ТЕМА: Комп’ютерно-орієнтовані засоби планування, виконання і прогнозування результатів навчальної, дослідницької і практичної діяльності. Практична робота 2.
Мета уроку:
навчальна: формувати уявлення про цифрові технології для планування діяльності та технології, що дозволяють виконувати начальні дослідження, формувати вміння аналізувати сучасні сервіси інтернету та обирати необхідні для роботи, формувати інтерес до пізнання нового, забезпечити засвоєння технології «перевернутий клас» та роботи із сервісом Google Клас. Компетенція: інформаційно-комунікаційна;
розвивальна: формувати уявлення про ідеї і методи тайм-менеджменту та основні правила планування часу; розвивати навики роботи із сучасними сервісами Інтернету для задоволення власних навчальних потреб, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, працювати самостійно, самостійно здобувати знання, формулювати висновок, критичне мислення учнів, пізнавальну самостійність, пізнавальний інтерес, потреби у самоосвіті, комунікативні навички;
виховна: виховувати інтерес до вивчення ІТ, що допомагають організовувати навчальну діяльність, розуміння ролі сучасних ІТ у житті, розуміння важливості самостійно здобутих знань, позитивні риси характеру: чесність і правдивість, наполегливість і силу волі, здатність до переборення труднощів, відповідальність за доручену справу, уміння працювати у колективі, уміння працювати у команді, комунікативну компетентність, інформаційну культуру.
Форма проведення заняття: практична робота.
Тип уроку: урок формування нових знань та вмінь.
Технологія: перевернутий клас.
Обладнання: комп’ютери, під’єднані до мережі Інтернет.
Програмне забезпечення: ОС, браузер, текстовий процесор, електронна версія підручника Н. В. Морзе, О. В. Барної «Підручник для 10(11) класу закладів загальної середньої освіти, допоміжні матеріали для виконання завдань. Рівень стандарту. 2018 рік».
План уроку.
Робота учнів організована за допомогою сервісу Google Клас. Учні заздалегідь до уроку отримують домашні завдання. Кожен учень повинен крім опрацювання теоретичного матеріалу, відредагувати файл-заготовку, доповнивши незакінчені речення, давши відповіді на запитанням тощо. Надсилається файл з відповідями вчителю у Google Класі. До початку уроку вчитель бачить кількість учнів, які виконали домашнє завдання. Завдання на урок розміщується на сторінці Google Класу.
Домашнє завдання, яке отримав кожен учень (файл-заготовка, що прикріплюється до домашнього завдання та надсилається кожному учню):
Дослідження в Інтернеті
Використання цифрових технологій для планування діяльності.
Завдання 1. Запишіть визначення наступного терміну (с. 59).
Управління часом, тайм-менеджмент –
_____________________________________________________________
Завдання 2. Прочитайте основні правила планування часу (с. 59-60).
Завдання 3. Вкажи як називається сервіс Google, який призначений для планування завдань (с. 61). ______________
Завдання 4. Вкажи як називається сервіс, який призначений для спільного планування, організації нарад, створення онлайнових голосувань (с. 61). ________
Технології, що допомагають виконувати навчальні дослідження
Завдання 5. Запишііть основні етапи, характерні для дослідження в будь-якій науковій галузі (с. 64):
_________________________________________________________________
Завдання 6. Вкажіть назву середовища, за допомогою якого можна здійснювати навчальні дослідження у віддалених і віртуальних лабораторія для різних галузей науки (с. 64). ____________________
Завдання 7. Вкажіть назву сервісу, за допомогою якого можна здійснювати дослідницьку діяльність при розв’язуванні різноманітних завдань (с. 65). ___________
I. Організаційний етап
Форма: групова.
Метод: бесіда.
Підготовка учнів до роботи на уроці. Перевірка учнівського складу. Перевірка фактичної готовності до уроку. Включення учнів у діловий ритм. Створення позитивного настрою учнів.
Вчитель: “Перевірте готовність робочих місць. Налаштуйтеся на серйозну роботу. Нам сьогодні потрібно буде. опрацювати практичні вправи, до яких ви підготувалися вдома.”
II. Етап перевірки домашнього завдання
Форма: фронтальна
Метод: залік
Встановлення правильності та осмисленості виконання домашнього завдання всіма учнями, виявлення прогалин та їх корекція.
Аналіз виконаних учнями індивідуальних домашніх завдань. Завдання з оцінками повернуті в Google Класі кожному учню.
III. Формування мети й завдань уроку
Форма: групова
Метод: бесіда
Учням пропонується відповідно до теми сформувати самостійно мету та задачі уроку. Учні записують тему, мету, завдання уроку в свої електронні зошити (на Google-диску в папці Уроки учні створюють Google-документ з назвою, що відповідає темі, вказавши дату уроку).
IV. Мотивація навчальної діяльності
Форма: групова
Метод: пояснення
Практичне спрямування знань та можливість їх застосування у повсякденному житті. Вчитель: «Як ви думаєте, чи завжди сучасна людина може тримати все в пам’яті, не забувати про важливі зустрічі, і чи завжди в сучасному світі можна встигнути на всі зустрічі очно? Так, не завжди. Сьогодні ми познайомимося із сервісами, що допоможуть нам планувати власну діяльність та виконувати начальні дослідження».
V. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок
Форма: фронтальна
Метод: опитування
Повторити з учнями наступні питання: що таке інформаційна технологія, як можна використати Інтернет для навчання та чого можна навчитися за допомогою Інтернету.
VI. Вивчення нового матеріалу
Форма: індивідуальна
Метод: практична робота
Учні працюють в середовищі Google Клас, в якому розміщено завдання на урок.
Завдання для виконання у класі на уроці 01.10.18
Кожна із вправ оцінюється в 3 бали. Всього можна набрати 12 балів.
Вправа 1 с. 61-62.
Продемонструйте результати виконання вправи вчителю. Обов’язково додайте подію, що буде повторюватися кожної неділі. Подія: підготовка до уроку інформатики.
Вправа 2 с. 62-64.
По закінченні виконання вправи організуйте спільну Skype-зустріч, на яку запросіть вчителя.
Вправа 3 с. 66.
Продемонструйте результати виконання вправи вчителю.
Вправа 4 с. 66-68 або вправа 5 с. 68-69.
Продемонструйте результати виконання вправи вчителю.
Додаткове завдання (оцінюється окремо).
Виконайте одне із завдань 6-9 на с. 71 на ваш вибір. Результат виконання вправи продемонструйте вчителю у зручний для вас спосіб (надати посилання на Google-документ, що містить звіт, продемонструвати презентацію тощо.)
VII. Первинне закріплення і корекція
Форма: індивідуальна
Метод: залік
Учні демонструють виконання практичних вправ вчителю.
VIII. Етап контролю й самоконтролю знань і навичок
Форма: індивідуальна
Метод: спостереження
Учень оцінює свою роботу під час виконання практичних завдань та говорить оцінку вчителю, вчитель на основі власних спостережень виставляє оцінки учням за роботу на уроці.
IX. Підведення підсумків уроку
Форма: групова
Метод: бесіда
Зробити висновки щодо використання розглянутих сервісів Google-календар, Doodle, Go-Lab, Wolfram/Alpha в особистій навчальній діяльності учнів.
X. Повідомлення домашнього завдання
Форма:
Метод: пояснення
Повідомити учням, що наступною темою уроку буде «Інтернет-маркетинг та інтернет-банкінг. Система електронного урядування», наголосити, що конкретизоване домашнє завдання учні отримають у Google Класі.
XI. Рефлексія
Форма: фронтальна
Метод: «мозковий штурм»
Пропозиція до учнів продовжити будь яку із запропонованих фраз:
Сьогодні я дізнався…
Було цікаво… Було важко…
Я відчув…
Я зрозумів…
Я тепер можу…
У мене вийшло…
Я спробую…
Мене здивувало…
Урок навчив мене…
Мені захотілось…