Урок «Зображення місцевості на плані за допомогою умовних позначок. Масштаб»

Про матеріал
Познайомити учнів з планом місцевості та з умовними познаками, розвивати вміння читати і креслити план місцевості використовуючи умовні позначки. Виховувати в учнів самостійність та любов до природи.
Перегляд файлу

 

Тема: «Зображення місцевості на плані за допомогою умовних позначок. Масштаб»

Мета: ознайомити учнів з планом місцевості  та з умовними знаками; розвивати вміння читати й креслити простий план місцевості використовуючи умовні знаки; виховувати самостійність та любов до природи.

 Обладнання: підручник, зошит, лінійка, кольорові олівці, інтерактивна презентація, тести з завданнями, листок альбому.

І Організаційний момент.

Перевірка домашнього завдання.

Робота з картками. (Подивимось слайд)

Тест.

1.Орієнтуватися на місцевості  означає …

а)знати сторони горизонту

б)вміти визначати сторони горизонту

в)знати як працювати з компасом.

2. Як називають частину земної поверхні, яку людина бачить навколо себе?

а) горизонтом

б) лінією горизонту

3. Як називається уявна лінія де небо з’єднується із Землею?

а)лінією горизонту

б) горизонт

4.Яка місцевість називається відкритою?

А)місцевість, куди можна увійти через відкриті ворота

Б) місцевість. де немає лісу, гір, будинків

ІІ Повідомити тему уроку.

 ІІІ Актуалізація опорних знань учнів та мотивація учбової діяльності.

Бесіда.

  • На яких уроках ви чули про план?
  • Чому легше скласти розповідь чи переказати, якщо є план?

Давайте подивимося на екран що таке план?

   План –це зменшене зображення місцевості  на папері за допомоги умовних знаків.

ІV.Пізнання нового матеріалу.

1.Практична робота. (Прочитати завдання зі слайда презентації).

Інструкція вчителя.

  1. Візьміть лист паперу, покладіть на нього ластик і обведіть його олівцем. Роздивіться що у ви отримали.
  2. Зрівняйте вид свого предмета зверху і той, що зобразили на папері. Зробіть висновок, що таке план.
  3. Спробуйте на малювати план великого предмета, наприклад столу. Можливо зробити так як з маленьким предметом ?

2.Робота з підручником. Стр.44

      Прочитати про план місцевості.

Подивіться на наступний слайд.

 

 

 Роздивиться малюнок і план кімнати. Чим вони схожі? Як предмети  зображені на плане: зверху або збоку?

C:\Users\User\Desktop\план комнаты.jpg

C:\Users\User\Desktop\план комнаты.jpg

Познайомимось з умовними знаками. (Подивимось на слайд) та в підручнику.

 

3. Фізхвилинка

4.Продивимося відео і потім скажи про що в ньому узнали?

( https://www.youtube.com/watch?v=WGBKRkVgFaA)

Так про масштаб. Що таке масштаб і як він записується? Прочитаємо з підручника стр.45-46.

5. Роздивимося плани місцевості.

C:\Users\User\Desktop\План местности.jpg

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\кросворд.jpg

V.Закріплення та осмислення знань.

Що таке план місцевості?

Що означає масштаб на місцевості?

Які предмети розміщують на плані місцевості?

Як визначити сторони горизонту на плані місцевості?

Чим відрізняється малюнок і план?

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

Робота з зошитом стр. 39-40.

 VII. Підсумок уроку.

Чому присвячен урок?

Що корисного ви підкреслили з нашого уроку?

Домашнє завдання.

Стр.44-46 ,читати та відповідати на питання.

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
1061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку