узагальнення знаннь про основні види образотворчого мистецтва, вміння розрізняти їх та застосовувати свої знання на практиці
Розділ: Види мистецтв
Урок-гра з образотворчого мистецтва на тему: «Мандрівка до міста «Образотворче Мистецтво». (5 клас)
Підготувала Любчич
Вікторія Володимирівна,
учитель образотворчого мистецтва
та художньої культури,
кваліфікаційна категорія
«спеціаліст вищої категорії»
м. Кам'янське
2016 рік
Мета: узагальнити знання про основні види образотворчого мистецтва, формувати вміння розрізняти їх;
розвивати зорову і емоційну чутливість;
формувати естетичні почуття, смак, активізувати ініціативу учнів, виховувати дружбу в учнівському колективі, вміння працювати в мікроколективі.
Обладнання: картки з зображеннями неба й землі та невеликими прорізами, в які вставлятимуться зображення будинків та дерев; набори зображень серед яких обов’язково є фрески, вітражі та мозаїка; набір розрізаних репродукцій картин; шаблони побутових предметів та набір силуетів квітів та листя, папір А3, маркери.
Тип уроку: узагальнення знань.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Оголошення теми та завдань уроку.
Слово вчителя
- Сьогодні ми помандруємо вулицями чарівного міста, яке кожен з вас добре знає. Це місто де живе Образотворче Мистецтво. Тому і назви його вулиць говорять про майстрів, які тут живуть і працюють. Давайте разом завітаємо на кожну вулицю й допоможемо митцям знайти загублені відповіді на дуже цікаві питания й завдання.
IӀӀ. Пояснення завдань гри
Слово вчителя
Запрошуються діти вийти до вчителя та об'єднатися у дві команди «Палітра» та «Барви».
Учні, які отримали картку жовтого кольору – команда «Вболівальники». Їм необхідно визначитися за яку команду будуть вболівати.
ӀV. Практична робота.
Проведення змагання між командами - учасницями гри.
Вулиця Будівельна
Завдання: «Будуємо власне місто»
- Кожна команда отримує картки, на яких зображені небо й земля. Картка має невеликі прорізи, в які ви повинні вставити зображення будинків та дерев (заздалегідь підготовлені вчителем) .
- Віша задача - правильно розмістити зображення (великі - внизу аркуша, маленькі вгорі). Переможцем вважаеться та команда, яка правильно й швидше за інших виконала завдання.
(під час змагання звучить музика)
Вулиця Графіків
Завдання: «Художня естафета»
- Кожна команда отримує маркер. Потрібно намалювати по черзі свій портрет, передаючи маркер як естафетну паличку. Виграє та команда. Яка найшвидше впорається із завданням і виконає графічний портрет своєї команди.
(Змагання відбувається під музичний супровід)
Вулиця Живописців
Завдання 1: «Подорож до музею»
- Команди отримують набори репродукцій (5-6 зображень для кожної команди) та картки з написами «мозаїка», «вітраж», «фреска». Ви повинні правильно й швидко визначити вид живопису на зображеннях та розмістити репродукції відповідно до назв на картках.
Поки команди складають своє завдання, вчитель проводить гру з вболівальниками:вболівальникам від кожної команди необхідно зачитати як можна більше підготовлених цитат про види мистецтва (випереджальне завдання), які принесуть командам додаткові бали.
Завдання 2: «Бюро знахідок»
Поки команди складають своє завдання, вчитель проводить гру з вболівальниками. (додаток 1)
Вулиця Народних Майстрів
Завдания: «Прикрасимо посуд».
Капітан кожної команди отримує конверт із шаблоном будь-якого побутового предмета (чашки, тарелі, вази тощо) та елементи оздоблення (різні форми квітів і листочків). Участники команд повинні створити орнамент із наданих зображень та прикрасити ним шаблон посуду. Переможцем вважаеться команда, яка першою закінчила роботу й правильно склала та розмістила орнамент із наданих зображень на заданному шаблоні (додаток 2)
V. Завершення уроку.
Підсумок:
1.Обговорення подорожі (метод «Мікрофон»)
- Наша подорож по місту ОТМ підійшла до завершення.
2. Оцінювання роботи кожної команди, підрахунок кількості отриманих фішок і визначення переможців.
додаток 1
Питання для вболівальників
додаток 2
1