Урок "Користування телевізором, сучасними ґаджетами"

Про матеріал
Урок формування компетентностей за підручником Я досліджую світ: підручник для 2 кл. закладів загальної середньої освіти: у 2-х частинах. Ч. 2/ Н.О.Будна, Т.В.Гладюк, С.Г.Заброцька, Л.В.Лисобей, Н.Б.Шост. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2019. - 144 с.: іл.
Перегляд файлу

Я досліджую світ

Тема. Користування телевізором, сучасними ґаджетами

Мета.

Формувати предметні компетентності: розширити знання учнів про основні правила особистої безпеки вдома, вчити правильно користуватися сучасними ґаджетами та телевізором, формувати вміння розсудливо вчиняти в різних життєвих ситуаціях.

Формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, інформаційно-комунікаційну компетентність, громадянську, екологічну грамотність і здорове життя, вміння вчитися протягом життя.

Очікувані результати:

  • здобувачі освіти пояснюватимуть, чому потрібно дотримуватися правил користування сучасними ґаджетами;
  • знатимуть правила користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном;
  • розумітимуть, якої шкоди можуть завдати ґаджети;
  • доводитимуть, чому корисніше спілкуватися з друзями не завдяки телефону, а при зустрічі з ними.

Обладнання: цеглинки ЛЕГО, телевізор, мобільні телефони, ноутбук, картон, клей, смужки паперу, мікрофон.

Тип уроку: урок формування компетентностей

 

Хід уроку

 

І. Етап орієнтації та мотивації діяльності

1. Створення емоційного настрою класу

  •                               Продзвенів і стих дзвінок,

Починається урок.

Всі за парти тихо сіли,

До роботи приступили.

Дає здоров’я спорт,

Вагу – солодкий торт,

Мед – працьовиті бджоли,

Знання глибокі – школа.

  • Вправа «Кольори»
  • Діти, оберіть цеглинку, яка вам найбільше сподобалася, та дізнайтеся, яке у вас налаштування на сьогоднішню зустріч.

 

Упевненість

Рішучість

Гармонійність

Інтелектуальність

Енергійність

Творчість

– Діти, посміхніться одне одному, передайте частинку своєї душі своєму товаришу, побажайте гарного настрою.

2. Мотивація навчальної діяльності

  • Відгадування загадок

– Цеглинки пропонують вам погратися з ними та відгадати загадки:


Тисни кнопку – не баян.

Говорить – не рація.

Але летить за океан

Будь-яка інформація. (Телефон)

 

Він на відстань не зважає,
З ким попросиш – з тим з’єднає.
Як почуєш звук-рингтон,
Треба брати. (Телефон)

 

На столі, в таємній скрині,
Мерехтить віконце дивне.
У віконці щохвилини
Все нові й нові картини. (Телевізор)

 

Кілобайти, гігабайти,

Папки, файли, блоги, сайти…

Знань чимало різних має,

Цілий світ про нього знає. (Комп’ютер)


 

  • Що таке ґаджет?
  • Словничок-довідничок

Ґаджет (англ. gadget — пристрій) – як правило, цікава технічна новинка у вигляді електронного пристрою, або іншого засобу, що поєднує в собі високі технології і цілком реальне застосування.

Сьогодні ґаджетом можна вважати будь-який цифровий прилад, досить невеликий, щоб одягти на руку, покласти до кишені або підключити до КПК або смартфона.

  • Складання асоціативного куща

мобільний телефон                      смартфон              портативна гральна приставка

Ґаджет

мультимедійний програвачи            GPS-навігатор                    електронна книга

ІІ. Етап цілепокладання

1. Повідомлення теми, мети уроку

2.  Очікування           

  • Я хочу дізнатися…
  • Я хочу навчитися…
  • Я хочу познайомитися…
  • Я хочу отримати від уроку…
  • Я хочу мати настрій…
  • Я буду працювати…
  • Я буду слухати…

ІІІ. Етап цілереалізації

1. Вправа «Мікрофон»

  • Чим ви любите займатися вдома?
  • В які ігри граєте?
  • Якими ґаджетами користуєтеся?
  • Які передачі дивитеся по телевізору?
  • Як довго сидите за комп’ютером?
  • В кого є мобільний телефон, планшет?
  • З якою метою ви їх використовуєте?
  • Чому потрібно дотримуватися правил користування сучасними ґаджетами?

2. Крісло автора

Розповідь про телебачення

3. Створення проблемної ситуації

  • Телевізор – річ, без якої неможливо уявити наше життя. Якщо телевізор вийшов з ладу, зламався – батьки стурбовані. Якщо телевізор працює цілий день – батьки знову стурбовані. То що ж таке телевізор? Пристрій, який викликає постійну тривогу? Чи потрібен тоді він нам? Поділіться своїми міркуваннями.

4. Хвилинка відпочинку

5. Робота з підручником (с.47-48)

6. Робота в парах

 Обговорення правил користування комп’ютером, телевізором, телефоном.

7. Самостійна робота в зошиті (с.19)

8. Цікавинки з торбинки

  • Сьогодні мобільний телефон – звичайна річ. Можливо, він знаходиться у твоєму ранці. А понад 20 років тому мобільний телефон був завбільшки з цеглину. Коштував такий апарат, як невеликий автомобіль.
  • Перший дзвінок з мобільного телефону був зроблений 3 квітня 1973 року.

     Це зробив Мартін Купер, інженер компанії Motorola, з мобільного телефону,           перебуваючи на одній з вулиць Нью-Йорка.

        У космосі є мобільний телефон. Це телефон Google Nexus, запущений в космос в 2013 році дослідниками з Університету Суррея (Великобританія) для перевірки стійкості його компонентів в умовах вакууму і його здатності управляти супутником в космосі.

  • 70% українців дивляться телевізор щодня.
  • Якщо ви часто й подовгу сидите за комп’ютером, то моргаєте не менше семи разів на хвилину. Так наші очі намагаються попереджати синдром «офісного зору».
  • Всупереч поширеній думці, комп’ютери найчастіше ламаються не від проблем в електричній мережі і не від шкідливих вірусів. Вони повинні «сказати спасибі» своїм господарям, які проливають на клавіатуру чай, каву, газовану воду та інші напої.

9. Робота в групах

Створення пам’яток щодо безпечного користування телевізором, ґаджетами:

І – перегляду телевізійних передач;

ІІ – користування комп’ютером;

ІІІ – користування мобільним телефоном.

ІV. Рефлексивно-оцінюючий етап

     1.  Вправа «Сенкан»

Телевізор

Новий мій

Передає розширює сповіщає

Дотримуйтесь правил користування телевізором.

Репортер

2. Гра «Так-ні»

Діти сигналізують цеглинками двох кольорів: червоного (ні) та зеленого (так)

  • Цілий день можна грати в ігри на телефоні.
  • Вільний час краще провести на свіжому повітрі з друзями або сім’єю.
  • Можна відправляти повідомлення завдяки мобільному телефонові на уроці.
  • Дивитися телевізор можна не більше 2-х годин на тиждень.
  • Відстань від крісла до екрана телевізора повинна бути не меншою 1 м.
  • Інколи по телевізору демонструють фільми, передачі, які псують настрій, викликають страх.
  • Спілкування з друзями корисніше по телефону, ніж при зустрічі.
  • Відстань від очей до екрана монітора має бути не меншою від 50 см.

    3.  Рефлексія

  • Сьогодні я дізнався…
  • Я зрозумів, що можу…
  • Я навчився…
  • Мені сподобалося..
  • Я придбав…
  • Я знаю…
  • Урок мені дав для життя…
  • Я змінив відношення до…
  • Мене вразило…
  • Мене порадувало…
  • Я сподіваюся…
  • Якщо Ваші очікування здійснилися, поплескайте в долоні.

 

 

Список використаних джерел:

https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-komp-yuter-ukrayinskoyu

https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-telefon-ukrayinskoyu

https://kaf-rt.tntu.edu.ua/uk/articles/cikavi-fakty-pro-rozvytok-mobilnyh-telefoniv

http://korusno-znatu.in.ua/inshe/zagadky/zagadky-pro-telefon-na-ukrayinskij-movi/

http://korusno-znatu.in.ua/inshe/zagadky/zagadky-pro-televizor/

https://help007.io.ua/s383635/20_samih_cikavih_faktiv_pro_kompyuteri

https://tsikavi-fakty.com.ua/50-tsikavyh-faktiv-pro-televizory-i-telebachennya/

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D1%82

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
10 квітня 2021
Переглядів
1163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку