План-конспект інтерактивного уроку з літературного читання, природознавства, мистецтва для 4 класу - "Ген килим, витканий із птиць, летить над полем..."

Про матеріал

Конспект інтерактивного уроку. Вчитель пропонує дітям на уроці, спираючись на вже отримані знання дітей, розгадати кросворд про перелітних і зимуючих птахів, прочитати виразно вірш, створити на уроці одну "велику живу картину" з осінніх квітів...

Перегляд файлу

План-конспект інтегрованого уроку:

літературне читання, природознавство, мистецтво

Тема. «Ген килим, витканий із птиць, летить над полем…»

       (Ліна Костенко)

Мета:

  • Продовжити вивчення сезонних змін у житті птахів;
  • Вчити аналізувати свою поведінку, риси характеру, уміння створювати порівняльну картину вдачі людини і тварини, дійти висновку, що люди – частина живої природи, а не «ми і жива природа»;
  • Вправляння у виразності читання;
  • Сприяння у розвитку творчості, вмінню активізувати асоціативне та образне мислення, потягу до власної творчості;
  • Розвивати дитину як цілісну особистість, збагачувати її досвід у життєвому просторі через взаємовплив людини і природи, філософської сутності життя;
  •  Виховувати в учнів високохудожні смаки, почуття прекрасного, любов до рідного слова.

Тип уроку: урок-інтерпретація (роз*яснення, тлумачення, дослідницька діяльність).

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, мольберт, альбоми, олівці, фломастери.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вчитель. Продзвенів і стих дзвінок, починається урок….

 Діти, до нас сьогодні в гості завітали гості на урок. Гостям ми завжди раді, тому поверніться, будь ласка, до гостей і привітайтеся.

  • Мені дуже хочеться, щоб наш урок був цікавим, змістовним. А що для цього треба зробити? (Уважно слухати, думати, працювати й активно відповідати)

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

  • Діти, ви вже четвертокласники, тому тема, яка стосується сезонних змін у житті птахів, для вас не нова. Отож пропоную сьогодні поговорити про життя перелітних та осілих птахів, згадати та поділитися тим, що ми вже знаємо, поповнити свої знання ще новими фактами та уміннями.

А тема нашого уроку звучить досить поетично. Давайте її разом прочитаємо!...

(1 слайд)

Тема «Ген килим, витканий із птиць, летить над полем…» (Ліна Костенко)

  • Як ви розумієте ці рядки із вірша Ліни Костенко? (Птахи відлітають у теплі краї. Людина дивиться на небо, спостерігаючи цю картину, ніби й красиву, мов килим, але й дещо сумну…)

ІІІ. Робота над розкриттям теми уроку

(2 слайд)

  • Повернімося в пам*яті трохи назад… давайте поспостерігаємо, як пташки збираються у вирій…

(Читання ланцюжком «Ластівки на дроті. Образок». Автор – В.М.Литвин.

У кожного на парті роздруківка тексту.)

«Прохолодний росяний ранок ще тільки прокинувся, а на дротах уже зібралася ціла колонія ластівок. Ніяк не можуть вмоститися зручніше: час від часу якась злітає, заважаючи іншим. А ось зрештою вгамувалися і почали тиху розмову: про літо-літечко, що минуло, відбуяло. Стара ластівка хвалилася своїм діткам. А ще хтось згадував літні зірниці, які серед горобиної ночі спалахували на обрії – було трішечки моторошно, але тепле гніздо, встелене пухом, було таким затишним, що забувалося все на світі: і далека дорога, і немалі клопоти, що випадали на пташину долю, я сяючий світ, що так манив до себе. Зрештою сон забирав всіх у свій полон…

 Ще кілька днів підряд збиралися на нараду, тихенько щебетали, сумували. Але природа невмолима! Це добре знали бувалі, і зовсім не розуміли молодята, хоча й відчували якийсь невловимий тривожний поклик, що все більше і більше охоплював їх.

 Нарешті все вирішено.

  • Пора, пора в дорогу. Вирушаймо, - луною відгукнулося по рядах.

І раптом всі разом, як по команді, ніби хмара, знялися і полетіли прямо на сонце, яке радісно простягало свої руки, ніби хотіло захистити сміливих мандрівників. І тільки даленіючи звуки ще довго стояли в повітрі, та незрозумілий сум і передчуття чогось невідворотного все більше і більше охоплювали мене.

  • Щасливої дороги! Хай доля береже вас, - шепотіли сумні вуста.»

(3 слайд)

Вчитель. Куди летять? Де зимуватимуть перелітні птахи? Яку дорогу подолають?

  • У всіх птахів по-різному.

В одному із своїх творів-есе Аліса Солдатенко написала таку фразу: «Не можна втручатися в життя іншого». І це правильно.

 Роздумуючи над тим, чому одні птахи відлітають у теплі краї, а інші залишаються зимувати з нами, можу сказати одне: значить, саме так треба, так складаються обставини і життєві умови. Це залежить від багатьох речей. Згадайте, наприклад, текст вправи з української мови, коли ми дізнались, що лелеки ніколи не летять над морем. Чому?

(4 слайд – текст вправи з української мови)

(5 слайд – кросворд «Сезонні зміни у житті птахів»)

Вчитель. А що відомо нам про життя наших пернатих птахів? Давайте спробуємо коротко розповісти, що знаємо, та довідатися про щось нове.

(Колективне розгадування кросворда.

Опитування дітей про знахідки цікавинок з додаткових джерел.

ІУ. Фізкультхвилинка

У. Виразне читання вірша (6 слайд)

Вчитель. Діти, зараз на нас чекає ще одна цікава робота. Але спочатку – увага на екран:

«Невже це осінь, осінь, о! – та сама.

Остання айстри горілиць зайшлися болем.

Ген килим, витканий із птиць,

Летить над полем…»

   (Ліна Костенко)

Завдання. 1. Читання «про себе».

2. Вправляння у виразності читання вірша.

3. Словникова робота: пояснення слова «горілиць».

4. Коротка інсценізація вірша: «Уявімо собі, що ми – осінні квіти – айстри різнокольорові». Хорове читання.

5. Практична робота – створення ескізу картини «Журавлі відлітають» разом із художником.

УІ. Заключна частина уроку

  1. Підсумок уроку

Вчитель. Продовжіть речення: «Сьогодні на уроці я дізнався, що…»

  1. Створення однієї «живої» картини біля мольберту художника (діти виходять зі своїми роботами).

Вчитель. Яку назву ми дамо цій нашій великій картині?

(«До побачення, журавлики!...» та інші варіанти)

  1. Колективне фото на згадку

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
2106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку