Квест складається з семи станцій. Клас поділений на команди,
які проходять квест за маршрутним листом. Виграє та команда, яка виконає швидше всі завдання.В кінці гри всі одержать свою винагороду.
Тема: Урок – квест. Україна
Мета: повторити вивчений матеріал на уроках природознавства і навчитися
використовувати його в нестандартних формах;
розвивати культуру спілкування в груповій роботі: вміння вислуховувати, доброзичливо і коректно вести дискусію, гідно радіти перемозі і приймати поразку; вміння критично мислити, застосовувати набуті на уроках знання
виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до природних багатств.
Місце проведення: класна кімната
Тип уроку: урок-квест
Механіка гри: квест складається з семи станцій. Клас поділений на команди,
які проходять квест за маршрутним листом. Виграє та команда, яка виконає швидше всі завдання.В кінці гри всі одержать свою винагороду.
Оцінювання: для того,щоб рухатись вперед, потрібно правильно виконати
завдання.
Маршрут: у кожної команди маршрутний лист зі списком усіх зупинок, які
команда отримує на початку гри.
Обладнання: маршрутний лист, конверти із завданнями, предметні малюнки, пазли і необхідні атрибути для квесту.
Хід квесту
І. Організація роботи
- Сьогодні я пропоную вам здійснити пригодницьку подорож у формі квесту.
А подорожувати ми будемо надзвичайною, чарівною країною. Якою саме – ви зараз скажете, відгадавши загадку-акровірш.
У нашій господі
Калинонька росте,
Рясним та білим цвітом весною зацвіте.
А гарная вербиця над річкою стоїть.
Її осіннє листя летить, летить, летить…
Назвати цю країну ви мусите скоріш,
А в цьому допоможе чудовий акровірш! (Україна)
1.Ознайомлення з маршрутним листом
- Мандруватимемо за вказаним маршрутом, зупиняючись на зупинках.
Зупинка 1 " Розумнички "
Зупинка 2 " Пазл"
Зупинка 3 " Коштовності фольклору "
Зупинка 4 " Розсипаночка"
Зупинка 5 "Символи"
Зупинка 6 "Багатства України"
Зупинка 7 "Павутинка"
2. Повторення правил роботи в групі та проведення квесту
- Під час проходження маршруту ви будете рухатися командами, тобто працювати в групах.
- Яких правил слід дотримуватися під час роботи в групах? (Відповіді учнів)
- Квест вимагає чітких відповідей. До наступного етапу команда переходить виконавши запропоноване завдання.
Учні – помічники стежать за правильністю виконання завдання. Виконання завдання оцінюється ключом з буквою.
1.Ознайомлення з правилами квесту
*Квест – це командна гра. Усі повинні сприяти досягненню спільної мети під час виконання завдань.
*Для квесту відводиться певний час (35 хвилин).
*Капітан відповідає за роботу команди.
*Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови і уважно послухати).
*Під час гри потрібно поважати усіх членів команди.
*Завдання легко можна пройти за допомогою кмітливості та спостережливості.
ІІ. Реалізація квесту
1.Формування команд
- оберіть картинку;
- об’єднайтеся в групи за обраною картинкою;
- виберіть капітана.
2. Вручення командам маршрутних листів
Зупинка 1 " Розумнички "
1) У якій державі ви живете? (В Україні).
2) Яке місто є столицею України? (Київ).
3) Яка найбільша річка України? (Дніпро).
4) Що є символом держави? (Герб, прапор, гімн).
5) Велике зібрання творів Т. Шевченка. (Кобзар).
6) Які кольори державного прапора України? (Синій,жовтий).
7) Найвищі гори України? (Карпати).
8) Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина).
9) Розписане різноманітними символами яйце. (Писанка).
10)Хліб та сіль на ньому - ознака гостинності українського народу. (Рушник).
11)Сплетені в коло квіти,ним прикрашають голову.(Вінок).
Зупинка 2 " Пазл "
(Із пазлів скласти малюнок, на якому зображено частинку історії рідного краю.)
Зупинка 3 " Коштовності фольклору "
(З'єднати прислів'я.)
Батьківщина-мати, Українська держава.
Всюди добре, немає України.
Рідна земля – мати, земний рай.
Рідний край – умій за неї постояти!
Без верби і калини а вдома найліпше.
Наша слава – а чужа – мачуха.
Зупинка 4 " Розсипаночка"
(З розсипаних слів скласти прислів'я.)
Людина без Вітчизни як соловей без пісні.
Зупинка 5 "Багатства України"
З’єднайте назву корисної копалини з її символічним
позначенням.
Зупинка 6 "Символи"
Виступ учня: Священні символи Вкраїни
Для кожного як оберіг.
У кожну мить і кожну днину
На них не вплине часу біг.
В них туга й радість всенародна,
В них гордість нашої землі.
І хай співа на ній свобода,
Яку відвоювать змогли.
Завдання- із паличок і папірців (жовтого і синього) за допомогою клею зробити прапор України.
Зупинка 7 "Павутинка"
Складіть «павутинку», з якими державами межує Україна.
Румунія Угорщина Словаччина
Україна Росія
Польща Білорусь Молдова
ІІІ. Підсумок гри
Усі ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Тож усі ми маємо об’єднатися в одну команду – українців, які багато знають про рідну країну, шанують її символи, завжди підтримують одне одного!
Вправа «Емоційний ланцюжок»
Нагородження команд
Інтерактивна гра «Мікрофон»