Урок "КОМП’ЮТЕРНА ГРАФІКА". 9 клас

Про матеріал
Розробка уроку з інформатики для 9 класу. Розділ програми: Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор. Тема: Комп’ютерна графіка. Мета уроку: - розглянути основні поняття комп'ютерної графіки, особливості кодування графічних даних у растровій та векторній графіці, колірні моделі, властивості растрових та векторних зображень; - розвивати здатність логічно і творчо міркувати; розвивати вміння застосовувати отримані знання в практичних цілях, розвивати навички самостійної роботи; - виховувати інформаційну культуру ліцеїстів, увагу, дисциплінованість. Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

9 клас. Комп’ютерна графіка

Номер слайду 3

Що таке комп’ютерна графіка? Як кодуються графічні дані?Що розуміють під колірною моделлю?Які є формати графічних файлів?У чому переваги та недоліки різних видів графіки?План уроку

Номер слайду 4

Що таке комп’ютерна графіка?

Номер слайду 5

— це сукупність методів, прийомів і засобів створення та опрацювання графічних зображень за допомогою комп’ютера. Комп’ютерна графіка

Номер слайду 6

Залежно від способу побудови та кодування графічного зображення, розрізняють зображення:

Номер слайду 7

Растрова графіка— вид комп’ютерної графіки,  що представляє зображення у вигляді комбінації точок (пікселів), яким притаманні свій колір, яскравість та які певним чином розташовані у координатній сітці.

Номер слайду 8

Векторна графіка— вид комп’ютерної графіки,  що представляє зображення як сукупність геометричних примітивів (точок, ліній, кривих, полігонів), тобто об’єктів які можна описати математичними виразами. растровавекторна

Номер слайду 9

Як кодуються графічні дані?

Номер слайду 10

000000000001110010000001000001101100001100000011111111110000001111011011000000111111111100000011111111111111111001111110111111100001100011000110000000001100011000000001110011100000000111001110 Растровий cпосіб кодування зображень. Малюнок ділиться вертикальними і горизонтальними лініями на крихітні фрагменти – пікселі (від англ. PICture'S ELement — елемент зображення). Колір кожного пікселя кодується двійковим числом.

Номер слайду 11

Розміри растрового зображення зазвичай задають як кількість пікселів по горизонталі та вертикалі, наприклад: 100×100, 1200×800.

Номер слайду 12

1 біт (2 кольори)2 біти (4 кольори)8 біт (256 кольорів)4 біти (16 кольорів)24 біта (16777216 кольорів, «truecolor»)Кількість бітів, що необхідна для кодування кольору пікселя називають глибиною кольору.

Номер слайду 13

Роздільність зображення — величина, що показує, скільки пікселів зображення розміщується на одиниці довжини. Вимірювання найчастіше проводиться в точках на дюйм – dpi (dpi — dots per inch).

Номер слайду 14

Векторний cпосіб кодування зображень. Малюнки будуються за допомогою математичного опису простих об’єктів — ліній, кіл, з яких створюються більш складні.

Номер слайду 15

Прості об’єкти називають графічними примітивами. Для кожного примітиву описують: контур , вигляд лінії (штрих), заливку (заповнення) внутрішніх ділянок контуру.

Номер слайду 16

Що розуміють під колірною моделлю?

Номер слайду 17

Колірна модель— спосіб утворення кольору шляхом змішування кольорів. В комп'ютерній графіці найпоширеніші три моделі: RGB, CMYK і HSB

Номер слайду 18

При цьому способі кодування будь-який колір представлений у вигляді комбінації трьох кольорів: червоного (Red), зеленого (Green) і синього (Blue). RGB-МОДЕЛЬ—для подання об’єктів, що випромінюють світло (адитивна система).

Номер слайду 19

МОДЕЛЬ CMYK—для подання об’єктів, що поглинають світло (субтрактивна модель). Колірними складовими цієї моделі є кольори: блакитний (Cyan), бузковий (Magenta), жовтий (Yellow) і чорний (Black). Ці кольори виходять в результаті віднімання основних кольорів моделі RGB з білого кольору. Чорний колір задається окремо. Збільшення кількості фарби приводить до зменшення яскравості кольору.

Номер слайду 20

МОДЕЛЬ HSBвикористовується для опису кольорів з моделей RGB і CMYK та є найбільш наближеною моделлю до сприйняття кольору оком людини. Модель HSB зручно представляти у вигляді колірного круга. Значення кольору вибирається як точка на крузі (або вектор, що виходить з центру кола і вказує на дану точку). Компонентами моделі HSB є: тон (Hue); насиченість (Saturation); яскравість кольору (Brightness).

Номер слайду 21

Які є формати графічних файлів?

Номер слайду 22

Формати РАСТРОВИХ зображень

Номер слайду 23

стандартний формат файлів редактора векторної графіки Adobe Illustrator. АІ (Adobe Illustrator files) — використовується для зберігання колекції графічних зображень Microsoft Clip Gallery. WMF (Windows Meta. File) — широко використовується як стандартний формат векторних графічних даних у мережі Інтернет. CGM (Computer Graphic Metafile)  — універсальний формат, який дає змогу з високою якістю зберігати у файлі текст, графічне зображення і анімацію. SVG (Scalable Vector Graphics) — стандартний формат файлів векторного графічного редактора Corel. Draw. CDR (Corel. DRaw files) — Формати векторних зображень

Номер слайду 24

У чому переваги та недоліки різних видів графіки?

Номер слайду 25

Номер слайду 26

1 Растрова графіка. Складаються з масивів пікселів Векторна графіка. Складаються з геометричних об'єктів, описаних математично 2

Номер слайду 27

1 Растрова графіка. У разі збільшення  (пікселізації) зображення якість погіршується Векторна графіка. Можна масштабувати без погіршення якості 2 Растровий символ. Векторний символ

Номер слайду 28

1 Растрова графіка. Дає змогу отримати реалістичні зображення фотографічної якостіВекторна графіка. Не дає змогу точно і плавно передати перехід від одного кольору до іншого2

Номер слайду 29

1 Растрова графіка. Складність редагування окремих елементів зображення. Векторна графіка. Простота редагування окремих елементів зображення2

Номер слайду 30

1 Растрова графіка. Відносно більші обсяги файлів. Обсяг залежить від розміру зображення (кількості точок)Векторна графіка. Відносно менші обсяги файлів. Обсяг залежить не від розміру зображення, а від кількості об'єктів у ньому 2

Номер слайду 31

1 Растрова графіка. Застосовується для зберіганняфотографій, творів живопису тощо. Векторна графіка. Застосовується для зберігання креслень, логотипів, ділової графіки, шрифтів тощо 2

Номер слайду 32

1 Растрова графіка. Можливість отримання зображень за допомогою спеціальних пристроїв. Векторна графіка. Відсутність пристроїв для автоматичного створення зображення2

Номер слайду 33

Практична вправа

Номер слайду 34

Порівняйте розміри та якість зображення, збереженого в різних фор­матах растрових графічних файлів.1. Запустіть на виконання програму Paint.2. Відкрийте растрове графічне зображення вправа 1.bmp.3. Збережіть по черзі це зображення у вашій папці у файлах таких форматів:монохромний рисунок - з іменем вправа 1_0.bmp;16-колірний рисунок - з іменем вправа 1_1.bmp;JPEG - з іменем вправа 1_2.jpg;PNG - з іменем вправа 1_3.png;TIFF - з іменем вправа 1_4.tif.

Номер слайду 35

{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}Ім’я файла. Тип файла. Розмір файла. Якість зображеннявправа 1bmp  вправа 1_0bmp  вправа 1_1bmp  вправа 1_2jpg  вправа 1_3png  вправа 1_4tif  4. Визначте властивості збережених файлів і заповніть таблицю.5. Зробіть висновок щодо зв’язку глибини кольору та формату файлів з якістю зображень.

Номер слайду 36

Завдання на самостійну підготовку. Дати відповіді на пит. 1-10, ст. 217

Перегляд файлу

Розділ програми: Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор. 9 клас

Тема: Комп’ютерна графіка

 

Мета уроку:

  •         розглянути основні поняття комп'ютерної графіки, особливості кодування графічних даних у растровій та векторній графіці, колірні моделі, властивості растрових та векторних зображень;
  •         розвивати здатність логічно і творчо міркувати; розвивати вміння застосовувати отримані знання в практичних цілях, розвивати навички самостійної роботи;
  •         виховувати інформаційну культуру ліцеїстів, увагу, дисциплінованість.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Перелік засобів навчання: IBM PC; підручник Інформатика (рівень стандарту): підруч. для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Й.Я. Ривкінд [та ін.]. — Київ : Генеза, 2017. — 288 c. : іл.; мультимедійний проектор; сенсорна дошка; презентація PowerPoint.

Метод: лекція з елементами бесіди,  демонстрація, практична робота.

Програмне забезпечення: Microsoft Office PowerPoint.

 

План уроку:

І. Організаційний етап 1 хв

II. Актуалізація опорних знань 3 хв

IІІ. Мотивація навчальної діяльності 1 хв

ІV. Засвоєння нових знань 25 хв

V. Застосування знань, формування вмінь та навичок 13 хв

VI. Підбиття підсумків уроку і повідомлення завдання на самостійну підготовку   2 хв

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Шикування ліцеїстів, рапорт зам. командира взводу (командира відділення).

Перевірка ліцеїстів, привітання.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Метод – репродуктивний, проблемний.
  • Форма організації навчальної діяльності – фронтальна.

Сьогодні ми з вами продовжимо вивчення теми, з якою ви вже познайомились у попередніх класах.

Але для початку, спробуємо пригадати.

  • Що називають комп’ютерною графікою?
  • Де використовують комп’ютерну графіку?
  • Як називають програми для опрацювання графічних зображень?
  • З якими саме графічними редакторами ви вже працювали?

 

IІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Можливості графіки безмежні. Завдяки комп’ютерній графіці ми можемо побачити яким світ був до нас, як виглядають далекі туманності, ми бачимо дивовижні речі та неймовірних істот.

Безперечно, робота з комп'ютерною графікою – один з найпопулярніших напрямків використання персонального комп'ютера, до того ж виконують цю роботу не тільки професійні художники і дизайнери. Без комп'ютерної графіки не обходиться жодна сучасна мультимедійна програма. На будь-яких підприємствах іноді виникає необхідність подачі рекламних оголошень в газетах і журналах або просто у випуску рекламної листівки або буклету.

 

 ІV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

  • Метод – пояснювально-ілюстративний
  • Форма організації навчальної діяльності – фронтальна

 

ПЛАН ВИВЧЕННЯ ТЕМИ (слайди №2-32):

 

1.     Що таке комп’ютерна графіка?

2.     Як кодуються графічні дані?

3.     Що розуміють під колірною моделлю?

4.     Які є формати графічних файлів?

5.     У чому переваги та недоліки різних видів графіки?.

 

 

V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

  • Метод – репродуктивний, проблемний.
  • Форма організації навчальної діяльності – фронтальна.
  • Види завдань – репродуктивні та проблемні, які відповідають критеріям розуміння і застосування, мають технологічний характер.

Практична вправа (Слайди №33-35).

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ І ПОВІДОМЛЕННЯ ЗАВДАННЯ НА САМОСТІЙНУ ПІДГОТОВКУ

Слайди №36

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. ЗОШ Жовтянська
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Олексюк Катерина Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
12 травня 2020
Переглядів
3071
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку