Урок "Куляста форма Землі та її географічні наслідки"

Про матеріал
Матеріал містить один із варіантів проведення уроку в 7 класі за темою "Кулястість Землі та її географічні наслідки" з використанням методу евристичної бесіди за підручником Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш
Перегляд файлу

7 клас                           

 

Тема: Куляста форма Землі та її географічні наслідки.

Очікувані результати: учень знає і уявляє форму Землі, знаходить на карті екватор, лінії тропіків і полярні кола;пояснює вплив форми Землі на природу материків і океанів; оцінює і характеризує наслідки форми Землі.

Мета: розвивати допитливість, уміння аналізувати і систематизувати , робити висновки і узагальнення

Виховувати повагу до людських знань, прагнення проводити власні дослідження, робити власні відкриття.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручники, атласи, фізична карта світу,телурій, глобус, мультимедійна  презентація

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма проведення: урок з використанням евристичної бесіди

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент (1хв)

Привітання

Пролунав уже дзвінок

Починається урок

Побажаю всім натхнення

За роботу , в добрий час.[1]

Присутні  учні- відмітити в журналі

Самопочуття  учнів

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів та актуалізація опорних знань, умінь і навичок (9 хв)

  • Які ви знаєте небесні тіла? (зорі, планети, астероїди, комети тощо)
  • Земля – це ……(планета)
  • Яку форму має Земля? (кулясту, еліпсоїд, геоїд)
  • Чи була б наша планета такою, до якої ви звикли, якби хоча б трішки змінити нахил земної осі, або Земля прискорила б чи пригальмувала свій рух по орбіті?
  • Чи була б плоскою???

Сьогодні на уроці ми пригадаємо все, що знаєте ви про форму і розміри Землі та поглибимо ці знання

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу (25хв)

Учитель. Отже, Земля має кулясту форму.

То які ж наслідки кулястості Землі?

Давайте назвемо і запишемо їх: Форма і розміри Землі, внутрішня будова Землі, рухи Землі у просторі »  Народна Освіта

  1. Сонячні промені падають на Землю прямолінійно, тому  округлість Землі зумовлює те, що кут падіння сонячних променів змінюється від екватора до полюсів.     
  2. нерівномірний розподіл сонячної енергії по широтах     зональність клімату, грунтів, рослинного і тваринного світу.

 

  • Які розміри нашої планети? (діаметр, радіуси: середній, полярний, екваторіальний, об’єм, маса, довжина екватора, довжина меридіана)

Працюємо з таблицею на сторінці 14 підручника Пестушко, Уварова.

Форма і рухи Землі » Народна Освіта

 

Наслідки:

  • утворюється така сила тяжіння, яка здатна утримувати  атмосферу і гідросферу, без яких неможливе життя;
  • саме така кількість природних зон можлива( інші розміри-інша)
  • утворення значних за розміром материків і океанів – різноманітність природи

ІV. Закріплення вивченого матеріалу(7хв)

Бліцопитування

  • Яку назву має форма Землі?
  • Чим підтверджується куляста форма Землі?

 

«Мої дослідження»

Здійсніть уявну подорож зі своїм другом. Вийшовши з однієї точки, що розташована на 45 паралелі, і рухаючись по одному і тому самому меридіану, нехай твій друг вирушить до Північного полюса, а ти – до екватора. Чи одночасно ви досягнете своєї мети? Якщо ні, то чому і хто з вас прийде раніше?

  • Чому Земля сплющена біля полюсів?

 

V. Підсумок уроку(1хв)

Висновки про наслідки кулястості Землі (якщо учні самі не зможуть – учитель допомагає)

VІ. Домашнє завдання. Вивчити §3, підготуйте повідомлення про види рухів Землі (по бажанню)

 

Використані джерела:

  1. Гурин О.В.Творчі ідеї. Віршовані привітання (організаційний момент) https://vseosvita.ua/. Бібліотека.
  2.  Павлюк Н.І. Мій конспект. Географія материків і океанів. 7 клас. Харків. Основа 2015.
  3. Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш. Географія.Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ. «Генеза» .2016
  4. https://uk.wikipedia.
  5. https://www.google.com/search

 

doc
Додано
11 вересня 2020
Переглядів
3083
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку