Урок "Комп'ютерна публікація"

Про матеріал
Систематизувати й узагальнити знання учнів із теми «Комп'ютерна публікація». Розвивати практичні навички опрацювання графічних даних під час роботи з комп’ютерними публікаціями, творчі здібності й естетичні уподобання, критичне мислення, сприяти профорієнтації; формувати навички самостійної роботи, роботи в колективі.
Перегляд файлу

Тема: Створення комп’ютерної публікації.

Мета:

Навчальна: систематизувати й узагальнити знання учнів із теми «Комп’ютерні публікація»;

Розвивальна: розвивати практичні навички опрацювання графічних даних під час роботи з комп’ютерними публікаціями, творчі здібності й естетичні уподобання, критичне мислення,  сприяти профорієнтації; формувати навички самостійної роботи, роботи в колективі.

Виховна: виховувати сучасну творчу людину, яка здатна навчатися впродовж життя, вміння об’єктивно оцінювати себе та інших.

Тип уроку: урок практичного застосування знань, умінь і навичок.

Вид уроку: ділова гра.

Обладнання: Персональні комп’ютери, програмне забезпечення Міcrosoft Publisher, мультимедійний проектор.

Дидактичне забезпечення: комп’ютерна презентація, підготовлені он-лайн завдання, набір різнокольорових капелюшків, виготовлених з паперу.

Епіграф до уроку: вислів французького філософа Клода Адріана Гельвеція

Велич розуму вимірюється кількістю ідей та їх поєднанням (К. Гельвецій).

Хід уроку.

 Етап Пропедевтична практика
1. Привітання вчителя.
2. Перевірка відсутніх.
3. Організація класу до уроку. Емоційна підготовка учнів до уроку. Звернення до учнів: «Усміхніться одне одному – і до вас прийде гарний, радісний настрій!»


Зробив – це звершення.
Не буду – це відступ.
Не можу – це поразка.
Повинен – це твій обов‘язок.
Спроба – це слово кожної людини.
Зроблю – це слово радості.
Можу – це твоя сила.
Так будьте ж сильними!


На попередніх уроках ми з вами навчились працювати з програмою Міcrosoft Publisher. Багато професій використовує можливості цієї програми. Отже, вивчення Міcrosoft Publisher є дуже важливим для подальшої успішної кар'єри.

Методичний прийом «Незакінчене речення».

 Міcrosoft Publisher входить в пакет прикладного програмного забезпечення Microsoft Office. Тому основні правила роботи з програмами дуже схожі. Нагадаємо їх. Я буду починати речення, а ви повинні його продовжити.

Спільними елементами інтерфейсу у програмах пакету Microsoft Office  є … (Очікувана відповідь: Рядки заголовку, меню, статусу, панелі інструментів).

Завантажується програма MS Publisher командою …. (Очікувана відповідь: Пуск → Усі програми → Microsoft Office → Microsoft Office Publisher)

Для створення нової публікації виконують команду … (Очікувана відповідь:  Файл  Створити  Нова публікація  → Почати з макету →  Публікації для друку).

Залежно від способу оприлюднення документа розрізняють … (Очікувана відповідь:  Друковані та електронні публікації).

Публікації виготовляють з метою … (Очікувана відповідь:  Реклама, поінформованість великої кількості людей).

Використовують публікації у випадках … (Очікувана відповідь:  Запрошення на захід, вітальна листівка, оголошення про захід, візитна картка, буклет тощо).

 Етап Орієнтація. Методичний прийом «Кластер».

А тепер пригадаймо, які види друкованих публікацій ви знаєте? Запишемо їх до схеми «Види публікацій».

 

 

 

 

 

 

За допомогою учнів учитель заповнює окремі комірки схеми.

А тепер давайте порівняємо з готовою схемою. Які види друкованих презентацій ми не внесли?

Ми з вами вже виготовляли такі види друкованих публікацій як візитка, буклет й брошура.

Що таке візитка? (Очікувана відповідь: Візитна картка, або візитка, - це поліграфічна продукція, яка є носієм контактної інформації про людину або організацію. Існує кілька типів візиток: особисті візитки, корпоративні візитки, ділові візитки).

Що таке буклет? (Очікувана відповідь: Буклет - це вид поліграфічної друку, який є маленькою презентацією виду товару або послуги. Він являє собою лист, який складний навпіл, в три частини або в чотири).

Що таке брошура? (Очікувана відповідь: Брошура – це невелика книжечка, що має від 6 до 48 аркушів, яка, як правило, не має товстого плетіння. У брошурі вказується інформація рекламного або навчального характеру).

Пройде небагато часу, і ви обов’язково опинитеся в такій ситуації, коли вам доведеться визначитися, «ким бути», обрати професію. Кожна робота вимагає від людини певних професійних умінь і навичок. Вам надано сьогодні можливість спробувати себе у ролі  дизайнерів.

Елемент перевернутого уроку.

При виконанні домашнього завдання кожний з вас повинен був ознайомитися з професією дизайнер, дізнатися, які функції виконує людина цієї професії та виконати моє замовлення: створити макети візитки для адміністрації нашої школи.

Що ж це за професія дизайнер? (Очікувана відповідь: Дизайнер — це креативна особистість, що володіє почуттям естетики, гармонії і хорошої композиції. Він працює над візуальної презентацією — створює ескізи одягу, інтер’єру, створює веб-сторінки, банери, рекламу в газетах, знаки і логотипи, постери, обкладинки журналів, відео заставки, анімації).

Проведемо заняття у формі ділової гри «Рекламна компанія».

На уроці присутні 4 конкуруючі рекламні агентства. Кожне агентство має керівника та штат співробітників.

Усі присутні вчителі – ваші майбутні клієнти, ваші основні замовники.

Наша співбесіда складатиметься з таких етапів:

  1.          презентація рекламного агентства;
  2.          домашнє завдання;
  3.          перевірка теоретичних знань;
  4.          практичне створення публікації;
  5.          оцінювання.

 Усі проміжні результати ми будемо фіксувати на рейтинговій таблиці. За результатами рейтингу ви можете отримати велике замовлення на виготовлення друкованих видань для спеціалізованої школи №196.

 Але перед вашою презентацію я пропоную вам проглянути фрагмент фільму, який продемонструє ті якості, які повинні бути притаманні працівникам рекламного агентства.

Перегляд фрагменту фільму.

Для захисту свого завдання необхідно:

  • Представити рекламну фірму (назва, логотип);
  • Назвати причини, з яких саме вашій рекламній фірмі необхідно довірити виконання роботи;
  • Продемонструвати свій товар (3 візитки).

У сучасному суспільстві мати візитку – вимога часу. Візитні картки є частиною іміджу ділової людини. Вони підкреслюють індивідуальність як окремо взятої людини, так і всього закладу. Саме з візитних карток починається знайомство.

Використаємо метод «Рецензія». Всі команди повинні оцінити роботи конкурентів за такими критеріями:

  • оригінальність візуального оформлення візитки;
  • якість виконання;
  • естетична цінність;
  • доцільність;
  • правильність;
  • актуальність.

При оцінювані роботи звертаємо увагу на такі моменти, як «Перше враження», «Унікальність вашого продукту», «Цільову аудиторію»  та правильність оформлення візитної картки.

Кожна команда повинна оцінити роботу конкуруючої команди та виставити відповідний бал по «12»-бальній системі. Тож уперед!

Запрошується рекламне агентство  «________________» (керівник______________).

Кожна команда висловлюється відносно виступу.

Запрошується рекламне агентство «________________» (керівник_______________).

Кожна команда висловлюється відносно виступу.

Запрошується рекламне агентство «________________» (керівник_______________).

Кожна команда висловлюється відносно виступу.

Запрошується рекламне агентство «________________» (керівник_______________).

Кожна команда висловлюється відносно виступу.

Молодці! Всі рекламні агентства плідно попрацювали. Вашу роботу оцінено і всі висловлення прийнято до уваги.

Етап Презентація

Ви всі будете отримувати нове завдання в програмі MS Publisher. Тож давайте пригадаємо основні поняття. Сідаємо за ПК. Запускаємо презентацію на виконання. Повторюємо правила під час роботи за ПК. Та приступаємо до виконання Інтерактивної вправи «Істинні та хибні твердження»

Прийом «Правильні та неправильні твердження».

 (https://learningapps.org/display?v=pj98ddgva17)

 Створити власноруч свою візитну картку зовсім неважко. Це ви вже спробували. Крім візитних карточок, нам досить часто потрібно створювати оголошення, привітати зі святом чи ювілеєм батьків, друзів або оформити стінгазету чи меню для кафе ваших родичів, виготовити буклети чи брошури.

Попереду багато свят: Новий рік, Різдво, день Святого Миколая. Але є ще одне свято – День Збройних сил України. Традиційно в цей день ми вшановуємо всіх військових.  Нині, коли українська армія доводить вірність Батьківщині, захищаючи її рубежі і свій народ, це свято стало символом справжньої мужності, героїзму і відваги. В цей день ми вклоняємося подвигу тих, хто віддав своє життя в ім’я свободи України, мужньо захищаючи рідну землю, та всім, хто несе військову службу в зоні АТО, за відданість українському народу, незламну силу волі та безстрашність.

Нам потрібно запросити на свято, яке відбудеться в нашій школі мужніх та відважних чоловіків, які захищали та захищають нашу країну.

Що мені для цього потрібно? Створити запрошення.

Де ж його взяти? Можна замовити професіоналам.

Я звертаюсь до професіоналів – наших рекламних агентств з проханням створити мені пробний варіант запрошення.

В якій програмі ви будете працювати?  Microsoft Office Publisher

Етап Незалежна практика

Не забувайте, при виконанні практичної роботи слід дотримуватися правил безпечної роботи!

Інструкційна картка.

  1.          Завантажити програму Microsoft Publisher.

2.  Створити запрошення на концерт, присвячений святкуванню Дня Збройних сил України.

3. Зберегти створену публікацію у власну папку на робочому столі.
4.     Закінчити роботу, прибрати робоче місце.

Демонстрація й аналіз виконання практичної роботи. Оцінювання публікацій. Виставлення та коментування оцінок.

Для узагальнення та систематизації вивченого матеріалу використаємо метод «Сенкан».

Публікація

Оприлюднена, видавнича

Видається, друкується, оформлюється

Процес видання будь-якого твору

Поліграфія

       А зараз ми перевіримо, як ви засвоїли даний матеріал. Для цього вам слід вибрати правильну відповідь на тестові завдання.

Інтерактивна вправа «Знайди відповідь!»

(https://learningapps.org/display?v=pj03ob65t17)

 

            

Етап Домашня практика

Давайте, проаналізуємо чи справились ми із завданнями уроку.

 

Проводиться з використанням методу «Кольорові капелюшки»

 Закінчуючи тему Microsoft Publisher, ви отримали знання, вміння, способи діяльності, рецепти досягнення успіху, настрій тощо.

 У кожного з вас на столі є кольорові капелюшки: синій, червоний та жовтий. Жовтий - факти про знання та вміння; червоний – настрій, емоції;  синій - важливість уроку. Ви оберіть один капелюшок та висловіть свою думку про урок.

Результати вибірково зачитуємо

         Усі учасники продемонстрували хороші знання та навички роботи. Особливо хочеться відзначити роботу …

Із продемонстрованих публікацій ми бачимо, що займатися видавництвом на початковому рівні може кожний. Особливо – учні нашої школи!

 Сьогодні мій заказ на виготовлення запрошень отримує рекламне агентство………………….

 

 Ваше домашнє завдання: знайти матеріал та створити бюлетень на тему «Сім чудес світу ".

1

 

doc
Додано
18 січня 2023
Переглядів
354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку