Урок"Конспект уроку з географії для 10 класу на тему :"Соціальна і професійна структура населення. Трудові ресурси. Проблеми зайнятості й безробіття"

Про матеріал

Соціальна і професійна структура населення. Трудові ресурси. Проблеми зайнятості й безробіття

Мета уроку:дати визначення "безробіття","трудові ресурси","економічно активне населення "

познайомити із видами безробіття

розглянути основні показники безробіття

про­вести порівняльний аналіз трудових ресурсів і зайнятості населен­ня в основних сферах господарства країн та регіонів світу;

розвивати вміння користуватися картографічними, графічними, статистичнимиматеріалами та роби­ти висновки;

виховувати уважність та аналітичні здібності.

Тип уроку : комбінований.

Обладнання : політична карта світу, підручник, довідники, ат­ласи,

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

ØЩо таке релігія ?

ØЯкі головні функції релігій7

ØЯк класифікують релігії?

ØНазвіть головні напрями християнства

ØЩо ви можете розповісти про іслам7

ØБуддизм - це..

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Сучасний світ вступив в інформаційну епоху свого розвитку. Основою переходу до інформаційної економіки в будь-якій країні світу є рівень кваліфікації та освіченості її населення. Знання по­трібні не тільки для просування вперед науки та технологій, а й для того, щоб вміти користуватися їх продуктами, не бути ізольовани­ми від сучасного світу.

Досліджуючи характер та структуру зайнятості населення кра­їни, можна дізнатися про рівень її соціально-економічного розви­тку. Тому мета сьогоднішнього уроку — зробити порівняльний ана­ліз трудових ресурсів і зайнятості населення в основних сферах господарства країн із різним рівнем розвитку та знайти зв'язок між структурою зайнятості населення та її соціально-економічним роз­витком.

Тож перш за все давайте з вами розглянемо одну із найголовніших складових соціально професійної структури - трудові ресурси. Ми з вами повинні розглянути такі терміни ,як економічно активне населення ,безробіття ,його види та причини .

Діти ,як ви думаєте ,що таке трудові ресурси ?

Трудові́ ресу́рси — Трудові ресурси - це частка населення, що має необхідні для роботи розумові здібності, знання, а також фізичні здоров'яТакож ,це частина працездатного населення: чоловіки віком від 16 до 65 років та жінки віком від 16 до 60 років.

!Основу трудових ресурсів складає економічно активне населення .

?Що ж таке економічно активне населення?

Економічно активне населення — це частина населення обох статей, яка протягом певного періоду забезпечує пропозицію своєї робочої силидля виробництва товарів і надання послуг.

З чого ж складається економічно активне населення ?

Перегляд файлу

Соціальна і професійна структура населення. Трудові ресурси. Проблеми зайнятості й безробіття

Мета уроку:дати визначення "безробіття","трудові ресурси","економічно активне населення "

  познайомити із видами безробіття

  розглянути основні показники безробіття

  про­вести порівняльний аналіз трудових ресурсів і зайнятості населен­ня в основних сферах                             господарства країн та регіонів світу;

   розвивати вміння користуватися картографічними, графічними, статистичними                  матеріалами та роби­ти висновки;

   виховувати уважність та аналітичні здібності.

Тип уроку :  комбінований.

Обладнання : політична карта світу, підручник, довідники, ат­ласи,

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних  знань

  • Що таке релігія ?
  • Які головні функції релігій7
  • Як класифікують релігії?
  • Назвіть головні напрями християнства
  • Що ви можете розповісти про іслам7
  • Буддизм - це..

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Сучасний світ вступив в інформаційну епоху свого розвитку. Основою переходу до інформаційної економіки в будь-якій країні світу є рівень кваліфікації та освіченості її населення. Знання по­трібні не тільки для просування вперед науки та технологій, а й для того, щоб вміти користуватися їх продуктами, не бути ізольовани­ми від сучасного світу.

Досліджуючи характер та структуру зайнятості населення кра­їни, можна дізнатися про рівень її соціально-економічного розви­тку. Тому мета сьогоднішнього уроку — зробити порівняльний ана­ліз трудових ресурсів і зайнятості населення в основних сферах господарства країн із різним рівнем розвитку та знайти зв’язок між структурою зайнятості населення та її соціально-економічним роз­витком.

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifТож перш за все давайте з вами розглянемо одну із найголовніших складових  соціально професійної структури  - трудові ресурси. Ми з вами повинні розглянути такі терміни ,як економічно активне населення ,безробіття ,його види та причини .

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifДіти ,як ви думаєте ,що таке  трудові ресурси ?

Трудові́ ресу́рси Трудові ресурси - це частка населення, що має необхідні для роботи розумові здібності, знання, а також фізичні здоров'яТакож ,це частина працездатного населення: чоловіки віком від 16 до 65 років та жінки віком від 16 до 60 років.

!Основу трудових ресурсів  складає економічно активне населення .

?Що ж таке економічно активне населення?  

Економічно активне населення — це частина населення обох статей, яка протягом певного періоду забезпечує пропозицію своєї робочої сили для виробництва товарів і надання послуг.

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifч?З чого ж складається економічно активне населення

 

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gif

Що таке на вашу думку зайнятість населення ?

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifЗа́йнятість — це діяльність громадян, яка пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і приносить їм дохід у грошовій або іншій формі.

Яка ж буває зайнятість ?

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gif!Великою проблемою ,як в Україні  так і в світ є безробіття .

Що ж це таке ?

Безробіття — це складне соціально-економічне явище, при якому частина економічно активного населення не має роботи й заробітку.

!Безробіття класифікують за різними показниками. Давайте з вами їх  розглянемо.

 

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gif

?Які ж функції безробіття?

Функції безробіття:

- відіграє роль резерву для здійснення розширення виробництва;

- відіграє роль пресу, що обмежує зростання зарплати;

- відіграє роль соціального санітара, що дозволяє проводити відбір кадрів.

Безробіття буває різне

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gif

 Як  ви думаєте  ,що є причиною безробіття

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gif

Які ж наслідки безробіття ?

  • - відбувається знецінення, недовикористання людського потенціалу суспільства;
  • - погіршується якість життя безробітних і членів їх сімей;
  • - відбувається втрата авторитету в сім’ї, руйнування соціальних зв’язків;
  • - посилюється тиск на розмір заробітної плати зайнятих з боку тих, хто конкурує на ринку праці;
  • - збільшуються витрати суспільства та індивіда на відновлення або зміну професійного статусу і рівня продуктивної праці;
  • - формуються категорії осіб, схильних до вчинків, що суперечать прийнятим соціальним нормам і цінностям;
  • - зміна соціального статусу людини за певних умов перетворюється на соціальну дискримінацію;
  • - відбувається втрата життєвої перспективи і навіть бажання жити.

IV. Підсумок уроку

  • Що таке трудові ресурси ?
  • Дайте визначення економічно активне населення ,з чого воно складається ?
  • Що таке зайнятість ,які вам відомі види зайнятості ?
  • Що таке безробіття ?Назвіть його показники
  • Які вам відомі види безробіття ?
  • Назвіть функції безробіття
  • Які функції безробіття ?
  • Які наслідки безробіття ?

V. Домашнє завдання

 

docx
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
1320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку