Урок "Космічний натюрморт. Натюрморт – жанр живопису. Нюансний колорит."

Про матеріал

Конспект уроку образотворчого мистецтва "Космічний натюрморт. Натюрморт – жанр живопису. Нюансний колориту" у 5 класі за підручником О. Калініченко, Л. Масол.

Перегляд файлу

Урок з образотворчого мистецтва у  5 класі.                      

Тема уроку. Космічний натюрморт. Натюрморт – жанр живопису. Нюансний колорит. Створення космічного натюрморту у нюансному колориті.

Мета уроку: познайомити учнів з жанром образотворчого мистецтва «Натюрморт»; розширити знання про правила побудови натюрмортів, про нюансний колорит; розвивати світосприйняття та уяву; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: підручник, альбом, фарби, гумка, пензлі, репродукція картини «Оранжевий натюрморт», спектральне коло кольорів.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

2. Перевірка готовності до уроку

IІ. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда

- У мене на столі стоїть ваза з яблуками.

-  Які фрукти ви полюбляєте?

- А у вас вдома на столі стоїть ваза з квітами або тарілка з фруктами та цукерками, або графін з водою?

-  Чи знаєте ви, як буде називатися картина, коли ми намалюємо ці вази та фрукти?

Про це (про натюрморт) ви і дізнаєтеся на сьогоднішньому уроці.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

На минулому уроці ви створювали фантастичне місто. Сьогодні ми продовжимо космічну мандрівку. Коли посланці Землі покидали космічне місто, його мешканці дали їм у дорогу дивні плоди. Але що цікаво: всі вони були одного кольору і відрізнялися лише незначними відтінками.

Земляни поцікавилися:

  •         Чому так?

На що один мешканець розповів легенду.

- Дуже давно у нас була різноманітна природа. Але ми не турбувалися про її збереження: ламали гілки дерев, вирубували дерева, знищували птахів, які боролися зі шкідниками і поступово фрукти і овочі зникли. Стала сутужно жити.

Тоді ми пішли до Сонця і спитали:

- Що нам робити?

Сонце погодилося допомогти, але після того, як ми пообіцяли бережливо ставитися до природи, оберігати її.

І тоді в нашому місті з’явилися овочі й фрукти чудернацьких форм, але всі вони різних відтінків жовтого кольору.

- Сьогодні ми уявимо ці плоди і створимо натюрморт у ньюансному колориті.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

Натюрморт – це зображення так званої «мертвої» натури: предметів домашнього вжитку, знарядь праці, овочів, фруктів, квітів, рослин, тощо.

У створенні натюрморту важливе значення має як його композиційна побудова, так і гармонійне поєднання кольорів – колорит. Найтендітніший колорит у живописі – нюансний. Він побудований на незначній відмінності відтінків кольору. Особливістю композиції натюрмортів, виконаних у нюансному колориті, є встановлення рівноваги – гармонійного розміщення предметів, які відрізняються розмірами та формами.

2. Демонстрація репродукції картини «Оранжевий натюрморт»

- Подивіться, як розташовані предмети на картині «Оранжевий натюрморт». Вищі та більші  предмети на задньому плані, а менші – на передньому.

3. Робота з підручником

Відкрийте підручники на сторінці 98.

- Погляньте, як красиво зобразили фрукти й овочі на виробах декоративно-ужиткового мистецтва народні майстри з міста Жостова та села Петриківка (ст. 98).

Перегорніть сторінку.

- Подивіться, які незвичайні за формою плоди створила природа на нашій планеті. Зверніть увагу на їхню різноманітну фактурну поверхню (ст. 99).

- Щоб ця краса не зникла, потрібно бережливо ставитися до природи.

V. Практична робота

Намалюйте космічний натюрморт у нюансному колориті (гуаш).

Інструктаж.

  •         Зробіть ескіз, подбайте про рівновагу в композиції, узгодьте між собою розміри та форми предметів, їх взаємне розташування.
  •         Щоб отримати нюансні відтінки кольору, домішуйте  до основної фарби трохи іншої фарби. Можете користуватися спектральним колом.

VІ.  Підсумок уроку

1. Оцінювання роботи учнів

2. Вправа «Незакінчене речення»

-  Натюрморт – це …

-  Нюансний  колорит – …

- А контрастний – 

VІІ. Домашнє завдання

Підготовка до наступного уроку: принести альбом, акварель, пензлі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 березня 2018
Переглядів
2755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку