Урок. Конспект уроку розвитку зв'язного мовлення в 4 класі. Написання твору -есе "Мої захоплення можуть перерости в уподобання всього життя"

Про матеріал
Часто дитячі захоплення залишаються уподобаннями всього життя, навіть можуть перерости в улюблену професію. У творі-есе на таку тему учні міркують над важливістю своїх занять у хореографічних студіях, спортивних секціях, гуртках з образотворчого мистецтва.
Перегляд файлу

Галина Поліщук, вчитель початкових класів

Українська  мова                            4 клас

Тема.  Урок розвитку  зв’язного мовлення. Складання   есе на тему  «  Мої  захоплення можуть перерости в уподобання всього життя»

Мета: ознайомити учнів з особливостями будови твору есе, сформувати уміння створювати есе, розвивати вміння висловлювати свою думку, обґрунтовувати її, виражати своє ставлення до предмета висловлювання;  розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам’ять, мислення, вміння  логічно, послідовно  викладати думки  на папері, словесно  передавати свої почуття  і переживання;  виховувати  цілеспрямованість, організованість, відповідальність.

                                                            Хід  уроку

І. Організаційний  момент

     - Діти,  щоб  працювати успішно, важлива  підтримка друзів. Підтримаймо  один одного посмішкою.

ІІ. Повідомлення  теми і мети уроку

  • Завдання сьогоднішнього уроку- скласти і записати твір - есе.

ІІІ. Актуалізація  опорних  знань

Повідомлення про есе.

Які  бувають типи текстів?  Ми вже познайомились із  есе. Чи відрізняється есе  від  текстів- міркувань?

Есе – це начерк, міні-твір, невеликий за обсягом, в якому є висловлення власної думки про любий предмет, свої  відчуття , ставлення до світу.    Поміркуйте, для чого вам потрібно вчитись складати такі тексти?

( Сучасне життя вимагає  від кожної людини вміння  висловлювати свої думки,  відстоювати власну позицію)

 

 

ІV.  Сприймання та усвідомлення  нового   матеріалу

  1. Правила написання есе.

       Для написання есе потрібно пройти 4 етапи:

 1 крок – збір інформації за проблемою

2 крок -  аналіз інформації

3 крок – виявлення власної точки зору

4  крок – викладання власної думки

  1.   Збір  інформації  ви  почали,  не  підозріваючи  про це. А  ось до  озвучування   теми  есе  ви  прийдете, якщо  пригадаєте, на яку  тему я  попросила  вас  створити малюнки?  (  «Мої  захоплення»). Так  цікаво  розглядати ваші  малюнки. Я  багато знаю  про ваші  вподобання,  ви  часто  ділитися  в класі   своїми враженнями , перемогами, здобутками.

   Але  це  тільки частина теми нашого есе. Ось  послухайте  чарівну  пісню  у  виконанні   сучасної  відомої    співачки Ніни  Матвієнко.

(Звучить  пісня  «Квітка – душа»)

-  Неймовірний  голос і великий  талант!

  1.  - Дорогі учні, пам’ятається  мені, недавно, виконуючи одне із  завдань   підручника, ви шукали  в журналах, Інтернеті   відомості  про життя Ніни  Матвієнко. Що пригадуєте  з  цього  приводу?  (  Ніна  Матвієнко  народилась у  великій  сім’ї, вчилась в інтернаті, жила там без  сім’ї.  Що  допомогло їй    знайти  життєву  стежку, своє  покликання?  ( Любов  до  української  народної пісні.  Співала в хорі. В інтернаті співала і грала в драматичному гуртку, мріяла стати артисткою).
  2.   Визначення  теми

    Отже, визначаємо  задуману  тему.

Дитячі захоплення  -  доросле  життя -  у  що  перетворюються  дитячі  захоплення -   чи  можуть вони стати професією .

 

«  Мої  захоплення можуть перерости в уподобання всього життя»

(  Учні  записують в зошити тему есе)

     Кожен  з вас  може  багато  розповісти про свої  захоплення. Але  не    тільки   про це ви напишете, а висловите  свою  думку  про те, як  вони  можуть вплинути на  ваш  характер,  на  ваше  цікаве  життя,  на  вибір  вашої  професії.

  1. Підготовка  до  написання  есе
  1. Робота  за  пам’яткою

                     Пам’ятка

  1. Кожну  частину  тексту писати з абзацу.
  2. Речення  будувати невеликі.
  3. Послідовно  викладати свої  думки.
  4. Стежити  за  мовою.
  5. Уникати повторів.
  6. Під  час  написання складних  слів  користуватися орфографічним словником.      
  1. Вам  знадобиться наш  словничок  синонімів.

     Синоніми допоможуть уникнути одноманітності,  повторів.  Ваше есе  буде  цікавим,  його  буде приємно  читати. Підберіть  синоніми  до  слова  «захоплення».

(  Уподобання, хобі, улюблена  справа)

Хобі – захоплення,  улюблене  заняття  на  дозвіллі.

     Вважати, гадати, думати, припускати, розмірковувати.

     Великий, чималий, немалий  ( досвід)

       Витривалий, загартований, терплячий, стійкий.

       Енергійний, непосидючий, активний.

        Любити, обожнювати  (надмірно  любити).

        Працювати, трудитися.

         Тренуватися, вправлятися.

        Труднощі, перешкоди.

        Творити, створювати.

       Успіх, досягнення, перемога.

       Професіонал, майстер.

Цікавий, привабливий, допитливий.

Важливий, потрібний, корисний.

Поки  ледачий  байдики  б’є,  розумний  з  книжок  знання  бере.

Хочеш  пізнати світ – читай книжки.

  1.  Читання  поданого  плану

План

  1. Чим ти  любиш  займатися  у  вільний від навчання  час?
  2. Що  тебе  приваблює в  цьому  занятті?
  3. Як твоє  захоплення  впливає  на  твій  настрій, ставлення  до людей?
  4. Чи  думаєш ти про  свою  професію?  Як  вона може  пов’язатися  з твоєю  улюбленою справою?
  1. Усне складання  твору дітьми
  2. Діти, хочу вам прочитати  своє есе.

 

      Чи готові  мої учні написати есе? Можливо, не зараз?  Можливо,  трішки  пізніше? Але ж вони  вже  вміють  розмірковувати,  висловлювати свою власну  думку? Що й казати, іноді  їхні висловлювання мене шокують, іноді  дивують. Думаю, всім будуть цікаві  саме їх думки. Адже  кожен  з них – особистість неповторна. Спроба  власного  пера ? Так! Побажаю  їм  успіхів.

  1. Творча робота учнів.

 – Зараз ви напишете своє власне есе .

Отож пам’ятаємо:

 – у своєму есе висловлюйте власну думку;

   міркуйте, запитуйте себе, порівнюйте, можна  вживати прислів’я, доводьте свою думку.    

IV. Узагальнення знань та вмінь

Вправа «Крісло автора»

Дитина сідає в «крісло автора», читає свій твір-есе.

 

 V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чи здійснилися ваші очікування?

– Що на уроці найлегше вдавалося? А чи виникали труднощі?

 – Чи хотіли б ви ще писати есе? На яку тему?

 

 

 

docx
Додано
14 листопада 2022
Переглядів
3531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку