Урок-квест за моделлю "Перевернутий клас"

Про матеріал

Урок літератури рідного краю. Зорієнтований на застосування моделі "Перевернутий клас" змішаної форми навчання. Цілі за таксономією Блума на рівні знання й розуміння реалізуються під час виконання учнями домашнього завдання on-line. Навчальна діяльність учнів на уроці організована як квест.

Перегляд файлу

О.І. Майнаєва

Опорний заклад

«Торецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»

військово-цивільної адміністрації

м. Торецьк Донецької області

 

Українська література. 7 клас

 

Тема: Література рідного краю. Три вірші про Донеччину

(за творчістю М. Петренка, М. Чернявського, Ю. Доценка)

Цілі (для вчителя):

  • розширити знання учнів про творчість письменників донецького краю;
  •     формувати предметні (літературознавчу й мовленнєву), а також комунікативну й соціальну компетентності;
  •     сприяти розвитку логічного й асоціативного мислення, збагачувати учнівську лексику;
  •     виховувати патріотичні почуття, гордість за земляків, які своєю творчістю внесли вагомий внесок у розвиток культури України;
  •     прищеплювати інтерес до вивчення культурно-мистецької спадщини рідного краю.

Навчальні цілі (для учнів) за таксономією Блума:

створення

 

оцінювання

будувати твір із поєднанням різних типів мовлення

 

висловлювати особисте ставлення до творчості культурних діячів Донеччини

 

аналіз

визначати спільні мотиви творчості М. Петренка, М. Чернявського, Ю. Доценка, І.Карабиця й А. Куїнджі

 

застосування

використовувати засоби виразного читання під час декламації поетичних творів,

знаходити й відбирати потрібну інформацію для виконання завдання

 

розуміння

пояснювати внесок М. Петренка, М. Чернявського, Ю. Доценка, а також І. Карабиця й А. Куїнджі в національну культуру

 

знання

називати культурних діячів рідного краю,

розповідати про окремі епізоди з їх життя

 

Форма навчання: змішане навчання (модель «перевернутий клас»)

Форма уроку: квест

Засоби:

мережні: блог учителя «Соняшник»

http://ukrainkadz.blogspot.com/p/blog-page_505.html

інфографічний маршрутний лист (Pictochart)

https://magic.piktochart.com/output/22880820-літературна-донеччина

апаратні: комп’ютер із доступом до мережі Інтернет, девайси

програмні: QR-коди

наочні: пазли (3 комплекти), інструкції (3 шт.), листи для самооцінки – 17 (за кількістю учнів у класі)

Очікувані результати:

Після проведення уроку учні

  •     знатимуть діячів літератури й культури, життя/творчість яких пов’язана з Донеччиною;
  •     зможуть встановлювати мистецькі паралелі література-музика-живопис;
  • отримають досвід роботи в команді;
  • отримають досвід самооцінки власної навчальної діяльності.

Перебіг заняття

Опис навчальних завдань

№ з/п

Сутність завдання

Витрачений час

Місце виконання

Засоби

Спосіб виконання

1.

Прочитати статтю

http://blog.i.ua/user/3533473/626292/

 

7 хв.

 

on-line

2.

Прочитати вірші

http://www.poetryclub.com.ua/metrs.php?id=115&type=tvorch

 

8 хв.

 

on-line

3.

Виконати тестові завдання

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScDaQxGi5sWNsswFY46X9p1OXwyphG4Tqdkc-DYPUGPCAYFsg/viewform

15 хв.

 

 

on-line

4.

Підготувати виразне декламування вірша  в супроводі дібраної музики (робота в групах).

15 хв.

 

 

 

 

 

парта

5.

Ознайомитися з відомостями про композитора рідного міста.

Прослухати пісню.

Знайти музичний супровід до вірша (робота в групах).

10 хв.

 

 

on-line

 

6.

Знайти інформацію про художника, життя/творчість якого пов’язана з рідним краєм.

Створити колективну ілюстрацію до вірша, виразне читання якого необхідно підготувати.

5 хв.

 

 

on-line

7.

Презентувати результати своєї роботи однокласникам.

 

10 хв.

(до 3 хв. на 1 групу)

 

8.

 

Виконати тестові завдання «Після уроку» https://docs.google.com/forms/d/1-nE5TxYvbdJqQV3H1J2SDCph6vMTr4FrR1ey9gq2z_A/edit

 

5 хв.

 

 

on-line

 

 

Умовні позначення:

 

               домашнє завдання                  навчальний заклад                             

 

На виконання домашнього завдання відведено до 30 хв.

Час, відведений на виконання практично-розвивальних  завдань безпосередньо на уроці,    40 хв.

Резервний час уроку – 5 хв. (цілепокладання, поділ на групи, підведення підсумків).

Для зручності учнів посилання на ресурси, у тому числі й на інфографічний маршрутний лист, розміщено на блозі вчителя «Соняшник». Користування інфографічним маршрутним листом відбувається за допомогою девайсів – смартфонів, планшетів, що не є власністю навчального закладу, а належать учням.

 

Пояснення для колег

 

1. Активізація опорних знань

Як часто ми чуємо вислів «Наш край багатий»?.. Поясніть, як ви розумієте його зміст.Найбільшим багатством Донеччини  є люди. І серед них чимало яскравих творчих особистостей. Назвіть видатних українців рідного краю.

2. Цілепокладання. Мотивація навчальної діяльності

3. Поділ на групи

Поділ на групи відбувається шляхом збирання пазлів. Три пазли – три квітки, які розповсюджені в донецькому степу: шавлія, волошка, ромен. Учні отримують посилання на маршрутний лист і додаткову інструкцію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Квест. Робота в групах

Кожна група для виконання основного завдання має виконати три.

Основне завдання

Виступ на тему «Митці рідного краю»

Завдання 1.

  1. Уважно прочитайте вірші поетів рідного краю «Небо» М. Петренка, «Степовий ранок» М. Чернявського, «Рідна річка» Ю. Доценка. Що їх об’єднує?
  2. Підготуйте виразне читання 1 вірша. Біля тексту вірша на маршрутному листі знайдіть зображення квітки. Якщо воно співпадає із зображенням на пазлі, саме цей вірш вам потрібно продекламувати.
  3. Скористуйтеся пам’яткою виразного читання віршів.

Завдання 2.

  1. Ознайомтеся  з відомостями про І. Ф. Карабиця.
  2. Прослухайте  пісню на музику  І. Ф. Карабиця «Моя любов, моя земля».Подумайте, що об’єднує творчість І. Карабиця та М. Петренка, М. Чернявського, Ю. Доценка.
  3. Доберіть музичний супровід до вірша поета рідного краю (бажано українського композитора)відповідно до індивідуального завдання групи.

Завдання 3.

  1. Ознайомтеся з відомостями про А.І. Куїнджі.
  2. Намалюйте ілюстрацію до вірша поета рідного краю (відповідно до індивідуального завдання групи).
  3. Які спільні мотиви єднають картини Куїнджі та прочитані вами вірші Ю. Доценка, М. Чернявського, М. Петренка?  Уведіть свої висновки у вашу розповідь.

Завдання 4.

Створіть розповідь «Митці рідного краю», використавши зібраний матеріал.

Для яскравості введіть у висловлювання елементи опису (міні-опис однієї з картин А. І. Куїнджі), роздуму (які спільні мотиви єднають картини Куїнджі, музику Карабиця, прочитані вами вірші Доценка, Чернявського, Петренка). Виразне читання вірша має органічно вплітатися у ваш виступ. Використайте ілюстрації як декорації під час виступу.

5. Презентація групами результатів своєї роботи

На виступ 1 групи відводиться до 3 хв.

6. Підсумок уроку

7. Домашнє завдання

Виконайте on-lin eтест «Після уроку»

https://docs.google.com/forms/d/1nE5TxYvbdJqQV3H1J2SDCph6vMTr4FrR1ey9gq2z_A/edit

 

 

 

Додатки до уроку

Інструкція

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лист самооцінки (для учнів)

 

№ з/п

Особистий внесок учня в роботу команди

Бал

 

Прізвище, імя

 

1.

Здійснює пошукову роботу в мережі

1 б.

2.

Робить нотатки для майбутнього виступу

2 б.

3.

Бере участь у підборі й обговоренні музичного супроводу вірша

1 б.

4.

Пропонує ідеї для майбутньої ілюстрації

1 б.

5.

Бере участь у створенні колективної ілюстрації

1 б.

6.

Пропонує ідеї щодо структури виступу

2 б.

7.

Бере участь у підготовці виразного декламування вірша

1 б.

8.

Бере участь у презентації роботи команди

2 б.

9.

Вносить пропозиції щодо покращення роботи команди

1 б.

 

Загальний бал за урок

 

 

Список використаних джерел

  1. Композитор Іван Карабиць. Видатна людина України. URL : http://www.karabits.com/ (дата звернення 21.06.2017).
  2. Оліфіренко В. Про трьох поетів із берегів однієї степової донецької річки. URL :  http://blog.i.ua/user/3533473/626292/ (дата звернення 21.06.2017).
  3. Садкіна В. І. Маленькі секрети учительського успіху. Навчаємо з радістю. Харків : Видавнича група «Основа», 2016. С. 112-119
  4. Стецюра К. Три кроки до розробки якісного уроку змішаного навчання URL: https://www.youtube.com/watch?v=ntN7xoJoNPc&t=65s (дата звернення 21.06.2017).
  5. Урок-квест. Планета WebQuest. URL : https://sites.google.com/site/planetavebkvestiv/urok-kvest. (дата звернення 21.06.2017).
  6. Черкаська Г. Архип Куїнджі – справжній ювелір живопису. UA.Modna. URL :  http://www.uamodna.com/articles/arhyp-kuyindzhi-spravzhniy-yuvelir-zhyvopysu/
  7. 170 років від дня народження Архипа Куїнджі. Інформаційно-методичний сайт Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. URL : http://ippo.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=1906&Itemid=283. (дата звернення 21.06.2017).
  8. Чернявський М. Творчість. Клуб поезії. URL : http://www.poetryclub.com.ua/metrs.php?id=115&type=tvorch

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку