Урок: "Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – пер. пол. XІV ст."

Про матеріал
Розроблено за підручником: Гисем А.В. История Украины: учеб. для 7 класса общеобразоват. учеб. заведений с обучением на русском языке / А. В. Гисем, А. А. Мартинюк. - Х.: "Ранок", 2015. - 240 с.: ил.
Перегляд файлу

УРОК №__

Тема: Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – пер. пол. XІV ст.

Мета: навчити визначати особливості культури ГалицькоВолинської держави ХІІІ – пер. пол. XІV ст.; розвивати в учнів уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, працювати з джерелами інформації, аналізувати матеріал, застосовувати порівняльний аналіз, робити висновки, висловлювати власну точку зору; виховування комунікативних навичок у процесі спілкування, самостійність, кмітливість.

Основні поняття: «берестяна грамота», «іконостас».

Основні дати: 1157 р. – будівництво Успенського собору в Галичі; 1160

р. – будівництво Успенського собору у ВолодимироВолинську; кін. ХІІІ ст. – будівництво кам’яних «вежстовпів» на Волині; кін. ХІІІ – поч. ХІV ст. – розквіт мистецтво іконописання.

Обладнання: підручник, робочий зошит, атлас. Тип уроку: комбінований урок.

 

ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 

ІІІ.І. Оголошення теми і мети уроку

ІІІ.ІІ. Актуалізація опорних знань Бесіда за запитаннями:

1)    Як розвивалася освіта в Русі-Україні?

2)    Які архітектурні пам’ятки Русі-України вам відомі?

3)    Як називається історичне джерело, в якому події записані у хронологічній послідовності за літами?

ІІІ.ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда

1.     Спробуйте запропонувати план вивчення нового матеріалу. 

2.     Відповідно до складеного плану вивчення нового матеріалу сформулюйте завдання уроку.

ІІІ.ІV. Первинне сприйняття навчальної інформації

1. Особливості розвитку культури Галицько-Волинської держави

Робота зі схемою та текстом підручника (п. 1)

Особливості розвитку культури ГалицькоВолинської держави

Збереження культурних традицій Русі-України і водночас створення власної самобутньої та оригінальної культури;

 

 

Поєднання двох впливів: західноєвропейського та візантійського;

 

 

1

 

зображувального мистецтва

Робота з таблицею та текстом підручника (п. 2–5)

Галузь

 

Основні досягнення

Освіта

 

1) продовження освітньої традиції Русі-України; 2) церковне і світське (домашнє) навчання; 3) існували бібліотеки при монастирях та княжих палатах.

Література літописання

і

1) світська направленість; 2) літописні пам’ятки: «Повість про осліплення Василька» (1097), «Галицько-Волинський літопис» (діяльність короля Данила, розвиток культури в Галичині та Волині).

Архітектура

 

1) будівництво кам’яних споруд; 2) ХІІ – ХІІІ ст. – сформована волинська (традиції Русі-України) і галицька (традиції Русі-України + західноєвропейський стиль) архітектурні школи; 3) 1160 р. – Успенський собор у Володимирі-Волинському; 1157 р. – Успенський собор в Галичі; ХІІ–ХІІІ ст. – храм Святого Пантелеймона; ХІІІ ст. – церква Іоанна Златоуста;  4) будівництво «веж-стовпів»; 5) ХІV ст. – розгорнулося будівництво кам’яних замків, першим з яких був Луцький.

Зображувальне мистецтво

 

1) монументальний живопис (фрески) та ікони; 2) застосування фрескового живопису в храмах і князівських палатах; 3) іконний ансамбль; формування іконостасу – особлива перегородка з декількох рядів ікон, що відокремлюють алтарну частину від іншого приміщення; 4) ікони візантійської і київської традиції; 5) Волинська Божа Матір (поч. ХІV ст.), Ченстоховська ікона Божої Матері (ХІV ст.); 6) розвиток скульптури у формі рельєфу: зображення Святого Димитра (ХІІІ ст.); 7) розквіт книжної мініатюри у ХІІІ ст.: Добрилове Євангеліє (1164); 8) розвиток ювелірної справи.

Робота з історичним джерелом с. 164

ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА

НАВИЧОК

Бесіда за запитаннями:

1)    Які були особливості розвитку культури Галицько-Волинської держави?

2)    Де в Г-В д. можна було отримати освіту?

3)    Якою була направленість «Галицько-Волинського літопису»?

4)    В чому полягають особливості літописання Г-В д.? 5) Які були основні риси архітектури Г-В д.?

V. ПІДСУМОК УРОКУ VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

§18, пис. №12.

 

2

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Titov Evgeny
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
11859
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку