Урок літератури рідного краю. Зорієнтований на застосування моделі "Перевернутий клас" змішаної форми навчання. Цілі за таксономією Блума на рівні знання й розуміння реалізуються під час виконання учнями домашнього завдання on-line. Навчальна діяльність учнів на уроці організована як квест.
О.І. Майнаєва
Опорний заклад
«Торецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»
військово-цивільної адміністрації
м. Торецьк Донецької області
Українська література. 7 клас
Тема: Література рідного краю. Три вірші про Донеччину
(за творчістю М. Петренка, М. Чернявського, Ю. Доценка)
Цілі (для вчителя):
Навчальні цілі (для учнів) за таксономією Блума:
створення
оцінювання |
будувати твір із поєднанням різних типів мовлення
|
висловлювати особисте ставлення до творчості культурних діячів Донеччини
|
|
аналіз |
визначати спільні мотиви творчості М. Петренка, М. Чернявського, Ю. Доценка, І.Карабиця й А. Куїнджі
|
застосування |
використовувати засоби виразного читання під час декламації поетичних творів, знаходити й відбирати потрібну інформацію для виконання завдання
|
розуміння |
пояснювати внесок М. Петренка, М. Чернявського, Ю. Доценка, а також І. Карабиця й А. Куїнджі в національну культуру
|
знання |
називати культурних діячів рідного краю, розповідати про окремі епізоди з їх життя |
Форма навчання: змішане навчання (модель «перевернутий клас»)
Форма уроку: квест
Засоби:
мережні: блог учителя «Соняшник»
http://ukrainkadz.blogspot.com/p/blog-page_505.html
інфографічний маршрутний лист (Pictochart)
https://magic.piktochart.com/output/22880820-літературна-донеччина
апаратні: комп’ютер із доступом до мережі Інтернет, девайси
програмні: QR-коди
наочні: пазли (3 комплекти), інструкції (3 шт.), листи для самооцінки – 17 (за кількістю учнів у класі)
Очікувані результати:
Після проведення уроку учні
Перебіг заняття
Опис навчальних завдань
№ з/п |
Сутність завдання |
Витрачений час |
Місце виконання |
Засоби |
Спосіб виконання |
1. |
Прочитати статтю http://blog.i.ua/user/3533473/626292/
|
7 хв. |
|
|
on-line |
2. |
Прочитати вірші http://www.poetryclub.com.ua/metrs.php?id=115&type=tvorch
|
8 хв. |
|
|
on-line |
3. |
Виконати тестові завдання https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScDaQxGi5sWNsswFY46X9p1OXwyphG4Tqdkc-DYPUGPCAYFsg/viewform |
15 хв. |
|
|
on-line |
4. |
Підготувати виразне декламування вірша в супроводі дібраної музики (робота в групах). |
15 хв.
|
|
|
|
5. |
Ознайомитися з відомостями про композитора рідного міста. Прослухати пісню. Знайти музичний супровід до вірша (робота в групах). |
10 хв.
|
|
|
on-line
|
6. |
Знайти інформацію про художника, життя/творчість якого пов’язана з рідним краєм. Створити колективну ілюстрацію до вірша, виразне читання якого необхідно підготувати. |
5 хв. |
|
|
on-line |
7. |
Презентувати результати своєї роботи однокласникам.
|
10 хв. (до 3 хв. на 1 групу) |
|
|
|
8.
|
Виконати тестові завдання «Після уроку» https://docs.google.com/forms/d/1-nE5TxYvbdJqQV3H1J2SDCph6vMTr4FrR1ey9gq2z_A/edit
|
5 хв.
|
|
|
on-line
|
Умовні позначення:
домашнє завдання навчальний заклад
На виконання домашнього завдання відведено до 30 хв.
Час, відведений на виконання практично-розвивальних завдань безпосередньо на уроці, – 40 хв.
Резервний час уроку – 5 хв. (цілепокладання, поділ на групи, підведення підсумків).
Для зручності учнів посилання на ресурси, у тому числі й на інфографічний маршрутний лист, розміщено на блозі вчителя «Соняшник». Користування інфографічним маршрутним листом відбувається за допомогою девайсів – смартфонів, планшетів, що не є власністю навчального закладу, а належать учням.
Пояснення для колег
1. Активізація опорних знань
Як часто ми чуємо вислів «Наш край багатий»?.. Поясніть, як ви розумієте його зміст.Найбільшим багатством Донеччини є люди. І серед них чимало яскравих творчих особистостей. Назвіть видатних українців рідного краю.
2. Цілепокладання. Мотивація навчальної діяльності
3. Поділ на групи
Поділ на групи відбувається шляхом збирання пазлів. Три пазли – три квітки, які розповсюджені в донецькому степу: шавлія, волошка, ромен. Учні отримують посилання на маршрутний лист і додаткову інструкцію.
4. Квест. Робота в групах
Кожна група для виконання основного завдання має виконати три.
Основне завдання
Виступ на тему «Митці рідного краю»
Завдання 1.
Завдання 2.
Завдання 3.
Завдання 4.
Створіть розповідь «Митці рідного краю», використавши зібраний матеріал.
Для яскравості введіть у висловлювання елементи опису (міні-опис однієї з картин А. І. Куїнджі), роздуму (які спільні мотиви єднають картини Куїнджі, музику Карабиця, прочитані вами вірші Доценка, Чернявського, Петренка). Виразне читання вірша має органічно вплітатися у ваш виступ. Використайте ілюстрації як декорації під час виступу.
5. Презентація групами результатів своєї роботи
На виступ 1 групи відводиться до 3 хв.
6. Підсумок уроку
7. Домашнє завдання
Виконайте on-lin eтест «Після уроку»
https://docs.google.com/forms/d/1nE5TxYvbdJqQV3H1J2SDCph6vMTr4FrR1ey9gq2z_A/edit
Додатки до уроку
Інструкція
Лист самооцінки (для учнів)
№ з/п |
Особистий внесок учня в роботу команди |
Бал |
|
Прізвище, ім’я |
|
1. |
Здійснює пошукову роботу в мережі |
1 б. |
2. |
Робить нотатки для майбутнього виступу |
2 б. |
3. |
Бере участь у підборі й обговоренні музичного супроводу вірша |
1 б. |
4. |
Пропонує ідеї для майбутньої ілюстрації |
1 б. |
5. |
Бере участь у створенні колективної ілюстрації |
1 б. |
6. |
Пропонує ідеї щодо структури виступу |
2 б. |
7. |
Бере участь у підготовці виразного декламування вірша |
1 б. |
8. |
Бере участь у презентації роботи команди |
2 б. |
9. |
Вносить пропозиції щодо покращення роботи команди |
1 б. |
|
Загальний бал за урок |
|
Список використаних джерел