Урок 12 10 клас
Тема. Криволінійний рух під дією постійної сили тяжіння.
Мета уроку: сформувати знання учнів про рух тіла, кинутого горизонтально та під кутом до горизонту;
розвивати логічне мислення, увагу та пам’ять учнів;
формувати політехнічний кругозір.
Обладнання: балістичний пістолет, кульки, жолоб.
Тип уроку: комбінований.
Дослід цінніший тисячі думок, породжених уявою
М.В.Ломоносов
Хід уроку
І. Організаційна частина
Вітання, фіксація відсутніх, готовність до уроку.
II. Актуалізація опорних знань
1. Робота з підручником: відповісти на запитання 1 – 3після §7(с.46).
2. Перевірка домашнього письмового завдання.
III. Мотивація навчальної діяльності
Одним із видів рівноприскореного руху є вільне падіння та рух рух тіла, кинутого вертикально.
IV. Оголошення теми та мети уроку
V. Вивчення нового навчального матеріалу
1. Рух тіла, кинутого горизонтально.
Демонстрації: скочування кульки зі столу; падіння кульки з горизонтальної частини жолоба, дослід зі струменем води, випущеним з наконечника гумової трубки, розташованої горизонтально.
Траєкторія руху – вітка параболи.
Рух – складний, який можна розглядати як результат додавання двох простих рухів: рівномірного – по осі ОХ і рівноприскореного (з прискоренням g) – по осі ОУ.
2. Рух тіла, кинутого під кутом до горизонту;
Демонстрації: дослід зі струменем води, випущеним з наконечника гумової трубки, розташованої під кутом до горизонту, рух кульки під час стрільби з балістичного пістолета під різними кутами.
Траєкторія руху – парабола.
Рух тіла, кинутого під кутом до горизонту, складний рух, який можна розглядати як результат додавання двох простих рухів: рівномірного – по осі ОХ і рівноприскореного (з прискоренням g) – по осі ОУ.
VІ. Осмислення об’єктивних зв’язків
Задача 2. Який час падало тіло, якщо за останні 2 с воно пройшло 60 м?
VIІ. Рефлексія
Вправа ,,Сьогодні на уроці я …“
VII. Домашнє завдання
1. Знати теоретичний матеріал §7(4 – 7) .
2. Вправа №7 (3).