27 квітня о 18:00Вебінар: Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи

Відділ Конспект уроку "Голонасінні. Загальна характеристика голонасінних.Серидовище існування."

Про матеріал

Мета:

навчальна: сформувати в учнів уявлення про особливості будови голонасінних рослин, середовище існування;

розвиваюча: продовжувати розвивати мислення, формувати екологічний світогляд, виховна(екологічна ): виховувати дбайливе ставлення до природи; (світоглядна):сприяти формуванню в учнів уявлень про історичний розвиток світу;

естетична: розвивати в учнів почуття прекрасного, розглядаючи представників голонасінних
Перегляд файлу

Тема: Відділ Голонасінні. Загальна характеристика голонасінних.Серидовище існування.

Мета:

навчальна: сформувати в учнів уявлення про особливості будови голонасінних рослин, середовище існування;

розвиваюча: продовжувати розвивати мислення, формувати екологічний світогляд, виховна(екологічна ): виховувати дбайливе ставлення до природи; (світоглядна):сприяти формуванню в учнів уявлень про історичний розвиток світу;

естетична: розвивати в учнів почуття прекрасного, розглядаючи представників голонасінних.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Основні терміни і поняття: голонасінні, мікроспора, мегаспора, пилкове зерно, спермії.

Міжпредметні звязки: природознавство, українська мова

Форма уроку: комбінований.

Місце в навчальній темі: вступ.

Методи та прийоми: проблемно-пошукові, словесні, елементи інтерактивних технологій «Уявний мікрофон», «Дерево рішень», «Конкурс запитань».

Обладнання: фрагменти живих рослин, гербарій, таблиці, абетка,

 

Девіз уроку:

                                                                                   Щоб пізнати,

треба навчитися спостерігати.

Г.Сиборг

                                          Учися, дитино, бо вчитися треба!

       Учися, голубко, хай розум не спить,

       Хай серце і воля, і дух росте в силу,

          Хай книжка розкрита знання нам дає.

Хід уроку.

 

  1. Організаційний момент.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

 

 

Інтерактивна вправа «Мої очікування».

Учні на аркушах записують свої очікування від уроку і чіпляють на «Дерево знань».

IІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

 

Основні завдання уроку:

1. Загальна характеристика голонасінних.

2. Середовище існування.

3. Цикл розвитку голонасінних.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Інформаційне повідомлення вчителя.

До насінних рослин відносяться два відділи — Голонасінні та Покритонасінні. Насінні папороті дали початок голонасінним. Такі представники голонасінних як араукарія, сосна, кипарис жили сотні мільйонів років тому. їх потіснили квіткові рослини.   Голонасінні поширені на всіх континентах. Однак, як і в древні часи, сьогодні голонасінні добре себе почувають.

Переваги насінного розмноження над споровим.

  • Що таке спора?

-Де утворюються статеві органи у спорових рослин?

  • Що необхідно для того, щоб відбулося злиття двох статевих клітин у спорах?

У насінних рослин є певні особливості: насінина багатоклітинна і складається

із зародка та запасу поживних речовин. Зародок складається із корінця, брунечки і зародкових листків, або сім’ядолей.

 

  1. Загальна характеристика голонасінних. Середовище існування.

 

  • Інтерактивна вправа «Пізнай сам» (учні по 3 в групі  , працюючи з роздатковим матеріалом ,  самостійно заповнюють відповідні колонки таблиці) 10хв.
  • Завдання групам:

    1. Кількість видів, середовище існування , життєва форма рослин.     Додаток 1

    2. Ріст стебла у висоту і товщину.       Додаток  2

    3. Особливості коренів та їхніх систем. Листя.    Додаток  3

    4.Особливості кори. Що таке шишка?      Додаток  4.

 

Заповнення таблиці

 

Ознаки

Відділ голонасінні

Кількість видів

 

Середовище існування

 

Життєва форма

 

Ріст стебла у висоту

 

Ріст стебла у товщину

 

Особливості коренів і кориневої системи

 

Листки

 

Особливості кори

 

Шишка

 

                              Доповідь груп  по 2 хв.

 

3. Цикл розвитку голонасінних.(розповідь)

   Розмноження хвойних розглянемо на прикладі сосни. Насіння вона починає утворювати на 12-15 році життя. Пилкові зерна та насінні зачатки формуються у шишках.Вони є чоловічі і жіночі. Сосна – однодомна рослина.                                            

 

 

 

image1                                     Поздовжній зріз

                                через насінний зачаток

                             Ендосперм

 

             Пилкове зерно                         Яйцеклітина

             повітряні мішки                                  

 

 

 

                              зародок

                          ендосперм                           насінна луска з

                             покриви                            двома насінинами                       

 

                                         поздовжній  

                                     розріз насінини               насінна луска з

          пиляк на лусці                                      насінними зачатками

        чоловічої шишки

 

 

 

 

         поздовжній зріз

         через ділянку

        чоловічої шишки                                             

                                                                                      поздовжній зріз

                                                                                      через ділянку

                                                                                      жіночої шишки

                                                                                      а- криюча луска

                                                                                      б-насінна луска

 

      Гілка сосни звичайної з чоловічими(1) та жіночими(2) шишками

 

 

3. Інтерактивна вправа «Конкурс запитань».

 

Після цього учні готують по кілька запитань творчого проблемного характеру. Обмін запитаннями відбувається у формі конкурсу.

 

VI. Рефлексія.

 

Вправа «Лови помилку». Учитель зачитує речення, учні знаходять помилку.

 

Голонасінні поширені тільки на Євразії

Серед голонасінних є дерева, кущі, трави.

Запилюються голонасінні комахами.

Комах приваблюють яскраві великі квіти.

Хвоя щорічно опадає.

Голонасінні дводомні рослини.

Процес запліднення триває 5 років.

 

VII. Підсумок.

 

Учні на базі вивченого матеріалу заповнюють «Дерево рішень».

 

VIII. Домашнє завдання.

 

Опрацювати матеріал підручника. Підготовити повідомлення про Різноманітність голонасінних

 

 

Відповіді до додатків:

1 Відповідь: налічується  750  видів  наземних рослин, переважно дерева і кущі.

2 Відповідь :стебло росте  з бічних і верхівкових бруньок формуючи  крону, камбій забезпечує ріст у товщину.

3 Відповідь :стрижнева коринева система: головний  і бічні корені. Листки голкоподібні.

4 Відповідь : Кора має смоляні ходи – заповнені живицею. Шишки вкорочені видовжені пагони,  листя пер.(перетворене )  на луски.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 1.

image100image100image100 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Модрина сибірська                                  Ялина європейська                                        Сосна сибірська

           В-11, чу;Є-8,11,1,82,т, п;                 Б-2; Г-6,т;Е-1;Ж-1,т; И-11,13,1,т ,7,3                 А- 4,5;Д-12, 1;  К- 10,2,1;М-4,2;                            

        З-3;  І-3,11;   Й-1,6,5, х;Н-3;               Ї-7, 4, 5,з, 11;  Л-2,3,4,,10,11,8,11,в,5,ж;                 П-9, 13,у,щ,9.

                                                                                         О-11,8,11,в,5;

 

 

 

 

 

Додаток   2.

K:\..\..\..\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader11\media\image260.jpegK:\..\..\..\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader11\media\image260.jpeg   K:\..\..\..\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader11\media\image260.jpeg   K:\..\..\..\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader11\media\image260.jpeg    K:\..\..\..\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader11\media\image260.jpeg          Шишка Ялиці білої                  Шишка Сосни                       Шишка Ялівцю             Шишка Мордрини                  Шишка Ялини

                                       звичайної                                  звичайного                      сибірської                          європейської

Ж-11,10;К-11; Р-11;  А- 6,т;Є-11;Й-12,2,х;     Г-7,19;З-15,18,2,х,8,9;І-8,9;    В-16;Д-8,7,14,т;Ї-21,7;   Б-16;Е-16;И-16,13,х;Л-13,у,9,                                                                                                                                                                                                           
                                     Н-14,2,4,4;П-16,11,5;  Т-12;Ф-15,у;Ч-19,9,щ,2,18,у.    М-6,у,ю;О-8,7,12,у,,       19,14,4, ф,14,13;С-16;У-15,16;

                                                                                                                             4,5,16,17;Ц-17,14,т,у,т;                    Х-11,13;

 

Додаток  3.

                

      Кипарис                      Гінкго дволопатеве          Плоди гінкго                         Туя західна                                Араукарія

А-7; Г-2,ж;Е- 4,1;       Д-3,15,16;И-15,8,13;          Є-3;З-5,8;М-5,й,7,б,7,ч,8,7,         Б-1;Ї-1;К-5:; Р-1;                   В-2;Ж-2;Н-2;

І-7,2,7;П-2,7;              Й-15,м;Л-1,6,10,6,8,3;      9,11;С-9,5,10,11,2,9,11,1,34,7,

                                          О-15,3,2.10;                                           8,7.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4.

image3image2   C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader11\media\image2.jpeg  C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg    

     Тис ягідний                             Кедр                           Араукарія                         Кипарис              Сосна на просторі      Сосна у лісі

 Е-7,2 – з;                        А-1; З-2;І-2,ю.ш;К-2;           Г-9;                            Є-4,3;Ї-2,ш,1,2,в,2;     Б-2,9,5,м,5,є,1м,2;     В-7;Д-4,8,х,2;

И-8,6,ж,2,в,2,ц;Р-8,6;     Н-3;П-2; Ш-2,4.;                                                    М-2;С-3,4,г; У-2;        Ж-2,в,4;Й-2,9,2,ч;   Л-4,8, в;О-2,в,ж;

 Ц-1,4;                                                                                                               Х-2,7; Ч-3;Ю-1,2.       Т-2,4;                   Ф-7; Щ- 4,5,7,6,1;

 

 

 

 

 

 


Ливанский кедрЄвропейська ялина у горах взимкуhttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/ca/Larix_decidua_Aletschwald.jpg/250px-Larix_decidua_Aletschwald.jpgФайл:LarixDeciduaAutumn.jpg

Модрина сибірська осінню

 


 


 


Размножение голосеменных.jpg


 

Размножение голосеменных.jpgРазмножение голосеменных.jpgРазмножение голосеменных.jpgРазмножение голосеменных.jpgРазмножение голосеменных.jpgРазмножение голосеменных.jpgРазмножение голосеменных.jpgРазмножение голосеменных.jpg

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку