Урок "Кухонне обладнання та посуд"

Про матеріал
Ознайомити з призначенням кухонних речей і посуду. Вчити розрізняти кухонний, столовий та чайний посуд. Формувати бажання бути майстром кулінарної справи. Розвивати та збагачувати знання в галузі кулінарії. Коригувати зв’язне мовлення. Виховувати турботу про своє здоров’я., естетичний смак та бажання готувати, бережливе ставлення до кухонних речей.
Перегляд файлу

1

 

Мета: Ознайомити з призначенням кухонних речей і посуду. Вчити розрізняти кухонний, столовий та чайний посуд. Формувати бажання бути майстром кулінарної справи.

Розвивати та збагачувати знання в галузі кулінарії.

Коригувати  зв’язне мовлення.

Виховувати турботу про своє здоров’я., естетичний смак та бажання готувати, бережливе ставлення до кухонних речей.

Тип уроку: комбінований

Словник:  кулінарія, кухарський ковпак, обладнання, пристосування

Обладнання: кухарський ковпак, медаль, тема уроку, картки із завданнями,  «Поле чудес», словник, різновиди посуду, фішки, ТЗН, мультфільм «Маша і Ведмідь» серія «Солодке життя».

Хід проведення

І. Організація класу

Встали, діти, всі рівненько,

посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

Нервово-психічна підготовка

(вчитель демонструє кухарський ковпак та медаль «Кращий кухар класу»)

  • Діти, перед вами кухарський ковпак. Це вид головного убору, які носять професійні кухарі, майстри своєї справи.
  • Хтось із вас в майбутньому хоче стати гарним кухарем?
  • Сьогодні у вас є можливість повправлятися у кулінарній справі, повчитися бути кухарем. Ми знаємо, що кулінарія – це наука про приготування їжі.
  • І в кінці уроку, хто був найкращим,  здобуде медаль «Найкращий кухар класу і кухарський ковпак. Оцінювати ваші знання ми  будемо фішками, які ви будете отримувати за кожну правильну відповідь. Отож розпочнемо.

Повторення вивченого: вправа «Кулінарне поле чудес»

( на дошці прикріплений барабан із написом «Кулінарне поле чудес». Завдання учнів – поставити стрілку на приховане запитання, дістати його і дати відповідь. Оцінка – фішка.

Запитання:

  • Що таке кулінарія?
  • Як називається професія людини, яка готує їжу?
  • Які страви готували  на уроках?
  • Що таке бутерброд?
  • Які є бутерброди?
  • Що можна приготувати із яйця?
  • Які салати ви знаєте?
  • Основне правило на кухні?

 

 

 

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми та мети уроку
  • Отож ви отримали свої перші фішки, і ми продовжуємо працювати. Сьогодні ми будемо вивчати тему «Кухонні речі і прибори, посуд».(вчитель вивішує на дошці, учні читають разом)
  1. Пояснення вчителя

Для приготування їжі потрібні посуд, при­стосування, нагрівальні прилади.

Перші і другі страви готують у каструлях різних розмірів, краще всього алюмінієвих і емальованих. В емальованих готують борщі, киселі, компоти, а в алю­мінієвих — каші та інші другі страви. Треба мати гусятницю, друшляк, шумівку, розливну ложку, кілька сковорідок різних розмірів, кухонні ножі, тертку, м’ясорубку, сито, обробні дошки, чайники, форми для випікання печива, пристосування для нарізування яєць та багато іншого.

Крім кухонного посуду, мають бути столові й чайні сервізи, набори для спецій, ножі, виделки й ложки, чайні ложечки, хлібниця.

Щоб подати готові страви, використовують столовий посуд (тарілки закусочні, пиріжкові, десертні, глибокі, мілкі) і чайний, столові прибори (ножі, виделки, ложки).

Пристосування — це сирорізка, яйцерізка, друшляк, збивалка для яєць, обробні дошки для нарізування, тертки, м’ясорубки.

Прибори столові – ложка, виделка, ножі, лопатки, ухват.

Посуд кухонний – каструлі, сковорідки, сотейниці, чайники.

Посуд столовий – тарілки, салатниці.

Чайний посуд – чашки, блюдечка, цукерниця, чайничок-заварник..

  1. Практична робота : вправа «Екзамен кухаря»

(на столі кухонне обладнання. Учні по черзі  беруть білет, читають запитання, дають відповідь.

Запитання:

  • Назвати столові прибори.
  • Яким приладдям ми можемо просіяти борошно?
  • Чим перемелюємо м'ясо?
  • Назвіть, що відноситься до чайного посуду.
  • Покажіть салатницю, для чого вона потрібна?
  • Що таке оселедниця?

Фізкультхвилинка


Щось втомились ми сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки ззаду покладемо,

Головою поведемо!

Руки вгору, руки в боки –

І зроби чотири скоки.

Дружно всі присядемо

І за парти сядемо


 

 

 

 

Пальчикова гімнастика

Печу, печу  хлібчик,

Дітям на обідчик..

Меншому – менший,

Старшому – більший.

Шусть у піч, шусть у піч.

  1. Робота з підручником (ст..73-75 - Заповнити таблицю)
  2. Робота в парах (кожній парі роздається ілюстрація із зображенням страви. Завдання – вказати який  посуд чи прибори використаємо для її споживання):

(страви: салат, борщ, торт, чай або кава, голубці, вареники, ліниві вареники)

 

ІІІ. Заключна частина

  1. Підсумок.
  • Завершується наш урок?
  • Яку тему вивчали на уроці?
  • Які є види посуду?
  • Що таке кухонне  пристосування?
  • Назвіть  столові прибори.
  • Давай кожен підрахує свої фішки і ми визначимо, кого ж можна сьогодні вважати найкращим кухарем класу. (визначення, нагородження)
  1. Диференційована оцінка.
  2. Зняття напруги (дітям пропонується перегляд мультфільму)

 

doc
Пов’язані теми
Технології, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
7956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку