Тема: ОРГАНІЗМ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ (КВЕСТ ДЛЯ УЧНІВ 7 КЛАСУ)
Мета: навчальна: поглибити основні знання з біології, географії, формувати в учнів пізнавальні інтереси, потребу у глибокому і творчому оволодінні знаннями; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, синтезувати знання, отримані при вивченні біології;розвиваюча: розвивати творче мислення, пізнавальний інтерес; самоосвітню, інформаційну і життєву компетенції;виховна: Виховувати тактовність у спілкуванні, інтерес до колективної роботи, підвищити загальний рівень ерудиції та розвитку логічного мислення серед учасників квесту, створювати умови для самореалізації.
Обладнання: малюнки, таблиці, емблеми команд, карта світу, інші реквізити для уроку-гри.
Учасники квесту: у квесті беруть участь учні 7 класу.Склад команди – 4 особи (1 – капітан, 3 – членів команди).
Умови гри:Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Для учнів гра відбувається на етапі уроку: закріплення і систематизація знань з теми «ОРГАНІЗМ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ». Доцільно для проведення гри розділити клас на групи по 4 учнів. Виконання завдань оцінюється відповідною кількістю балів. Перемагає та група, яка набере більшу кількість балів та розгадає загадки першою.
Порядок проведення квесту:
ПОЧАТОК ГРИ-КВЕСТУ
Місце збору - шкільний спортивний майданчик.
Місце проведення квесту - шкільний сад¸приміщення школи¸ шкільна їдальня.
Етап І "Візитна картка"
На майданчику шикуються команди. Кожна команда має свій колір, у кожного учасника кольорова хустинка, або кепка. Ведучий проголошує вступне слово про тему¸порядок проведення і правила квесту. Кожна станція має назву певної частини світу. Завданням команди буде визначити тварину-жителя цієї частини світу з допомогою загадки -завдання (скласти пазл і впізнати ї ї ¸чи з допомогою QR коду)¸а потім заповнити інформацію про неї згідно таблиці. Учасники отримують різну послідовність станцій. Гра починається з урочистого привітання команд учасників. Команди презентують свою назву і гасло.
Правила гри
Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил.
Етап ІІ - "На старт! Увага! Руш!"
Після привітання команди отримують маршрутні листи, де за допомогою шифру зашифровані назви станцій, якими будуть подорожувати класи. Діти розшифровують написи і готуються до початку подорожі. Подається умовний сигнал і команди рушають в путь.
І. Станція «Європа (Україна)» (кабінет української мови.Варіант шифру про частину світу:«Ця країна знаходиться в географічному центрі Європи.»)
ІІ. Станція "Азія"(бібліотека.Варіант шифру:«Ця частина світу, найбільша за територією і кількістю населення (60% всього населення світу) досі залишається найзагадковішою частиною світу, розкрити таємниці якої вже багато століть намагаються вчені з різних країн світу. Кожна країна в цій частині світу, кожне плем'я і народність має давні історичні традиції, зрозуміти які європейцям часто дуже складно. Тут заховані усі таємниці світу)
ІІІ. Станція "Африка" (спортивний майданчик.Варіант шифру:«Це найбільш «центровий» материк світу, який перетинає водночас нульовий меридіан і екватор¸ найжаркіший континент світу¸тут знаходиться найбільша пустеля світу.» )
ІV. Станція "Австралія і Океанія " (кабінет першого класу. Варіант шифру:«У державному гербі цієї країни закладений особливий сенс. Справа в тому, що на ньому зображені кенгуру і ему¸ які не можуть рухатися назад, що символізує курс держави — тільки вперед. А щоб знайти місце її розташування вам потрібно знати¸ що це одна з наймолодших держав. »)
V. Станція "Північна Америка»" (кабінет англійської мови. Варіант шифру:«Цю частину світу було відкрито 1492 році¸корінних жителів називають індіанцями¸а от домінуючою на території є англійська мова, принесена колонізаторами та ранніми переселенцями із Британських островів»).
VІ. Станція «Південна Америка» (шкільний сад або кабінет хімії. Варіант шифру:«Там дивні рослини, там міднії гори, А річка тече, широченна, як море.Конкістадори шукали шукали на цьому материку Ельдорадо – міфічну країну золота. Надра материка дуже багаті на різноманітні копалини. Тут розташовуються важкопрохідні сельва́си (від ісп. selvas) — вічнозелені вологі екваторіальні ліси »).
VІІ. Станція «Арктика і Антарктида» (шкільна їдальня¸холодильник. Варіант шифру:«Це найхолодніше місце на планеті-температури, які в період з 2004 по 2016 роки кілька разів досягали −98 градусів за Цельсієм.Тварини пристосувалися до суворих умов за рахунок товстого шару підшкірного жиру і густого хутра.»)
VІІІ. Станція «Фініш» (перевірка маршрутних листів і визначення команди- переможців)
Для прикладу:перелік тварин для станції«Європа (Україна)»-їжак вухатий ¸ заєць білий¸ ведмідь бурий ¸ корсак¸ рись ¸ афаліна ¸ зубр ¸ лелека чорний¸ тушканчик великий¸ ящірка зелена ¸ аурелія ¸ коренерот¸ європейська медична п'явка¸ рапана ¸ ставковик великий¸ краб волохатий¸ ра́к широкопа́лий ¸ каракурт¸ аргіопа тигрова¸ тарантул південноруський¸павук-сріблянка¸ кільчаста сколопендра ¸ коромисло зелене ¸ махаон ¸ стрілка ліндена¸ красотіл пахучий ¸ турун ештрайхера¸ плавунець широкий ¸ жук-олень ¸ аполлон ¸ поліксена ¸ бражник мертва голова ¸ саламандра вогняна¸ тритон карпатський¸ білуга звичайна ¸стерлядь прісноводна¸ гадюка степова¸полоз ескулапів¸гекон середземноморський
Список використаних джерел та літератури:
1.Вікіпедія. Вільна енциклопедія [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://wikipedia.org
2.Сокол І. М. Квест : метод чи технологія [Електронний ресурс] / І. М. Сокол // Комп'ютер у школі та сім'ї. – 2014. – № 2 (114).
3. Біологічна гра-квест «Юні зоологи» 7 клас - Всеосвіта
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
Ознака |
Істанція |
ІІстанція |
ІІІстанція |
ІVстанція |
Vстанція |
VІстанція |
VІІстанція |
Розшифрована станція |
|
|
|
|
|
|
|
Представник цієї станції |
|
|
|
|
|
|
|
Тип тварини |
|
|
|
|
|
|
|
Середовище існування¸необхідні умови |
|
|
|
|
|
|
|
Пристосування для життя на даній території |
|
|
|
|
|
|
|
Чим живиться |
|
|
|
|
|
|
|
особливості даної тваринки |
|
|
|
|
|
|
|
Поширеність на даній території |
|
|
|
|
|
|
|
Статус охорони |
|
|
|
|
|
|
|
Цікавий факт про тварину |
|
|
|
|
|
|
|