На уроці учні закріплюють вміння і навички роботи з графічними об'єктами та таблицями у текстовому процесорі Word поєднуючи свої знання з уроків геометрії.
8-А клас
Інтерований урок інформатики та геометрії
Якщо людина не повторює того,
що вона знає, рівень її інтелекту прямує до нуля.
«Робота з таблицями та графічними об'єктами
у текстовому процесорі Word»
Пізнавальна мета уроку: закріпити навички роботи з текстовим процесором Word, поглибити знання учнів з теми, вдосконалювати навички роботи на ПК, підготувати учнів до практичної роботи.
Розвивальна мета уроку: розвивати логічне мислення, пам'ять, швидкість виконання завдань на комп’ютері, інтерес до вивчення інформатики та геометрії.
Виховна мета уроку: виховувати старанність, увагу, сприяти самостійній роботі за комп’ютером, виховувати культуру користувача ПК, показати на прикладі практичного завдання поєднання різних видів роботи за допомогою ПК.
Обладнання: ПК, програмне забезпечення: Windows’XP, Microsoft Office’2010, роздатковий матеріал (тести), інструкція з ОП, мультимедійна презентація до уроку.
Тип уроку: урок систематизації знань та закріплення умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організація уроку.
Перевірка присутності учнів та їх готовність до уроку. Повідомлення теми і мети уроку. Повторення правил з охорони праці і пожежної безпеки в комп’ютерному класі.
ІІ. Мотивація.
Матеріал сьогоднішнього уроку буде базуватись на тих знаннях, які ви вже отримали вивчаючи тему «Текстовий процесор Word». Програма Microsoft Word 2010 являє собою могутній текстовий процесор, який використовується для створення і редагування документів, вставки і видалення тексту, а також створення графічних зображень, таблиць, схем. Програма є складовою частиною пакету сервісних програм Microsoft Office, створеного для задоволення різних професійних і інших запитів. Сьогодні у нас з вами буде інтегрований урок, який поєднує знання з двох шкільних предметів. Основна мета даного уроку полягає в тому, щоб дати вам змогу перевірити свої знання з теми Microsoft Word та наскільки ви готові самостійно виконувати практичні завдання, а також наскільки чітко ви орієнтуєтесь в різновидах геометричних фігур, саме тих, які вивчали у цьому навчальному році. Поряд з цим, не менше значення має те, що працюючи в MS Word, ви одночасно придбаєте досвід роботи за комп'ютером й опануєте прийоми і навички спілкування із сучасним програмним продуктом, та спробуєте себе у ролі редакторів, котрі видруковують різні допоміжні матеріали для учнів (вини теж користуєтесь).
Сьогодні ми з вами спробуємо виготовити довідник для учнів 8-х класів з геометрії. Ви уже вмієте форматувати сторінку, друкувати текст, оформлювати титульну сторінку, створювати списки різних видів та вставляти і форматувати таблиці й графічні об’єкти до текстового документа. А от тепер ми поєднаємо усі наші вміння і створимо свій довідник з геометрії. Перш ніж приступимо до роботи давайте перевіримо ваші знання.
(учні виконують тестові завдання у 2-х варіантах)
Тест для перевірки домашнього завдання
Варіант 1
а. скористатися кнопкою на панелі інструментів
b. скористатися кнопкою на панелі інструментів
а. doc;
b. txt;
c.bmp;
Тест для перевірки домашнього завдання
Варіант 2
2.При форматуванні символу у ТР Word можна задати:
a. лише його колір;
c. розмір, накреслення, гарнітуру та колір.
3.Форматування документу – це:
a. створення обрамлення навколо нього;
b. вибір шрифту, яким набирають документ;
c. надання йому бажаного зовнішнього вигляду.
4.Для того, щоб надрукувати документ Word на принтері, потрібно:
a. натиснути кнопку Office / Друк;
c. скористатися командою меню Вставлення / На принтер.
5.Виділити фрагмент документу у ТР Word можна:
a.натиснути клавіші Alt + Shift;
b.протягнувши його мишкою;
c.виконати дії Вигляд/ Розмітка сторінки.
6.Які дії можна виконати за допомогою команди Основне / Абзац:
a.вирівняти текст абзацу;
b.встановити шрифт абзацу;
c.встановити міжрядковий інтервал в абзаці.
7.Які з тверджень є правильними?
a. Можливості програми Microsoft Word дуже широкі –
починаючи від створення нескладних текстових повідомлень
до складних, багатосторінкових документів, що передбачають складне
форматування, графічні елементи.
b. Програма Microsoft Word дає змогу створювати складні
таблиці, виконувати аналіз процесів.
8.Для створення маркованого списку треба:
а. скористатися кнопкою на панелі інструментів
b. скористатися кнопкою на панелі інструментів
с. скористатися кнопкою на панелі інструментів
9. Щоб набрати велику букву потрібно скористатись клавішею:
a. Caps Look;
b. Ctrl;
c. Shift.
Відповіді
Варіант |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
І |
b |
b |
b |
a |
a |
b |
c |
a,b,c |
a,b |
ІІ |
с |
с |
с |
а |
b |
а,с |
а |
с |
a,c |
12
11
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
…Розум полягає
не тільки у знанні,
але й в умінні застосовувати
знання на практиці.
Аристотель
Усно.
ІV. Виконання практичних завдань.
Завдання 1. Створити титульну сторінку, використовуючи функцію Вставка---Титульна сторінка. Виберіть стиль, орієнтацію листа КНИЖКОВА, рік, впишіть назву вашого довідника засобами WordArt.
Завдання 2. На другій сторінці документа створюємо зміст довідника у вигляді різнорівневого списку.
Завдання 3. Наступною сторінкою нашого довідника з геометрії буде вставлення таблиці з різновидами трикутників. Для цього вставте таблицю з 5 стовпцями і 3 рядками за зразком. По порядку вставте в таблицю усі відомі трикутники, їх назви, та властивості. Останній стовпець ми підписуємо, але поки-що він залишається порожнім, адже записувати формули у текстовому процесорі Word ми ще не вивчили. Тому цей стовпець ми будемо заповнювати дещо пізніше.
V. Фізкультхвилинка.
Учні виконують вправи для відпочинку очей та м’язів спини за відео фрагментом, який показує вчитель на їх моніторах та на інтерактивній дошці у класі.
Завдання 4. Слідуюча сторінка нашого довідника буде аналогічною, але в вашій таблиці мають бути вписані властивості усіх чотитрикутників, вивчених вами на уроках геометрії.
Завдання 5. На наступній сторінці аналогічно виконуємо завдання, але вже для кола, круга та овала.
Слідкуйте за тим, щоб у ваших таблицях з геометричними фігурами не було зайвих пустих рядків, але один пустий стовпець ми лишаємо для формул на наступні уроки. Розміри стовпців та рядків повинні відповідати розмірам ваших фігур та текстів.
Збережіть свою роботу під назвою «довідник геометрії» у власній папці в Документах, щоб на наступних уроках ви могли продовжити роботу над своїм довідником з геометрії.
А тепер, щоб відпочити від вашої праці і трішки заспокоїтися, давайте розгадаємо ребуси.
(таблиця)
(форматування)
(паралелограм)
VІ. Узагальнення та підсумок уроку.
Вчитель перевіряє учнівські роботи та дає їм характеристики. Найкращі з них показує усім присутнім у класі на уроці. Учні переглядаючи роботи своїх однокласників пояснюють, що їм сподобалось, а що на їх думку оформлено неправильно.
Учитель виставляє учням бали за роботу на уроці.
VІІ. Домашнє завдання.
Потренуватися щодо заливки фігур різними способами та повторити основні можливості текстового процесора Word.
(Матеріал повторюємо за електронним підручником Шестопалова)
Складіть кросводр по темі текстового процесора Word.
Завдання 6 «Кросворд»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
п |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
і |
|
|
|
|
|
|
|
|
4р |
|
|
|
|
ю |
|
|
|
|
|
|
|
|
е |
|
|
|
|
в |
|
|
|
|
|
|
3в |
|
д |
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
|
с |
|
а |
|
|
|
|
н |
|
|
|
|
|
|
т |
|
г |
|
5т |
|
|
н |
|
|
1ф |
о |
2р |
м |
а |
т |
у |
в |
а |
н |
н |
я |
|
|
о |
|
е |
|
в |
|
в |
|
б |
|
|
|
|
|
р |
|
д |
|
к |
|
а |
|
л |
|
|
|
|
|
м |
|
а |
|
а |
|
н |
|
и |
|
|
|
|
|
у |
|
к |
|
|
|
н |
|
ц |
|
|
|
|
|
л |
|
т |
|
|
|
я |
|
і |
|
|
|
|
|
и |
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі:
По вертикалі: