черешчатого.   (Відео)

 

Зустріч з дослідниками.

 

1.Що можна отримати  із жолудів, кори. ( Презентація).

 

Зустріч з істориками.

 

1.Дуб як символ. (Відео).  Дуб Т. Г. Шевченка, Залізняка.

 

Зустріч з екологами.

 

1.Охорона Букових.  Екологічна задача.

Гра « Дегустація»  Зрізи  стебел. Еколог пропонує « дегустатору»  в якого зав’язані очі упізнати , що він « спробував».   Не підказуйте, це ведмежа  послуга, так казав педагог  Ушинський. Чому? Бо  процес пригадування корисний.  Те, що  вдалося пригадати , буде пам’ятатися добре.     

Згадаємо   фітонциди.

5.Закріплення знань.

На групу учнів  по 2  літери. Згадаємо терміни.

Група 1: Р, Д.

Група 2: Ф, Д.  Група 3: Ж, К.

5.Рефлексія.

Чи справдились ваші очікування?  Чи досягли мети?

Використайте сигнальні  картки  та розкрийте своє відношення до уроку .  Картки кольорові.

Вчитель: Дякую за  активну роботу,  ви заслуговуєте на похвалу « Молодці».   Здайте картки самооцінювання.  (Діти отримують цукерки  « Дубок»).

6.Завдання додому.

Тести ( Всі учні виконують.) . 3 група: скласти кросворд « Букові».  1,2 груп: підготувати прислів’я про дуб.

Вчитель: Не посадила  людина жодного дерева плати  штраф  за користування повітрям», - ці слова належать  О. Довженкові великому українському письменнику, кінорежисеру.  Так щоб вам не платити  штраф  приймайте участь в акції « Посади дерево». Будьте ж творцями  краси. Бережіть красу земну,  любіть її, примножуйте!!!

docx
Додано
28 жовтня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку