17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок "Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XIV ст."

Про матеріал
Тема. Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XIV ст. Мета: визначити передумови посилення західноєвропейських культурних впливів на теренах Королівства Руського; виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та навички критичного мислення, вміння працювати з історичними документами; виховувати учнів у дусі патріотизму на основі особистого усвідомлення досвіду історії. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати найвидатніші пам’ятки культури та мистецтва;  характеризувати передумови посилення західноєвропейських культурних впливів на теренах Королівства Руського;  аналізувати свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 7-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XIV ст.

Мета: визначити передумови посилення західноєвропейських культурних впливів на теренах Королівства Руського; виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та навички критичного мислення, вміння працювати з історичними документами; виховувати учнів у дусі патріотизму на основі особистого усвідомлення досвіду історії.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати найвидатніші пам’ятки культури та мистецтва;
  • характеризувати передумови посилення західноєвропейських культурних впливів на теренах Королівства Руського;
  • аналізувати свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, ілюстрації до теми, мультимедійна презентація, проектор.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Самостійна робота.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю».
  • Прочитайте наведені твердження.
  • Ті, що вважаєте вірними, позначте зеленим кольором, хибні – червоним.
  • В часи Королівства Руського писали на корі берези. +
  • У Галицько-Волинській державі писати вміли лише заможні люди. –
  • Данило Галицький опікувався книгами та займався переписом книг. –
  • Найвідомішою пам’яткою архітектури часів Королівства Руського є Софія Київська. –
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Кероване читання.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 143 – 144.
  • Доведіть, що простолюдини Галицько-Волинської держави уміли писати та читати.
  • Чого навчали дітей? (читання, письма церковнослов’янською мовою та церковного співу)
  • Кому належить слава книжника та філософа? (Володимиру Васильковичу)
  1. Перегляд відеоролику.
  • Перегляньте відеоролик.
  • Що ще довідалися про розвиток освіти у Галицько-Волинській державі?

https://www.youtube.com/watch?v=Bq_RZX_vFr8

  • Чому на вашу думку, все більше населення прагнуло навчитися писати та читати?
  • Які посади обіймали освічені люди?
  1. Робота з історичним джерелом (с. 144 підручника).
  • Прочитайте уривок з Галицько-Волинського літопису про Володимира Васильковича.
  • Які риси характеру князя викликають захоплення літописця?
  • Поміркуйте, чи можна твердити, що Данило Романович та Володимир Василькович постають в уяві літописця як ідеальні володарі?
  • Чим відрізняються їхні оцінки?
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 145 та виконайте завдання.
  1. Складіть 2-3 запитання до тексту.
  2. Перевірте текст та виправте помилки.

Галицько-Волинський літопис складається з трьох частин та охоплює період з 1199 р. до 1205 р. У літописі описується життя Романа Мстиславовича, Данила Романовича та Василька Романовича.

  1. Доведіть або спростуйте твердження, що саме Галицько-Волинський літопис є основним джерелом історії Галицько-Волинської держави.
  1. Робота в малих групах.

Об’єднайтеся у чотири групи. (Художники, архітектори та 2 групи критиків)

Художники мають визначити найголовніші здобутки Королівства Руського та якомога детальніше описати їх перед класом.

Аналогічне завдання виконують архітектори.

Завдання критиків – критикувати пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, порівнюючи їх з європейськими та наводячи конкретні факти.

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Практична робота.

Виявити свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтва у Королівстві Руському.

  • Працюючи в групах, обміркуйте, чи можна твердити про суперництво Київської держави та Королівства Руського з Візантією в політичному й культурному житті. Наведіть 3 – 4 факти.
  1. Вправа «Третій зайвий».
  • Оберіть у запропонованих ланцюжках зайве. Відповідь поясніть
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю». (перевірка)
  1. Домашнє завдання.  
  1. Опрацювати § 21 підручника.

 

 

docx
Додано
9 квітня
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку