Урок-конференція "Кровообіг"

Про матеріал
Узагальнюючий урок з біології у 8 класі у формі конференції на тему "Кровоносна система.Кровообіг"
Перегляд файлу

Конспект уроку-конференції  у 8 класі

з біології людини

 

Тема уроку: Узагальнення знань по темі: “Кровообіг”

Мета уроку: перевірити знання учнів про роботу і будову серця, кровоносних судин, профілактика захворювань серцево-судинної системи; розвивати в учнів здатність логічно мислити, самостійно вирішувати поставлені задачі; виховувати в учнів бережливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я близьких людей.

Обладнання: муляж серця, таблиці, муляж торсу людини, картки з завданнями, манометр.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Клас поділяємо на окремі групи за спеціальностями:

1) анатоми;

2) кардіологи;

3) гігієністи;

4) травматологи;

5) фітотерапевти;

6) епідеміологи;

          7) фізіологи.

ІІ. Розминка. Біологічний диктант. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Максимальне число балів – 15.

  1. Що становить внутрішнє середовище організму?
  2. Назвати форменні елементи крові.
  3. Білок, який сприяє зсіданню крові?
  4. Як називається рідина, яка утворюється з крові після видалення з них елементів крові і фібрину?
  5. Що вводять в організм коня для вироблення лікувальної сироватки?
  6. Які судини  мають найтонші стінки?
  7. Всередині яких судин містяться клапани?
  8. В яких судинах кров тече під найменшим тиском?
  9. Які клапани під час серцевого тиску відкриті най триваліший час?

10)В яких судинах крові кров тече під найменшим тиском?

11)Кровотеча, при якій кров тече пульсуючим фонтаном.

12)Кровотеча, при якій кров буро-червоного кольору і тече дуже повільно.

13)Як клітини крові треба ввести хворому при гострому малокрів’ї?

14)Які елементи крові беруть участь у її зсіданні?

15)Тип газообміну, при якому кров віддає кисень, а забирає вуглекислий газ?  

ІІІ. Конференція науковців. Кожна група науковців одержує карточку з завданнями і обговорює їх на протязі 5-10 хвилин. Перелік запитань:

                                 для анатомів

  1. Покажіть розміщення серця в організмі людини.
  2. На муляжі серця покажіть передсердя і шлуночки. Яка товщина їх стінок?
  3. Покажіть відомі вам клапани. Яка їх будова?
  4. Яка будова артерій, вен, капіляр?

                                для кардіологів

  1. Скласти таблицю серцевого циклу.
  2. Як рухається кров по великому і малому колах кровообігу? Вказати назви найголовніших судин.
  3. Виміряти хворому пульс та тиск крові. Пояснити хід виміру.
  4. Що є причиною безперервного руху крові по судинах?

                                 для гігієністів

  1. Чим відрізняється серце тренованої та нетренованої людини?
  2. Заходи запобігання серцево-судинним захворюванням.
  3. Що таке порок серця і як при цьому порушується його робота?
  4. Поясніть вплив нікотину та алкоголю на серцево-судинну систему.

                                    для травматологів

  1. Пояснити і замалювати схему переливання крові по групам.
  2. Як визначити за кровотечею вид пошкодження судини?
  3. Надати першу допомогу при артеріальній, венозній та капілярній кровотечі.

                                 для фітотерапевтів

  1. Чому конвалію називають “квіткою хворих сердець”?
  2. Які рослини використовують у народі при серцево-судинних захворюваннях?

                                 для епідеміологів

  1. Намалювати схему про види імунітету.
  2. Чим відрізняється щеплення від введення лікувальної сироватки?
  3. Поясніть явище фагоцитозу.
  4. СНІД, його  профілактика.

                                           для фізіологів

     1) Чому і як відбувається зсідання крові?

     2) Що таке недокрів’я?

     3) Що ви знаєте про «штучну кров? (фізіологічний розчин)

     4) Яка різноманітність кров’яних тілець і їх функції?

     5) Що спільне у складі крові і лімфи?

ІV. Виступи спеціалістів.

Кожна група спеціалістів обговорює запропоновані їм запитання і обирає доповідача на кожне з них, який дає відповіді на задане запитання. В ході виступу члени інших груп можуть давати додаткові запитання до виступаючих. Група підтримки допомагає своєму доповідачу. І так кожна група в порядку черговості.

V. Вчитель виступає у ролі експерта. Кожен виступ оцінюється. Учні, які доповнюють або дають запитання, також оцінюються.

VІ. Аналіз виставлених оцінок.

Домашнє завдання: Повторити вивчену тему. Розгадати кросворд на тему “Кровообіг”.

 

 

docx
Додав(-ла)
Комят Ірина
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
13 травня 2020
Переглядів
376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку