Урок "Краса природи у творах світових композиторів – П.І.Чайковського, А.Вівальді" Тема з мови: "Розвиток зв`зного мовлення. Усний твір-опис за власним спостереженням".

Про матеріал
Мета з музики: На прикладі творів Чайковського і Вівальді поглибити знання учнів про класичну музику присвячену порам року. Виховувати глибоке розуміння класичної музики, почуття краси, формувати в учнів світогляд, естетичний смак. Розвивати і удосконалювати музичні здібності, вокальні навички, образне сприйняття музичних творів, інтерес до класичної музики. Мета з мови: Вчити учнів складати твори–описи за власним спостереженням, добирати мовні засоби відповідно до задуму і форми висловлювання; Сприяти виробленню в учнів уміння розуміти природу, відтворювати настрій пейзажумовними засобами; Розвивати образне мислення, спостережливість; Виховувати любов до природи, формувати естетичні смаки.
Перегляд файлу

Розробка уроку 6 клас

Тема з музики: Краса природи у творах світових композиторів – П.І.Чайковського, А.Вівальді.

Тема з мови: Розвиток зв`зного мовлення. Усний твір-опис за власним спостереженням.

Мета з музики: На прикладі творів Чайковського і Вівальді  поглибити знання учнів про класичну музику присвячену порам року.

            - Виховувати глибоке розуміння класичної музики, почуття краси, формувати в учнів світогляд, естетичний смак.

            - Розвивати і удосконалювати музичні здібності, вокальні навички, образне сприйняття музичних творів, інтерес до класичної музики.

Мета з мови: Вчити учнів складати твори–описи за власним спостереженням, добирати мовні засоби відповідно до задуму і форми висловлювання;

  • Сприяти виробленню в учнів уміння розуміти природу, відтворювати настрій пейзажумовними засобами;
  • Розвивати образне мислення, спостережливість;
  • Виховувати любов до природи, формувати естетичні смаки.

 Уміння: складати письмовий твір-опис;

            - Самостійно добиратидля твору матеріали з різних джерел, систематизувати його.

Допоміжні матеріали: Мультимедійна система і ряд слайдів осінніх пейзажів, магнітофон, записи музичних творів Чайковського і Вівальді, синтезатор, малюнки та картинки осені.

Тип уроку: інтегрований

 

Хід уроку.

1. Організаційна частина.

 ( на фоні музики П.І.Чайковського  учениця читає вірш про осінь)

2.Повідомлення мети і завдання уроку.

3. Блок з музичного мистецтва. Перевірка домашнього завдання.

Вчитель музики: Діти. Назвіть композитора і музичний твір який звучав?

       ( П.І.Чайковський, фортепіанний цикл «Пори року»- «На трійці коней».)

Вчитель музики. Давайте пригадаємо біографію композитора.

        (П.І.Чайковський (1840-1893) народився на Уралі -Росія, в сім`ї  гірничого інженера. З 5 років навчався грі на фортепіано, а в 9 років грав як досвідчений піаніст. Закінчив училище правознавства як юрист. Навчався в музичній консерваторії. Перший російський композитор зі спеціальною освітою. Працював викладачем Московської консерваторії. Написав: 3 балети: «Лускунчик», «Лебедине озеро», «Спляча красуня», 10 опер – «Євгеній Онегін», «Мазепа», «Іоланта», «Пікова Дама», фортепіанний цикл «Пори року», дитячий альбом.)

Вчитель музики. А що вам відомо про цикл «Пори року»?

        (Це фортепіаниий цикл, який складається з 12 п`єс, присвячених місяцям року. Кожна п`єса має назву і відрізняється характером.)

4. Слухання і описування музики.         

Вчитель музики. А зараз ми з вами прослухаємо уривки п`єс циклу  присвячених осіннім місяцям. Прослухавши, ви охарактеризуєте музику і емоції, які вона викликає. Музика навіюватиме вам якісь осінні пейзажі, картинки. А щоб у класі панувала осіння атмосфера, я пропоную вам паралельно зі слуханням, переглянути ряд слайдів, які відповідають певним місяцям осені.  

  Слухаємо:1.Вересень «Полювання»

                   2.Жовтень «Осіння пісня»

                   3.Листопад «На трійці коней»

 

5. Повтор вивченого матеріалу.

Вчитель музики. Багато композиторів творили музику під впливом пейзажів природи. У світовій музичній культурі до образів природи  крім П.І. Чайковського звертався відомий італійський композитор А.Вівальді. на минулому уроці ми з вами дізнались, чим цікава постать Вівальді для музичної культури. Давайте пригадаємо.

       А.Вівальді (1678 – 1741) народився в Італії., в сім`ї скрипаля. Хлопець народився дуже слабким, мав неабиякі музичні здібності, але обрав духовну освіту. Через руде волосся його прозвали «Рудим абатом». Священником не став. За своє життя написав 700 різноманітних творів. Ім`я Вівальді було забуте на десятки років. В 20-х роках ХХ ст. Були знайдені його рукописи, які вернули світову славу.

 

6.  «Перевтілення».

 Вчитель музики. Сьогодні ми з вами детальніше зупинимось на циклі концертів «Пори року»  А.Вівальді, який складається з 4 концертів – «Весна», «Літо», «Осінь», «Зима». До кожного концерту композитор написав сонет – так звану літературну програму. Музика точно відтворює образ вірша.

                    Шумит крестьянский праздник урожая.

Веселье, смех,  задорных песен звон!

И Бахуса сок, кровь воспламеняя,

Всех слабых валит с ног, даруя сладкий сон.

        Зараз я пропоную вам послухати «Осінь» А.Вівальді і спробувати в щось перевтілитись, ким або чим ви себе уявляєте.

 

7.  Порівняння музичних творів.

Вчитель музики. Сьогодні ми прослухали з вами твори двох світових композиторів. А чим відрізняється музика П.Чайковського від музики А.Вівальді?

Вчитель музики.Теми природи завжди були популярні в мистецтві. Пейзажі природи в картинах відтворювали худохники. Сьгодні ви побачили, що природа надихала композиторів на створення музики.Так само і в літературі – поети писали вірші про природу, а письменники описували різні природні явища.

         Блок з української мови.

8.Актуалізація опорних знань. Бліц – опитування.

   ( зачитування тексту)

                       Похмура осінь.

Скромна краса пізньої осені. Листопад найчастіше сумний. Природа ніби причаїлась, чекаючи зимових холодів. Спохмурніло, насупилось, стало свінцево-сірим небо. Потекли з нього ниточки осіннього дощу. Спочатку осінь лічила листя на деревах, відривала по одному.потім якось одразу знявся вітер, і дерева скинули з себе останнє вбрання. Листопад – ворота зими.

Вчитель мови.  Які існують типи мовлення?

  • Чим відрізняється опис від інших типів мовлення?
  • Які особливості мають описи наукового і художнього степнів?

( зачитування зразків )

Художній опис

Осіннє царство пишніло неповторною красою. Вітер збивав з дубів золоту піну. Із осик  з тихим шелестом гвинтилося на землю жовте листя. Неначе боярські шапки, зеленів мох, розцяцькований жовтим осиковим листям.

 

Науковий опис

Дерева широколистих дібров за помірного клімату вкриті листям  лише влітку. Стовбури й гілки дерев захищені товстою корою. Загальна поверхня листків велика

Вчитель мови. Пригадайте з уроків літератури, чим малюють письменники?

  • Які художні засоби використовують письменники?
  • Дайте визначення епітета, порівняння, уособлення, метафори.

9. Опрацювання структури опису.

Опис картини природи складається із сукупності описів окремих предметів ( неба, хмар, сонця, повітря і т.п.)

«Відоми» в описі природи є назви предметів і явищ, а «новим» - ознаки.

А. Усний опис осіннього неба.

- Зверніть увагу на небо за вікном. Як ви  могли б його описати?

- Які думки і почуття викликає вигляд осіннього неба?

Б.Робота над мовним оформленням описів.

   Робота в групах.

 - До кожного «відомого» елемента опису доберіть якомога більше «нового» (ознак)

  «Відоме»                                      «Нове»

Небо                                  Блакитне, сіре, безкрає

Повітря                             Прозоре, чисте

Сонце                                Бліде, тепле

Листя                                 Жовте, золоте

Дерево                               Високе

         Групи зачитують описи.

В. Гра «Асоціації».

По ланцюжку  називають іменники, учні миттєво називають свою асоціацію.

Горобина -

Верба -

Листок -

Листопад -

  • А з ким ви себе асоціюєте?

10. Усний опис ілюстрацій, які намалювали учні.

11. Написання твору – мініатюри.

 ( Учні пишуть під музику П.Чайковського «Пори року», демонстрація слайдів з осінніми пейзажами)          

 

12. Зачитування учнями творів.

 

13. Оцінювання і рефлексія.

    - Словесно передайте свій настрій і враження від уроку.

    - Самооцінювання за картками.

           А) працював ефективно, творчо, активно.

           Б) старався.

           В) працював нижче своїх можливостей.

 

14. Домашнє завдання.

    Спробувати скласти сенкан «Пізня осінь».

1

 

doc
Додано
14 січня 2021
Переглядів
1326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку