КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ "У СМАЙЛИКА НА ГОСТИНІ"
Мета:
- Сприяти зниженню агресивності, тривожності, страху, розвитку комунікативних якостей дітей;
- Стимулювати вміння дітей розпізнавати настрій інших;
- Розвивати емоційну, когнітивну сферу дошкільників і дрібну моторику рук за допомогою вправ з елементами арт-терапії та пластикографії.
Хід заняття
1. Вітання
«В коло всі разом ставайте
Один одному всміхайтесь.
На сусіда подивіться
І йому ви посміхніться
І мені «Привіт» скажіть,
Руку дружби простягніть.
Психолог:
Від ваших добрих посмішок мені стало дуже тепло. А тепер подаруйте свої посмішки і частинку тепла свого серця нашим гостям.
(Діти посилають гостям повітряний поцілунок)
2. Бесіда психолога з дітьми «Гарний настрій, пригнічений настрій»
Психолог:
Сьогодні ми з вами потрапили в гості до незвичайного персонажа, його називають «Смайлик» і всі, хто потрапляє до нього в гості, отримують гарний настрій.
- Діти, а хто мені скаже, що таке «гарний настрій»?
Варіанти відповідей дітей:
- Коли мені весело.
- Коли я з татом і мамою.
- Коли я отримую подарунки.
- Коли зі мною мої друзі.
Психолог:
- Наш настрій залежить від наших думок. Тому, якщо хочете, щоб у вас був гарний настрій, намагайтеся думати тільки про хороше.
- Діти, а у вас буває пригнічений настрій? Коли таке відбувається?
Варіанти відповідей:
- Коли у мене хтось забирає іграшку.
- Коли я хворію.
- Коли мене мама забирає пізно з дитячого садка.
- Коли мені мама не купила те, що я просив (ла).
Так, настрій буває сумним, але все буде добре.
Вправа «Чарівні стаканчики»
Психолог:
Я пропоную позбутися негативних емоцій з допомогою чарівних стаканчиків. Сядьте за столик, посуньте стаканчики і щосили подуйте в трубочку. Відправте через трубочку всі свої образи і сумний настрій.
Отже, всі свої негативні емоції і пригнічений настрій ми залишили в минулому і тепер у нас є можливість розглянути кімнату Смайлика.
3. Дидактична гра «Кубик настрою»
Психолог:
- Подивіться, діти, який цікавий кубик. На ньому зображені обличчя з різними настроями. Ви по черзі будете кидати кубик, а ту картинку, яка опиниться нагорі, ви розглянете і охарактеризуєте настрій, який зображено на малюнку..
(Діти виконують завдання)
4. Малювання на склі (арт-терапія)
Психолог:
- Ми можемо поліпшити настрій, коли робимо щось цікаве, наприклад, малюємо, тому пропоную вам помалювати.
(На скляному мольберті над квітками потрібно домалювати веселку)
5. Дидактична гра «Кав'ярня настрою»
Психолог:
- Ох, який стіл чекає на нас. Я пропоную вам сісти за столик, закрити очі і уявити, що ви потрапили у дитяче кафе. Тут ми зможемо з вами насолодитися соковитими яблуками, смачним виноградом, запашними мандаринами і іншими чудовими фруктами.
Кожний настрій має свій смак і запах. Розкажіть, який настрій вам нагадує кожен фрукт. Отже, смачного! (Поставити на стіл фруктове асорті)
(Діти їдять фрукти і асоціюють їх смак з емоціями)
6. Релаксаційна вправа «Килим-літак»
- «Ми сідаємо на чарівний килим-літак. Килим плавно і повільно підіймається, несе нас до небес, тихесенько хитає, колише; вітерець ніжно обдуває обличчя, всі відпочивають ... Далеко внизу пропливають будинки, ліси, річки, озера ... Поступово килим-літак починає зниження і приземляється в нашій кімнаті (пауза) ...
Ласкаве сонечко доторкається до кожного з вас:
- Торкнулося очей (відкрийте очі).
- Торкнулося обличчя (поворушіть бровами).
- Торкнулося носа (поворушіть носом).
- Торкнулося губ (поворушіть губами).
- Підборіддя торкнулося (поворушіть щелепою).
- Торкнулося плечей (підніміть і опустіть плечі).
- Торкнулося рук (струсіть руками).
Сонячні промені погралися з вами і пішли далі. Потягніться, зробіть глибокий вдих і видих.
7. Виготовлення медальйонів з пластику
Психолог:
Ви знаєте, діти, Смайлик любить дарувати подарунки. Тому кожен раз він робить цікаві подарунки. Ось і на цей раз Смайлик хотів подарувати чарівні медальйони, але поспішав і не встиг їх допрацювати. Давайте допоможемо Смайликові їх доробити.
(Діти виготовляють медальйони із пластику, ставлять свої роботи в іграшкову духовку)
8. Дарування подарунків гостям
Психолог:
- Я, сподіваюся, що з нашої подорожі ви принесли з собою вогник гарного настрою. Передайте ці чудові емоції нашим гостям, подаруйте їм медальйони, які ми зробили.
Психолог:
Діти, а тепер станемо в коло, візьмемося за руки і поділимося своїми враженнями від сьогоднішньої подорожі.
Варіанти відповідей дітей:
- Сподобалося проганяти свою злість у стаканчики.
- Мені сподобалося, коли я пробував фрукти, ніби в цьому кафе.
- А мені сподобалося, коли я виготовляла прикраси.
- А мені сподобалося малювати на склі тощо.