Урок "Є край, де найкращі у світі пісні"...

Про матеріал

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.

Перегляд файлу

 

           «Є КРАЙ, ДЕ НАЙКРАЩІ У СВІТІ ПІСНІ

                          І ЦВІТОМ ЧАРУЄ КАЛИНА,

             ДЕ СОНЕЧКО ВПЕРШЕ ВСМІХНУЛОСЬ МЕНІ, –

                        ЦЕ ДІМ МІЙ – МОЯ УКРАЇНА!»

 

    Мета: поглибити знання учнів про нашу державу –  Україну;  формувати  національну    свідомість   школярів;    розвивати    пізнавальні   інтереси   учнів; виховувати  любов  до  рідного  краю,  повагу  до  його  історичного  минулого  і  сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.

   Обладнання: Конституція України, плакати із зображенням Державного  Прапора    України,   Державного     Герба   України,    запис  Державного     Гімну  України; карта України; записи висловів про Україну,  прислів’я, приказки про  рідний край

                                      Хід уроку

      І. Організаційний етап 

      Учні  розташовуються  в  класній  кімнаті. 

Лунає  пісня  «Лише  у  нас  на  Україні».

      ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми 

уроку.

     Учень. Золотавий вечір впав на тихі верби,

       Солов’їна пісня ллється вдалині,

       І мрійлива річка між гаями в’ється –

      Все це – Україна. Все це – я і ти!

    Вчитель.  Наш    урок   присвячений     рідній   Батьківщині.    Він  незвичайний,     бо  передбачає, що ми здійснимо цікаву подорож. Наш урок пропоную розпочати такими рядками про Україну. 

                                   Моя Україна

      Учень: На світі багато чудових країн,

               Мені наймиліша, найкраща країна,

               Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

               Безсмертна моя Україна.

      Ти з давніх віків непокірна була

      І волю свою боронила невпинно.

      Нарешті збулося – її здобула

      Звитяжна моя Україна.

               На землях твоїх неозорих степів

               Живе працьовита і чесна родина,

               Хвилюється колосом стиглих хлібів

               Моя золота Україна.

      В садах і дібровах в вечірні часи

      Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

      І чути співочі дівчат голоси, –

      Пісенна моя Україна.

               Тепер ще не легко живеться тобі,

               Є в тому, мабуть, особлива причина.

               Та все подолає в тяжкій боротьбі

               Незламна моя Україна.

      Квітуй, мов калина, над плесами вод,

      Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

      Хай буде щасливим твій вільний народ,

      Прекрасна моя Україно!     У всіх людей одна святиня,

      Куди не глянь, де не спитай,

       Рідніша їм своя пустиня,

      Аніж земний в чужині рай.

      Їм красить все їх рідний край.

      Нема без кореня рослини,

      А нас, людей, без Батьківщини.

                                      М. Чернявський

      (Звучить пісня Н. Май «Квітуча Україна».)

                  Солов’їна пісня

       Одна Батьківщина і двох не буває.

      Місця, де родилися, завжди святі.

     Хто рідну оселю свою забуває,

      Той долі не знайде ніколи в житті.

      Чи можна забути малому ту пісню,

      Що мати співала, коли засинав?

      Чи можна забути ту стежку до хати,

      Що босим колись протоптав?

      Тут мамина пісня лунає і нині,

      Її підхопили поля і гаї,

      Її вечорами по всій Україні

      Співають, співають в садах солов’ї.

      І я припадаю до неї устами

      І серцем вбираю, мов спраглий води.

      Без рідної мови, без пісні, без мами 

      Збідніє, збідніє земля назавжди.

                                      М. Бакай

   ІІІ. Основна частина 

      Учитель: – Подивіться, будь ласка, у вікно: шепоче замріяний вітер слова  кохання річці  синьоокій, а день стоїть у шелестах золота та яскравих кольорах  осінніх квітів. Обнялися голубе небо і пожовкле колосся безкраїх степів. Такою  ми бачимо під вересневим  сонцем нашу неньку – Україну. Вона горда  від того,  що  зуміла  виховати  людей,  здатних  об ’єднатися

 на  Майдані,  здобути  волю,  вибороти  справедливість.  Ми  заявили  про  себе,  як  про  велику  націю,  гідну  зайняти достойне місце у світовій спільноті. Зараз нашій країні як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої держави посягнули  вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до лав українського війська. Вони з честю воюють на сході з терористами та російським сепаратистами, відвойовують та захищають кордони нашої держави (вчитель зачитує прізвища). Деякі російські політики, а саме лідерЛДПРВ.В.Жириновський, пропонує поділили нашу державу на шматки між Польщею, Румунією, Угорщиною та Росією .Цього ніколи не буде і ми з вами ніколи такого не допустимо!Трагічні події в Україні, починаючи з листопада минулого року, тривожать  та  не  залишають  байдужими  жодного  громадянина  країни.  Кожному  з  нас  необхідно  усвідомити,  за  що  боролися  учасники  Євромайдану  і  заради  чого  пожертвувала своїм життям «Небесна сотня .Чому гинуть на сході України учасники АТО.

       (Демонстрація    відеофрагменту      «Небесна    сотня»)

      Учитель: – Вшануємо їх пам’ять хвилиною мовчання.

      Учень: Народе мій, пишаюся тобою:

               Моя душа – частинка твого «Я».

               Красою правди у святім двобою

               Понад Майданом сонця лик сія…

               Є нація! Хай знають всі у світі:

               Ми є! Народ піднявся із колін!

               І переможно сонце правди світить,

               Співає гордо наш Державний Гімн.

       (Звучить Державний Гімн України).

 (Повідомлення учнів про державну символіку.)

 Учень.          Гімн

Слова палкі, мелодія врочиста…

Державний Гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна.

Хай чують друзі й вороги,

  Що Україна вічна, незнищенна,

 Від неї ясне світло навкруги. (  Н. Поклад )

Учень.      Прапор

Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави.

Це для всіх – ознака сили,

Це для всіх – ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє – небо, жовте –жито.

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм гордо,

Ми з ним дужі і єдині.

З ним навіки є народом.

Українським в Україні.  ( Н. Поклад)

Учень.           Герб

Наш герб – тризуб.

Це воля, слава й сила.

Наш герб – тризуб.

Недоля нас косила.

Та ми зросли, ми є,

Ми завжди будем,

Добро і пісню несемо ми людям(Н. Поклад )

Пісня Т.Петриненка «Україна»

      Учитель.  Кожна  людина  найбільше  любить  той  край,  де  народилась  і  живе.  Кожен  пишається  своєю  рідною  країною.        Наша  держава      Україна,  суверенна і незалежна, демократична і правова.

       Що ж означає вислів «Україна – суверенна держава»? (Вона має право  самостійно,  без  втручання  інших  держав  вирішувати  всі  свої  внутрішні  та  зовнішні справи.)

       А  ще  Україна    демократична.  Це  означає,  що  влада  в  ній  належить  народові. Тільки народ може змінювати її основи – конституційний лад.

      Робота в групах. Складання асоціативного грона

      1 група «Батьківщина».

 (Найкраща, найрідніша, наймиліша, найсвітліша, найчарівніша.)

      2 група «Україна».

    (Демократична, незалежна, правова, соборна, вільна.)

                       3 група «Рідний край».

(Батьківська хата, колискова, криниця, школа, друзі)

Пісня «Україно моя-ти найкраща у світі»

      Народні символи держави.

       Учень-екскурсовод   1.      Майже   в   усіх   народів   є   улюблені   рослини- символи.  У  нас  це  верба,  калина,  барвінок.  Про  це  говорить  прислів’я:  «Без  верби і калини нема України».

       Калина –  символ кохання, краси, щастя. Навесні вона вкривається білим  цвітом,  а  восени  палахкотить  гронами  червоних  плодів.  Калиною  уквітчують  весільний коровай, оселю; нею лікуються. Про калину складено багато пісень,  легенд, приказок.

       Учень-екскурсовод 2. Почувши слово «Україна», зразу ж уявляєш вербу  над водою, тополю в полі... Можливо, ви чули пісню «В кінці греблі шумлять  верби»?  Окрім  краси,  верба  дає  багато  користі.  Вона,  ніби  позначка  води  на  землі. Тому й копають криниці під вербою, бо на сухому місці це дерево ніколи  не росте.

       Учень-екскурсовод 3.

                                Легенда про барвінок

       Ця рослина, коли ще не мала своєї назви, дуже заздрила запашній фіалці,  бо  та  була  у  великій  пошані  серед  людей.  І  тоді  квітка  звернулася  до  богині  Флори,  щоб  та  подарувала  їй  аромат,  красу  і  людську  любов.  Але  богиня  не  була  всесильною –  не  могла  вона  нагородити  рослину  великою  красою.  Зате  дала їй назву «вінка», що означає «перемога». І відтоді люди почали вбачати в  барвінкові  цілющу  силу,  яка  перемагає  тяжкі  недуги.  За  це  люди  подарували  рослині свою любов.

      Н. Бучинська «Моя Україна»

      Мій край – моя історія жива.

       Учень-екскурсовод 1. На долю нашого народу випало багато героїчного  і  водночас  трагічного.    Історія  України     це  історія  народу,  який  протягом  багатьох   століть   боровся   за   свою   незалежність.

       Учитель.    Ви,   молоде   покоління   нашої  держави,   повинні   цінувати   і  берегти велике та давнє прагнення наших пращурів – суверенність країни. 

       «Життя таке коротке. Поспішайте творити добро», – писав О. Довженко.

             Творити  добро    це  будувати  щасливе  майбуття  нашої  держави.  А  щоб  Україна  була  завжди  вільною,  незалежною,  потрібно  наполегливо  працювати  кожному з нас.

      Народна скарбничка.

      Робота в групах. (Доповнити прислів’я і пояснити їх зміст.)

      Батьківщина – мати, … (умій за неї постояти.)

      Людина без Вітчизни, … (як соловей без пісні.)

      Добре тому, … (хто в своєму домі.)

      Що країна, … (то родина.)

      За рідний край … (життя віддай .)

      Всюди добре, … (а вдома найкраще.)

      Кожному мила … (рідна сторона.)

                           Пісня «Перлина Україна»

Поради Президентові України

     Учитель.  Кожен  громадянин  держави  може  звернутися  до  Президента України. Отже, у вас є сьогодні така нагода.   (Учні пишуть побажання Президентові України.)

  Пройди лабіринт.

      Учитель.     На   останньому    маршруті    ми   підіб’ємо   підсумки    нашої  подорожі. Якщо правильно пройдете лабіринт, то прочитаєте уривок із поезії.

          д      р     а     й      о     л      а     н     у      с    У      к

    К      е     и     р      і     с     о     ш      у     й     е,     я     р

    р     щ      й     к     м      а     в’    и,    й,     а     щ      с     а

    а     й,     р     й      о    ш      ї      б     о     г     о      ь     ї

    с     и      і     и      в     а     н     ю      б     і      з     т     н

    и      в     д     н      а     н     а.    л      е     р      в     е     а!

      (Красивий, щедрий рідний край

      І мова наша солов’їна.

      Люби, шануй, оберігай

       Усе, що зветься Україна!)

      Учитель.  У  І ст.  н. е.  римський  державний  діяч,  філософ  Цицерон  на  публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя». Подумайте і дайте відповідь, продовживши речення «Для  мене Україна – це …»

      Метод «Незакінчене речення».

      (Звучить запис пісні Н. Валевської «Моїй Україні»)

      Учень.   Незалежність  України  дає  можливість  кожному  з  нас  стати  справжнім   господарем   своєї   землі.   А   для   цього   потрібно   любити   свою  Батьківщину, віддавати їй розум і серце.

                 Ми – юний цвіт нової України,

                   У наші очі дивиться народ. 

                   Верстати шлях нам суджено єдиний:

                   Під кольорами сонця й неба сині –

                   Сягнуть в житті небачених висот.

Вчитедь.Українська земля пройшла війни та мир, поразки та перемоги, пишалася вірними синами та доньками, чарувала світ своїми запашними паляницями та мелодійними піснями. Вона була і залишається вірною матір'ю українців, які свято шанують і люблять її.

Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її інтереси і приносити велику користь Що більше буде зроблено для цього сьогодні, то краще житимемо завтра, і будемо гідними називати себе українцями. Бо, як сказано в Біблії, «...хто шукає, той завжди знаходить, а хто вірить, тому по вірі його і воздається». Хай Бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм розумом, своїми руками і серцями.

    Молитва за Україну «До тебе,Боже,руки я здіймаю»

Учень. Молюсь за тебе, Україно,

Молюсь за тебе кожен час,

бо ти у нас одна-єдина, -

Писав в своїх віршах Тарас.

Молюсь,- казав він, щоб у тебе

Не було між людьми війни,

Щоб завжди було чисте небо

На нашій стомленій землі.

Щоб завше у садку смерека

Весняним квітом під вікном цвіла

І прилітали з вирію лелеки,

Щоб гомін хвиль послухати Дніпра!

Відео «Молитва За Україну» (Діти запалюють свічки)

III. Підбиття підсумку уроку.

Ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.

Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного - миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.

Гімн «Славень України»

 

 

docx
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
1003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку