Конспект уроку-конференції у 8 класі
з біології людини
Тема уроку: Узагальнення знань по темі: “Кровообіг”
Мета уроку: перевірити знання учнів про роботу і будову серця, кровоносних судин, профілактика захворювань серцево-судинної системи; розвивати в учнів здатність логічно мислити, самостійно вирішувати поставлені задачі; виховувати в учнів бережливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я близьких людей.
Обладнання: муляж серця, таблиці, муляж торсу людини, картки з завданнями, манометр.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Клас поділяємо на окремі групи за спеціальностями:
1) анатоми;
2) кардіологи;
3) гігієністи;
4) травматологи;
5) фітотерапевти;
6) епідеміологи;
7) фізіологи.
ІІ. Розминка. Біологічний диктант. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Максимальне число балів – 15.
10)В яких судинах крові кров тече під найменшим тиском?
11)Кровотеча, при якій кров тече пульсуючим фонтаном.
12)Кровотеча, при якій кров буро-червоного кольору і тече дуже повільно.
13)Як клітини крові треба ввести хворому при гострому малокрів’ї?
14)Які елементи крові беруть участь у її зсіданні?
15)Тип газообміну, при якому кров віддає кисень, а забирає вуглекислий газ?
ІІІ. Конференція науковців. Кожна група науковців одержує карточку з завданнями і обговорює їх на протязі 5-10 хвилин. Перелік запитань:
для анатомів
для кардіологів
для гігієністів
для травматологів
для фітотерапевтів
для епідеміологів
для фізіологів
1) Чому і як відбувається зсідання крові?
2) Що таке недокрів’я?
3) Що ви знаєте про «штучну кров? (фізіологічний розчин)
4) Яка різноманітність кров’яних тілець і їх функції?
5) Що спільне у складі крові і лімфи?
ІV. Виступи спеціалістів.
Кожна група спеціалістів обговорює запропоновані їм запитання і обирає доповідача на кожне з них, який дає відповіді на задане запитання. В ході виступу члени інших груп можуть давати додаткові запитання до виступаючих. Група підтримки допомагає своєму доповідачу. І так кожна група в порядку черговості.
V. Вчитель виступає у ролі експерта. Кожен виступ оцінюється. Учні, які доповнюють або дають запитання, також оцінюються.
VІ. Аналіз виставлених оцінок.
Домашнє завдання: Повторити вивчену тему. Розгадати кросворд на тему “Кровообіг”.