Урок-квест "Сонячна система"

Про матеріал
Маршрутний лист та завдання на кожному етапі.Підсумковий урок,проведений у нестандартній формі за підсумками теми:"Сонячна система".
Перегляд файлу

Волощенко О.В.,

ст.викладач кафедри педагогіки

Львівського ОІППО

Квест для учнів 4 класу «Подорож Сонячною системою»

 Перед початком квесту учнів  розподілити на 6 команд  і розказати завдання квесту:

- кожна група отримує «маршрутний листок», за яким визначатиме кожну наступну «станцію»;

- кожна група має пройти 8 «станцій»,у кожній з яких виконати  завдання;

- результати завдань(де це потрібно) діти фіксують на сторінці своєї індивідуальної книжечки (кожна дитина має чистий аркуш, на якому записано «Квест Сонячною системою»)

-  показати результати своєї робити дорослому, який є в кожній станції;

- за правильний результат отримати картку із зображенням та назвою  відповідної планети;

- зібравши 8 карток, повернутися до класної кімнати;

- розташувати карточки із зображенням та назвами планет у їх порядку віддалення від Сонця. Тільки тоді вважається, що група завершила квест

 

 

Завдання 

  • Подумайте, яке слово викликає в кожного із вас приємні, «теплі» спогади. Запишіть ці слова на аркуші.
  • Доберіть до кожного «теплого» слова синонім. Запишіть.
  • Подумайте, яке слово для кожного із вас є «холодним». Запишіть ці слова на аркуші.
  • Доберіть до кожного «холодного» слова антонім. Запишіть.
  • Складіть і запишіть  власну казку з використанням всіх слів, записаних на аркуші.
  • Придумайте назву своєї казки і запишіть її у відведеному для цього місці.
  • Як ви вважаєте, особливість якої планети ілюструє дане завдання? Озвучте дорослому її назву і отримайте картку із вказівкою місця виконання наступного завдання.

 

 

Меркурій

 

       На звороті картки написати координати із вказаною адресою наступного осередку, в якому потрібно виконати завдання. Наприклад, В6

 


 

 

Завдання

 

«Теплі» слова:                                         Синоніми до «теплих» слів:

_______________________________  _____________________________

_______________________________  _____________________________

_______________________________  _____________________________

_______________________________  _____________________________

_______________________________  _____________________________

_______________________________  _____________________________

«Холодні» слова:                                         Антоніми до «холодних» слів:

_______________________________  _____________________________

_______________________________  _____________________________

_______________________________  _____________________________

_______________________________  _____________________________

_______________________________  _____________________________

_______________________________  _____________________________

 

Казка із використанням всіх слів:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Автори: ______________________________

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

 

 

 

Завдання 

  • Пограйте в гру «Впізнай, що це»
  • Оберіть ведучого і зав’яжіть йому хустинкою очі.
  • Подавайте ведучому будь-який предмет і попросіть його відгадати, що це.
  • Проведіть гру з усіма членами своїй команди.
  • Хто з вашої групи відгадав найбільшу кількість предметів?
  • Як ви вважаєте, особливість якої планети ілюструє дане завдання? Озвучте дорослому її назву і отримайте картку із вказівкою місця виконання наступного завдання.

 

 

Венера

 

 

Завдання

  • Із розрізаних рядків відновіть вірш. Запишіть його.
  • Відшукайте в ньому звертання і підкресліть їх.
  • Кожний учасник групи  має виразно прочитати відновлений вірш.
  • Хто із членів групи найкраще справився із поставленим завданням?
  • Як ви вважаєте, особливість якої планети описує автор у своєму вірші? Озвучте дорослому її назву і отримайте картку із вказівкою місця виконання наступного завдання.

 

 


 

 

Блакитні простори, зелені ліси

 

 

  • Ніде не знайдеш ти такої краси.

 

 

 

У космосі є ще  багато планет,

 

 

Немає лишень життя там прикмет.

 

 

Ти наша домівка, плането моя,

 

 

Ти гарна і зблизька, красива здаля.

 

 

Дивуються інші планети всі щиро:

 

 

«Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродливо!»

 

 

Земля

 


 

 

Завдання  

  • Кожний учасник групи має вилізти по канату якомога вище.
  • Хто із членів групи найкраще справився із поставленим завданням?
  • Як ви вважаєте, на  особливість якої планети вказує ця вправа? Озвучте дорослому її назву і отримайте картку із вказівкою місця виконання наступного завдання.

 

 

 

 

 

Марс

 

 

 


 

 

Завдання  

  • Прочитайте слово: планетарій
  • З’ясуйте значення цього слова.
  • Із букв слова «планетарій» утворіть і запишіть нові слова (кожний виконує завдання самостійно)
  • Хто із членів групи найкраще справився із поставленим завданням?
  • Як ви вважаєте, на особливість якої планети вказує ця гра? Озвучте дорослому її назву і отримайте картку із вказівкою місця виконання наступного завдання.

 

 

 

 

 

Юпітер

 


 

 

Завдання  

  • Виріжте із кольорового паперу кола різного діаметру.
  • Створіть із вирізаних елементів аплікацію «Інопланетянин».
  • Придумайте йому ім’я.
  • Як ви вважаєте, на особливість якої планети вказує це завдання? Озвучте дорослому її назву і отримайте картку із вказівкою місця виконання наступного завдання.

 

 

 

 

 

Сатурн

 


 

 

Завдання  

  • Прочитайте казку «Чи вміє любити холодне серце?»

 

       В одній далекій-далекій країні, що знаходиться за сімома морями, високими горами та засніженими лісами, у величезному льодяному палаці жила красуня-королева. Ельза, а саме так звали нашу героїню, була відомою на весь світ своєю похмурою вдачею, сильним характером та таємничою і незвичайною силою заморожувати усе навкруги. Саме через таку могутність королеви її усі боялися та намагалися триматися осторонь. Та й саму Ельзу, здається, все влаштовувало: вона любила тишу, спокій та одинокість. Колись давно вона любила читати казку про снігову королеву, тому, перебуваючи у величезному льодовому палаці, звідусіль оточеному кригою, часто асоціювала себе із улюбленою героїнею дитинства

      Через складний характер Ельзи та постійне намагання стримувати свої сили, у неї зовсім не було друзів. І лише одна людина у цілісінькому світі розуміла, як же тяжко насправді жити одинокій королеві у величезному самотньому замку. Це була її рідна сестра Анна, якій Ельза передала усі справи по управлінню королівством, перед тим як знову від’їхати у свій гірський льодовий палац.

        Анна переживала за сестру і, незважаючи на те, що й сама двічі стала жертвою її могутньої сили, вмовляла Ельзу залишитись серед людей. Лише вона знала, яким чуйним та добрим насправді є на перший погляд крижане та холодне серце королеви. Анна розуміла, що сестра стала б зовсім інакшою, якби зуміла зустріти щиру і добру людину та створити власну сім’ю.

     Одного разу юній красуні стало відомо, що за тридев’ять земель, у таємному королівстві проживає самотній принц, якого доля нагородила  незвичайною могутньою силою, з якою він ніяк не може впоратися, тому, щоб нікому не зашкодити, переселився принц до окремого палацу на височині гори. Анна відразу зрозуміла, що має обов’язково познайомити цього таємничого принца зі своєю сестрою. Саме тому вона відправила у довгу мандрівку свого вірного друга – веселого сніговика Олафа, наказуючи йому не повертатися без принца.

     Олаф, як завжди життєрадісний та веселий, не довго роздумуючи всівся на свою чарівну крижану хмаринку та вирушив на пошуки таємного принца. Слід сказати, що йому дуже сподобалося завдання Анни, адже він любив подорожі, пригоди та нові враження.

        Зовсім швидко він прибув до володінь принца. Як виявилось, його країна знаходилась на півночі, серед снігових заметів та льодовиків, а її мешканці звикли до сильних морозів. Однак, так було раніше, а сьогодні вся країна страждала від великої біди: їхній принц мав силу розтоплювати сніги і одного разу випадково скористався нею. Відтепер королівство потерпає від незвичайної спеки, а також існує загроза обвалу великого льодовика, що почав танути. Як розповіли Олафу тамтешні жителі, якщо льодовик обвалиться, уся країна буде повністю зруйнована.  

      Олаф відразу зрозумів, хто може допомогти нещасним мешканцям цього королівства, тому попросив про зустріч із принцем. Йому радо показали шлях до палацу, однак ніхто не склав компанію у цій мандрівці через страх перед силою володаря.

      Доброму Олафу вдалося досить швидко знайти принца та все йому розказати про Ельзу і її могутню силу, що здатна врятувати його королівство. Принц щиро переживав за своїх підданих, який випадково піддав такій страшній загрозі, тому негайно вирушив разом із Олафом до замку королеви. Звісно, Ельза радо відгукнулася на прохання допомогти, оскільки, як ми вже казали, насправді вона була добра і щира. А ще, їй дуже сподобався принц. По прибуттю до його країни, королева швидко заморозила льодовик та повернула королівству попередній вигляд.

       Однак, сталася біда, під час заморожування льодовика, Ельза випадково влучила своєю крижаною блискавкою в маленьку дівчинку, що зацікавлено спостерігала за тим, що відбувається. Та не встиг ніхто й помітити, як принц швидко розтопив дитину без жодних наслідків для неї. Саме тоді Ельза та принц зрозуміли, що разом зможуть використовувати свої сили для добрих справ, освідчилися один одному в коханні та жили після цього довго і щасливо.

 

  • Випишіть із тексту казки слова, які мають важливе значення для цього твору.
  •  Доведіть, що даний твір за жанром є казкою. Запишіть узагальнені міркування так: Ми вважаємо, що твір «Чи вміє любити холодне серце?» є казкою, оскільки ……………………………
  • Як ви вважаєте, на особливість якої планети вказує ця казка? Озвучте дорослому її назву і отримайте картку із вказівкою місця виконання наступного завдання.

 

 

 

 

 

Уран

 

 

 

Завдання   

  • Виконайте математичні обчислення:

 

 

 

ОЛЮ, тут дай ті математичні завдання, які тобі хочеться)))))))

 

 

 

  • Як ви вважаєте, на особливість якої планети вказує це завдання? Озвучте дорослому її назву і отримайте картку із вказівкою місця виконання наступного завдання.

 

 

 

 

 

Нептун

 

 

 

 

 

 

 

 


Олю, вибач, бо в мене халепа тут з часом і інтернетом, тому маршрутний листок потрібно тобі зробити самій в  залежності від тих станцій, куди підуть діти (наприклад, їдальня, клас, коридор, кабінет заступника, спортзал, бібліотека, коридор біля охоронця, актова зала тощо) і було б добре, щоб він мав такий вигляд, як цей  (станцій тут більше, діти визначають за вказаними координатами на звороті картки із зображенням планети, яку відгадали)

 

А

В

С

1

Зображення м’яча

Зображення коридору

 

2

Зображення їжі

Зображення квітки у вазонку

 

3

Зображення рюкзака

Зображення театрального крісла і т.д.

 

4

Зображення стола

 

 

 

Ознаки, за якими визначала планети:

Меркурій – на одній стороні дуже довго тепло, на другій – холодно ( завдання про теплі і холодні слова).

Венера – там немає звичної атмосфери і тому дуже темно (впізнай предмет)

Земля – є життя (деформований вірш)

Марс – має найвищу в Сонячній системі гору Олімп (лазання по канату)

Юпітер – найбільша планета Сонячної системи (утворити слова)

Сатурн – має  кільця ( аплікація з кіл)

Уран – найхолодніша планета (казка про холодне серце)

Нептун – єдина планета, відкрита за допомогою математичних обчислень

docx
Додав(-ла)
Kovalevych Olha
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
1055
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку