Конспект заняття з корекції розвитку
2 клас
Тема: Класифікація предметів та явищ за спільною ознакою.
Мета: вчити учня визначати назви предметів за їх описом; виконувати завдання за словесною інструкцією вчителя; розвивати розумову діяльність у взаємозв’язку з мовленнєвим розвитком; розвивати наочно-образне мислення засобом конструювання; розвивати логічне мислення, пам'ять, уміння слухати, дрібну моторику рук; виховувати витримку, старанність, любов до природи.
Вид уроку: урок закріплення вивченого
Тип уроку: урок -гра.
Обладнання: малюнки, кубик , картки з малюнками сонечка, розрізні картки, мікрофон, кольорові олівці, комп’ютер, фонограма музики П.Чайковського. Пори року. «Осіння пісня».
Хід уроку
І. Загальнокорекційний етап
Створення психологічної готовності
ІІ. Основна частина
1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. (Музичний супровід).
- Відгадай загадку і ти дізнаєшся, хто до нас завітає на урок:
Прийшла до нас бабуся
у білому кожусі.
Поля причепурила –
Пухнастим снігом вкрила.
Відгадайте, хто вона,
Ця бабуся чепурна?
(Зима)
- Але, подивись, наша Зимонька засмучена. Чому? (Вона не яскрава, не посмыхаэться, не красива).
Ти будеш виконувати завдання і розфарбовувати частинки малюнка. Якщо встигнеш до кінця уроку розфарбувати увесь малюнок, Осінь тобі принесе подарунок.
- Сьогодні на уроці ми будемо розпізнавати й називати предмети за поданим описом. То ти маєш бути дуже уважним!
2. Вправа «Чарівний кубик»
Аналізуємо завдання «Чарівного кубика»:
- Алфавіт ( розказати алфавіт)
- Частини доби (назвати частини доби: ранок, день, вечір, ніч)
- Дні тижня (назвати дні тижня)
- Пори року (назвати пори року)
- Назви місяців (назви місяців кожної пори року відповідно до сезону)
- Чистомовка (повторити за вчителем чистомовку)
! - Можеш розфарбувати першу частинку малюнка: капелюшок.(Музичний супровід).
3. Дидактична гра «Знайди тінь».
- Дивлячись на малюнок, назви ознаки зими! ( Опади у вигляді снігу, пониження температури повітря, день коротший, ніч довша, теплий одяг, ялинка, Новорічні свята і т.д)
4.Робота за карткою.
Загадка: Із-за хмарки випливає,
Промінці ласкаві має,
Заглядає у віконце
Це яскраве кругле… (Сонце)
- А яке сонечко зимою? Воно таке ж гаряче та яскраве, як улітку?
- А зараз ти отримаєш картку, на якій зображено сонечко, а від нього йдуть промінчики. То ти маєш написати слова, які у тебе викликає сонечко.
(Дитина працює за карткою).
- То сонечко – тепле, яскраве, веселе, добре.
!- Молодець! Ти впорався із завданням й можеш розфарбувати наступну частинку малюнка: обличчя та волосся Зими. (Музичний супровід).
Фізкультхвилинка
5. Малюнковий диктант.
- А чим запасаються на зиму тварини? Послухай та намалюй.
У міцній хатинці
Сидить по зернинці.
Спробуй-но дістати,
Будеш ласувати!
(Горіх)
Він на дубі виростає,
Шапочку гарненьку має.
З дуба в землю упаде
І весною проросте.
(Жолудь)
Лиш нога та голова,
Ані рук, ні ніг нема.
Щоб на нього подивитись
Треба низько уклонитись. (Гриб)
- Як можна назвати одним словом наші слова – відгадки?
- А які фрукти ти ще знаєш? А чим ще можуть запасатися звірі на зиму ? А які овочі ти знаєш ? Які твої улюблені ?
! - Можеш розфарбувати частинку сукні Зими. (Музичний супровід).
6. Дидактична гра «Хто зимує в ріднім краї?».
- З настанням осені деякі птахи відлітають у теплі краї, а деякі залишаються зимувати у нас. Давай дізнаємось, хто з птахів зимує у рідному краї?
(Назвати (показати) птахів, відтворити звуконаслідування їх голосів.)
Хто це? (Горобець.) Як ми називаємо ласкаво? ( Горобчик.) Який горобчик? (Маленький, сірий, жвавий.) Що він робить? (Цвірінькає: «Цвірінь – цвірінь!».)
Хто це? (Синичка.) Яка синичка? (Маленька, гарна, метушлива, із жовтим животиком та чорним комірцем.) Як подає голос синичка? (Вона цвірінчить.) Як цвірінчить синичка? («Цвінь-цвірінь!».)
Хто це? (Голуб.) Який він? (Великий, сірий.) Як подає голос голуб, що він робить? (Туркоче.) Як туркоче голуб? («Тур-р… Тур-р…».)
7. Дидактична гра «Склади картинку».
- Як ти думаєш, чи легко буде птахам знайти їжу взимку, коли все вкриється снігом? Як їм допомогти? Що потрібно зробити, щоб годувати пташок узимку?
Скласти з частинок цілу картинку «Годівничка для птахів».
- А чим можна годувати пташок? (Крихтами черствого хліба, крупами, несолоним салом, зернами соняшника, кукурудзи, насінням гарбуза та кабачків).
!- Молодець! Ти впорався із завданням і можеш розфарбувати сукню до кінця. (Музичний супровід).
8. Гра «У лісі».
- Відгадай загадки, і ти дізнаєшся, які звірі засинають на зиму:
волохатий, вайлуватий - ...ведмідь
колючий, маленький, сіренький – ...їжачок
-А які не сплять взимку:
полохливий, сіренький, довговухий – ...зайчик
хитра, руда, довгохвоста – ...лисичка
сірий, злий, хижий. голодний – ...вовк
пухнаста, руда, працьовита -...білка
!- Молодець! Ти впорався із завданням й можеш розфарбувати останню частинку малюнка: черевички Осені! (Музичний супровід).
ІІІ. Заключна частина
1. Вправи"Мікрофон", "Незакінчене речення"
- Ось і закінчується наш урок. Використовуючи мікрофон, продовж речення:
- Ми говорили про …
- Ми допомагали зібратися у лісі кому…
- Мені найбільше сподобалося завдання…
- Ти добре працював на уроці, встиг розфарбувати весь малюнок, і на згадку про цей урок Зима дарує тобі подарунок!