Тема : Письмо великої букви Ч. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів , речень.
Мета: ознайомити учнів із великою буквою Ч, вчити писати велику рукописну букву Ч , виділяти звук [ч] в словах; ознайомити учнів із випадками написання букви Ч; розвивати фонематичних слух, мовлення учнів, вміння аналізувати, розвивати дрібну моторику руки; удосконалювати навички звуко-складового аналізу слів; виховувати охайність під час письма.
Обладнання: лист картки з друкованою і великою рукописною буквою «Ч» , предметні малюнки, індивідуальні картки.
Хід уроку
-
Орг.. момент.
-
Актуалізація опорних знань учнів.
-
Бесіда
-
Сьогодні наш урок буде незвичайним. Ми здійснимо уявну подорож у космічний простір.
-
Дружба з буквами, вміння гарно писати допоможе вам здійснити цю цікаву мандрівку. А ще вашими помічниками мають стати уважність і кмітливість, старанність і наполегливість.
-
Гра «Назви звук».
-
Насамперед, пригадаємо, які звуки дають літери, що ми вже вивчили.
-
Я показую вам букву, а ви називаєте звук:
-
Чим відрізняються літери чорні і червоні?
-
Гра «Склади та запиши»
-
Давайте запишемо букви, що позначають голосні звуки.
-
Запишемо склади з цих букв.
-
Запишемо слова.
-
Молодці! Рушаймо у космос.
-
Мотивація пізнавальної діяльності.
-
Опрацювання вірша.
-
Дітки, подивіться, перед нами планета Сонячної системи Марс. Вона має червоно-оранжевий колір і названа іменем бога війни.
-
Жителі цієї планети хочуть з нами познайомитися та перевірити чи добре ми знаємо рідну мову та природу.
-
Вони посилають нам кодограму – лист із завданням.
Читання вірша вчителем ( зошит с. 4)
Черевце у неї лимонно-жовте. Білі щічки. Бігати не вміє, стрибає як горобець. Люблять співати у зимку. Вона знищує шкідників, що сховались на зимівлю у корі дерев та під опалим листям. Одна сім’я синиці захищає від шкідливих комах упродовж року аж сорок зрілих дерев. Тому треба оберігати синичок.
-
Складання звукової моделі синичка.
-
Давайте, пригадаємо з якою буквою ми знайомилися на минулому уроці?
-
Молодці, летимо далі!
-
Повідомлення теми та мети уроку.
-
Молодці! Сьогодні ми познайомимося з великою буквою Ч, навчимося її гарно писати.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Гра «На що схожа»
-
Діти, на що схожа велика буква Ч?
-
Ой, обережно! Вдалині з’явилось величезне яскраве Сонце! До нього близько летіти не можна. Там вогонь. Бо Сонце – це «розжарена» вогняна куля.
-
Давайте краще з сонечком ми відпочинемо.
-
Фізхвилинка.
-
Письмо великої літери Ч. ( 1-2 рядок)
-
Починаємо нижче міжрядкової ліній вести заокруглену лінію до міжрядкової, торкаємось їі ведемо до верхньої рядкової лінії пряму похилу лінію.
-
Заокруглюємо вправо і ведемо вгору знову до міжрядкової.
-
Ведемо вниз пряму похилу до нижньої рядкової, заокруглюємо праворуч.
Письмо на манці.
Фізхвиинка.
-
Закріплення вивченого матеріалу.
-
Робота в зошиті ( 3-6 рядок).
Наша ракета летить далі у дивосвіт. І ось я бачу зірочки із завданням. Щоб полетіти далі, нам обов’язково їх треба виконати.
Списування друкованих складів .
-
Молодці , ми можемо з вами подорожувати далі.
-
Написання речень.
-
Чарівні зірки високо у небі.
-
Час нам з вами повертатися додому.
-
Підсумок уроку.
-
З якою буквою ми познайомилися?
-
Зі скількох елементів вона складається?
-
Вам було важко чи легко її писати?