27 квітня о 18:00Вебінар: Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи

Урок конспект до уроку "Суцвіття"

Про матеріал

Ознайомити учнів з особливостями утворення суцвіть та їхньою різноманітністю; розкрити біологічне значення суцвіть у природі; закріпити знання про квітку; розвивати уміння порівнювати біологічні об'єкти та робити відповідні висновки; розвивати пам'ять, увагу, емоції, уміння спостерігати та виявляти особливості; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та рослин.

Перегляд файлу

Тема  : Суцвіття.

Мета:  Ознайомити учнів з особливостями утворення суцвіть та їхньою різноманітністю; розкрити біологічне значення суцвіть у природі; закріпити знання про квітку; розвивати уміння порівнювати біологічні об’єкти та робити відповідні висновки; розвивати пам’ять, увагу, емоції, уміння спостерігати та виявляти особливості; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та рослин

Основні терміни та поняття: суцвіття, китиця, зонтик, колос, качан, головка, щиток, кошик, складний кошик, складний колос, волоть.

Обладнання :  кімнатні квіти , ілюстрації , таблиці .

Структура та основний зміст уроку.

 І. Організаційний момент

Вправа «Успіх» Створення позитивного налаштування на урок. Сьогодні на уроці ви будете:

У  важними

С  умлінними

П  озитивними

І  ніціативними

Х  хоробрими         і вас чекає успіх.

Епіграф до уроку:

«Не знищуйте квіти на луках і в лісі, бережіть красу!..»                       

ІІ. Повідомлення теми, встановлення мети уроку    Учні за допомогою вчителя встановлюють мету уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів

Вправа «Вірю – не вірю », Підпиши позначені частини квітки.

 1.  Квітка - це видозмінений корінь.

2. В центрі квіточки знаходяться маточки й тичинки.

3. Квітка розвивається на стеблі.

4. Кожна тичинка складається з приймочки та стовпчика.

5. Всередині зав’язі знаходиться насінний зачаток.

6. Двостатевими називаються квіти, що мають маточку.

7. Одностатевими називаються квіти, що мають тичинки та маточки.

8. Навколо головних частин розміщена оцвітина.

9. Квітконіжка розширяється в квітколоже.

10. Маточка складається з пиляка.

11. Головні частини квітки - це чашолистики.

12. Квітка – орган статевого розмноження рослин.

Взаємоперевірка робіт

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів

 Відгадайте, будь – ласка, дві загадки.

Загадка перша:

Я гордо голову тримаю
І перед вітром не схиляю.
Я жовтий, білий, полум'яний,
І наче яблуко, рум'яний.
В саду я квітну навесні.
Скажи, яке ім'я мені?

              Тюльпан

Загадка друга:

Дзвіночки в лісі ніжні - ніжні,

Немов сніжинки білосніжні.

В зеленім листі спочивають,

П'янкий весняний запах мають.

            Ковалія

Ці дві чудові квітки зацвітають навесні. Подивіться на них, чи однакові вони?

Чим вони відрізняються?

Тюльпан – поодинока квітка, а у конвалії декілька квіток зібрані у купі.

Будову поодинокої квітки ми вже розглянули на минулому уроці, що собою являє сукупність квіток, ми з цим ще не стикались. Так ось саме сьогодні ми розглянемо ще одне диво природи – зібрані в купу квітки. І це диво має назву «Суцвіття».

V. Первинне засвоєння нових знань           Розповідь з елементами бесіди

Суцвіття

Великі квітки зазвичай розташовуються на стеблі поодинці, а дрібні зібрані в суцвіття. Суцвіття — це пагони, що несуть на собі групу квіток, розташованих у певному порядку.

Суцвіття: прості та складні.     Користуємось малюнками підручника.

Прості суцвіття: китиця, зонтик, колос, качан, головка, щиток, кошик;

складні — складний зонтик, складний колос, волоть.

Китиця — це суцвіття, в якого до головної осі (головної квіт­коніжки) почергово прикріплені дрібні квітки за допомогою своїх коротких квітконіжок (акація, черемха, суріпиця).

Зонтик має пучок квіток, квітконіжки яких, як шпиці парасоль­ки, відходять від верхівки головної осі (цибуля, вишня).

Колос має головну вісь, на якій прикріплені почергово сидячі (без квітконіжок) квітки (подорожник).

Качан подібний до колоса, але має потовщену вісь вісь (кукурудза).

Головка схожа на качан, але вісь її дуже вкорочена, і тому квітки розташовані тісно (конюшина).

Щиток — суцвіття, у якого від головної осі відходять квітконіж­ки різної довжини, внаслідок чого квітки розташовуються в одній площині (яблуня, груша, глід).

Кошик має квітколоже, яке дуже розрослося, на якому розміщу­ються квітки (соняшник, кульбаба, ромашка).

Складні суцвіття становлять собою сукупність простих суцвіть, зібраних на спільній осі.

Приклади: складний зонтик, волоть, складний колос.

Складний зонтик складається з декількох простих зонтиків (морква, кріп).

У складного колоса до головної осі прикріплені прості колоски (пшениця, жито),

 а  волоть — це складна китиця (бузок, полин, чоловічі суцвіття кукурудзи).

Значення суцвіть

  1. Чим більше дрібних або середніх квіток буде зібрано разом, тим більш помітним стане представник флори для комах-запилювачів. Тим більше, якщо це підкріплюється ще й яскравим забарвленням віночків.
  2. Формування суцвіть дозволяє рослинам скидати більше пилку при поривах вітру і далі розсіювати її.
  3. У лісових хащах більш вигідним становищем користуються саме зібрані в суцвіття квіти, так як в такому вигляді їх складно прикрити навіть листям дерев, а значить, вони помітні запильникам.
  4. З суцвіть більш просто відбувається розсіювання пилку при перехресному запиленні.

 

VІ. Вторинне засвоєння і усвідомлення знань

Самостійна робота

  1.     Китиця, щиток, зонтик відносять до простих чи складних суцвіть. Відповідь поясніть.
  2.     Охарактеризуйте основні типи суцвіть.
  3.     Складний зонтик, волоть відносять до простих чи складних суцвіть. Відповідь поясніть.

Відповідіпозакласний час 015.jpg

1.Кошик                                                                     7. Головка

2. Складний колос                                                    8. Складний зонтик.

3. Зонтик.                                                                   9. Початок.

4. Китиця.                                                                 10. Волоть.

5. Щиток.                                                                  11. Розвилка.

Домашня робота пар. 34

   http://narodna-osvita.com.ua/uploads/bio-6-ostap-ukr/bio-6-ostap-ukr-127.jpg                                   

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
1042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку