Підсумковий урок з теми «Європейське суспільство і держави в X-XV cт.ст.»
Тема: Урок-квест «Середньовічні держави»
Мета:
-
навчальна – повторити, систематизувати та узагальнити матеріал теми, формувати історичні компетентності;
-
розвивальна – розвивати вміння працювати з дидактичним матеріалом , історичною картою, висловлювати власну думку, робити висновки і порівняння;
-
виховна – сприяти формуванню кращих рис характеру, почуття прекрасного, естетичного смаку.
Тип уроку: урок пошуку на основі логічних задач, ребусів, хмар слів та іншої закодованої інформації.
Оснащення: Роздруковані зображення вікінгів, хрестоносців; підручники, картки самооцінки; картки із ребусами, хмарами слів, закодованою інформацією, підказками; мечі, шолом лицаря.
Хід уроку:
-
Організаційний момент.
-
Доброго ранку, любі діти, я рада вітати вас на нашому уроці. Сьогодні наше заняття пройде активно, позитивно та цікаво. Ми повинні систематизувати знання з вивченої теми та знайти багато відповідей за допомогою певних підказок. Перед вами лежать картки самооцінювання, в які ви будете вписувати по одному балу за кожну правильну відповідь, таким чином, вкінці уроку, ви зможете підрахувати свою оцінку. Також, команда, яка першою дає повну правильну відповідь – отримає підказку.
(Діти тягнуть жереб і діляться на дві команди)
-
Актуалізація опорних знань.
-
Об’єднання ремісників однієї спеціальності ? (Цех)
-
Вчитель та учень, які займаються виготовленням певної продукції? (Майстер та підмайстер)
-
Воїни, які дотримувалися певних правил честі? (Лицарі. Кодекс лицарської честі)
-
Від чого залежала тривалість життя середньовічної людини?
-
Перевірка знань.
-
Давайте згадаємо які шари населення були в Середньовіччі.
-
селяни;
-
городяни;
-
ремісники;
-
купці;
-
лицарі;
-
феодали;
-
сеньйори;
-
королі.
-
Вставте в текст пропущені слова, зашифровані ребусами:
Будь-які значні фінансові операції неможливі без системи позичок. Людей, які давали гроші під відсотки, називали _____________. Лихварство було досить поширеним явищем від часу появи грошей. У Середні віки більшість платежів здійснювалися готівкою. Оскільки тоді в грошовому обігу було чимало різних золотих і срібних монет, які карбувалися в різних містах Європи та Азії, актуальною стала професія ________________. Крім обміну монет, вони також контролювали їхню якість. У XIV ст. _______________ та _____________ стали засновниками банків. Перші банки надавали дві основні послуги: зберігали гроші й надавали кредити, тобто позичали гроші за винагороду (під відсотки). У цей період розвинулася нова система розрахунків — ______________________.
-
Вікінги
Знайдіть в підручнику слово та закодуйте його трьома числами (сторінка, рядок, слово). Наприклад 98.15.3
А поки, давайте з’ясуємо, про кого піде розмова:
-
виріст на шоломі? (Роги)
-
боєць у рогатому шоломі? (Вікінг)
-
сплетене волосся слугувало вікінгам при виготовленні цієї зброї? (Стрілецький лук)
-
як вікінгів називали у країнах Європи? (Норманами, «північними людьми»).
Драккар 73.19.3 Конунг 76.12.6
Опрацюйте хмари слів, знайдіть сторінку підручника, на якій розташований закодований текст
(стор. 82) (стор.83)
(На дошці розміщені векторні рисунки обладунків та зброї вікінгів. Діти обговорюють їх призначення).
-
Хрестові походи.
(Усні відповіді + підказки в підручнику)
-
Якою була основна ідея хрестового походу? (Звільнення гробу Господнього).
-
Хто став ініціатором Першого хрестового походу? (Папа Римський Урбан II у 1095 році) – 89.22.1.
-
Скільки було хрестових походів? (Чотири).
-
Який з них був найтрагічнішим? (Дитячий) – 95.6.1.
-
Назвіть мету учасників хрестових походів. (На аркушах записані учасники походів та їх сподівання, необхідно знайти пару).
-
Робота з картою. (Зробити аналіз походів, учасників, охоплені території, дати).
-
Війна троянд.
Ланкастери Йорки
-
«Де логіка?»
Жанна д'Арк
«Книга Страшного Суду»
-
«Квадрат Полібія».
-
Під час кодування повідомлення кожна літера була замінена парою цифр – номерами стовпця та рядка таблиці, на перетині яких вона розміщена.
14 24 43 13 52 24 33 65 31 52 42 33 11 (Столітня війна)
- Давайте пригадаємо її причини
7. Склади піраміду.
- Церковна ієрархія - Феодальна драбина
-
Підведення підсумків.
-
За кожну правильну відповідь ви отримували підказки («Вниз», «Коридор», «Сходи», «Головний убір» і т.д.), тому зараз, використавши їх, ви повинні знайти схований трофей. (Лицарський шолом сховано у роздягальні).
-
Чи сподобався вам наш урок?
-
Що сподобалось найбільше?
-
Чого сьогодні ви навчились?
-
Підрахуйте свої бали, поставте собі оцінку і здайте мені аркуші самооцінки.
-
Дякую за урок.
Додаток 1
Картка самооцінки
Прізвище, ім’я _____________________________________
Шари населення
|
Хрестові походи
|
Квадрат Полібія
|
Встав слова
|
Війна троянд
|
Піраміда
|
Вікінги
|
Де логіка?
|
Всього:
|