Урок. "Конспект уроку з математики для 5 класу на тему: "Корекція знань, умінь та навичок"

Про матеріал

Конспект уроку для учнів 5 класу на тему:"Корекція знань, умінь та навичок". Даний урок проводиться після контрольної роботи на тему:"Геометричні фігури. Координатний промень. Кути". Такі уроки допомагають учням зрозуміти свої помилки, допущені при написані контрольної роботи, систематизувати отримані знання, розв'язувати завдання на розвиток логічного мислення, зацікавити учнів у подальшій плідній роботі.

Перегляд файлу

Конспект уроку для учнів 5 класу на тему: «Корекція знань, умінь та навичок»

Мета уроку. Навчальна складова  мети уроку: формування математичної  компетентності учнів. Учень (учениця): наводить приклади шкал, рівних фігур, пояснює, що таке  відрізок, пряма, промінь, координатний промінь, кут; класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті); зображує та знаходить на малюнках відрізок даної довжини та кут даної градусної міри, бісектрису кута за допомогою транспортира, координатний промінь та натуральні числа на ньому; вимірює та обчислює довжину відрізка, градусну міру кута.  Розвивальна складова мети уроку: формування операцій мислення, розвиток навичок  мовлення, порівняння, узагальнення, припущення.  Виховна складова мети уроку: розвиток навичок взаємодопомоги  при роботі  в парі та спілкуванні в колективі, формування зацікавленості, пізнавальної активності, самостійності.

Обладнання: індивідуальні завдання до контрольної роботи, додаткові завдання для індивідуального виконання,  на розвиток логічного мислення, зошити для контрольних робіт.

Діяльність учителя

(викладання)

Діяльність учнів

(учіння)

Діяльність учителя

(ОУНПДУ)

І.     Організаційний етап

( Перевірка обладнання, налаштовування на співпрацю )

Самоперевірка.

Контроль за виконанням.

ІІ.   Повідомлення теми  та мети  уроку

Тема нашого уроку: „ Корекція знань, умінь та навичок ”.

-  Сьогодні на уроці підведемо підсумок вивченої теми. Спочатку  ознайомитеся з загадками, які  підготували ви та я. За допомогою цих загадок  повторимо вивчені фігури,  потім попрацюємо разом  над тими завданнями, у яких було найбільше помилок при виконанні контрольної роботи. Далі  кожен самостійно опрацює  свої  власні помилки, при цьому  можна отримати консультацію чи допомогу.  Після проведеної корекції  знань, умінь та навичок кожен отримає  завдання для самостійного виконання.

Усвідомлення та написання теми уроку в зошиті.

 

Усвідомлення мети уроку та ознайомлення з планом уроку.

Контроль за написанням теми уроку.

Ознайомлення з планом роботи на уроці. Формування зацікавленості учнів у виконанні роботи над помилками.

ІІІ.   Домашнє завдання

- Домашнє завдання творчого характеру: намалювати малюнок, в якому будуть обов’язково присутні вивчені фігури: точка, пряма, промінь, відрізок, кути різного виду або скласти казку, в якій головними героями є вивчені геометричні фігури.

Ознайомлення з вимогами щодо виконання домашнього завдання.

Консультування учнів (за потребою).

ІV. Актуалізація наявного навчального досвіду

 

Загадки про вивчені фігури, які підготували учні.

Презентація учнями  загадок та малюнків до них. Міркування, відгадування.

Коментоване оцінювання роботи учнів.

V.  Етап аналізу контрольної роботи

Слухове зосередження, аналіз результатів написання контрольної роботи.

 

Звертання уваги учнів на типові помилки.

Клас

К-ть учнів

12 - 10

9 - 7

6 - 4

1 -3

5-А

 

 

 

 

 

5-Б

 

 

 

 

 

Типові  помилки : №

VІ.    Етап   корекції  знань

 

  1. Колективна робота.

Виконання завдань, які викликали труднощі.

 

  1. Індивідуальна  або робота  в парах.

-  Виконати  самостійно ті  завдання контрольної роботи, в яких ви допустили помилки.  Якщо потрібно,  вам  допоможуть консультанти.

- Учні, які показали високий результат і не надають допомогу, розв’язують завдання на розвиток логічного мислення.

Розв’язування завдань одним із учнів на дошці,  інші – виконують самостійно та здійснюють само-перевірку. Диференційована робота учнів. З’ясовування учнями власних помилок. Надання допомоги один одному.

Звертання уваги учнів на важливі моменти завдання.

 

Надання допомоги окремим учням Забезпечення окремих учнів індивідуальним завданням.

Призначення консультантів та організація їх роботи.

VІІ.    Хвилина відпочинку

Моделювання  відповідей  до загадок.

- Я читаю загадки, а ви показуєте відповіді  за допомогою моделей із свого обладнання. (Додаток 1).

Слухове зосередження. Міркування, демонстрація фігур.

Контролювання правильності  виконання завдання.

VІІІ.      Етап контролю набутого навчального досвіду   

  1. Практична робота.  ( Додаток 2)
  2. Виконання індивідуального  завдання. (Додаток 3).

Учні, які отримали оцінки високого рівня та ті, хто виконають завдання швидше, отримують додаткове завдання на розвиток логічного мислення. (Додаток 4).

Самостійне виконання  індивідуального завдання.

Контроль за виконанням  завдання. Забезпечення додатковими завданнями окремих учнів.

ІХ.    Підсумковий етап

- Презентація розв’язання завдань на розвиток логічного мислення.

- Підніміть руку ті, хто вважає, що  після проведення корекції знань, умінь та навичок   ви дійсно знаєте матеріал вивченої теми.

- Підніміть руку ті учні, які вважають, що їх власна самооцінка співпадає з оцінкою за контрольну роботу.

 

Самооцінка своєї роботи  протягом теми.

 

 

Коментар щодо самооцінки учнів.

 

 

Додаток 1

Зміст загадок для хвилини відпочинку

  1. Ця точка горда і щаслива, бо роль у неї особлива. Вона куту ім’я дає,

 Його сторін початком є. Ця точка для кута єдина і називається …(вершина).

  1. З точки два променя розбігаються та  в нескінченність простягаються.

У задачах є він там і тут,  а  називається він … (кут).

  1. Якщо в руки кутник взяти, більший кут обмалювати,

Вийде результат такий –  кут одержимо … (прямий).

  1. Два промені з однієї точки розбіглися в протилежні кінці. 

  І кут цікавий утворили оці веселі промінці.

  А кут такий і там, і тут усі його … (розгорнутим)   зовуть.

  1. Кут прямий, це знає і дитина, кута розгорнутого … (половина).
  2. Як назвати нам такий кут, що менший за прямий ?

Відгадати дуже просто. Називається він … (гострий).

  1. Щоб кути намалювати, нам цей прилад треба мати. І щоб вимірять кути,

Кращий прилад не знайти. Всім кутам він командир помічник   наш … (транспортир).  

  1. Кут прямий потрібно нам поділити пополам.

 Кут одержимо новий, а  за видом він … (гострий).

  1. Щоб кути побудувати, транспортир нам треба мати,

 А як цей будуєш кут, і  лінійки досить тут. (Розгорнутий).

  1.  Як довідатись мені: є  цей кут прямим чи ні?  Допоможе тут в момент 

               Цей чудовий інструмент. Це прямих кутів супутник називається він … (кутник).

  1.   Гострий кут він переріс, до тупого не доріс.

               Як відомо, кут такий називається …(прямий).

 

Додаток 2

Зміст завдань, записаних на дошці для самостійного виконання

  1. Виміряти транспортиром моделі кутів, які ви виготовили вдома.
  2.  Позначити їх та записати відповідні рівності у зошит.
  3.  Побудувати бісектрису кожного кута за допомогою транспортира та виконайте перевірку да допомогою моделі.
  4.  Записати величини отриманих кутів  у зошит.

 

Додаток 3

    Зміст індивідуальних завдань                               

Варіант І

У завданнях 1, 2  виберіть одну правильну відповідь.

  1. Яку фігуру зображено на малюнку ?

А                     В                                        А) пряма АВ;       Б) промінь АВ;     В) відрізок АВ.

2.   Визначити координати точки В, зображеної на малюнку.

    О                              В                                 Х

  1. 1                                                                 А) В( 7 );             Б) В ( 1 );                  В) В ( 8 ). 

3.    Визначити координати точок, зображених на малюнку.                                             

    О       К   Р          С               В         Х

  1. 1  

 4. Накреслити координатний промінь. Позначити  на цьому промені точки А(1), N(4), S(9), С(12). Відмітити точку В та записати її координати, якщо вона знаходиться  на 2 од. від точки А.

5. Накреслити пряму СД. Накреслити промінь АР так, щоб його початок належав прямій СД, а кінець знаходився по одну сторону від прямої.

Варіант ІІ

У завданнях 1, 2  виберіть одну правильну відповідь.

  1.  Яку фігуру зображено на малюнку ?

А                  В                          А) пряма АВ;          Б) промінь АВ;           В) відрізок АВ.

2.   Визначити координати точки В, зображеної на малюнку.

    О                В                                   Х

  1. 1                                                                      А) В( 7 );             Б) В ( 1 );            В) В ( 4 ). 

3.    Визначити координати точок, зображених на малюнку.                                             

    О            К      Р               С      В     Х

  1. 1  

 4. Накреслити координатний промінь. Позначити на цьому промені точки А(3), N(5), S(8), С(13). Відмітити точку В та записати її координати, якщо вона знаходиться  на 6 од. від точки А.

5. Накреслити пряму АВ. Накреслити відрізок СД так, щоб один його кінець належав прямій АВ, а  інший  - знаходився по одну сторону від прямої.

 

Додаток 4

Зміст  завдання на розвиток логічного мислення

№ 1

  А           В                С                  D                                   6

  А          В                 С                 D      Е                          10

  А          В                 С                                                       ?

№ 2

( х  + 12 ) + 48 = 100          х – 35     О          А            Х

                                                            0 1       5

 

64 – ( х + 14 ) = 20           38 – х                      ?       

№ 3

   х 3                  х 10 

                                                                3              10        

  3 < х <  8            х  > 5                           ?

 

№ 4

 

              3                      8

                                                                     

          7                                 14                  ?

 

№ 5

 

 

 

 

       

№ 6

 

5х – 3 = 42                                        108°        

 

 

5 + 3х = 26                       15х                 ?

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2019
Переглядів
2347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку