Комплексна підсумкова робота №4 по темі «Тепло :знайоме й таємниче»за групами результатів оцінювання
ГР1.Завдання. Дати відповіді на тести
а) Найліпше передають тепло внаслідок теплопровідності металеві предмети, найгірше — гази.
б) Найліпше передають тепло внаслідок конвекції гази, у твердих тілах конвекція неможлива.
в) Сніговий покрив оберігає озимину від вимерзання, бо пухкий сніг містить повітря, яке погано проводить у цьому випадку тепло.
г) Якщо перенесення тепла відбувається за рахунок внутрішніх процесів, пов'язаних із рухом молекул — це конвекція, якщо тепло передається за рахунок руху шарів рідини чи газу — це теплопровідність.
ГР2. 6. З'ясуй, знижується чи підвищується температура рідини під час випаровування. Крапни на руку води з піпетки. Злегка подмухай на шкіру з краплиною води. Що відчуваєш?
7. Чим кипіння відрізняється від випаровування?
8.Тварини й рослини мають різні пристосування до теплових процесів на Землі). Знайди відповідність між механізмом пристосування та назвами зі списку: а) впадає у зимову сплячку; б) риє прохолодні нірки; в) для охолодження має збільшену площу поверхні шкіри з якої випаровується рідина; г) переміщується в місцевість із теплим кліматом; д) розпушують пір'я, хутро, бо повітря погано проводить тепло; е) перебуває у прохолодній воді; є) видозмінена форма листя; ж) сезоне скидання листя.
1.Бегемот 2. Дерево з колючками замість листя 3. Феньок ( вид лисички) 4. Листяне дерево 5. Лелека 6. Бурий ведмідь
7. Синичка. 8. Ящірка
ГР3.9.Опиши свої дії в таких ситуаціях:
1)твоя молодша сестричка доторкнулася до гарячої каструлі;
2)після тривалої прогулянки морозного дня в тебе аж до болю почервоніли щоки. Розкажи, яку допомогу надаси собі. Напиши інструкцію (розроби плакат, постер тощо) з правилами дії в разі теплового удару, для запобігання переохолодженню, для допомоги тваринам холодної пори й у спеку.