Урок-квест «Подорож країною МАТЕМАТИКА»

Про матеріал
Квест проводиться з метою узагальнення і систематизації знань учнів з вивченого матеріалу з тем «Відсотки», «Основна властивість дробу», «Скорочення дробів», «Зведення дробів до спільного знаменника», «Порівняння дробів», «Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками», «Додавання та віднімання мішаних чисел».Може бути використаний в позаурочний час під час проведення предметного тижня. Квест складений для учнів 6 класу, які навчаються за підручником: Олександр Істер. Математика. Підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти (у двох частинах). Київ. «Генеза» 2023
Перегляд файлу

Урок-квест «Подорож країною МАТЕМАТИКА»

Квест проводиться з метою узагальнення і систематизації знань учнів з вивченого матеріалу з тем «Відсотки», «Основна властивість дробу», «Скорочення дробів», «Зведення дробів до спільного знаменника», «Порівняння дробів»,  «Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками», «Додавання та віднімання мішаних чисел». Квест складений для учнів 6 класу, які навчаються за підручником: Олександр Істер. Математика. Підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти (у двох частинах). Київ. «Генеза» 2023

Формування компетентностей:

предметна компетентність:

- удосконалити вміння розв’язувати вправи, що передбачають застосування правил і властивостей дій зі звичайними дробами;

ключові компетентності:

- спілкування  державною мовою – ставити запитання і розпізнавати проблему;

- інформаційно-цифрова компетентність – діяти за алгоритмом;

- соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі.

Завдання :

Освітні: відпрацювати навички обчислення, формувати вміння застосовувати алгоритм обчислень при виконанні різних завдань практичного характеру.

Розвивальні: розвивати в учнів інтерес до занять математикою;  розвивати мову, пам'ять, уяву і інтерес через застосування творчих завдань і завдань творчого характеру; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, розвивати логічне мислення;  розвивати творчі комунікативні здібності.

Виховні: виховувати самостійність мислення, волю, завзятість у досягненні мети, почуття відповідальності за свою роботу перед колективом; виховання умінь застосовувати наявні знання в практичних ситуаціях; виховання умінь захищати свої переконання, робити моральну оцінку діяльності оточуючих і своєї власної; сприяти активізації та розвитку пізнавальних процесів учнів.

Учасники: учні 6 класу, 2 команди по 5-6 учнів (ліцей знаходиться у сільській місцевості, кількість учнів у 6 класі – 11).

Тип заходу: математичний квест «Подорож країною  Математика» - активна гра-подорож по різних станціях, на яких необхідно виконати певне завдання і отримати бали.

Час і місце проведення: класна кімната, розбита на зони, час – урок згідно розкладу.

На урок запрошені шкільний бібліотекар, педагог-організатор, практичний психолог, які будуть виконувати функції незалежних консультантів.

Інструкція для незалежних консультантів:

- слідкують за дотриманням правил;

- не мають права давати підказки і надавати допомогу командам;

- за шум при виконанні завдання  штрафують команду на 1 бал;

- за швидкість  можуть додати додатково 1 бал;

- за злагоджену роботи в команді і дисципліну можуть додати додатково 1 бал;

- роблять відповідні записи у картках команд.

Попередня підготовка: на базі 6 класу складаються 2команди по 5-6 чоловік. Команди обирають капітана, готують назву і девіз для свого представлення.

 

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ

Номер завдання

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

Назва завдання

Станція «Розминка»

Станція «Лабіринт»

Станція «Скорочень»

Станція «Обчислень»

Станція

«Рівнянь»

Станція

«Задач»

Станція

«Анаграм»

Кількість балів за завдання

8 + 4

5

6

5

4

10

5

Кількість набраних балів

 

 

 

 

 

 

 

Хід гри:

I. Вступна частина

(організаційний етап, повідомлення теми та пояснення правил заходу)

Шановні учасники гри! Сьогодні ви будете подорожувати по станціях країни  Математика. Для успішної подорожі і просування до наміченої мети вам знадобляться знання з математики, винахідливість, кмітливість і згуртованість. Допомагати Вам будуть незалежні консультанти.

За певний час команда повинна вирішити якомога більше завдань, грати чесно, дотримуючись правил, виконуючи всі завдання.

Бажаю всім успіху і перемог!

Інструкція для учасників:

- Працюємо в командах. Починаємо і закінчуємо роботу за сигналом.

- На кожній станції команда отримує завдання.

- Отримані завдання виконуємо командою або розподіляємо завдання між членами команди.

- Важливо встигнути виконати всі завдання правильно за відведений час.

- За швидкість ви можете заробити додатково 1 бал.

-Враховується злагодженість роботи в групі і дисципліна, за це можна отримати додатково 1 бал.

- Завдання для переходу дається тільки після розв’язання відповідного завдання етапу або як автоперехід після відведеного для виконання завдання часу.

-За порушення правил гри, чи грубе порушення дисципліни команда штрафується на 1 бал.

- Виграє та команда, яка має найбільшу кількість балів.

У грі беруть участь 2 команди. Познайомимося з ними!

Кожна команда оголошує свою назву і девіз.

Команда «Кмітливі»

Девіз: Ми веселі та завзяті,

Ми бажаєм перемагати!

Команда «Допитливі»

Девіз: У нас у всіх одна дорога,

Де чекає перемога!

Капітанам команд вручаються маршрутні листи.

II. Основна частина

Проводиться квест команд по етапах. Незалежні консультанти виставляють бали в маршрутні листи.

Етапи гри:

1станція  «Розминка»

2 станція «Лабіринт»

3 станція «Скорочень»

4 станція «Обчислень»

5 станція «Руханок»

6 станція «Рівнянь»

7 станція «Задач»

8 станція «Анаграм»

9 станція «Підсумкова»           

ІІІ. Підведення підсумків гри. Нагородження переможців.

Після закінчення гри підводяться підсумки. Перемагає команда, яка набрала більшу кількість балів.

Нагородження переможців.

І. Станція «Розминка»

1. Кожній команді дається аркуш із зображеними фігурами.

Команда «Кмітливі»

 

C:\Users\директор\Desktop\дроби.jpg

 

 

Команда «Допитливі»

C:\Users\директор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\дроби 2.jpg

Завдання: записати дробом, яка частина фігури зафарбована. На виконання завдання – 2 хв. За виконання завдання - 8 балів, за кожний неправильний запис знімається 1 бал.

2. Завдання «Відповідай швидко!» Кожній команді по черзі пропонується дати відповідь на запитання. За виконання завдання – 4 бали (за кожну правильну відповідь зараховується 1 бал). Час виконання – 2 хв.

Команда «Кмітливі»:

1) Що називають скороченням дробу?

2) Як додати (відняти) дроби з різними знаменниками?

3) Чи можна дріб звести до знаменника 25?

4) Який дріб називають неправильним?

 

 

Команда «Допитливі»:

1)  Як знайти додатковий множник для дробу?

2)  Як порівняти дроби з різними знаменниками?

3) Чи зміниться значення дробу, якщо чисельник і знаменник помножити на 8?

4)  Як записати число 1 у вигляді неправильного дробу?

 

ІІ станція «Лабіринт»

Командам пропонується завдання знайти найкоротший шлях на протилежний кут  лабіринту до наступної станції (обвести клітинки фломастером). Рухатися можна по вертикалі, горизонталі, по діагоналі, але «наступати» можна тільки на клітинки з числами, що діляться:

а) для  команди «Кмітливі» – на 3

б) для  команди «Допитливі» – на 9.

На виконання завдання пропонується 5 хв, за виконане завдання – 5 балів.

 

Команда «Кмітливі»:

Діляться на 3:

26

102

31

93

85

25

128

42

15

28

81

53

23

22

114

101

34

23

51

33

18

20

39

59

31

48

35

21

120

63

52

44

43

73

38

72

85

41

54

47

35

46

55

27

36

29

67

69

23

33

54

31

17

48

63

84

C:\Users\директор\Desktop\быгун.png

57

18

51

19

56

104

95

 

 

 

 

 

Команда «Допитливі»:

Діляться на 9:

22

63

93

23

91

64

90

63

5

51

67

63

69

108

79

62

33

7

39

47

126

29

60

25

35

82

46

99

89

45

127

55

15

36

153

49

73

54

48

54

28

35

45

94

41

26

24

43

26

18

64

99

63

44

28

31

C:\Users\директор\Desktop\быгун.png

9

12

18

27

20

34

81

 

ІІІ станція «Скорочень»

Завдання: скоротити дроби.

За виконання завдання – 6 балів (за кожну правильну відповідь – 1 бал).  Час виконання – 3 хв.

 

Команда «Кмітливі»:

;  ;  .

 

Команда «Допитливі»: 

;   ;  .

 

ІV станція «Обчислень»

Завдання: знайти значення виразу.

За виконання завдання – 5 балів (за кожну правильну відповідь – 1 бал). Час виконання завдання – 5 хв.

 

Команда «Кмітливі»:

;         - ;      +        2 + 1           3 - 1

 

 

Команда «Допитливі»:

+            - ;      ;      2 + 1           4 - 2

 

V станція «Руханок»

Якщо відповідь правильна – руки вгору, поплескали, неправильна – руки вниз, потупали. Час виконання – 2 хв.

  1.     Третина – це цілого
  2.     Половина – це цілого
  3.     25 - це три четвертих
  4.     50% - це половина
  5.     75% - це чверть
  6.     Чверть- це
  7.     дорівнює 1
  8.     5% дорівнює 0,5

 

VI станція «Рівнянь»

Завдання: розв’язати рівняння. За виконання завдання – 4 бали (за кожне правильне розв’язання – 2 бали). Час – 5 хв.

 

Команда «Кмітливі»:

х - =       х + 7 = 9

 

 

Команда «Допитливі»:

х- =        15 - х = 4

 

VII станція «Задач»

Завдання:розв’язати задачі. За виконання завдання – 10 балів (за кожну правильно розв’язану задачу зараховується 5 балів. Час виконання – 10 хв.

 

Команда «Кмітливі»:

1.Довжина кроку Юрка дорівнює м, а довжина кроку Сашка - м. У кого з хлопчиків довжина кроку більша і на скільки?

 

2.Власна швидкість теплохода дорівнює 27 км/год, а швидкість течії -1 км/год. Знайдіть швидкість теплохода за течією річки та його швидкість проти течії.

 

 

 

Команда «Допитливі»:

1. В одній пляшці л соку, а в другій - л.  У якій пляшці соку більше і на скільки?

2. Власна швидкість човна  дорівнює 17 км/год, а швидкість течії - 1 км/год. Знайдіть швидкість човна за течією річки та його швидкість проти течії.

VIII станція “Анаграм»

Завдання: переставити букви в словах так, щоб отримати математичний термін. За виконання завдання – 5 балів (за кожний правильний термін зараховується 1 бал. Час виконання – 5 хв.

Команда «Кмітливі»:

  1.                 м е н а н з н и к (знаменник)
  2.                 л о и ч с  (число)
  3.                 м ж о н к и н  (множник)
  4.                 т о д і в с о к  (відсоток)
  5.                 н я н р і в я н  (рівняння)

 

Команда «Допитливі»:

 

  1.                 н е з в а н м е ш у (зменшуване)
  2.                 б д і р  (дріб)
  3.                 н о д а к д о  (доданок)
  4.                 е с ч и л ь к и н  (чисельник)
  5.                 б у д о к о т  (добуток)

 

ІХ станція «Кінцева»

Після закінчення гри підводяться підсумки. Перемагає команда, яка набрала більшу кількість балів.

Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку