Урок " Краса та щедрість рідного краю. В.Сухомлинський "Восени пахне яблуками", К.Білокур " Богданівські яблука".

Про матеріал
Дана розробка допоможе учителям початкових класів при проведенні інтегрованих уроків з літературного читання та образотворчого мистецтва.
Перегляд файлу

Інтегрований урок  «мудрості та краси в творчих майстернях» з літературного читання та образотворчого мистецтва

Тема : Краса та щедрість рідного краю .                                                                                                        В . Сухомлинський " Восени пахне яблуками" , Катерина Білокур                                                       "Богданівські  яблука ."

Мета : формування предметних компетентностей ; ознайомлення учнів із життєвим і творчим шляхами В.Сухомлинського та К.Білокур ; вчити учнів виразно читати прозові твори ; розвивати уміння аналізувати різні засоби зображення природних явищ з різних точок зору - проза , картина; формувати емоційно - оцінне ставлення до змісту прочитаного твору та зображення на картині ; учити бачити в творах мистецтва красу і багатство рідного краю, прищеплювати любов до Вітчизни , її багатств ; розвивати образне мислення , збагачувати словниковий запас учнів .                                                                                                                                  Тип уроку : урок засвоєння нових знань .                                                                                                    Міжпредметні зв'зки : образотворче мистецтво , українська мова.                                                                                                                                                                        Обладнання: записи на дошці , портрети В.Сухомлинського , К.Білокур , виставка ілюстрацій картин , дитячих поробок на осінню тематику , презентація до уроку , ілюстрації та картки для групової роботи , ватман для колективного малюнка , фарби із соку овочей , пензлі , картки для роботи в парах , яблука , дві корзини , подарунки для гостей ; музичні записи "Вперше Осінь йшла до школи ", "Пісня отчого дому" , Вівальді "Пори року. Осінь.", руханка.                                                             

                                                          Хід уроку                                                                                                                          

1. Організаційний момент .                                                                                                                      

1.1Дзвоник кличе на урок

працьовитих всіх діток.

Щоб розумним й мудрим стати

треба гарно нам читати .                                                                                                                                                                                 

1.2 Вправа для емоційного налаштування .  

Слово вчителя:                                                                                                                      -Діти , давайте станемо в коло і привітаємо один одного. Я дуже рада бачити вас і тому дарую тепло своєї душі вам, і бажаю гарного дня . Давайте це тепло передамо один одному із долоньки в долоньку . Сьогодні до нас завітали гості , давайте ж привітаймося.                                                                                                                                                                    1.3    Привітання  гостям :

      Раді бачити гостей                                                                                                                                                               

      Ми у нашім класі .                                                                                                                                                                                    

      Щиро зичимо добра ,                                                                                                                                   

      Здоров'я , миру та удачі.!                                                                                                                           1.4  Демонстрація настрою та очікуваних результатів .                                                                                                                   ( Діти показують смайликами свій настрій  и висловлюють свої очікування від уроку .)                                                                                                                                   

2 .Актуалізація опорних знань.                                                                                                                                                                          Мотивація навчальної діяльності                                                                                                              2.1 Повторення правил роботи на уроці :                                                                                                                                      

а) Правило піднятої руки.                                                                                                                           

б)  Дружня співпраця  .                                                                                                                       

в) Уважно слухати .                                                                                                                       

г)  Активно і творчо працювати.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

2.2 Мовленнєва розминка .                                                                                                                                  а) Скоромовки.                                                                                                                                              б) Ритмічний малюнок 1-2 скоромовки.(Вистукують олівчиками.)                                                                                                                  б) Дихальні вправи . (Задмухування свічки, цокіт копит, писк комара , дзжижчання бджоли.)                                                                                                                 

3.Повідомлення теми та мети уроку.                                                                                                                           3.1 Слово вчителя.                                                                                                                                                          Сьогодні , діти , у нас незвичний урок , а урок мудрості , краси у творчих майстернях славетних українців. А допоможе нам передбачити тему уроку пісня та предмет.( Лунає пісня "Вперше Осінь йшла до школи ", вчитель роздає учням яблука.)                                                                                        

 -Як ви гадаєте , про що йтиме мова на уроці? Так , звісно про осінь і про яблука . І ми завітаємо до творчих майстерень :

  1 - а художнього  слова В.Сухомлинського за твором "Восени пахне яблуками".                                                                                                                                                       

2-а чарівного пензля  К.Білокур і її картина "Богоданівські    яблука".                                                           4. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. Розвиток мовленнєвих умінь та навичок .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

4.1 Слово вчителя  .                                                                                                                                          То ж давайте завітаємо до майстерні великого педагога , вчителя , вченого та взагалі Великої людини Василя Олександровича Сухомлинського .                                                                                                                  

4.2 Робота з портретом на дошці.                                                                                                                

4.3  Робота з лепбуком за творчістю В. Сухомлинського .                                                               

4.4  Бесіда про осінь . Розгляд ілюстрацій з зображенням осінніх пейзажів.                                                                                                                                                         

4.5 Робота над текстом .                                                                                                                         

1) Читання оповідання вчителем. ( Діти лежать на портах , слухаючи текст.)                                                                                                                                              2) Бесіда за змістом .                                                                                                                                       

 -Яку  назву текту придумали б ви ? Яка головна думка твору ?                                                                              -Це казка , оповідання , вірш ?                                                                                                                   3) Словникова робота.( Діти читають оповідання мовчки з олівчиками , виділяючи незнайомі слова.)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         4) Читання тексту методом " Небо - земля ."                                                                                                                                      

5.) Гра " Дослідники ".                                                                                                                                   а ) Знайти  найдовші слова ;                                                                                                                               б) Знайти речення з 2 слів ;                                                                                                                      в) Знайти речення в якому говориться про те , хто літає в яблуневому саду .                                                                                                                                                    г) Знайти речення в якому говориться про те , що з яблука тече сік.                                                         

6) Малювання уявного малюнка .                                                                                                                     ( Діти беруть в рук яблучка , вдихають їх аромат , заплющують очі  й уявляють собі картину яблуневого саду.)                                                                                                      

7)   Робота в групах. ( 1-а група  : знайти словосполучення ім. + прикм. ;  2 - а група : знайти словосполучення ім. + дієсл. )                                                                         

8 ) Психологічне "Коло дружби ."                                                                                                                

5 .Слово вчителя .                                                                                                                                            В. Сухомлинський написав багато творів для дітей . Вони теплі , добрі , повчальні й пронизані любов'ю до людей , землі , рідної неньки України , всього оточуючого. Ми теж створили свою казочку про Хвостика - втікача   й хочемо запропонувати до вашої уваги.                                                                                                                                                                  

6.Інсценізація  уривка з казочки.                                                                                                                (Мама  Зайчиха , синочки - зайчики Пухнастик  та Лапунчик. Діти сплять.)                                                                                                                                                                             Лапунчик     Ось і знову ранок , знову вмиватися , чистити шубку , хвостика,  прибирати кімнату , йти до школи .Як не хочеться  .                                                ( Потягається .)                                                                                                                                                                                                                          Пухнастик         Братику , а де твій хвостик?                                                                                                                                        Лапунчик            Де ! Де треба! (Мацає , а хвостика не має. Розгублено.)   А де мій хвостик ? Мамо! Мамо! У мене хвостика немає!                                                                                                                                         Мама               Ось так , Лапунчику, пішов геть від тебе хвостик. Не піклувався ти про нього , не чистив . Ось він і росердився .!                                                                         Лапунчик           Що робити , мамо ?                                                                                                                         Мама                  Іди , шукай втікача , повертай додому !                                                                        Слова автора    Зібрався Лапунчик , та й пішов до лісу . Довго він блукав лісовими стежками , дуже ніжки в нього заболіли , та ще й дощик став накрапати . Сів зайчик під кущем передихнути , коли чує хтось плаче.                                                                                                                                               Лапунчик          Хто це там ? Хто це плаче?                                                                                          Хвостик           Це я , твій хвостик . Я так заморився , змерз , промок до нитки.                                                                                                                                                                          Лапунчик        Пробач ,мене мій дорогий Хвостику , я більше не буду нечепурою , вертайся до мене.                                                                                                                      Хвостик         Пробачаю , тобі Лапунчику і мені без тебе погано .                                                                        Слова автора    Повернувся Хвостик до Лапунчика  . Й зайчик лінивець став працьовитим та охайним . І від нього більше хвостик  не втікав.                                                                                                                                          

7 .Обговорення уривка з казки .                                                                                                                        

8. Фізхвилинка.                                                                                                                                                                         

9. Робота з картиною К .Білокур " Богданівські  яблука."                                                                                              

9.1 Слово вчителя.                                                                                                                                                                               А зараз , давайте завітаємо до творчої     майстерні  К . Білокур . Діти приготували « інтерв'ю» з художницею.                                                                                                                

9.2 Гра "Інтерв'ю."                                                                                                                                                       Кореспондент     Доброго дня , пані Катерино!                                                                                                          Катерина            Добридень!                                                                                                                                                Кореспондент    Скажіть , будь ласка , де і коли ви народилися !                                                                    Катерина           Я з'явилася на світ 7 грудня 1900 року , в Богданівці , Полтавської губернії , у сім'ї селян.                                                                                                                             Кореспондент     Ви ходили до школи?                                                                                                                     Катерина              Ні , я сама навчилася читати в 7 років .                                                                     Кореспондент     А коли почали малювати?                                                                                                    Катерина             Я навіть і не пам'ятаю, дуже рано..

Кореспондент    А чим ви писали?                                                                                                                               Катерина             Спочатку вуглинкою , а потім фарбами , які я робила з рослин.                                                                                                                                                       Кореспондент    А пензлики?                                                                                                                                Катерина            Пензлі виготовляла з щетини тварин. Малювала потайки , бо батьки  не дозволяли.                                                                                                                                      Кореспондент    А що зображували?                                                                                                             Катерина            В основному квіти  , я їх так люблю .                                                           Кореспондент   Дякую за бесіду ! На все добре!                                                                                                 Катерина          До побачення!                                                                                                                           

9.3 Слово вчителя .                                                                                                                                                                 Катерина Білокур , талановита художниця . ЇЇ дати життя 1900-1961. Вона створила такі шедеври , що навіть Пабло Пікасо художник зі світовим ім'ям високо оцінив її твори на виставці у Парижі у 1954 році. Вона дуже любила свою землю і цю любов вкладала  у кожну свою картину . Писала в основному квіти , менше портрети , натюрморти  .                                                                                                                                

9.4 Розгляд картин на дошці.                                                                                                                                

9.5 Робота картиною " Богданівські яблука"                                                                                                                                                 1)Робота з таблицею    ( Натюрморт + пейзаж)                                                                                                      2) Аналіз твору .                                                                                                                                              Чому так назвали картину?                                                                                                       Якими зображено яблука?                                                                                                                                       На чому вони лежать?                                                                                                                                                         Що зображено на задньому плані?                                                                                                                                              Що зображено на передньому плані?                                                                                                                                           Коли цвітуть яблуні?                                                                                                                                                Коли приносять плоди?

10. Гра " Що спільного в творах?"                                                                                                                 (Твори про яблука ,    показано красу та багатство рідного краю , любов до Батьківщини.)                                                                                                                                    

11.Практична робота .                                                                                                                                              

11.1   Слово вчителя .                                                                                                                                                      К. Білокур писала картини соком рослин та вуглинкою , давайте ж і ми створимо свій маленький шедевр.                                                                                                                                                                        

11.2 Створення малюнка.( Діти малюють   картину рослинними фарбами , під музику Антоніо Вівальді "Пори року .Осінь."Вівальді іт. композитор 1678-1741р.р.скрипач , диригент, кат. священник.)                                                                                  

5.Підведення підсумків уроку . Рефлексія.                                                                                                                                                                                                                       

5.1     Робота в парах.( Складання сенкану зі словами  Сухомлинський , Білокур.)                                                                                                                               

5.2   Бесіда.                                                                                                                                                                                                                                                   

5.3  Демонстрація настрою .

5.4 Аналіз роботи учнів.                                                                                                                                          

5.5 Гра "Енергізатор."                                                                                                                                       -Якщо ви задоволені своєю роботою на уроці -  плесніть у долоні !                                                                                  -Якщо вам сподобався урок - покажіть клас!                                                                                                              -Якщо вам добре працювалось один з одним   - потисніть руки!                                                    -Якщо ви любите рідну мову , Батьківщину - покажіть серце !                                                                     -Якщо ви бажаєте всім присутнім добра - посміхніться !                                                                             

5.6 Привітання гостям.   (Учні дарують гостям сувеніри.)                                                                   6.Завдання додому .                                                                                                                                                    Виразно читати оповідання В . Сухомлинського "Восени пахне яблуками" , намалювати до нього малюнок.                                                    

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданец Наталія
    Гарна розробка. Дякую. Мені приємно. З повагою - авторка підручника.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Богданець-Білоскаленко Н. І, Зоряна М. І .)
Додано
31 січня 2019
Переглядів
1094
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку