Урок "Комп’ютер і здоров´я "

Про матеріал
Розробка уроку у вигляді гри "Що?Де?Коли?".Грають команди учнів та команда "Фіксіки".
Перегляд файлу

 Тема. Комп’ютер і здоров´я

Мета.Визначити позитивний і негативний вплив комп’ютера на людину. Пропаганда здорового способу життя, профілактика комп’ютерної залежності у дітей. Формування інформаційної, комунікативної та самоосвітньої компетентностей школярів

Хід  уроку

І.Організаційний момент.

Учитель:     Доброго здоров’я,

                           доброго вам дня.

                     Хай вам ясно сонце світить

                           у вікно щодня.

                    Хай сміється мирне небо

                          і дивує світ.

                    А земля нехай дарує

                        вам барвистий цвіт.

                   Бо здоров’я, любі ,

                        в світі головне.

                   А здоровий і веселий –

                        щастя не мине.

- Поверніться до гостей. Привітайтесь « Добрий день».

Здоров’я - це сила,

Здоров’я – це клас!!!

Хай буде здоров’я

У Вас і у нас!

 

  • Який у вас настрій? Зобразіть його на обличчі.

А тепер усміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами, з присутніми гостями, усміхнувшись їм.

  • Як співається у нашій народній пісні: «Хай у вас і в нас все буде гаразд, щоб ви і ми щасливі були»
  • Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у вас до кінця уроку.

ІІІ.  Вивчення  нової   теми

 

-Дорогі друзі ,  вітаю усіх   вас на інтелектуальній грі «ЩО?ДЕ?КОЛИ?».

 У нашій грі переможців  буде  багато , адже ніхто з вас нічого не втратить, а лише здобуде : нові знання , нові вміння:

  • Вітайте:

команда «Зелені» - капітан …,

команда «Рожеві»-капітан…,

команда «Жовті»- капітан…,

проти команди «Фіксики», яка надіслала завдання для команд.

Бажаю вам успіху.

Отож   гра починається.

   1. Робота в групах . Виконання завдань учнями

 РАУНД 1 .

  • Відгадайте, що лежить у скриньках (лежить комп´ютер).Відповідь капітани записують на папері.

Може він порахувати,

 Може він пісні співати,

 Малювати і писати,

 Помилки перевіряти.

 Може він листа прийняти,

 З другом швидко нас зв’язати,

 Він багато чого може

 І завжди нам допоможе! (комп’ютер )

  • Час на обговорення пішов.

 

  • Капітани,покажіть відповіді.
  • Правильна відповідь на екрані та в ваших скриньках.
  • Капітани,будь ласка ,відкрийте скриньки та дістаньте цей предмет,відкрийте.

У кожної команди  є цікава інформація про цю розумну машину . Зараз капітани команд нам оголосять її .

1 команда «Зелені».

 Термін «комп'ютер» (від англ.  computer — обчислювати, обчислювач) спочатку означав людину, яка виконує обчислення. Зараз так називають машини, хоча сучасні комп'ютери виконують багато завдань, безпосередньо не пов'язаних із математикою.

 Комп'ютер — програмований електронний пристрій, який приймає дані, обробляє їх, відображує результати у вигляді інформаційних повідомлень і за потреби зберігає дані для їх подальшого використання.

2 команда  «Рожеві».

Одну з перших електронних обчислювальних машин - ЕНІАК - було створено у 1946 р. Завдовжки вона була більше 30 м, а важила 30 тон. Її обслуговувала ціла інженерно-технічна команда. Наприкінці ХХ ст. створюються комп'ютери, які вміщуються на долоні і дуже прості в експлуатації.

3 команда «Жовті».

Нині найрозумніший комп'ютер в світі називається "Стимулятор Землі". Його створили японські спеціалісти з м. Йокогама. Він складається з 640 супер    комп'ютерів і займає площу 4-х тенісних кортів.

Лідер у списку 500 найшвидших комп'ютерів нашої планети виконує 35 млрд. операцій за секунду. За його допомогою моделюють процеси, які відбуваються на Землі, зокрема передбачають природні катастрофи.

  •  Сьогодні гра присвячена впливу ком'ютера на здоров’я .

Адже  всі люди повинні дбати про своє здоров’я.

 

Я теж занепокоєна вашим здоров’ям, після проведення певних досліджень.

Ось подивіться:


 

Мають комп’ютер – 37

Використовують:

- для гри             – 19 учн.

- для навчання – 10 учн.

- спілкування   – 11 учн.

-не контролюють батьки час проведення дитини за комп'ютером- у 5 учн.

Тож доведемо необхідність правильного користування сучасною технікою.

МУЗИЧНА ПАУЗА

Песня “До чего дошел прогресс”.

До чего дошел прогресс, до невиданных чудес,
Отпустился на глубины и поднялся до небес.

Позабыты хлопоты, остановлен бег
Вкалывают роботы, а не человек.

До чего дошел прогресс, труд физический исчез.
Да и умственный заменит механический прогресс.

Позабыты хлопоты, остановлен бег
Вкалывают роботы, а не человек.

До чего дошел прогресс, было времени в обрез,
А теперь гуляй по свету, хочешь с песней, хочешь без.

Позабыты хлопоты, остановлен бег
Вкалывают роботы, а не человек.

 

РАУНД 2 .

  • Увага завдання від команди «Фіксики».Подивіться на ситуацію,яка трапилася в одній родині .

 

СЦЕНКА 1

ВОЛОдя грає за комп´ютером. Входить бабуся з щоденником.

 

Бабуся  Внучок за що ж ти двійку отримав з математики?

Володя Да за приклади!

Бабуся Як же так? Всі домашні завдання на 11 робиш, а тут раптом два?

Володя Да я вдома все на калькуляторі рахую. Ось дивись і помножу, і розділю, і

додам і відніму. А на уроці на сотовом телефоні батарейка сіла, тому і

двійка.

Бабуся Ох, напевно внучок від компьютера вірус схопив, чула я є такі

комп´ютерні віруси Піду лікарю подзвоню.

 

Бабуся охая уходить, заходить мама.

 

Мама Синок мені вчителька сказала, що ти правила не вчиш?!

Володя Мамуль, ну навіщо мені вчити правила.  Комп´ютер все за мене сам виправляє, да ще и коми ставить. Ні замазивати, ні переписувати не треба. Краса!

 

Мама уходить. Заходить тато.

 

 Тато Вовчику, ти в бібліотеці був, книг для доповіді з природознавства  набрав?

Володя Ой, тату, уморив! В бібліотеці, ха-ха! Я і не знаю, де вона зхнаходиться. В Інтернеті

все найти можно. Швидко та зручно

І взагалі, батьки, відстали ви від життя. В ногу з часом йдти треба!

 

  • Дайте відповідь .Яка користь від комп´ютера?(Відповіді)

 

  • Час на обговорення пішов. Відповіді написати на папері.

(Користь:рахує,виправляє помилки,друкує,любу інформацію знаходити.)

 

  • Увага. Відповідь на екрані.

 

РАУНД 3 .

 

-«Фіксики» хочуть перевірити чи добре ви знаєте   комп´ютер       

 

Конкурс капітанів «Не зівай, встигай»

 

1.Який елемент є частиною комп'ютера:

 канат,      антена,       системний блок,     пропелер?

 

2.Як звуть новачків в комп'ютерній справі:

кавник,      чайник,       самовар,        праска.

 

3.Як інакше називають Інтернет:

телешоу,   вірус,     телескоп,        Всемірне павутиння.

 

4. Друкувальний пристрій:

модем,       сервер,     друкарська  машина,        принтер.

 

5.Пристрій,яким керують грою на екрані:

мишка,           указка,         собака,       палець.

 

 

6.Пристрій для збереження та переносу інформації на інший комп'ютер:

 блокнот,           флешка,                   касета,         сумка.

 

 

РАУНД 4 .

  • Увага завдання від команди «Фіксики».Подивіться на іншу ситуацію, яка трапилася у знайомій вже нам  родині .

 

СЦЕНКА 2

В центре комнаты стоит компьютер, за которым увлеченно играет мальчик. Слышны звуки компьютерных игр. В комнату входит Мама.

 

Мама. Вовчику, обід готов, пішли їсти!

 Вовчик (раздраженно). Мамо, мені нема коли, я швидко перейду на другий рівень.

Мама (уходя). Що сталось з дитиною? Раніше був добрийй апетит!

 

В комнату входит бабушка.

 

Бабушка. Внучок, сходи, милий, в магазин за хлібом.

Вовчик. Бабусю, не відвертай мене, я повинен закінчити місію в грі.

Бабушка. Який був безвідмовний, в  усьому допомагав…

Придеться йти самій… Ох, біда, біда комп´ютерна!

 

К окну подходят несколько одноклассников Вовчик.

 

Одноклассники.  Вовчику , пішли гуляти.

Вовчик. Не піду! Мені це не треба. Менеі й у комп´ютера добре!

Одноклассники. Вовчику, в спортзал пора! Сьогодня треніровка. Спартакіада скоро.

Вовчик. От пристали! Надоїв  мені спорт.

Одноклассники. Адже був кращим спортсменом серед нас …

 

В комнату к Вовчику заходит друг Саша.

 

Саша (пытаясь сесть рядом с Вовчиком). Давай пограємо разом!

 Вовчик (отталкивая друга) . Ще чого! Мені й одному непагано!

Саша (обиженно). Але ми ж з тобою друзі…

Вовчик. Зараз  мій друг – Супермен.

Саша (удивленно, залу) Проміняв друга на гру?!

 

Саша уходить.

 

  • Дайте відповідь .Про який недолік йдеться? Як змінити ситуацію  та перетворити на користь цей недолік?(Відповіді)

 

  • Час на обговорення пішов. Відповіді коротко  написати на папері.

-Правильна відповідь на екрані(Комп'ютерні ігри)

Хто ж для нас комп’ютер: друг чи ворог?

У світі існує дві протилежні точки зору стосовно впливу комп’ютерних ігор на людину. Частина дослідників, психологів, і журналістів вважає, що комп’ютерні ігри приносять шкоду, інші дослідники стверджують, що ігри приносять користь.

.

Залежність від комп’ютерних ігор несе в собі дві небезпеки: перша – це відірваність людини від реального життя.

Друга ж небезпека полягає у вихованні в дитині безвідповідальності. Ігроман звикає до того, що йому не потрібно відповідати за свої помилки, не потрібно думати над наслідками своїх дій, адже будь-яку гру можна просто почати спочатку, натиснувши потрібну кнопку.

Багато комп’ютерних ігор розвивають уважність, цілеспрямованість та наполегливість до перемоги. Проте, ці якості найчастіше віртуальні, адже і життя, в якому вони кристалізуються – теж не реальне, а уявне. І хтозна, що може трапитися із дитячою психікою, коли їй доведеться зіткнутися з реальністю. Незаперечним залишається факт, що комп’ютерні ігри можуть викликати агресію.

.

Більшість гравців, потерпаючи від комп’ютерної залежності,

-„надмірно дратівливі”, „запальні”, емоційно нестійкі.

-небажання відірватися від гри

 -в процесі гри настрій покращується, з’являються позитивні емоції.

-Для гравця реальний світ нудний, нецікавий і повний небезпеки. Тому він намагається жити в іншому світі – віртуальному, де все дозволено, де він встановлює правила гри.

-вихід із гри може навіть спричинити депресивний стан. Та якщо знати міру, то негативний вплив комп’ютерних ігор буде мінімальним.

-нездатність спланувати закінчення гри

- при спілкуванні розмова тільки на комп´ютерну тематику

-відмова від спілкування з друзями

-нехтування  домашніми справами  на користь комп´ютера

-нехтування  особистою гігієною та сном на користь комп´ютера

 

-Щоб бути здоровими треба вчасно та правильно відпочивати.

Отож трошки відпочинемо.

    ФіЗКУЛЬТХВИЛИНКА

РАУНД 5 .

  • Одного разу «Фіксики» почули розмову між двома друзями та надіслали нам.Увага завдання від команди «Фіксики».
  • Послухайте та назвіть героя для якого комп'ютер став другом, а для якого ворогом і чому?

 

У меня есть новый друг,

Его компьютером зовут.

Дружу я с ним давно,

И расскажу вам про него:

Он всё по папочкам разложит,

Через принтер всё размножит.

Электронные файлы услуг

Инструмент "на все руки",

И лекарство от скуки,

И учитель, и преданный друг.

До чего же энергичный

Электронный человек

Мой попутчик симпатичный

В двадцать первый век.

 

"У меня один лишь друг,

Компьютером его зовут.

Целый день с ним провожу,

На прогулки не хожу.

Спортом я не занимаюсь,

И совсем не закаляюсь,

Я с друзьями не общаюсь,

Я учуся целый день,

И поверьте, мне не лень

За компьютером сидеть,

Фильмы, игры поглядеть.

На все сайты без разбора

Выхожу вплоть до упора.

Плохо стал соображать,

Отчего вдруг? - не понять.

Стало плохо с головою,

И с глазами. Что со мною?"

  • Час на обговорення пішов. Відповіді написати на папері.

 

-Увага.Правильна відповідь.

"За"

"Проти"

Матеріаил до підготовки до уроків 
Написання музики, віршів 
Пошта,спілкування по Інтернету
Бібіиотека на дому
Ігри 
Перегляд мультфільмів
Малювання.

Покупки

     Погіршення зору
     Порушення постави

     Негативний вплив на психіку та

     нервову систему

    Електромагітні випромінювання
    Уникнення  живого спілкування
    Ігрова залежніст
    Помилкова інформація
 

 

РАУНД 6 .

  • Розгадайте  ребус та запишіть відповідь.
  • Час на обговорення пішов. Відповідь написати на папері.

Інтернет або Всесвітня комп’ютерна мережа має власну історію, яка розпочалася ще у 1962 році. користувачів по всьому світу (понад 1 млрд).

 

В наш час, Інтернет – це частинка життя для великої кількості людей, оскільки тут користувачі перебувають по декілька годин на добу, відвідуючи різні сайти.

 

Людство увійшло у 21 століття з нескінченними проблемами. Одна з них стосується нових технологій: чи не замінить комп’ютер живе спілкування? Чому чимала частина молоді віддає перевагу комп’ютеру, а не книзі, рухливим іграм чи спілкуванню з друзями.Перед людьми постала така  проблема як«комп`ютероманії».Чому людина потрапляє в залежність від комп’ютера?

 

  • «Фіксики» надіслали казку.Завдання -подивіться та скажіть які небезпеки можуть чекати  в Інтернеті?

 

Перегляд казки.

 

  • Час на обговорення пішов. Відповідь написати на папері.

-Команда «Зелені», команда «Рожеві», команда «Жовті».

-Яких  же 10 правил треба знати при користуванні Інтернетом.

-Капітани,  візьміть ці правила в скриньках .

Команди ,поясніть їх.

ІV. Узагальнення  та  систематизація  знань

 

-Під  час гри  було розглянуто багато питань.Я хочу,щоб ви залишили слід в історії та всі знання передали наступним поколінням у вигляді колажів.

-Команди тримайте.Час пішов.

 

 

ІV. Підсумок

 

- Переможці гри - це команда «Зелені», привітайте їх ,команда «Рожеві», команда «Жовті».

 

Бережіть себе, привчайте себе до активного способу життя, успішно крокуйте «країною Міцного Здоров’я» до «Країни Знань». Бажаю вам успіхів у всьому. Нехай вам щастить.

 

 

А щоб настрій гарний мати.

Треба шоколад приймати.

 

Отож переможці гри та гості приміть від команди «Фіксики» невеличкий шматочок щастя. Нехай вам щастить.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 жовтня 2021
Переглядів
679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку