Тема: Nature’s beauty
Мета: вчити учнів розповідати в усній та письмовій формі про природу;
продовжити розвиток умінь аудіювання, говоріння, читання, письма
в межах теми; виховувати культуру відпочинку, бажання з користю
проводити вільний час.
Обладнання: підручник, робочий зошит.
ХІД УРОКУ
І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
Привітання. Повідомлення теми та мети уроку
T. Today’s topic is “Nature’s beauty”.
Перевірка домашнього завдання
Впр. 5, с. 177 — перевірка виконання вправи.
II. Основна частина уроку
Уведення в іншомовну атмосферу
T. So can you guess what the theme of our lesson is? (На дошці
малюнки та плакати з зображеннями тварин та рослин.)
The theme of our lesson is “Nature’s beauty”. We’ll speak about flowers
and animals because flowers and animals are the part of nature. How
do you understand the word “nature”?
P1. Nature is everything that surrounds us. It is air, water and land.
P2. I think the word ‘nature’ means seas, forests, rivers, oceans
and mountains. And what about a man?
P3. A man is also a part of nature. What does nature give us?
P4. Nature gives us food, water, air clothes and other things that
we need for our life.
P5. It inspires pupils for writing poems, composing music and
songs. I agree with you.
Розвиток навичок письма
T. Let’s divide into 2 groups and write the tasks.
T Write opposites to the words.
1) Summer — …
2) Hot — …
3) Dark — …
4) Warm — …
5) Day — …
6) Black — …
T The task for the second group:
What is the weather like in your area? Complete the sentences.
1. It’s sunny in … .
2. It’s cold in … .
3. It’ rainy in … .
4. It’s snowy in … .
5. It’s hot in … .
Розвиток навичок говоріння
Впр. 1, с. 178 — ask and answer in pairs.
Впр. 4, с. 179 — do the months quiz in pairs. Take turns.
Пояснення нового матеріалу
Уведення нової лексики, с. 179.
Впр. 2, с. 178–179 — read and fill in the gaps with the words in
brackets.
ІІІ. Заключна частина уроку
Підбиття підсумків уроку
T. What did you practice at the lesson? What did you like to do at
the lesson? Your marks are…
Домашнє завдання
Впр. 3, с. 179.
Додаток