19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок "Практична робота: підготувати та представити історичний портрет короля Данила"

Про матеріал
Тема. Практична робота: підготувати та представити історичний портрет короля Данила Мета: визначити значення діяльності короля Данила; учити учнів укладати історичний портрет історичного діяча; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичними джерелами та історичною картою; формувати інтерес до вивчення теми. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  характеризувати історичне значення діяльності Данила Галицького;  укласти історичний портрет короля Данила;  показувати на історичній карті кордони держави Данила Галицького.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 7-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Практична робота: підготувати та представити історичний портрет короля Данила

Мета: визначити значення діяльності короля Данила; учити учнів укладати історичний портрет історичного діяча; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичними джерелами та історичною картою; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                характеризувати історичне значення діяльності Данила Галицького;
  •                укласти історичний портрет короля Данила;
  •                показувати на історичній карті кордони держави Данила Галицького.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд, історична карта

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування.
  1. Правління Данила Романовича розпочалося у

А   1236 р.        Б   1237 р.         В   1238 р.        Г   1239 р.

  1. Бояри, з якими доводилося воювати Данилові, схилялися до

А   Ярослава Всеволодовича       Б   Ростислава Михайловича

В   Лева Даниловича                     Г   Юрія І Львовича

  1. Місто, що було закладено за ініціативи Данила

А   Холм      Б   Львів        В   Володимир        Г   Ярослав

  1. Битва на Сяні відбулась у

А   1242 р.         Б   1243 р.         В   1244 р.        Г   1245 р.

  1. Хто з діячів НЕ є нащадком Данила

А   Ростислав         Б   Лев          В   Шварно        Г   Переяслава

  1. Подорож Данила до монгольського хана відбулася у

А   1244 р.          Б   1245 р.        В   1246 р.           Г   1247 р.

  1. Що з перерахованого є наслідком походу Бурундая на Галицько-Волинське князівство

А   Данило був змушений визнати зверхність Золотої Орди

Б   Галицько-Волинське військо розгромило монголів

В   Галицько-Волинське князівство припинило своє існування

Г   Данило загинув

  1. Після смерті Василька Романовича Західну Волинь успадкував

А   Лев Данилович     Б   Юрій І Львович       В   Болеслав     Г   Василько

  1. У 1272 р. столицю було перенесено до

А   Львова         Б   Києва      В   Володимира     Г   Ярослава

  1.                      Галицьку метрополію було створено у

А   1301 р.          Б   1302 р.         В   1303 р.         Г   1304 р.

  1.                      Укажіть роки правління Юрія ІІ Болеслава

А   1323 – 1328 рр.                    Б   1324 – 1329 рр.    

В   1325 – 1330 рр.                    Г   1325 – 1340 рр.

  1.                      Після смерті Юрія ІІ Болеслава у Галицькій землі правив

А   Дмитро Дедько                  Б   Любарт Гедимінович      

В   Казимир ІІІ                         Г   Юрій ІІІ

  1. Взаємоперевірка.

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

В

Б

Б

Г

А

Б

А

Г

А

В

Г

А

  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на історичній карті:
  • державу Данила Романовича напередодні монгольської навали;
  • столицю Данила Романовича;
  • Галицько-Волинське князівство на початку 14 ст.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з історичними джерелами.
  • Оберіть життєпис, у якому йдеться про Данила Романовича.
  1. «Правив у Галицько-Волинському князівстві упродовж 1199 – 1205 р. Своєю столицею обрав Галич. Ходив походом через Польщу до Саксонії. Загинув у битві на Віслі». (Роман Мстиславич)
  2. «Правив Галицько-Волинським князівством упродовж 1238 – 1264 рр. Столицею обрав Холм. Здійснив подорож до хана Батия у 1245 р. У 1253 р. був коронований». (Данило Романович)
  3. «Правив у Галицько-Волинському князівстві упродовж 1301 – 1308 рр. Створив українську православну митрополію. Ходив війною на Польщу та Литву». (Юрій І Львович)
  • Чи всі відомості про князя він висвітлює?
  • Що ще вам відомо про життя та діяльність князя?
  • Про кого йдеться в інших життєписах?
  • Сьогодні на уроці ми охарактеризуємо діяльність Данила Романовича та навчимося укладати його історичний портрет.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Кероване читання (с. 133 – 134 підручника).
  • Опрацюйте текст історичного джерела.
  • За допомогою картосхеми відновіть маршрут Данилової подорожі до Сарая.
  • Що змусило Данила вирушити до Золотої Орди?
  • Чи міг він уникнути цієї поїздки?
  • Визначте риси характеру Данила.
  • Як цей вчинок характеризує зовнішньополітичну діяльність князя?
  • Як ви розумієте слова літописця: «О, тихіша лиха честь татарськая!»?
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте історичне джерело на с. 134 – 135 підручника.
  • Визначте, про який напрям зовнішньополітичної діяльності князя Данила.
  • Складіть одне запитання до джерела.
  • Чому Данило погодився допомогти угорському королю?
  1. Самостійна робота з текстом підручника (с. 135).
  • Охарактеризуйте місце відносин князя з Папою Римським у його зовнішньополітичній діяльності.
  • Яке значення для розвитку Галицько-Волинського князівства мала коронація Данила?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Практична робота.
  • Укласти історичний портрет короля Данила згідно плану.

План

  1. Де і коли народилася ця людина?
  2. Де  і в яких умовах жила, виховувалася?
  3. Які особисті якості та риси вдачі їй притаманні? Наведіть приклади.
  4. Які основні справи її життя?
  5. За що людство пам’ятає цю людину?
  6. Висловіть особисте ставлення до цього історичного діяча.
  1. Представлення історичних портретів.
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три М».
  • Назвіть три моменти, які вам на уроці вдалися найлегше. Запропонуйте один, що покращить вашу роботу на наступному уроці.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати §19 підручника.
docx
Додано
9 квітня
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку