Урок контролю знань по темі «Африка»

Про матеріал
Мета: Перевірити і узагальнити знання учнів з теми «Африка»; розвивати вміння застосовувати знання на практиці, продовжувати розвивати в учнів логічне мислення, пам'ять та застосування знань в нестандартних умовах; виховувати почуття витримки, колективізму і дружби.
Перегляд файлу

Тема: Урок контролю знань по темі «Африка»

Мета: Перевірити  і узагальнити знання учнів   з теми «Африка»; розвивати вміння застосовувати знання на практиці, продовжувати розвивати в учнів логічне мислення, пам'ять та застосування знань в нестандартних умовах; виховувати почуття  витримки, колективізму і дружби.

Обладнання: атласи, фізична карта Африки, комп’ютер, проектор.

Тип уроку: Урок КВК.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Представлення журі.

ІІ Хід КВК. .

1 Привітання команд (назва команди, емблема, девіз).

2.  Конкурс: «Розминка»

Пояснити зміст термінів.

І команда.

-ваді.

-рифт,

-пігмеї,

- самум.

ІІ команда.

-вельвічія,

- оазис,

-мулати,

- Серенгетті.

3. Дослідники  Африки.

Уважно прослухайте текст і скажіть, про якого дослідника Африки йдеться.

І команда:

У ХІХ столітті англійський лікар і мандрівник перетнув Південну Африку із заходу на схід. Захопившись вивченням природи, він здійснив плавання по річці Замбезі, відкрив на ній великий водоспад Вікторія, дослідив озера Ньяса і Тітікака, описав місцеві види рослин і тварин. ( Давід Лівінгстон)

ІІ команда:

У 1847-1848 рр. його гірничого інженера, відрядили в Єгипет для пошуків родовищ золота. Він першим припустив, що головним витоком Нілу є не Голубий, як тоді вважали географи, а білий Ніл, верхів’я якого слід шукати в екваторіальних районах Африки.( Єгор Ковалевський).

4. Конкурс геологів.

По одному учаснику від команди працюють на комп’ютері з картами розставляючи умовні знаки найбільших родовищ корисних копалин в Африці.

5.  Конкурс «Мандрівник». ( скільки об’єктів, стільки й балів)

Викликаються до карти по черзі по 1 учаснику від команди і він повинен показати географічний об’єкт материка, який би починався на першу букву його прізвища, чи ім’я  Цю роботу виконує кожний учасник команди.

6. Картографи. ( по 2 бали за кожне завдання)

Команди виконують два завдання.

1. Визначити географічні координати :

І команда – вулкана Кіліманджаро;

ІІ команда – гори Тубкаль.

7. Гідрологи

Закодоване слово.

Уважно прослухайте слова, запам’ятайте їх і за першими їх літерами  запишіть назви річок,   та  складіть коротку характеристику їх.

І команда: Заїр, Атлас, Мадагаскар, баобаб, Ефіопія, ізотерма. (річка Замбезі).

ІІ команда: Калахарі, окапі, Ньяса, Гана, оазис. ( річка Конго).

8. Рекорди Африки

Спробуйте якнайшвидше відповісти на поставлені запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.  У разі надання додаткової інформації про об’єкт кількість балів збільшується до 3.

І команда:

1. Найвища точка гір Атлас. ( гора Тубкаль).

2. Найдовша річка Африки. ( річка Ніл).

3. Найпівнічніша точка Африки. ( мис. Рас –Енгелла).

4. Найбільша затока біля материка Африка. ( Гвінейська).

5. Найсолоніше море світу. ( Червоне).

6. Найвища тварина Африки. ( Жирафа).

ІІ команда.

1. Найвищий вулкан Африки. ( Кіліманджаро).

2. Найповноводніша річка Африки. (Конго).

3. Найпівденніша точка Африки. ( мис Агульяс).

4. Найбільший материковий острів Африки. ( Мадагаскар).

5. Найбільше за площею озеро Африки. (Вікторія).

6. Найбільший птах Африки. ( Африканський страус).

9. Ланшафтознавці. ( по 2 бали)

Чи зможете ви «навести порядок» у розміщенні природних зон з півдня на північ? -

І команда.

Уздовж меридіана 10° сх д.

ІІ команда

Уздовж 30° сх. д.

10. Фотоконкурс. ( по 1балу за відповідь)

На комп’ютері висвітлюється тварини і рослини, а команда повинна відгадати цих тварин і рослини, та назвати  природну зону в якій вони живуть

І команда:

 Фікус.

Фінікова пальма,

Окапі.

Птах носоріг

ІІ. Команда:

Баобаб,

Вельвічія,

Китецевуха свиня,

Птах секретар.

11.Демографи.

Знайди пару.

Учні повинні знайти пару народ і до якої раси він належить.

І команда:

1. Араби                                                негроїдна

2. Пігмеї                                                Європеоїдна

                                                               Монголоїдна

ІІ команда:

1. Бушмени.                                             Негроїдна

2. Нілоти                                                 Європеоїдна

                                                                  Монголоїдна

12. Країнознавці.

Знайдіть зайву країну.

І команда:

Алжир, Мозамбік, Ефіопія, Колумбія, Чад, Мавританія.

ІІ команда:

Лівія, Єгипет, Судан, Польща, Ангола, Нігерія.

 

ІІІ. Підведення підсумків уроку.

ІV. Завдання додому. Повторити §11 -20. Скласти чайнворд по темі: «Африка».

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Копиця Вера
Додано
8 червня 2022
Переглядів
406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку