1
Мета: Ознайомити з призначенням кухонних речей і посуду. Вчити розрізняти кухонний, столовий та чайний посуд. Формувати бажання бути майстром кулінарної справи.
Розвивати та збагачувати знання в галузі кулінарії.
Коригувати зв’язне мовлення.
Виховувати турботу про своє здоров’я., естетичний смак та бажання готувати, бережливе ставлення до кухонних речей.
Тип уроку: комбінований
Словник: кулінарія, кухарський ковпак, обладнання, пристосування
Обладнання: кухарський ковпак, медаль, тема уроку, картки із завданнями, «Поле чудес», словник, різновиди посуду, фішки, ТЗН, мультфільм «Маша і Ведмідь» серія «Солодке життя».
Хід проведення
І. Організація класу
Встали, діти, всі рівненько,
посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
Нервово-психічна підготовка
(вчитель демонструє кухарський ковпак та медаль «Кращий кухар класу»)
Повторення вивченого: вправа «Кулінарне поле чудес»
( на дошці прикріплений барабан із написом «Кулінарне поле чудес». Завдання учнів – поставити стрілку на приховане запитання, дістати його і дати відповідь. Оцінка – фішка.
Запитання:
ІІ. Основна частина
Для приготування їжі потрібні посуд, пристосування, нагрівальні прилади.
Перші і другі страви готують у каструлях різних розмірів, краще всього алюмінієвих і емальованих. В емальованих готують борщі, киселі, компоти, а в алюмінієвих — каші та інші другі страви. Треба мати гусятницю, друшляк, шумівку, розливну ложку, кілька сковорідок різних розмірів, кухонні ножі, тертку, м’ясорубку, сито, обробні дошки, чайники, форми для випікання печива, пристосування для нарізування яєць та багато іншого.
Крім кухонного посуду, мають бути столові й чайні сервізи, набори для спецій, ножі, виделки й ложки, чайні ложечки, хлібниця.
Щоб подати готові страви, використовують столовий посуд (тарілки закусочні, пиріжкові, десертні, глибокі, мілкі) і чайний, столові прибори (ножі, виделки, ложки).
Пристосування — це сирорізка, яйцерізка, друшляк, збивалка для яєць, обробні дошки для нарізування, тертки, м’ясорубки.
Прибори столові – ложка, виделка, ножі, лопатки, ухват.
Посуд кухонний – каструлі, сковорідки, сотейниці, чайники.
Посуд столовий – тарілки, салатниці.
Чайний посуд – чашки, блюдечка, цукерниця, чайничок-заварник..
(на столі кухонне обладнання. Учні по черзі беруть білет, читають запитання, дають відповідь.
Запитання:
Фізкультхвилинка
Щось втомились ми сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки ззаду покладемо,
Головою поведемо!
Руки вгору, руки в боки –
І зроби чотири скоки.
Дружно всі присядемо
І за парти сядемо
Пальчикова гімнастика
Печу, печу хлібчик,
Дітям на обідчик..
Меншому – менший,
Старшому – більший.
Шусть у піч, шусть у піч.
(страви: салат, борщ, торт, чай або кава, голубці, вареники, ліниві вареники)
ІІІ. Заключна частина