20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок-квест "Інформаційний марафон"

Про матеріал
Сценарій виховного заходу для учнів. Цікаво і весело учні проводять час. Музичні конкурси на відомі пісні з казок. «Мудрим ніхто не вродився, а навчився» Нехай не станеш Блез Паскалем ти, Яким у мріях вирости бажаєш, Вивчай ти інформатику завжди Свою школу вслав добрими ділами!
Перегляд файлу

 

 

 «Мудрим ніхто не вродився, а навчився»
Нехай не станеш Блез Паскалем ти,

Яким у мріях вирости бажаєш,

Вивчай ти інформатику завжди

Свою школу вслав добрими ділами!

 

Ведучий 1.

 

Минають дні, минають роки,

Прогрес крокує повсякчас,

І вже новиночки науки

Прийшли до школи і до нас.

Просторий клас, а в нім машини

І кожному – як би пізнать

Світ, що несе в собі таїни,

Твій розум прагне розгадать.

Тож не барімося, до діла

І зараз свято проведем,

Та інформатиків умілих

Сьогодні тут ми віднайдем.

 

Ведучий 2. Вже не вперше ми з вами збираємося у цьому гарно прибраному залі, щоб розважитись та отримати дозу гарного настрою.

 

Ведучий 1. Сьогодні ми будемо свідками змагання знавців інформатики серед учнів нашої школи. Я думаю, що ця зустріч принесе нам максимум задоволення.


Ведучий 2.

Усім, хто навчає інформатику,

Усім, хто вивчає інформатику, Усім, хто любить інформатику,

Усім, хто ще не знає, що може любити інформатику, присвячується наш інформаційний марафон.

(Звучить мелодія)

 

Ведучий 1. Усе в світі тримається на антиподах: є полюс Північний і Південний, є плюс і мінус, є чорне і біле, є добро і зло, любов і ненависть, радість і горе. Сьогодні ми постраємося розібратися, хто краще знає інформатику хлопці чи дівчата.


Ведучий 2. Цікаво, вивчення комп'ютера — це справа жіноча чи чоловіча?

 

Ведучий 1. Подивимось.

Дві команди вже у зборі,

марафон почать готові.

                                            (Вітаємо під мелодію)

Учитель. Усі приготування зроблено, тепер можна і краще познайомитись!
«Презентація» За правилами етики, кавалери поступаються місцем дамам. Просимо на сцену команду дівчат «Золочівські КЛАВи».

                                (Виходять дівчата)

 

У1: Ми сторінками Інтернету мандрували

І, нарешті, на цю сцену завітали

Веселими і кмітливими БУТИ ЗАБАЖАЛИ

Всіх запрошуємо з нами

Подумати, Помріяти, Позмагатися, Посміятися.


У2: Розумом своїм все охопити,

Гідно все ж нас ОЦІНИТИ.

Привіт всім вболівальникам від нас!

Підтримайте нас весело в цей час!

(Пісню співає одна учасниця)

Пісня на мотив «Червона рута»

Бачу я тебе в снах

У комп’ютернім класі

Хочу знати також,

Нащо диски потрібні?

Всі хотять підказати

Кожний вид – для потреби,

Бо тепер уже ми – найсучасніші діти.

Пр:   Клавіатури

Не шукай на уроці,

Ти повинен ще знати,

Де «робочий стіл»,

Різні програми,

Ті, що стануть в пригоді

І не тільки сьогодні,

Ай в у житті.

Бачу я тебе в снах

У шкільнім кабінеті

Хочу знати також,

Як вставляти дискети.

Але все це міраж, 

Все це тільки надії,

Що зробити мені,

Щоб здійснилися мрії.


Пр:   Клавіатури

Не шукай на уроці,

Ти повинен ще знати,

 

Де «робочий стіл»,

Різні програми,

Ті, що стануть в пригоді

І не тільки сьогодні,

Ай в у житті.


Солістка: А де ж це Золочівські Клави заблукали?

(За куліс виходить приспівуючи Червона Шапочка, а за нею група дівчат-танцюристок)

Пісня на мотив червоної шапочки «Если долго, долго, долго»

Якщо довго, довго, довго,

Якщо довго в павутині,

Якщо довго у Мережі

Інформацію шукать. 

То, можливо, то можливо,

То, напевно, певно, певно,

То, можливо, то можливо,

Віртуально заблукать.


А-а, в Інтернеті сайти ось такої ширини,

А-а, в Неті є підступні, небезпечні хробаки.

А-а, папки, диски, біти, файли,

А-а, монітори, слоти, смайли,

А-а, глюки зовсім вже пішли,

А-а, ой далеко вже зайшли.

 

Учитель. На сцені — команда хлопців «Золочівські ВІНТи».


Хлопець 1: Ой гоп таки так, Золочівський козак, таки молодий, таки не дурний.
 

Хлопець 2: Якби мені не тиночки,

Та й не перелази,

Ходив в тії КаВееНи,

... по чотири рази.

 

Хлопець 3: Стоп! Стоп! КаВееНи... КаВееНи! Ану, малий, витягуй бумагу, Там щось за них мовиться.

 

Хлопець 4: Прочитаєм і дізнаємося, не лізь поперед батька... На інформаційний турнір визивають... дівчата... Золочівські КЛАВи…

 

Усі: Що? Що?

 

Хлопець 1: Дівчата!?

 

Хлопець 2: От тобі й маєш!

 

Хлопець 3: Ото влипли, то влипли!

 

 

Хлопець 4:  Нічого панікувать! Треба думу думать. Ховатися козаку негоже...

 

Хлопець 5: Негоже! Треба нашу винахідливість проявить.

 

Хлопець 1: Але ж це комп'ютерний турнір! Треба шукати помічників.

 

Хлопець 2: О, згадав! Є такі! Золочівські козаки Я недавно чув про них.

 

Хлопець 3: Негайно викликай...

                                (Звучить вступ до «Запорізької похідної»)

Козаки: Тут ми!

 

Хлопець 4: Так, так! Так собі! А з інформаційною машиною, що КОМ-П'Ю-ТЕ-РОМ зветься, впоратись зможете?

 

Всі: зможемо!

 

Хлопець 4: А оці...мейли, сайти, байти...знаєте?

Всі: знаємо!

 

Хлопець 4: Ой, дуже я сумніваюсь..? Миршавенькі якісь... Не підведете козацтво перед земляками?

 

Всі: НЕ ПІДВЕДЕМО!

 

Хлопець 4: А покажемо, що ми можем! Нумо!


(Козаки співають пісню на мотив «Учат в школе»)

 

За комп'ютером сидіть,

Не базікать, не галдіть,

Вчать у школі (тричі).

Як у руки мишку взять,

Алгоритм точніш складать

Вчать у школі (тричі)

З сайта тексти прочитать,

Фото вмить роздрукувать

Вчать у школі (тричі)

Інформацію зібрать,

В базу даних закачать

Вчать у школі (тричі)

Щоб з життям у ногу йти

І вершини досягти

Вчать у школі (тричі)

Хочеш ти комп'ютер мать?

То ж усе про нього знать

Вчать у школі (тричі)

 

Хлопець 4: Молодці! Наша школа. Тепер будем думать і гадать Як нам треба… Перемагати!

Хлопець 6: День добрий! Шановному товариству! Щастя вам і вашій хаті! Доброго вам здоров'ячка! Ті самі гості, в ту саму хату!


Хлопець 7: Будьте живі та здорові! Всі родичі козакові! Дівчат славних привітаєм.
 

Хлопець 8: Слава! Слава вам! — І красивим, і кмітливим, Роботящим, Не лінивим, Винахідливим і грайливим. Добре, що про нас згадали І на батьківську землю позвали!

 

Хлопець 9: Годі по світах мотаться. Треба комп'ютером займаться. Так! Будем з цивілізованим світом у ногу йти. І славу Україні нести!

 

Завдання 1
 

Ведучий 1. Переходимо до «Розминки». За 1 хвилину потрібно до кожного слова з першого стовпчика знайти відповідне слово з другого стовпчика.

 

Мова

Лінійний

Система

Електронне

Периферійні

Пам'ять

Завантажувальний

Текстовий

Технології

Модуль

Каталог

Числення

Оперативна

Пристрої

Повідомлення

Програмування

Тактова

Кореневий

Редактор

Інформаційні

Алгоритм

Частота

Блок

Системний

 

Відповідь

Мова

Програмування

Система

Числення

Периферійні

Пристрої

Завантажувальний

Модуль

Технології

Інформаційні

Каталог

Кореневий

Оперативна

Пам'ять

Повідомлення

Електронне

Тактова

Частота

Редактор

Текстовий

Алгоритм

Лінійний

Блок

Системний

 

Загадки для команди дівчат

 

Я малюю діаграми,

Знаю формули й доданки.

Підрахую як годиться –

Електронна  я ……………… (таблиця)

*      *       *

Нас зібралося багато,

Як же всіх порахувати?

Об’єднати всіх нас гарних

Може тільки база ……………. (даних)

*      *       *

Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я …………… (редактор)

*      *       *

Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен ………….. (Word)

*      *       *

Коли треба показати

Слайди про усі формати – 

В допомозі не відмовить

Вам ніколи …………… (Power Point)

*      *       *

Загадки для команди хлопців

 

А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж, це …………… (клавіатура)

*      *       *

Я показую об’єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний - …………… (монітор)

*      *       *

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний …………. (блок)

*      *       *

Я магнітний бутерброд,

Та мене не з’їсть ваш рот.

Файли й папки – це дієта

Для магнітної ………….. (дискети)

*      *       *

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я ………….. (мишка)

 

Учитель Зараз проведемо гру із глядачами.

 

Загадки.
1. Якщо треба знову й знову 


Вести з комп'ютером розмову,

Є помічник — «тваринка» в нас,

Що допоможе нам всяк час. (Миша.)


2. Ця всесвітня мережа

Стільки знає — просто жах!

З нею вчись ти працювати —

Теж багато будеш знати. (Інтернет.)


3. Хто хоче щось запам'ятати —

В блокнот свій може записати.

Комп'ютер теж немов блокнот —

Не має з пам'яттю турбот.

А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук.)


4. В комп'ютера, як і в людини,

В роботі органи єдині.

Скажіть, як те, що замість серця,

В комп'ютерних відсіках зветься? (Хард-диск.)


5. Про нього знаємо ми нині:

З ним справу мають в медицині.

Біолог з ним теж справу має,

А комп'ютер від нього страждає. (Вірус.)


6. 3 ним справу має архітектор,

З ним справу має будівельник.

Хто за комп'ютером працює,

До нього теж давно вже звик.

Скажіть, про що іде тут мова —

Назвіть одне англійське слово. (Windows.)


Учитель. А зараз «Показуха». Кожна команда виділяє артистичного, кмітливого, винахідливого учасника, який має за допомогою міміки і жестів показати елемент апаратної складової комп’ютера, а команда повинна здогадатись, про що йдеться. Пристрій учасники витягують «всліпу» з конверта.

Вміст конверта: клавіатура, монітор, принтер, колонки, джойстик, миша, сканер, навушники, мікрофон, відеокамера, диск, дискета.

 

Ведучий 1. А зараз завдання «Народна мудрість». Зараз ви отримаєте картки зі складами. Необхідно скласти приказку.

Роз

ум

ній

лю

дині

будь

яка

спра

ва

з

ком

п’ю

те

ром

по

пле

чу

 

 

 

 

 

 

 

 

Від

профе

сіона

ла

на

би

рай

ся

майс

тер

нос

ті

а

від

ком

п’ю

тера

розу

му

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. Наступне завдання «Знайди слова». Потрібно розплутати канат, у якому кінець або середина слова є початком іншого. Слід знайти якомога більше слів.

Відповіді:

кінець, цикл, циклоп, програма, грам, машина, шина, алго­ритм, ритм, монітор.

Відповідь

прямокутник, кут, килимок, команда, алгоритм, ритм, миш­ка, короп, поворот, рот.

 

Учитель. «Анаграми» У кожному запропонованому слові переставте літери таким чином, щоб вийшло нове слово, пов’язане з інформатикою.

 

Слово

Відповідь

ретюпомк

Комп’ютер

вредайр

Драйвер

демом

Модем

лайф

Файл

Ротіном

Монітор

Атексид

Дискета

Нирперт

Принтер

Чесвінтер

Вінчестер

Красен

Сканер

Локітайб

Кілобайт

Схеромікма

Мікросхема

Аниш

Шина

П’ямьта

Пам'ять

уншваикни

навушники

 

Учитель.  «Впізнай прислів’я»

 

Скажи мені, який у тебе комп'ютер, і я скажу, хто ти

Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.

Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш

Кашу маслом не зіпсуєш.

Дарованому комп'ютера в сис­темний блок не заглядають

Дарованому коневі в зуби не дивляться.

Потопаючий за Р1 хапається

Потопаючий за соломинку ха­пається.

Біт байт береже

Копійка гривню береже.

Що з Корзини видалено, те пропало

Що з воза впало, те пропало.

Вірусів боятися — в Інтернет не ходити

Вовків боятися — в ліс не хо­дити.

Всяк WеЬ-дизайнер свій сайт хвалить.

Всяк кулик своє болото хва­лить.

 

Учитель Корисне і цікаве — на кожному кроці

— Нестиме заряд позитивних емоцій,

— Ще інтелект і пробудження думки,

— А ще спільна праця і дружні стосунки.


Учитель. У кожній науці є місце для музики, для польоту уяви, фантазії, виявлення таланту. Тож погляньмо на інформатику трохи по-іншому. «Музична композиція» Так зване домашнє завдання. На сцені шикуються «Золочівські ВІНТи».

(Команда «Золочівськиі ВІНТи» виявляє свої акторські здібності)


Учитель. МУЗИЧНА КОМПОЗИЦІЯ (ХЛОПЦІ)


Виходить на сцену Учень 1 з мобільним телефоном:


Доброго дня вам! Бачите, яку класну я річ маю. Подарували Золочівські козачата.

Так, поважають. Можу тепер все. Я — мобільний.


Чути дзвінок.


Так, так! Чую, чую! (до залу) Дівчата ніяк не вгамуються, хочуть нас обігнати — ще на конкурс викликають. Кого? Нас? Ха! Хочуть нас перегнати? А спробуйте (дає команду) Загальний збір!!!

(Козацька похідна) (Усі виходять, стають півколом)


І уч. Якби я був Золочівський соцький, багато б дечого зробив, коли б освоїв я комп'ютер...
2уч. (перебиває) Якби я був Золочівський соцький, то вивчив би усі смайлики...
3уч. Якби я був Золочівський соцький, то не тільки натискав би Ctrl Alt Delete, а й заліз би у Інтернет.

4уч. А якби я...

 

Виходить учень 5.


Якби я комп 'ютер знав,

Бо у ньому — сила,

В інтернеті б я гуляв,

Не в класі сидів би!


В моніторі виглядати

Долю з інтернету —

Це не те, що випускати

В школі стінгазету!

По web-сайтах я б гуляв

Та подругу б виглядав,

Електронну пошту б мав,

Й на Канарах спочивав!


Собі я водив би мишку,

Жав клавіатуру,

Не сидів би біля книжки,

Псував фігуру.


Дискети сучасні

В дисковод вставляв би.

Був би хлопцем класним,

Щоб комп 'ютер знав!


Козачок: А можна й мені, козаку XXI століття спробувати?

 

Учень 1: Ану ж бо!


Козачок співає:


Оп — па! Оп — па!

Америка, Європа!

Всі КОМПИ працюють в ритмі

Українського хіп — хопа!


Учень 1: Нічого! Наша школа! Ну що, козаки, шикуйсь (витягує лист і читає, при цьому дивлячись, то в лист, то на козаків під мелодію)


Гей, ми, хлопці молодії, раз, два, три!

Ми майбутнього надія, раз, два, три!

Ні на що ми не зважаймо,

Та комп'ютер добре знаймо.

Раз, два, раз, два, раз, два, три.

На екрані курсор скаче, раз, два, три!

Базу даних він зазначить, раз, два, три!

 

Нам всі коди поламати —

Інформацію дістати.

Раз, два, раз, два, раз, два, три.


1 учень: Ой козаки, козаки…, давайте краще по-учнівськи для нашої школи, нехай дівчата знають які ми!

Острів у Золочеві недалеко від озера є,

Якщо тут навчаєтесь, значить вам везе

Там щасливих учнів роблять з дикунів,

Вчителі працюють на тижні аж 5 днів

Крокодил не ловиться, не росте кокос,

Вранці, як за правило, школярів привоз

На острові є школа — це просто палац,

І туди потрапити — щастя це для нас.

 

Учитель. Так...а як виконали своє завдання «Золочівські КЛАВи»?

Команда «Золочівські КЛАВи» представляє своє домашнє завдання.

 

МУЗИЧНА КОМПОЗИЦІЯ (ДІВЧАТА)

Виходить на сцену Клава

Клава. Оскільки вас тут небагато, то мене можна почути, а ще краще побачити (сідає). до речі, хто не знає, може скачати про мене інформацію на сайті за адресою: туугуу.сеїеуеі.сіауа.сот.иа.

Хіт-паради ввійшли в моду,

Хіт-паради зараз скрізь.

Нині маємо нагоду

Піднести вам всім сюрприз.

Ба! Експромт!

Я Золочівська Клава. Прошу любити й шанувати.

Наш незвичайний локальний (місцевий, так би мовити) Золочівський хіт-парад відкривають користувачі ПК.


(Виходить дівчинка з табличкою «КОРИСТУВАЧІ ПК» і співає під мелодію Чистівки пісню).


Якби я комп 'ютер знала,

Непогано б заробляла,

Зараз це престижно й модно

В Україні ще й Торонто.


А ще комп 'ютеру пророчать

(Бо ж всі, напевно, цього хочуть),

Щоб у майбутньому він став

(І щоб його ще й кожен мав)


Одним-єдиним і надійним

Помічником для нас всіх вірним.

А щоб ці мрії всі здійснити,

Комп 'ютер нам потрібно вчити!

 

Клава. Вас багато! А буде ще більше! На наступну сходинку Клавиного хіт-параду ступають.


(Проходить дівчинка з табличкою «Хакери», за нею гурт типу крутих, обезбашених дівчат.)


Хакери

Ми бандитки, знамениті,

Розробляєм, проникаєм оу-є!

Ми зламаєм і грабуєм,

Утікаєм, оу є!

Залізаєм в Інтернето

І скачаєм інформанто

Ми транжирим мілліони

Але не плювати нам на закони.


Клава. Ну й хакери!


(Уся команда виходить на сцену, співає у вигляді хіп-хопу без мелодії)

Новини про життя країн...

Про це розкаже тільки він...

Ось гороскоп, рецепти страв.

Це спорт, хто де перемагав.

Про випадки «зірок» щораз

Хто інформує вас і нас?

НАШ КОМ-П'Ю-ТЕР!


Тепер комп'ютер є у нас...

Чудово, кльово, просто клас!

Панель задач, дискета, флеш,

Адаптер, мікрофоні кеш.

Порахувати все б не зміг

А хто у цьому допоміг?

НАШ КОМ-П'Ю-ТЕР!


Клава: Минуле тісно переплітається з сучасним. Наш вам наказ: «Нове вивчайте, в Інтернеті зависайте, але й свого минулого не забувайте. Бо, як казав наш Кобзар:

 

Наша пісня, наша дума

Не вмре, не загине.

Он де, люди, наша слава.

Слава України!


Учитель інформатики. Шановні учасники гри! Шановні присутні! Чи сподобалися вам виступи наших дівчат і хлопців? Як ви думаєте знають вони інформатику? Отже, інформатика підкорюється і дівчаткам і хлопчакам.

Сьогодні ми з вами ще раз переконалися, що інформатика — дивовижна наука, а ті, хто її вивчає і вміє працювати з комп'ютером, — особлива категорія людей.

 

Часто кажуть у народі:

Що посієш — те й пожнеш.

Лиш озброївшись знаннями,

Впевнено вперед підеш.


Зустріч наших команд свідчить про те, що інформатику варто вивчати як хлопцям, так і дівчатам. Адже комп'ютер проник майже у всі сфери життя.

Пісня «І все буде добре»

 

Використані джерела: Інтернет, Вікіпедія

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Інформатика, 9 клас, Сценарії
Додано
14 лютого
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку