Практична робота №8. «Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення», 8 клас

Про матеріал

Розробка уроку з інформатики для 8-го класу на тему Практична робота №8. «Створення об'єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення». У архіві міститься конспект, презентація, путівник уроку, картки для дошки. Урок орієнтований на вивчення мови програмування Delphi, але передбачається виконання практичної роботи з підручника Й.Я. Ривкінда

Перегляд файлу

                                                                                                              Клас:_________

Дата: _________

Практична робота №8. «Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення»

Мета:

Навчальна: сформувати практичні навички роботи в об’єктно-орієнтованому середовищі програмування;

Розвивальна: розвивати пам’ять, логіку, критичне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

Виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери,  презентація уроку, путівники уроку, картки з завданнями

Тип уроку: урок комплексного застосування знань, умінь, навичок учня

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап (1 хв)

Доброго ранку! Вітаю всіх присутніх. Сьогодні на уроці я вам бажаю бути

  • Усміхненими
  • Спокійними
  • Прогресивними
  • Ініціативними

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв)

Як казав давньоримський філософ Сенека: «Вчимося не заради школи, а для життя».

Сьогодні жодна галузь людської діяльності не може обійтися без комп’ютерів. І вся ж цінність комп’ютера в програмах, які на ньому встановлені. Програміст – це одна з найперспективніших професій. Це і зрозуміло, бо програмами користуються всі, а написати їх можуть одиниці. Ось за цими одиницями і полюють кращі вітчизняні та зарубіжні компанії. До речі, наша країна у 2016 році посіла 11-те місце з 50 можливих у одному з міжнародних рейтингів програмістів у розв’язанні задач різної складності. Окрім загальних результатів, автори рейтингу оприлюднили дані у різних категоріях. Виявилося, що саме українські програмісти у топ п'ятірці серед знавців математики і найкраще обізнані в IT-безпеці. На цьому уроці і ми з вами відчуємо себе програмістами, виконуючи практичну роботу.

Подивіться на малюнки на слайді? Що їх об’єднує? (Повідомлення - message)

Це ключове слово в нашій темі уроку #message, яка звучить так «Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення». Сьогодні в нас практична робота, тому наша мета не лише повторити отримані раніше знання про роботу в середовищі Delphi, а й закріпити вміння створювати програми з обробником події, що викликає вікно повідомлень.

ІІ. Актуалізація опорних знань (4 хв)

Пропоную перевірити готовність до уроку фейковим диктантом (Фейк – це підробка, фальсифікація). (Підпишіть путівник уроку, що знаходиться у вас на парті та проставте + якщо істина чи – , якщо фейк навпроти тверджень).

  1. Комп’ютерною програмою називають алгоритм опрацювання даних, що виконується на комп’ютері.
  2. Мову для запису повідомлень називають мовою програмування. (для запису алгоритмів)
  3. Інспектор об’єктів слідкує за орфографічними помилками. (зазначаються значення властивостей об’єктів)
  4. На Формі розміщуються кнопки, написи, меню тощо.
  5. Під час запуску проекту на виконання розпочинає роботу компілятор.
  6. Частина програми, яка має ім’я і яку можна запустити на виконання називається подією. (процедура)
  1.               +
  1.               -
  1.               -
  1.               +
  1.               +
  1.               -

Під час уроку ви будете накопичувати бали, які по завершенню перетворяться в оцінку, у вас в путівниках є шкала переводу балів в оцінку. Перевірте фейковий диктант  і порахуйте правильні відповіді. За кожну правильну відповідь 1 бал.

(6 балів)

Підсумуйте ваші перші бали. Молодці!

Наступне завдання допоможе вам пригадати інтерфейс середовища Delphi, у якому ми вчимося програмувати. Позначте елементи середовища Delphi у клітинках, обравши відповідний номер із запропонованих у переліку. (2 хв- Таймер)

Впиши відповідний номер (7 балів)

  1. Інструменти роботи з проектом     
  2. Рядок заголовка     
  3. Об’єкти-компоненти графічного інтерфейсу  
  4. Вікно форми проекту     
  5. Дерево об’єктів (меню)      
  6. Інспектор об’єктів      
  7. Редактор програмного коду

А зараз обміняйтеся путівниками і здійсніть взаємоперевірку з сусідом. Підрахуйте і запишіть бали сусіду. Дуже добре!

ІІІ. Узагальнення й систематизація знань і способів діяльності знань (3 хв)

Мова програмування, як і будь-яка мова має свій унікальний набір слів. Особливістю мов програмування є те, що усі вони англомовні. То ж для подальшої роботи нам треба пригадати переклад та значення тих англійських слів, що допомагають нам створювати програмні проекти. Увага на дошку. Я показую слова, ви перекладаєте, а потім розгорнемо переклад.

ВЛАСТИВОСТІ

ПОДІЇ

Caption

Заголовок

Close

Закривати

Color

Колір

Create

Створення

Height

Висота

Key Press

Натиснення клавіші

Width

Ширина

Mouse Move

Переміщення миші

Top

Верх

Click

Клацання

Left

Лівий

 

 

Name

Ім'я

 

 

 

Ви гарно впоралися! Ці слова будуть перед вами на дошці і в разі потреби ви можете звернутися до перекладу.

ІV. Засвоєння зразка комплексного застосування знань, умінь та навичок

Для написання комп’ютерної програми недостатньо знати одні лише слова, треба вміти складати з них речення-команди, які будуть зрозумілі комп’ютеру. Тож пригадаймо синтаксис мови Delphi.

 Вправа «Редагування» (5 балів) (2 хв Таймер)

Знайди та виправ помилку.

  Form1.Color:=clRed;

  Form1.Top:=200;

  Form1.Width:=Form1.Width+300;

  Form1.Left:=Form1.Left-50;

  ShowMessage('Ми вивчаємо мову програмування Object Pascal!');

Обговорюємо, що виконують вказані команди. Звертаємо увагу на пунктуацію.

Запишіть ваші бали до путівника.

Фізкультхвилинка (1 хв)

Ваші очі вже, мабуть, втомилися, пропоную вам вправу, яка зможе зняти зорову втому і підготує їх до роботи за комп’ютером.

  1. Зробити три оберти очима за годинниковою стрілкою та проти годинникової стрілки.
  2. Повільно переводити погляд тричі угору – униз, ліворуч – праворуч.
  3. Заплющи очі на 3 сек, потім розплющити. Вправу повторити.
  4. Швидко покліпати очима, заплющити і посидіти спокійно, полічивши до 5.

V. Засвоєння узагальнених знань, умінь та навичок у нових умовах

Тепер ви повністю налаштовані на роботу. Розпочинаємо виконання практичної роботи «Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення». (15 хв)

На ваших комп’ютерних столах вже лежать інструкції до виконання.

Ваша задача сьогодні створити три проекти у середовищі Delphi та зберегти їх у відповідних окремих папках: у першому проекті вам потрібно лише змінити значення властивостей форми, у другому – створити обробник події OnClick для форми Form1, у третьому – створити обробник події OnKeyPress. Для тих, хто впорається раніше, на картці є додаткове завдання.

Інструктаж з БЖД (1 хв)

Дотримуємося правил безпечного поводження під час роботи за комп’ютером. Робота в парі

Виконання роботи за інструктивною карткою (18 балів)

VІ. Контроль і самоконтроль знань, умінь і навичок. (2 хв)

Учитель слідкує за ходом виконання практичної роботи, оцінює вербально.

А зараз оцініть свою роботу та занесіть бали до путівника. Підрахуйте бали і переведіть їх у оцінку.

Остаточна оцінка буде виставлена після перевірки учителем практичних робіт.

VІІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія (3 хв)

Ви сьогодні плідно попрацювали, сподіваюся, що своїми результатами ви задоволені.

Вправа на рефлексію «Апельсин»

Пропоную кожному з вас зараз взяти стікер і розмістити його на «апельсиновому» плакаті.

Якщо тема виявилася для вас досить складною і вам ще багато чого не зрозуміло – розмістіть  стікер біля апельсину, якщо ваші теоретичні знання перетворилися у практичні і вдихнули в вас нову енергію – розмістіть стікер біля склянки з соком, якщо ж знання і вміння, на вашу думку, були зайвими і неактуальними – розмістість стікер біля шкоринки.

VІІІ. Інформація про домашнє завдання (1 хв)

  1. Повторити за підручником п. 5.1-5.2.
  2. Створіть проект, у якому подія OnClose для форми відкриє вікно повідомлень з текстом «До Нового року залишилося – … днів!»

3*. Написати повідомлення про призначення властивості форми Icon, Hint,Cursor

Давньогрецьке прислів’я говорить: «Хочеш поговорити з оракулом – йди в Дельфи». Своє ім'я нова IDE Delphi отримала на честь давньогрецького міста Дельфи. Назву було обрано неспроста: місто Дельфи пов'язане з ім'ям бога мудрості і покровителем мистецтв Аполона. Згідно з легендою головне святилище Аполлона перебувало саме у цьому місті. Його жриці-сивіли звіщали пророцтва бажаючим дізнатися свою долю.

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бажаю вам сьогодні бути. Усміхненими. Спокійними. ПрогресивнимиІніціативними

Номер слайду 2

Non scholae, sed vitae discimus. Вчимося не заради школи, а для життя. Сенека

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Повідомлення. Message

Номер слайду 5

Практична робота № 8. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення

Номер слайду 6

Фейковий диктант. Комп’ютерною програмою називають алгоритм опрацювання даних, що виконується на комп’ютері. Мову для запису повідомлень називають мовою програмування.Інспектор об’єктів слідкує за орфографічними помилками. На Формі розміщуються кнопки, написи, меню тощо. Під час запуску проекту на виконання розпочинає роботу компілятор. Частина програми, яка має ім’я і яку можна запустити на виконання називається подією. Фейк (анг. fake) – підробка, фальсифікація

Номер слайду 7

Фейковий диктант. Комп’ютерною програмою називають алгоритм опрацювання даних, що виконується на комп’ютері. Мову для запису повідомлень називають мовою програмування.Інспектор об’єктів слідкує за орфографічними помилками. На Формі розміщуються кнопки, написи, меню тощо. Під час запуску проекту на виконання розпочинає роботу компілятор. Частина програми, яка має ім’я і яку можна запустити на виконання називається подією. Фейк (анг. fake) – підробка, фальсифікація{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}+2. -3. -4. +5. +6. -

Номер слайду 8

Впиши відповідний номер (7 балів)Інструменти роботи з проектом  Рядок заголовка  Об’єкти-компоненти графічного інтерфейсу  Вікно форми проекту   Дерево об’єктів (меню)   Інспектор об’єктів   Редактор програмного коду Познач елементи середовища Delphi

Номер слайду 9

Впиши відповідний номер (7 балів)Інструменти роботи з проектом  Рядок заголовка  Об’єкти-компоненти графічного інтерфейсу  Вікно форми проекту   Дерево об’єктів (меню) Інспектор об’єктів   Редактор програмного коду Познач елементи середовища Delphi4725316

Номер слайду 10

Редагування. Знайди та виправ помилку (5 балів) Form1. Color:=cl. Red; Form1. Top:=200; Form1. Width:=Form1. Width+300; Form1. Left:=Form1. Left-50; Show. Massage('Ми вивчаємо мову програмування Object Pascal!');

Номер слайду 11

Редагування. Знайди та виправ помилку (5 балів) Form1. Color:=cl. Red; Form1. Top:=200; Form1. Width:=Form1. Width+300; Form1. Left:=Form1. Left-50; Show. Message('Ми вивчаємо мову програмування Object Pascal!');

Номер слайду 12

Пам’ятай правила безпечної роботи

Номер слайду 13

Самооцінювання{5 A111915-BE36-4 E01-A7 E5-04 B1672 EAD32}Оцінка. Бали1238-361135-311032-30929-27826-24723-20619-17516-14413-12 Ти намагався….11-0

Номер слайду 14

Домашнє завдання: Повторити за підручником п. 5.1 – 5.2 Підготувати повідомлення про призначення властивості форми Icon, Cursor3. *Створіть проект, у якому подія On. Close для форми відкриє вікно повідомлень з текстом «До Нового року залишилося – … днів!»

Перегляд файлу

Caption

Color

Height

Width

Top

Left

Name

Close

Create

Key Press

Mouse Move

Click

 

 

Заголовок

Колір

Висота

Ширина

Верх

Лівий

Ім’я

Закривати

Створення

 

Натиснення клавіші

 

 

 

Переміщення миші

 

Клацання

 

FORM

EVENTS

 

PROPERTIES

 

 

ВЛАСТИВОСТІ

 

 

Перегляд файлу

 

Caption

Color

Height

Width

Top

Left

Name

 

Close

Create

Key Press

Mouse Move

Click

 

 

 

Заголовок

Колір

Висота

Ширина

Верх

Лівий

Ім’я

 

Закривати

Створення

 

Натиснення клавіші

 

  

Переміщення миші

 

 Клацання

ПОДІЇ

 

ФОРМА

 

 

ВЛАСТИВОСТІ

 

 

Перегляд файлу

Практична робота №8. «Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення»

 

«Вчимося не заради школи, а для життя»

                                       Сенека

 

Прізвище, ім’я, клас _________________________________________________

Кожна правильна відповідь 1 б

Фейковий диктант (6 балів)

  1.     Комп’ютерною програмою називають алгоритм опрацювання даних, що виконується на комп’ютері.
  2.     Мову для запису повідомлень називають мовою програмування.
  3.     Інспектор об’єктів слідкує за орфографічними помилками.
  4.     На Формі розміщуються кнопки, написи, меню тощо.
  5.     Під час запуску проекту на виконання розпочинає роботу компілятор.
  6.     Частина програми, яка має ім’я і яку можна запустити на виконання називається подією.

 

  1.                
  1.                
  1.                
  1.                
  1.                
  1.                

 

Набрано балів____________________

Впиши відповідний номер (7 балів)

  1. Інструменти роботи з проектом     
  2. Рядок заголовка     
  3. Об’єкти-компоненти графічного інтерфейсу  
  4. Вікно форми проекту     
  5. Дерево об’єктів (меню)       
  6. Інспектор об’єктів      
  7. Редактор програмного коду

 

 

 

Вправа «Редагування» (5 балів)

Знайди та виправ помилку.

1)  Form_.Color:=__Red;       

2)  Form1.Top:=200_;

3) Form1.Width_=Form1.Wid__+300;

4) Form1.Left:=Form1.Left-50;_

5) ShowM_ssage('Ми вивчаємо мову програмування Object Pascal!_);

Набрано балів______________________

 

 

Оцінка

Бали

12

36-38

11

35-31

10

32-30

9

29-27

8

26-24

7

23-30

6

19-17

5

16-14

4

13-12

Спробуй ще!

11-0

Практична робота (20 балів)

 Завдання в п.1-6 практичної роботи надає

 вам 7 балів

Завдання в п.7-10 практичної роботи надає

 вам 6 балів

Завдання в п.11-15 практичної роботи надає вам 5 балів

*Додаткове завдання (2 бали)

Набрано балів___________

Загальний бал___________ Оцінка__________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Драгусь Марія Олександрівна
    Розробка уроку дуже цікава і нестандартна. Всі додаткові матеріали теж надаються. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
9 січня 2018
Переглядів
8813
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку