Конспект уроку
з історії України
для 7-го класу
Підготувала учитель історії
КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»
Вистороп Тетяна Василівна
Тема. Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XIV ст.
Мета: визначити передумови посилення західноєвропейських культурних впливів на теренах Королівства Руського; виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та навички критичного мислення, вміння працювати з історичними документами; виховувати учнів у дусі патріотизму на основі особистого усвідомлення досвіду історії.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
-
називати найвидатніші пам’ятки культури та мистецтва;
-
характеризувати передумови посилення західноєвропейських культурних впливів на теренах Королівства Руського;
-
аналізувати свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, ілюстрації до теми, мультимедійна презентація, проектор.
Хід уроку
-
Організаційний момент.
-
Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
-
Самостійна робота.
-
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
-
Вправа «Вірю – не вірю».
-
Прочитайте наведені твердження.
-
Ті, що вважаєте вірними, позначте зеленим кольором, хибні – червоним.
-
В часи Королівства Руського писали на корі берези. +
-
У Галицько-Волинській державі писати вміли лише заможні люди. –
-
Данило Галицький опікувався книгами та займався переписом книг. –
-
Найвідомішою пам’яткою архітектури часів Королівства Руського є Софія Київська. –
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Кероване читання.
-
Опрацюйте текст підручника на с. 143 – 144.
-
Доведіть, що простолюдини Галицько-Волинської держави уміли писати та читати.
-
Чого навчали дітей? (читання, письма церковнослов’янською мовою та церковного співу)
-
Кому належить слава книжника та філософа? (Володимиру Васильковичу)
-
Перегляд відеоролику.
-
Перегляньте відеоролик.
-
Що ще довідалися про розвиток освіти у Галицько-Волинській державі?
https://www.youtube.com/watch?v=Bq_RZX_vFr8
-
Чому на вашу думку, все більше населення прагнуло навчитися писати та читати?
-
Які посади обіймали освічені люди?
-
Робота з історичним джерелом (с. 144 підручника).
-
Прочитайте уривок з Галицько-Волинського літопису про Володимира Васильковича.
-
Які риси характеру князя викликають захоплення літописця?
-
Поміркуйте, чи можна твердити, що Данило Романович та Володимир Василькович постають в уяві літописця як ідеальні володарі?
-
Чим відрізняються їхні оцінки?
-
Робота в парах.
-
Опрацюйте текст підручника на с. 145 та виконайте завдання.
-
Складіть 2-3 запитання до тексту.
-
Перевірте текст та виправте помилки.
Галицько-Волинський літопис складається з трьох частин та охоплює період з 1199 р. до 1205 р. У літописі описується життя Романа Мстиславовича, Данила Романовича та Василька Романовича.
-
Доведіть або спростуйте твердження, що саме Галицько-Волинський літопис є основним джерелом історії Галицько-Волинської держави.
-
Робота в малих групах.
Об’єднайтеся у чотири групи. (Художники, архітектори та 2 групи критиків)
Художники мають визначити найголовніші здобутки Королівства Руського та якомога детальніше описати їх перед класом.
Аналогічне завдання виконують архітектори.
Завдання критиків – критикувати пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, порівнюючи їх з європейськими та наводячи конкретні факти.
-
Узагальнення та систематизація знань учнів.
-
Практична робота.
Виявити свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтва у Королівстві Руському.
-
Працюючи в групах, обміркуйте, чи можна твердити про суперництво Київської держави та Королівства Руського з Візантією в політичному й культурному житті. Наведіть 3 – 4 факти.
-
Вправа «Третій зайвий».
-
Оберіть у запропонованих ланцюжках зайве. Відповідь поясніть
-
Підсумки уроку.
-
Вправа «Вірю – не вірю». (перевірка)
-
Домашнє завдання.
-
Опрацювати § 21 підручника.