Урок (конспект) з історії України 7 клас НУШ підручник Щупака

Про матеріал
Розгорнутий план - конспект з історії України для 7 класу до підручника Щупак І.Я. та ін. Історія України: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти / І. Щупак, О. Бурлака, В. Дрібниця, О. Желіба, І.Піскарьова . — Київ: УОВЦ “Оріон”, 2024. за модельною Історія України. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Бурлака О. В., Желіба О. В., Павловська-Кравчук В. А., Худобець О. А., Черкас Б. В., Щупак І. Я.) і підручника цих же авторів. «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023 року № 1001).
Перегляд файлу

Конспект уроку історії України з використанням навчального посібника «Історія України» (підручник для 7 класу) Щупак І.Я., Бурлака О.В., Дрібниця В.В., Желіба О.В., Піскарьова І.О.

Урок №5. Перші князі (Ольга, Святослав).

Мета: продовжити вивчення історії давньоруської держави в період князювання Ольги та Святослава, показавши реформаторську діяльність першої та військово-політичну – другого; розвивати вміння учнів працювати з історичною картою, підручником, давати характеристику історичним особам, робити стислі повідомлення про них; »; розвивати вміння учнів систематизувати матеріал;  виховувати почуття патріотизму, гордості за героїчне минуле нашої країни.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: аналізувати діяльність княгині Ольги та Святослава; порівнювати князювання Ольги та Святослава, визначаючи результати їхньої зовнішньої та внутрішньої політики; аналізувати літописні легенди про помсту Ольги; застосовувати та пояснювати  на прикладах поняття та терміни: «реформи», «данина», «погост», «уроки», «оброк»; оцінювати діяльність княгині Ольги та князя Святослава, використовуючи джерела інформації; обґрунтовувати власну позицію.

Обладнання: мультимедійний комплект

Хід уроку

  1. ОК (організація класу)
  2. МНД (мотивація навчальної діяльності)
  3. АОЗ (актуалізація опорних знань)

Фронтальна бесіда.

Назвіть досягнення і прорахунки в діяльності князів Олега та Ігоря.

 Які наслідки для руської держави мала діяльність Олега й Ігоря?

  1. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Демонстрація навчальної презентації.

Розповідь вчителя с.35

 

 

 

Робота з історичним джерелом с. 35

Запитання до документа:

1)Які риси характеру Ольги відобразив  літописець

Орієнтовна відповідь учнів: Літописець зобразив княгиню Ольгу як, виважену, мудру, злопам’ятну, хитру , розсудливу жінку.

2) Дайте власну оцінку діям княгині

Орієнтована відповідь: Княгиня Ольга правильно вчинила з древлянами, бо помстилась за свого чоловіка і довела, що нікого не боїться.

Розповідь вчителя з елементами коментування с. 35 - 37

Робота з історичним джерелом. Робота в групах с. 36

Робота з ілюстрацією с. 36

Які риси характеру намагався передати скульптор)

(Скульптор зобразив княгиню разом з хрестом, що означає прийняття нею християнства та відмова від язичництва)

Робота з відео с. 37 Історичні подробиці

Розповідь вчителя про Святослава с. 37

      Робота з історичним джерелом

Робота з ілюстраціями в малих групах

Опрацьовуємо матеріал підручника с. 38 – 39

Робота з історичним джерелом с. 39

Відповідь учнів: Був схожий на козака

Творче завдання. Робота в групах

Вправа «Крісло автора». Презентація творчого завдання

Online завдання

  1. ЗВ (закріплення вивченого)

Фронтальне опитування

  1.     Поясніть значення понять: «реформи», «данина», « погости», «уроки», «оброк»
  2.     Назвіть події за правління Ольги та Святослава.
  3.     Визначте значення діяльності княгині Ольги для розвитку Русі – України
  4.     Охарактеризуйте князя Святослава як історичну постать
  1. Домашня робота

Опрацювати параграф 5, с. 35 – 39. Скласти сенкан про Ольгу чи Святослава

  1. Рефлексія «Ресторан»

 

docx
Додано
18 листопада
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку