Урок "Козацька звитяга. Козаки. Зображення емблеми спортивно-мистецького фестивалю «Козацька звитяга». Проведення конкурсу на кращу емблему спортивно-мистецького фестивалю.»

Про матеріал
Шановні колеги, до Вашої уваги авторська розробка уроку образотворчого мистецтва з елементами критичного мислення в 4 класі, яким можна скористатись і під час дистанційного навчання. Урок проведений під час сертифікації 2023.
Перегляд файлу

Лановецький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2

 

 

 

   

      Конспект уроку

з образотворчого мистецтва,

проведений у 4-Б класі

на тему:

«Козацька звитяга. Козаки. Зображення емблеми спортивно-мистецького фестивалю «Козацька звитяга» (кольорові олівці, фломастери, маркери). Проведення конкурсу на кращу емблему спортивно-мистецького фестивалю.»

                      (Сертифікація 2023)                                            

 

 

                                                     

                                                  Підготувала:

                                                                 вчитель початкових класів

                                                                 Лановецького ЗЗСО І-ІІІ ст. №2

                                                                Сидорук Людмила Василівна

                             2023

Тема. Козацька звитяга. Козаки. Зображення емблеми спортивно-мистецького фестивалю «Козацька звитяга» (кольорові олівці, фломастери, маркери). Проведення конкурсу на кращу емблему спортивно-мистецького фестивалю.

Мета: актуалізувати знання учнів про історію України, козаків; вчити дотримуватись цілісності при створенні композиції; міксувати техніки та матеріали для втілення власного задуму; розвивати естетичний смак, любов до краси, уяву, фантазію, культурну компетентність. 

Обладнання: мультимедійний комплект, кольорові олівці, фломастери, маркери.

                                            Хід уроку

І. Організація класу

1.Створення позитивного психологічного клімату класу.

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

2.Прослухайте вірш та налаштуйтеся на роботу.

   Усміхніться одне одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб упоратися із завданнями на уроці, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі (можна оформити як девіз уроку):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

1.Вірш про Україну

2.Асоціативний кущ   « Україна»

­-Чим славиться наша держава?

(землею….людьми … сучасними захисниками і захисницями –нащадками козаків)

ІІІ.Актуалізація опорних знань

1.Таблиця ЗХД

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ — Тема 7

-Пригадайте, що ви знаєте про козаків. Заповніть таблицю.

Запишіть, що ще хотіли б дізнатися про цих хоробрих вояків.

ІV.Вивчення нового матеріалу

-Разом ми вирушимо на острів Хортиця й дізнаємося нові цікаві факти про життя козаків на Запорозькій Січі.

1.Перегляд відео про життя козаків.

«Дітям про козаків» https://www.youtube.com/watch?v=PRIqP4H8T2c&t=7s

(заповніть таблицю, що нового дізналися)

2.Розповідь вчителя.

     Давно це було. Споконвіку жив на своїй землі наш народ, сіяв хліб, боронив Україну від ворогів, будував міста, мандрував світами. Але настали для України лихі часи. Напали вороги, вони грабували міста і села, забирали в неволю малих і старих. Тяжко стало жити українцям.

    Селяни працювали на панській землі, зовсім позбавлені волі. Пан міг селянина і вбити. Та не всі терпіли такі знущання. Сміливі втікали в безлюдні степи і там оселялися. Займалися полюванням, рибальством. А щоб захистити себе від  ворогів, брали до рук зброю. І ось цих вільних незалежних людей називали козаками. А найсміливіші йшли аж за Дніпровські пороги, на Запоріжжя і називали їх козаками-запорожцями.

     Безмежний степ у високих травах, ревіння Дніпровських порогів — ось те місце, де був цвіт козацтва, де зародилася Запорозька Січ.

     Вам, напевно, цікаво, чому козаки назвали свою фортецю Запорізька Січ? А тому, що розташована вона була за Дніпровськими порогами. За порогами — Запорозька. А Січ походить від слова «сікти». Саме так, адже все укріплення й огорожі були із січеного дерева. Вам цікаво. чому саме тут оселялися козаки? А тому, що саме сюди ворогам було складно добиратися через пороги. А ще це була дуже родюча земля, де збирали високі врожаї. У цей чудовий, гарний край і зліталися всі пташки, які своїм співом зачаровували всіх.

3.Групова робота

1-сенкан, 2-кросворд, 3- прислів’я,  4- асоціативний кущ

Козак.

Сміливий, вільний.

Захищає, визволяє, працює,поважає.

Козацькому роду нема переводу.

Захисник.

4.Вікторина (Гра «Так чи ні?»: «Що ми знаємо про козаків?» з Лего https://www.educ.com.ua/biblioteka/gra-tak-chi-ni-shho-mi-znaemo-pro-kozakiv-z-lego.html)

5.Словникова робота

Корогва́, хору́го́в, хоругва́ — старовинний бойовий прапор, що був розповсюджений серед слов’янських народів.

Корогва Війська Запорозького — військовий клейнод в Україні XV-XVIII ст., символ влади гетьмана України, кошового отамана Запорозької Січі, полковника, сотника.

Булава́ — зброя, а також символ влади в українців, поляків, турків та інших народів. Один з українських козацьких клейнодів.

Звитяга- перемога в бою , героїчний подвиг. Велике досягнення, успіх, здобуті подоланням труднощів у чому-небудь, наполегливою працею, демонструванням свого мистецтва і т. д.

ЕМБЛЕ́МА (від грец. ἔμβλημα – вставка, рельєфна прикраса) – різноманітні зображення (предметів, тварин тощо), які умовно або символічно виражають певне поняття, ідею.

6.Розповідь вчителя.

(Прославляли у піснях, танцях і творах мистецтва.Емблеми.)

 -Порівняйте засоби виразності, застосовані митцями для створення образів козаків у рельєфі, декоративному розписі та витинанці.

-Розгляньте зображення козаків.

- Проаналізуй емблеми різних фестивалів, конкурсів, присвячених козацтву.

Фізкультхвилинка. (Руханка «Козацькому роду нема переводу» https://www.youtube.com/watch?v=zNLT-Rt9pRw)

V.Практична діяльність учнів

1. Правила безпеки на уроці образотворчого мистецтва.

2.Намалюйте власну емблему спортивно-мистецького фестивалю «Козацька звитяга» (кольорові олівці, фломастери, маркери).

VІ.Підсумок

1.Гімнастика для очей.

 2.Демонстрація власних малюнків. 

З яким настроєм закінчуєте урок?

Якою була для вас подорож до Запорозької Січі?

Які таємниці ви сьогодні для себе відкрили?

VІІ. Рефлексія

 1.Рефлексія «5 пальців».

2.Самооцінювання і взаємооцінювання.

 

Використана література

1.Большакова І. Розвиток критичного письма / І.Большакова // Почат. освіта. - 2012 р. - № 11. - с. 3-7.

2.Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Науково-методичний посібник. Київ «А.С.К.», 2005.

3.(Гра «Так чи ні?»: «Що ми знаємо про козаків?» з Лего https://www.educ.com.ua/biblioteka/gra-tak-chi-ni-shho-mi-znaemo-pro-kozakiv-z-lego.html

4.«Дітям про козаків» https://www.youtube.com/watch?v=PRIqP4H8T2c&t=7s

5.Руханка «Козацькому роду нема переводу»

https://www.youtube.com/watch?v=zNLT-Rt9pRw)

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 4 клас (Калініченко О.В., Калініченко В.В., Сергієнко В.В.)
Додано
22 листопада 2023
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку