Урок-квест позакласного читання "Оксана Радушинська «Зелен-день, або Чарівні русалчині коралі»"

Про матеріал

Розробка уроку з позакласного читання за творчістю Оксани Радушинської - письменниці, поетеси, журналістки, теле- та радіоведучої, громадської діячки, яка народилася і мешкає у містечку Старокостянтинів на Хмельниччині.

Перегляд файлу

Качерай Людмила Миколаївна,

вчитель української мови та літератури

Стуфчинецької ЗОШ І-ІІІ ст. Хмельницького р-ну,

вчитель вищої категорії

 

Урок-квест з позакласного читання

 

Тема: Оксана Радушинська «Зелен-день, або Чарівні русалчині коралі»

Мета:  викликати в учнів інтерес до вивчення життєвого і творчого шляху українських письменників; поглибити знання дітей про творчість Оксани Радушинської; опрацювати та проаналізувати зміст твору «Зелен-день, або Чарівні русалчині коралі»;  удосконалювати вміння читати уважно і вдумливо, будувати зв’язні висловлювання, розвивати логічне та асоціативне мислення, формувати вміння дітей працювати в команді; виховувати бережне ставлення до природи, пам’ятати про своє минуле, боротися, прощати і навіть жертвувати собою заради інших.

Обладнання: портрет письменниці, виставка літератури, маршрутні листи, пазли, картки з завданнями

Природа - це вічне життя, становлення і рух.
І. Гете

Світ має пам’ятати уроки минулого.

Хід уроку-квесту:

І. Організаційний момент. Емоційне налаштування до уроку

   (Учні по черзі один одному кажуть комплімент)

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1.               Вступне слово вчителя

П'ятнадцять років тому на небосхилі української літератури засяяла нова зірочка родом з Поділля – Оксана Радушинська видала першу збірку віршів «На крилах мрій». Ім’я невідомої на той час юної авторки тепер асоціюється з найпрестижнішими літературними українськими і міжнародними конкурсами, зокрема «Коронація слова», преміями Олеся Гончара, «Осіннє золото» Дмитра Луценка, премією Кабінету Міністрів України, Грантом Президента України, орденом княгині Ольги III ст.

Працювала журналістом у старокостянтинівському місцевому тижневику «Новини Поділля» та прес-секретарем Представництва Київського інституту розвитку інтелекту дитини у Хмельницькій області.

З червня 2004 року працює редактором-ведучою радіопрограм ДП «Старокостянтинівська районна телерадіокомпанія», має низку авторських радіопередач та проектів. Також — редактор культурологічних передач Хмельницької обласної державної ТРК «Поділля-центр» (автор-ведуча музичної телепередачі «Від усієї душі» та народзнавчої радіопередачі «Родовід»).

Є автором та співавтором сценаріїв низки культурно-мистецьких, шоу заходів та програм. Автор і режисер єдиного на Старокостянтинівщині загального молодіжного конкурсу краси, таланту та інтелекту «Панна Весна».

26 вересня 2013 у Київському Будинку офіцерів відбувся творчий вечір Оксани Радушинської

В 2014 Хмельницька обласна бібліотека для дітей імені Т.Г. Шевченка підготувала і видала друком біобібліографічний покажчик творчості Оксани Радушинської.

Звучали покладені на музику вірші поетеси. І хоча кожен із нас, читаючи вірші Оксани Петрівни, бачить поміж римами і словами якийсь власний зміст, проте особливим сенсом наповнюються рядки, коли вони линуть з вуст самої поетеси, оздоблені вдало підібраним музичним супроводом.

Однак Оксана Радушинська відома не тільки як поетеса, а й як чудовий прозаїк. І на сьогодні ви мали прочитати її пригодницький казковий роман «Зелен-день, або Чарівні русалчині коралі»

  2.  Бесіда

- Про що розповідається у творі?

- Що вас найбільше вразило, схвилювало?

3. Слово вчителя

Урок наш незвичайний тому, що проведемо ми його у вигляді квесту. Для цього ми поділимось на 2 команди. Кожна команда отримає маршрутний лист (Додаток 1).

Розпочнемо.

ІV. Перевірка засвоєння учнями змісту казкового роману, усвідомлення учнями ідейно-художнього змісту твору

Локація № 1 «Знавці тексту»

Завдання. Прослухайте 10 тверджень. Після зачитування кожного твердження один із членів команди повинен відповісти «Згоден», якщо твердження правильне, або «Не згоден», якщо твердження неправильне, і дати правильну відповідь. За кожну правильну відповідь можна отримати 1 бал.

1 команда

  1. На початку твору розповідається про двох близнят, які були чемними, слухняними дітками. (Не згоден)
  2. Соломія та Нестор ув’язалися в бійку з п’ятикласниками. (Згоден)
  3. Соломія пообіцяла русалці принести пурпурові нитки для вишивання. (Згоден)
  4. Для того, щоб покарати Соломію та Нестора батьки відправляють їх до тітки Катерини. (Не згоден)
  5. Село, в якому жила бабуся називалося, Русалівка. (Згоден)
  1. команда
  1. У селі Нестор і Соломія одразу знайомляться з місцевими дітлахами – Петриком, Юрком та Ганнусею. (Згоден)
  2. Вночі близнюки знайомляться з незвичною істотою – Водяником. (Не згоден)
  3. Домовик обожнював ласувати цукерками. (Згоден)
  4. Дуже сильним чорним чаклуном Середземномор’я був злий чаклун Старий Крачун. (Згоден)
  5. Нестор і Соломія мандрують лісами і болотами, під водою і під землею; їм вдається політати у кареті, запряженій метеликами-одноденками, яких тримає сонячна волосінь, навіть помандрувати у минуле на триста років. (Згоден)

Локація № 2 «Упізнайте героя»

Завдання. Кожна відповідь оцінюється 2 балами. За підказку знімається 1 бал.

1 команда

  1. «…розпатлані русяві голівки, подряпані обличчя та руки, вим’ятий, брудний та ще й  розірваний одяг, понурі плечі, винувате хмикання носами…» (Про близнят Соломію та Нестора)
  2. « І чого вона така сварлива: аби що не по її – галасу здійме на півкварталу!..» (Тітка Катерина)
  3. «Вимокла до нитки, вимащена в болоті, обляплена ряскою, розпатлана і наскрізь пропахла річковою тванню…»(Соломія)
  4. «…за весь час неприємного зясування ситуації промовив лише «Здрастуйте»…,  а потім: «Знову? Та-а-ак…» (Тато)
  5. «…має своє помешкання в хаті, до якого можна потрапити через шафу, і просто обожнює ласувати цукерками…» (Домовик)
  1. команда
  1. Про кого ці слова: «– Звідки він узявся? – отетерів хлопчина. – Надворі двадцять перше століття: комп’ютери, Інтернет, мобільні телефони і все таке інше...» (про Крачуна)
  2. «…надзвичайно близька до природи…» (Соломія)
  3. «…аж надто захопився комп’ютерними стрілялками та часто-густо прагне доводити свою правоту…» (Нестор)
  4. Хто говорить ці слова: «А я хто? Потойбічна істота. Розумієш різницю? Ми з тобою ніколи не станемо подругами. Чуєш?» (Русалка Олеся)
  5. «…І посеред всього цього бетонно-неживого царства на золотому троні розсівся чоловік у плащ-палатці. Він вже віддає накази. Він вирішує: кого вбити, а кого – відіслати у рабство, кого озолотити, а з кого – здерти останню одежину! Він владарює цілим світом!..» ( Крачун)

 

Локація № 3 «Юні психологи».

Завдання. Дайте усну характеристику Соломії та Нестору (1 команда) та чаклуну старому Крачуну (2 команда). За правильно виконане завдання можна отримати 10 балів.

Локація№ 4 «Острів поетів».

Завдання. Складіть сенкан на тему дружба, пригоди. За правильно виконане завдання можна отримати 5 балів.

Приклади сенканів:

Дружба

Міцна і щира

Допомагає, випробовує, навчає

Робить життя людей кращим

Цінність

Пригоди

Веселі, захоплюючі

Відбуваються, випробовують, навчають

Дають змогу випробувати себе

Школа життя

Локація № 5 «Пазл».

Завдання. Скласти з пазлів картинку. (Додаток 2) За правильно виконане завдання можна отримати 2 бали.

Локація № 6 «Дешифрувальщики»

Завдання. Відшукайте на квадратному полі слова. Слова можуть читатися по горизонталі, по вертикалі та «ламатися». (Додаток 3) За кожне знайдене слово можна отримати по 2  бали.

 

с

м

і

л

и

в

і

с

т

ь

в

к

в

і

ф

ч

д

о

б

ш

і

р

о

д

п

й

у

д

р

о

р

і

л

д

о

в

і

п

а

т

н

н

щ

є

х

и

д

а

а

м

і

д

р

у

ж

б

а

л

ь

ж

с

в

ф

л

ь

т

с

і

н

п

т

ь

щ

е

д

р

і

с

т

ь

 

Слова: дружба, відповідальність, вірність, сміливість, щедрість, доброта.

Локація № 7 «Без слів»

Завдання.У повсякденному житті кожному доводиться мати справу з інструкціями.

Складіть і запишіть інструкцію, як знайти справжнього друга. У ній має бути не менше 5 пунктів. За правильно виконане завдання можна отримати 10 балів.

VII. Підсумовуюча бесіда

1. Бесіда

  • У чому повчальний зміст твору?
  • Що на уроці було головним? Цікавим? Чого ви навчилися?
  • У чому актуальність твору?
  • Як ви розумієте такі слова: «Природа - це вічне життя, становлення і рух.» «Світ має пам’ятати уроки минулого».

2. Скласти асоціативний кущ

 

  Жертовність   

 

3.Проблемне запитання

  • Що означає прощати і жертвувати собою заради інших?
  1.               Слово вчителя

Нехай звучать слова Оксани Радушинської мелодією про добро, кохання, віру у краще для кожного з нас і всієї країни!

ІХ. Домашнє завдання та інструктаж до нього

  1.       Підготувати інсценізацію уривку з твору.
  2.       Написати твір-мініатюру: «Я хотіла (в) би бути схожою (им) на…тому,  що…»

Список використаних джерел та літератури

  1.               Радушинська О. Зелен-день, або Чарівні русалчині коралі : пригодницько-казковий роман / О.Радушинська. – Тернопіль : Навчальна книга - Богдан, 2013. – 180 с.
  2.               https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D1%83%D1%88%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%9E%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B0_%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B0
  3.               http://odb.km.ua/?dep=1&dep_up=563&dep_cur=903
  4.               http://bignames.org.ua/2011/08/oksana-radushynska-sontsya-vystachyt-na-vsih-i-na-vsih-vystachyt-zdijsnennya-bazhan/
  5.               http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/45861.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Маршрутний лист

Назва локації

Назва команди

Кількість балів

1.«Знавці тексту»

 

 

 

 

___________________

 

2.«Упізнайте героя»

 

3.«Юні психологи»

 

  1. «Острів поетів»

 

5.«Пазл»

 

6.«Дешифрувальщики»

 

7.«Без слів»

 

 

Всього (сума балів):

 

 

Додаток 2

 

 

Додаток 3

 

с

м

і

л

и

в

і

с

т

ь

в

к

в

і

ф

ч

д

о

б

ш

і

р

о

д

п

й

у

д

р

о

р

і

л

д

о

в

і

п

а

т

н

н

щ

є

х

и

д

а

а

м

і

д

р

у

ж

б

а

л

ь

ж

с

в

ф

л

ь

т

с

і

н

п

т

ь

щ

е

д

р

і

с

т

ь

 

doc
Додано
6 травня 2019
Переглядів
847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку