Тема: Різноманітність квіток. Будова та різноманітність суцвіття.
Мета: поглибити знання учнів про будову та різноманітність квіток, сформувати поняття про суцвіття, про типи суцвіть та їх біологічне значення для рослин, за допомогою ІКТ та матеріалу підручника продовжувати формувати компетентність вміння вчитися протягом всього життя.
Розвивати логічне мислення, біологічне мовлення, увагу, спостережливість, вміння працювати в команді ,вміння та навички порівнювати, розрізняти типи суцвіть, визначати відповідність між типом суцвіття та рослиною яка має таке суцвіття.
Продовжити формувати екологічну грамотність показуючи тісний зв'язок між будовою квітів , суцвіть і їх адаптацією до умов життя, здійснювати естетичне виховання учнів, дбайливе ставлення до квіткових , виховувати самостійність , відповідальність у школярів.
Вміти: розпізнавати різноманітність квіток, прості та складні суцвіття, розкривати біологічне значення суцвіть для рослин.
Знати: поняття квітка, суцвіття, роль суцвіть для рослини.
Тип уроку: комбінований .
Методи: словесно – ілюстративний, наглядні, практичні.
Хід уроку.
1.Організаційний момент.
Я бажаю, щоб ви були впевнені у собі та задоволені собою. А задоволена людина тільки тоді, коли досягає певних успіхів, долає перешкоди. Будьте впевнені та успішні!
Девізом нашого уроку будуть слова : «Чим важче завдання, тим дорожча перемога».
А. Квітконіжка 1. Репродуктивний орган
Б. Квітколоже 2. Яскраво забарвлена частина подвійної оцвітини
В. Чашечка 3. Видозмінене стебло пагона, на якому розташована квітка
Г. Віночок 4.Вісь квітки на якій розташовані всі частини квітки 5. Зовнішня частина подвійної оцвітини, що складається з чашолистиків.
4.Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».
Вчитель: Ви , діти, квіти нашої держави, які в майбутньому зростуть , і перетворяться на кольорове різнобарв’я українського народу. Ви наша надія. Ви наша неповторність. Любіть,цінуйте свою державу, пишайтесь , що ви українці, як кожна господарка пишається своїми квітами.
Квітки маку, тюльпанів, черемхи, конвалії ( презентація) вам добре відомі, а чи є різниця між ними? Так є : квітки розташовані поодиноко та групками. Групу квіток – називають суцвіттям.
- Двостатеві.
- Одностатеві
- Тичинкові
- Маточкові
- Нестатеві. (Розпізнавання квіток на гербарії).
2. Види рослин ( Презентація)
- Однодомні
- Дводомні.
3. Формула квітки (Презентація).
Розглядаємо квітку ромашки – це 1 квітка чи багато …( Дискусія).
У природі групи організмів - краще виживають і квітки рослин також об’єднуються у групи , в чому ж тут секрет? Давай його розкриємо в ході уроку.
Самостійна робота з підручником, фото,гербарієм.
Фізкультхвилинка.
Перевірка роботи учнів. Використовуючи презентацію 1 група учнів інформує про прості суцвіття, 2 група про складні суцвіття.
Учні виконують вправу « Відповідність» : Завдання 2 групі:
А. Китиця 1. Кукурудза
Б. Зонтик 2. Осока
В. Початок 3. Смородина
Г. Колос 4. Цибуля
Завдання 1 групі:
А . Волоть 1. Морква
Б. Складний колос 2. Бузок
В. Складний щиток 3. Пшениця
Г. Складний зонтик 4. Цибуля.
Організація самоперевірки.
На слайдах презентації -
Розподілити суцвіття по групах прості та складні.
Бесіда з елементами розповіді.
Для чого необхідні суцвіття? Діти роблять висновок про біологічну роль суцвіття.
Складіть сенкан « Суцвіття».
Робота з тестами. Опрацювати параграф, вивчити терміни.
Підготувати повідомлення: 1група – « Квіти в геральдиці різних країн».
2група – « Символіка квітки в народознавстві».
Вчитель: Нехай квіти будуть із вами завжди. Ставтесь до них дбайливо, з любов’ю, не зривайте їх, бо вони потрібні метеликам, бджолам. Вирощуйте , піклуйтеся про них. Адже краса врятує світ!!!