Урок "Комахи", 3 клас

Про матеріал
Розробка уроку допоможе вчителям початкових класів якісно на науковому рівні провести урок природознавства з теми "Комахи".
Перегляд файлу

3 клас

Урок. Природознавство

Вчитель . Іщук Наталія Олександрівна

Тема уроку. Комахи.

Мета уроку. Поглибити знання учнів про комах, ознайомитися із особливостями будови їхнього тіла; удосконалювати навички роботи з текстом; розвивати спостережливість, уміння логічно мислити, робити висновки; формувати науковий світогляд; виховувати зацікавленість предметом, бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: нестандартний урок «У зоолабораторії».

ХІД УРОКУ

І. Етап орієнтації

1. Настрій.

- Доброго дня!

- До нас на урок завітали гості, поверніться до них, привітайтеся, подаруйте їм свої щирі усмішки.

Сядьте діти всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьміть,

Й працювати всі почніть!

- Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Він пройде у зоолабораторії. Це слово складається з двох частинок: зоо та лабораторія.

- Чи знаєте ви що таке лабораторія?

 

2. Словникова робота.

Лабораторія – спеціальне приміщення для проведення досліджень і обладнане спеціальними приладами та пристроями.

- А чому зоо?

- А чи знаєте ви що це за наука зоологія?

- Хто працює у лабораторіях?

 - Я - керівник лабораторії і набираю у штат працівників-лаборантів. Мені потрібні розумні, точні у своїх висловлюваннях працівники. Вашими вірними друзями під час роботи в науково-дослідницькій лабораторії повинні бути уважність, кмітливість, винахідливість та взаємодопомога. А також усім вам просто необхідно дотримуватись таких правил:

Відповідати швидко.

Міркувати точно.

Творчо працювати,

Щоб природу добре знати!

-         До нас у лабораторію завітала гостя. Хто вона, дізнаємось, коли прочитаємо лист:

Ж-ж-ж –Щоб Ж-ж-ж –зна Ж-ж-ж –ти Ж-ж-ж –і Ж-ж-ж –лю

Ж-ж-ж –би Ж-ж-ж –ти Ж-ж-ж –при Ж-ж-ж –ро Ж-ж-ж –ду

Ж-ж-ж –тре Ж-ж-ж –ба Ж-ж-ж –її Ж-ж-ж –ви Ж-ж-ж –вча

Ж-ж-ж –ти.

-Вона нам принесла завдання для досліджень у цьому конверті.

 

3. Хвилинка спостережень.

- Перше завдання для юних лаборантів – хвилинка спостережень.

Метод мікрофон.

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яка температура повітря?

- Чи були опади?

- Який стан неба?

-А я вам бажаю, мої юні дослідники, гарної погоди на уроці.

        

           ІІ. Перевірка д/з. Попереднє дослідження.

1. Фронтальне опитування.

- Яку тему ви досліджували на минулому уроці?

- До якої природи відносяться тварини?

- Доведіть. (Тварини дихають, ростуть, розмножуються, живляться, відмирають).

- А рослини теж дихають, ростуть, розмножуються, живляться, відмирають. Чим же тварини відрізняються від рослин? (Тварини рухаються, харчуються готовою їжею, ростуть тільки в молодому віці).

 

2. Тестування.

- Перевіримо тестуванням чи досконало ви дослідили попередню тему. Запишіть свої відповіді у картку дослідження, яка знаходиться у вас на партах. Будьте уважні! Серед трьох запропонованих відповідей одна правильна.

1. У яких тварин тіло вкрите слизькою лускою.

а) у птахів

б) у риб

в) у звірів

2. Вони мають 8 ніг.

а) ракоподібні

б) павукоподібні

в) молюски

3. У яких тварин м’яке тіло і захищене черепашкою.

а) у ракоподібних

б) у павукоподібних

в) у молюсків

4. Краби, креветки – це… .

а) черви

б) ракоподібні

в) молюски

5. Тіло вкрите шерстю і вигодовують малят молоком.

а) птахи

б) риби

в) звірі

6. Тварини, які частину життя проводять на землі, а частину у воді.

а) ракоподібні

б) земноводні

в) молюски

Взаємоперевірка.

- Обміняйтесь картками і перевірте відповіді.

- Я задоволена роботою наших лаборантів.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Зустріч у відеосалоні. Перегляд мультфільму.

- Сьогодні ми поглибимо свої знання з теми «Тварини», а яку групу ми будемо вивчати ви дізнаєтесь переглянувши мультфільм. (Мультфільм про комах)

- Яка тема уроку? Для чого нам це вивчати?

 

ІУ. Робота над темою уроку

1. Бесіда.

- А чи знаєте ви як називається наука, яка вивчає і досліджує комах?

- Запам’ятайте! Наука про комах – ентомологія.

- Де живуть комахи?

- Так, вони живуть скрізь, за винятком морських глибин. Як вони пересуваються?

2. Система позначок поміч. (Робота з науковим матеріалом)

-         Розгорніть підручник на с.103-104. Прочитайте перших 2 абзаци. Якщо ви це знали , поставте +, якщо ні - -, якщо хочете дізнатися більше - ?.

 

3. Робота з плакатом

-         Далі ми будемо продовжувати дослідження. Про кого? Розгляньте малюнок.

- Це хто? (Метелик)

- Із скількох частин складається його тіло? (З трьох– голови, грудей і черевця).

- Що розташоване на голові? (Очі, пара вусиків та ротовий апарат).

- Скільки в нього ніжок?

- У комах є 6 ніг. Більшість із них мають 1 або 2 пари крил і вміють літати.

- Хто це? (Бабка)

- Роздивіться, які у неї очі?

- Виявляється очі у бабки складаються із маленьких очок. Вони займають майже всю голову. У кожному оці до 30 000 очок. Вона може дивитися на всі боки і, не повертаючи голови, схопити здобич.

Бабка – корисна комаха, вона на льоту схоплює мух, комарів і інших комах.

 

Фізкультхвилинка

 

4. Проблемна ситуація.

- Павук – це комаха? Доведіть!

- Як ви думаєте, чому?

- Павуки, діти, належать до класу павукоподібних. На відміну від комах, у них вісім ніжок і відсутні крила.

 

5. Дослідження в групах.

- У вас на партах малюнки комах, оберіть одну. Нагадую, що працюючи в своїх групах призначте старшого лаборанта, який буде захищати роботу вашої групи. Утворіть групи. Використайте науковий журнал «Підручник» на стор.105 і доведіть твердження.

Працюйте злагоджено та швидко. На це вам дається 3 хв.

1 група. Сонечко – хижа комаха.

2 група. Жук-гнойовик – «санітар».

3 група. Метелик – рослиноїдна комаха.

4 група. Бджола – свійська комаха.

Захист дослідження.

 

6. Комахи Хмельниччини, що занесені до Червоної книги.

- Діти, поміркуйте, чому одна комаха у червоній рамці?

- А яких комах Хмельничиини ви знаєте, що занесені до Червоної книги?

-  Чому вони занесені До Червоної книги?

 

У. Закріплення вивченого матеріалу

1. Хвилинка-цікавинка.

- Запрошую вас на Зелену галявину (до дошки).

- Я, як керівник зоолабораторії, дослідила Комах-синоптиків. Синоптики – це ті, хто передбачають погоду. І зробила висновки:

  1.               Коли комарі та мошки збираються разом – буде хороша соняна погода.
  2.               Мухи стають надокучливим перед негодою.

 

2. Дослідження в парах. (за підручником)

- Пропоную роботу в парах поміркуйте, чому так: коник зелений, а джміль смугастий?

Поетична хвилинка

- Які твори про комах ми вивчали на уроках літературного  читання? (Леонід Глібов «Коник-стрибунець»)

- Яким автор змалював Коника? Яким Мураху?

- Як ми можемо оберігати мурашники?

 

3. Фразеологізми

- Поміркуйте, чому так кажуть?

Прилип як муха. (Надокучливий)

Мурахи по шкірі бігають. (Змерз, налякався)

 

УІ. Підсумок уроку

- Що, нового дізналися під час дослідження у зоолабораторії?

- Якою інформацією поділилися б з батьками?

- З яких частин складається тіло комахи? Назвіть ці частини. 

- Чи можете ви зараз побачити комах? Чому?

- Бережіть красу природи, бо тільки краса зможе врятувати світ!

- Як ви сьогодні зрозуміли, навіть найменша комашка дуже потрібна на землі. Ми повинні берегти природу, любити її, вивчати і спостерігати. І тоді вона розкриє перед нами свої таємниці.

 

УІІ. Домашнє завдання

1. Опрацюйте статтю підручника (с. 103—106).

2. Вигадайте сценарій пригодницького мультфільму «У світі комах» або знайдіть цікаву інформацію про комах.

-За співпрцю і підтримку вам від мене подарунок – розмальовка.

Ти долоньку свою маленьку

Простягни до сонця - тепла,

Залиши промінець у серденьку,

Доброта, щоб у нім жила.

 

docx
Додано
17 грудня 2023
Переглядів
409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку