Конспект інтерактивного уроку. Вчитель пропонує дітям на уроці, спираючись на вже отримані знання дітей, розгадати кросворд про перелітних і зимуючих птахів, прочитати виразно вірш, створити на уроці одну "велику живу картину" з осінніх квітів...
План-конспект інтегрованого уроку:
літературне читання, природознавство, мистецтво
Тема. «Ген килим, витканий із птиць, летить над полем…»
(Ліна Костенко)
Мета:
Тип уроку: урок-інтерпретація (роз*яснення, тлумачення, дослідницька діяльність).
Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, мольберт, альбоми, олівці, фломастери.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель. Продзвенів і стих дзвінок, починається урок….
Діти, до нас сьогодні в гості завітали гості на урок. Гостям ми завжди раді, тому поверніться, будь ласка, до гостей і привітайтеся.
ІІ. Оголошення теми й мети уроку
А тема нашого уроку звучить досить поетично. Давайте її разом прочитаємо!...
(1 слайд)
Тема «Ген килим, витканий із птиць, летить над полем…» (Ліна Костенко)
ІІІ. Робота над розкриттям теми уроку
(2 слайд)
(Читання ланцюжком «Ластівки на дроті. Образок». Автор – В.М.Литвин.
У кожного на парті роздруківка тексту.)
«Прохолодний росяний ранок ще тільки прокинувся, а на дротах уже зібралася ціла колонія ластівок. Ніяк не можуть вмоститися зручніше: час від часу якась злітає, заважаючи іншим. А ось зрештою вгамувалися і почали тиху розмову: про літо-літечко, що минуло, відбуяло. Стара ластівка хвалилася своїм діткам. А ще хтось згадував літні зірниці, які серед горобиної ночі спалахували на обрії – було трішечки моторошно, але тепле гніздо, встелене пухом, було таким затишним, що забувалося все на світі: і далека дорога, і немалі клопоти, що випадали на пташину долю, я сяючий світ, що так манив до себе. Зрештою сон забирав всіх у свій полон…
Ще кілька днів підряд збиралися на нараду, тихенько щебетали, сумували. Але природа невмолима! Це добре знали бувалі, і зовсім не розуміли молодята, хоча й відчували якийсь невловимий тривожний поклик, що все більше і більше охоплював їх.
Нарешті все вирішено.
І раптом всі разом, як по команді, ніби хмара, знялися і полетіли прямо на сонце, яке радісно простягало свої руки, ніби хотіло захистити сміливих мандрівників. І тільки даленіючи звуки ще довго стояли в повітрі, та незрозумілий сум і передчуття чогось невідворотного все більше і більше охоплювали мене.
(3 слайд)
Вчитель. Куди летять? Де зимуватимуть перелітні птахи? Яку дорогу подолають?
В одному із своїх творів-есе Аліса Солдатенко написала таку фразу: «Не можна втручатися в життя іншого». І це правильно.
Роздумуючи над тим, чому одні птахи відлітають у теплі краї, а інші залишаються зимувати з нами, можу сказати одне: значить, саме так треба, так складаються обставини і життєві умови. Це залежить від багатьох речей. Згадайте, наприклад, текст вправи з української мови, коли ми дізнались, що лелеки ніколи не летять над морем. Чому?
(4 слайд – текст вправи з української мови)
(5 слайд – кросворд «Сезонні зміни у житті птахів»)
Вчитель. А що відомо нам про життя наших пернатих птахів? Давайте спробуємо коротко розповісти, що знаємо, та довідатися про щось нове.
(Колективне розгадування кросворда.
Опитування дітей про знахідки цікавинок з додаткових джерел.
ІУ. Фізкультхвилинка
У. Виразне читання вірша (6 слайд)
Вчитель. Діти, зараз на нас чекає ще одна цікава робота. Але спочатку – увага на екран:
«Невже це осінь, осінь, о! – та сама.
Остання айстри горілиць зайшлися болем.
Ген килим, витканий із птиць,
Летить над полем…»
(Ліна Костенко)
Завдання. 1. Читання «про себе».
2. Вправляння у виразності читання вірша.
3. Словникова робота: пояснення слова «горілиць».
4. Коротка інсценізація вірша: «Уявімо собі, що ми – осінні квіти – айстри різнокольорові». Хорове читання.
5. Практична робота – створення ескізу картини «Журавлі відлітають» разом із художником.
УІ. Заключна частина уроку
Вчитель. Продовжіть речення: «Сьогодні на уроці я дізнався, що…»
Вчитель. Яку назву ми дамо цій нашій великій картині?
(«До побачення, журавлики!...» та інші варіанти)