Подорож дорогами Климка у пошуках добра і милосердя (Урок - уявна мандрівка

Про матеріал

допомогти учням ознайомитися з цікавими епізодами життя письменника; акцентувати увагу на правдивому зображенні важкого воєнного дитинства підлітків; розглянути поняття «художня деталь»;

сприяти розвитку уваги, пам'яті, логічного мислення, творчої уяви, вміння аналізувати прозовий твір;

виховувати відповідальність, наполегливість, доброту, вміння цінувати мир.

Перегляд файлу

Конспект уроку української  літератури у 7 класі

                                            Савонік Тамара Володимирівна,

                                            учитель української мови та літератури,

                                            спеціаліст І категорії.

                                            Рівненська гуманітарна гімназія

                                            Рівненської міської ради

 

Тема. Григір Тютюнник. «Климко».

           Подорож  дорогами  Климка  у  пошуках  добра  і  милосердя

            (Урок – уявна  мандрівка)

Мета:  допомогти  учням  ознайомитися  з  цікавими  епізодами  життя  письменника; акцентувати  увагу  на  правдивому  зображенні важкого  воєнного дитинства підлітків;  розглянути поняття  «художня деталь»;

сприяти  розвитку  уваги, памяті, логічного  мислення, творчої  уяви, вміння  аналізувати  прозовий  твір;

виховувати  відповідальність, наполегливість, доброту, вміння  цінувати мир.

 

Цілі уроку.

Учні знатимуть: факти з біографії Григора  Тютюнника, яким  було  життя дітей  під  час  війни, основні  епізоди  повісті, визначення  терміну «художня  деталь».

Учні  вмітимуть:  висловлювати  власну думку з  приводу  прочитаного  і  почутого, порівнювати  епізоди життя  автора з життям  його  героя, робити  висновки.

Тип  уроку: урок  вивчення  нового  матеріалу.

Обладнання: портрет  письменника, виставка творів, карта  України  з  позначеним  маршрутом  подорожі Григора  дорогою  війни, презентація «Діти  на  війні», предмети – символи ( чорний  хліб, сіль, полотняна торбина, порожня  фоторамка); картки – путівники.

 Форми, методи, прийоми:  «незакінчене  речення», учнівські  повідомлення, бесіда, робота в групах, міні – проект «Психологічний  портрет автора»,асоціативний кущ «Війна очима Климка»,

Перебіг уроку

І. Організаційний  момент.

Привітання.

ІІ. Мотиваційний  етап.

  1. Забезпечення  емоційної готовності до  уроку.

«Настрій – асоціація».  – З яким предметом, явищем асоціюється ваш настрій  сьогодні?

(відповіді учнів)

Предмети, які ви бачите перед  собою   мають  символічне  значення  і  пов’язані  з  темою  сьогоднішнього  уроку.

 (У полотняній  торбині на  столі - шматок  чорного  хліба, торбинка  з  сіллю, поряд – фоторамка).

Вивчаючи  новий  матеріал, вияснити, яким  чином  хліб, сіль, пам'ять  про  батька (порожня  фоторамка) пов’язані  з  життям  письменника  і  головного  героя його  оповідання.

  1. Представлення  концепту  теми.

 

Слово  учителя.

Література – мистецтво  слова, яке  впливає  на внутрішній  стан  читача, хвилює  душу, розвиває  естетичні смаки, але  разом з  тим і  допомагає  краще  пізнати  життя у  всіх  його  проявах, побачити  людину  у  різних життєвих  ситуаціях та обставинах, а  ще  потрапити  в  уяві  у  ту  чи іншу  історичну  епоху.  Саме вивчаючи  розділ «Про далекі  минулі  часи», ми  пізнавали історію  і  людину  в  ній  через  призму  авторського  бачення і  ставлення.

 

Іван  Франко  відкрив  для нас  епоху  боротьби  українців  з  монголо – татарами, разом  з  Тарасом Шевченком згадали  період  кріпаччини, Андрій Чайковський  переніс  у  славні  часи  козацької  доби, Михайло Стельмах  показав  життя  селян  після  революції, а Григір  Тютюнник дає  можливість  дізнатися, що  принесла  на Україну  Друга світова  війна.

 

ІІІ. Повідомлення теми  і  мети  уроку.

       Очікування  і  планування  діяльності.

  • Про що дізнаємося  на  уроці?
  • Які  вміння  будемо  вдосконалювати?

(формулюють учні, учитель  доповнює: дізнаємося про часи  воєнного  лихоліття в  Україні періоду ІІ світової війни,  факти із життя  письменника, зміст повісті «Климко»;

Навчимося  висловлювати  думки  з  приводу  прочитаного, проводити паралелі  між  життям  автора і  головного  персонажа;

Будемо  вдосконалювати  вміння  аналізувати  прозовий  твір, переказувати  епізоди  твору відповідно  до поставленого питання)

    Зясуємо  значення  предметів – символів, роль  художньої деталі  у  творі.

IV. Опрацювання  навчального  матеріалу.

1.Учитель.  – Нелегкою  була  дорога  війни, якою  пройшов  весь  наш  народ

  Сьогодні, аналізуючи  повість  Гр. Тютюнника «Климко», ми  вирушимо в  уявну  подорож, щоб  краще  зрозуміти, як жилося  у  той  жорстокий  час дітям, щоб  краще  відчути  всі  випробування, які  випали  на  долю  простих  людей  та  навчитися  розрізняти  добро і  зло  на  нелегких  життєвих  шляхах.

 Перед  вами путівники, які ми  будемо  заповнювати  протягом  уроку (Додаток)

    Епіграф   уроку – слова  із  Біблії

                                                                Ви – сіль землі.

                                                                Коли  сіль  ізвітріє, чим насолите її?

                                                                                 Євангеліє від Матвія 5 :13

  • Яким людям, на вашу  думку, адресовано  ці  слова?

( слова стосуються, насамперед, людей  чесних, із  чистою  совістю, людей, які  виконують  християнські  заповіді.)

Такою  людиною був Григір Тютюнник, таким є його  персонаж  Климко.

 

2.1-ша  зупинка  нашої  уявної  подорожі «Актуалізаційна».

    -  Яке враження  справила  на вас повість?

«Незакінчене  речення»  Читаючи  повість, я відчував(ла) …

                                                                           Я думав (ла) …

                                                                           Був  (ла) вражений (на)…

  • Запишіть, озвучте.

2-га  зупинка «Біографічна» 

   - Повідомлення  учнів  про  окремі  факти  з  біографії  письменника.

( учні слухаючи  заповнюють  заповнюють  колонку  таблиці  путівника «Факти  біографії», простежують  шлях  малого  Григора  на карті).

  • Зверніть  увагу на  портрет. Що  можна  сказати про  характер  людини  за  її зовнішністю?

Робота в групах ( Картка – путівник)

  • Прочитайте  висловлювання  сучасників  про  Григора Тютюнника, письменницькі  нотатки.
  • Визначте  ставлення  до  літератури, провідні  риси  характеру. Заповніть наступні  колонки  таблиці у  путівнику.

 

Орієнтовно заповнена  таблиця (учні заповнюють самостійно)

Факти біографії

 

Григір Тютюнник як  особистість

Григір Тютюнник - письменник

 

І гр. -Щирий  у  спілкуванні, чесний  до прямолінійності, принциповий  до  жорстокості.

ІІ гр. -неговіркий.

 

 

ІІІ гр.- невгамовний, запальний, справедливий, впертий, правдолюб.

ІV гр.- чесний, надійний, ненавидить мерзотників.

І гр.- до  літератури  ставився  шанобливо, з  ніжністю, як  до матері.

 

ІІ гр. -добирав  факти, аби  максимально виразити  героя.

ІІІ гр.- його  героїв  не  можна  не  любити.

 

ІV гр. -здобув  визнання  сучасників, акцентує  увагу  на  деталі.

 

 

  • Що вразило  в  біографії  письменника?

 

  • Що  здивувало? Засмутило?

 

  • Чому  добровільно  пішов  з  життя?

(Тютюнник – митець безкомпромісний, правдивий і сміливий. Зберегти  ці  позиції  було  нелегко, але  Тютюнник  зумів  залишитись  самим  собою, мав  мужність  сказати  правду  в  задушливі  роки  бюрократів і  чиновників.)

 

Підсумовує  учитель :

  • Зовні  виглядав так: високий, красивий, з густим  буйним  чубом і вольовими  рисами обличчя, чоловік, який, напевно, рідко  посміхався, був  стриманим  і  зосередженим. Але  подивившись на  очі, бачимо, що  за суворою зовнішністю ховається  добра, щира, вразлива  душа.

Коли  писав твори, біль  героїв пропускав  через  власне  серце.

Правдиво  показав  війну  очима дітей.

 

3-тя зупинка. «Історична»

Повідомлення учнів  про  війну  на  території  України.

      Презентація «Діти під час війни».

Учитель.

  Три повісті Г.Тютюнника: «Облога», «Климко»,»Вогник  далеко в степу» - автобіографічні.

Повість «Климко» побачила світ  у 70 – х роках  минулого  століття, а у 1980 році  автору було  присуджено премію  ім. Лесі Українки.

Твір  переносить  нас  у  часи  фашистської  окупації  України. Війна  застала  Тютюнника на Донбасі, а  голод  змусив  іти  на  Полтавщину (шлях  на карті). Климко – герой  повісті  йде  не  на  Полтавщину, а в сусідній  район  по  сіль.

 Отже, в автобіографічній  повісті  не  абсолютне  відтворення  хроніки  життя  автора, а  передані  враження від  того  пам’ятного  походу  дорогами  війни.

 

4 – та зупинка. «Услід  за  автором»

Учитель. – Простежимо щлях героя  повісті  крізь  війну  до  добра  і  милосердя.

Основні  епізоди  твору опрацюємо  в  групах.

( кожна  група має свій  пакет із завданнями та  ілюстраціями)

  • Розгляньте  ілюстрації  до  твору. Пригадайте і  перекажіть епізод, зображений  художником Володимиром  Садовим.
  • На  чому  акцентовано  увагу  митця?
  • Яка роль  цієї деталі?

Т. л. Художня  деталь – виразна  подробиця твору, яка  подає  певний  епізод, подію чи  випадок  у  несподіваному  ракурсі.

- Якими показано  людей, що опинилися в  екстремальних  ситуаціях?

(визначені  риси  характеру  записати  на  сердечках  відповідного  кольору: негативні – на темних, а позитивні – на світлих, заповнити  міні – проект (макет серця) «Людина  на війні» на дошці).

(Орієнтовні  відповіді, записані у путівник)

( І гр. Зустріч  з  Наталею  Михайлівною  на  базарі.

        Художня  деталь – трояндова сукня.

         Позитивні риси характеру людей під час війни (+): благородне бажання  допомогти,  відповідальність  за  долю  інших.

            Негативні  риси  характеру  людей під час війни(-): прагнення  збагатитися  на  людському  горі, зверхність, зневага  до  людей.

ІІ гр. Облога.

         Климко і  дідусь – інвалід рятують  дівчину.

         Художня  деталь – яскрава  хустка.

        Позитивні  риси характеру  людей під  час  війни: співчуття, милосердя, взаємодопомога (дідусь – швець)

         Негативні  риси  характеру  людей під час війни: грубість, безсердечність, зневага  до  людей (поліцаї).

ІІІ гр. У  тітки  Марини.

           Художня  деталь – пляшка  молока, торбинка  із сіллю.

           Позитивні  риси характеру  людей під  час  війни: відповідальність  за  долю  і  життя  інших( Наталії Миколаївни, Олі, Зульфата), доброта, самовідданість  людської  душі.

ІV гр. Повернення  на  рідну  станцію із  сіллю, допомога втікачеві.

            Художня  деталь – цівочка  солі.

             Позитивні  риси характеру  людей під  час  війни: безкорисливість, відчайдушність  людської  душі, що  жила  для добра.

             Негативні  риси  характеру  людей під час війни: грубість, байдужість  (німецького  солдата).

 

Висновок (запис у путівник)

Отже, «Сіль землі» - люди, які здатні  творити  добро  в  екстремальних  ситуаціях, гуманні, чуйні, милосердні, працьовити, турботливі, люди, які  з будь – яких  обставин  залишаються  Людьми.

Асоціативний кущ «Війна  очима Климка»

  • Якою побачив  Климко( а разом  з ним  автор)війну під час подорожі ?

 

 

 

страх             біль                смерть     голод                 втрата дому     

 

нужда                                                                                          взаємодопомога

                                                                                                  милосердя

чуйність                                                                          турбота                                                                                           

                       небезпека       жорстокість

 

Учитель. – Усі епізоди  в  повісті  важливі і допомагають  розкрити тему  твору.

  • Про що йдеться  у  творі?
  • Яка його основна  думка?
  • Які проблеми порушує автор?

( Повість «Климко» -- твір  про  поневіряння  Климка  у  часи  окупації.

Автор  уславлює  доброту, милосердя, людяність, чуйність, щирість, проклинає  війну, яка  відібрала дитинство.

Проблеми  твору: добро і зло; милосердя  і жорстокість; відповідальність  за доручену справу; патріотизм).

 

Учитель. – Особливість  твору  у тому, що влучно  переплітаються  дійсне життя  Климка з  минулим(спогади), що  дає  можливість  читачеві  більше   дізнатися  про  життя  хлопчика, про  його  страждання, зрозуміти характер, поведінку, вчинки.

V. Підсумки.

Яким чином  предмети  на  столі  пов’язані з життям  автора та  долею його  героя?

Прийом «сну».

Заплющіть очі, абстрагуйтесь. Спробуйте  через  призму  життя героїв поглянути  на  себе. Хто ми? Які ми? Чи  здатні  на самопожертву заради ближніх?

VІ. Д/з. Скласти твір – мініатюру «Найвищий  вияв любові – самопожертва».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Путівник  №1

                                                           Епіграф

                                       Ви – сіль  землі.

                                                                            Коли сіль  ізвітріє,  чим  насолити  її?

                                                                                                Євангеліє  від  Матвія 5:13

1 зупинка «Емоційна»

Читаючи повість,  я  відчував (ла)…

                                         думав (ла)…

                                         був(ла) вражений (на)…

2 зупинка «Біографічна»

Зі  свідчень сучасників

    «Не  кожному  з  тих,  хто  пише, вдається  здобути  визнання  сучасників.  Не  все  з  читаного  залишає  глибокий  слід  у  сер-цях  людей.  Григір  Тютюнник  прийшов  до  читачів  своїх  чесно,  надійно,  надовго.  Прийшов,  щоб  не  розлучатися»  (Олесь  Гончар) 

Із  письменницьких  записників

    Класичний  аналіз  психіки  в  наш  час  не  пройде…. Потрібна  деталь.

     Коли  я  бачу  мерзотника,  мені  стає  шкода,  що  сонце  світить  усім.

 

Факти біографії

          Григір  Тютюнник  як  особистість

Григір  Тютюнник --письменник

 

 

 

 

3 зупинка «Історична»

Війна  принесла  на  українські  землі …, … , … , … .

 

4 зупинка «Услід  за  автором»

Проблемне  питання.  Повість  Григора  Тютюнника  «Климко»  автобіографічна  чи  ні?

Робота  в  групах.

  • Розглянути ілюстрацію  до  повісті.  Пригадати  епізод, який  відтворив  художник.
  • На  чому  акцентують  увагу  автори повісті  й  ілюстрації?  Яка  роль  цієї  деталі?
  • Якими показано  людей, що  опинилися  в  екстремальних  ситуаціях? (визначені  риси  записати на  сердечках відповідного  кольору:  негативні --  на  темних, позитивні – на  світлих ,  і  заповнити  міні-проект  на  дошці  «Людина  на  війні».

Найголовніші  епізоди  повісті :

1)

 

2)

 

3)

 

4)

 

Висновок.  Отже,  «сіль  землі»– люди, які … 

?  -- Якою  побачив  війну  Климко?

Асоціативний  ряд  «Війна  очима  Климка».

Висновок.  «Повість «Климко» Григора  Тютюнника --  це  твір  про …

                       Автор  хотів  ним  уславити (довести, утвердити, засудити)…

                        Автор  піднімає проблеми: 

5 зупинка «Підсумкова»

  1. Яким  чином предмети  на  столі  пов*язані  з  життям  автора  та  його  героя  Климка?
  2. Чи  не  німою,  як  говорить  Ліна  Костенко, може  стати  душа  після  випробувань  війною?
  3. Які  ми?  Хто ми?  Чи готові  на  жертву  заради  інших?

6  зупинка «Домашня»

Д/з. 1. Прочитати статтю «Я  ніколи  нікому  не  казав  неправди».

         2.  Скласти  цитатний  план  до  І і ІІ розділі  повісті.

          3. За  бажанням  написати  твір  «Найвищий  прояв  любові  --  самопожертва». 

Оцінка  діяльності  на  уроці:  активний (на),  самостійний(на)

                                                        Потребував(ла) допомоги

                                                         Пасивний(на)

 

 

Путівник  №2

                                                           Епіграф

                                       Ви – сіль  землі.

                                                                            Коли сіль  ізвітріє,  чим  насолити  її?

                                                                                                Євангеліє  від  Матвія 5:13

1 зупинка «Емоційна»

Читаючи повість,  я  відчував (ла)…

                                         думав (ла)…

                                         був(ла) вражений (на)…

2 зупинка «Біографічна»

Зі  свідчень сучасників

«…Він був неговіркий, небалакучий – скоріше видавався мовчуном. Високий (він завжди здавався вищим, ніж був насправді), ставний, з розгорнутими, немов крила, плечима і гордо піднятою чубатою головою…» ( Олександр Сизоненко)

Із  письменницьких  записників

« Мені потрібен такий факт…, який максимально виразить мого героя».    

Факти біографії

          Григір  Тютюнник  як  особистість

Григір  Тютюнник --письменник

 

 

 

 

3 зупинка «Історична»

Війна  принесла  на  українські  землі …, … , … , … .

 

4 зупинка «Услід  за  автором»

Проблемне  питання.  Повість  Григора  Тютюнника  «Климко»  автобіографічна  чи  ні?

Робота  в  групах.

  • Розглянути ілюстрацію  до  повісті.  Пригадати  епізод, який  відтворив  художник.
  • На  чому  акцентують  увагу  автори повісті  й  ілюстрації?  Яка  роль  цієї  деталі?
  • Якими показано  людей, що  опинилися  в  екстремальних  ситуаціях? (визначені  риси  записати на  сердечках відповідного  кольору:  негативні --  на  темних, позитивні – на  світлих ,  і  заповнити  міні-проект  на  дошці  «Людина  на  війні».

Найголовніші  епізоди  повісті :

1)

 

2)

 

3)

 

4)

 

Висновок.  Отже,  «сіль  землі»– люди, які … 

?  -- Якою  побачив  війну  Климко?

Асоціативний  ряд  «Війна  очима  Климка».

Висновок.  «Повість «Климко» Григора  Тютюнника --  це  твір  про …

                       Автор  хотів  ним  уславити (довести, утвердити, засудити)…

                        Автор  піднімає проблеми: 

5 зупинка «Підсумкова»

  1. Яким  чином предмети  на  столі  пов*язані  з  життям  автора  та  його  героя  Климка?
  2. Чи  не  німою,  як  говорить  Ліна  Костенко, може  стати  душа  після  випробувань  війною?
  3. Які  ми?  Хто ми?  Чи готові  на  жертву  заради  інших?

6  зупинка «Домашня»

Д/з. 1. Прочитати статтю «Я  ніколи  нікому  не  казав  неправди».

         2.  Скласти  цитатний  план  до  І і ІІ розділі  повісті.

          3. За  бажанням  написати  твір  «Найвищий  прояв  любові  --  самопожертва». 

Оцінка  діяльності  на  уроці:  активний (на),  самостійний(на)

                                                        Потребував(ла) допомоги

                                                         Пасивний(на)

 

 

Путівник  №3

                                                           Епіграф

                                       Ви – сіль  землі.

                                                                            Коли сіль  ізвітріє,  чим  насолити  її?

                                                                                                Євангеліє  від  Матвія 5:13

1 зупинка «Емоційна»

Читаючи повість,  я  відчував (ла)…

                                         думав (ла)…

                                         був(ла) вражений (на)…

2 зупинка «Біографічна»

Зі свідчень сучасників

«…Вищий середнього зросту, худорлявий. Половецька засмага. Трохи суворі брови, гарні очі. Воронове крило чуприни норовливо спадало на чоло.

       Умів з перших слів співрозмовника вхопити його характерну інтонацію і відразу зімітувати. Було то незлобливо, не єхидно, а так – з любові. Сміялися всі загонисто, і вн сміявся наопашки, коли хтось вдало пародіював його.

       Чесний до прямолінійності, принциповий до жорстокості, від чого не раз потерпав…

       … до літератури ставився  з святошною шанобою, з цнотливою ніжністю, як до матері…» ( Борис Олійник)

 

Факти біографії

          Григір  Тютюнник  як  особистість

Григір  Тютюнник --письменник

 

 

 

 

3 зупинка «Історична»

Війна  принесла  на  українські  землі …, … , … , … .

4 зупинка «Услід  за  автором»

Проблемне  питання.  Повість  Григора  Тютюнника  «Климко»  автобіографічна  чи  ні?

Робота  в  групах.

  • Розглянути ілюстрацію  до  повісті.  Пригадати  епізод, який  відтворив  художник.
  • На  чому  акцентують  увагу  автори повісті  й  ілюстрації?  Яка  роль  цієї  деталі?
  • Якими показано  людей, що  опинилися  в  екстремальних  ситуаціях? (визначені  риси  записати на  сердечках відповідного  кольору:  негативні --  на  темних, позитивні – на  світлих ,  і  заповнити  міні-проект  на  дошці  «Людина  на  війні».

Найголовніші  епізоди  повісті :

1)

 

2)

 

3)

 

4)

 

Висновок.  Отже,  «сіль  землі»– люди, які … 

?  -- Якою  побачив  війну  Климко?

Асоціативний  ряд  «Війна  очима  Климка».

Висновок.  «Повість «Климко» Григора  Тютюнника --  це  твір  про …

                       Автор  хотів  ним  уславити (довести, утвердити, засудити)…

                        Автор  піднімає проблеми: 

5 зупинка «Підсумкова»

  1. Яким  чином предмети  на  столі  пов*язані  з  життям  автора  та  його  героя  Климка?
  2. Чи  не  німою,  як  говорить  Ліна  Костенко, може  стати  душа  після  випробувань  війною?
  3. Які  ми?  Хто ми?  Чи готові  на  жертву  заради  інших?

6  зупинка «Домашня»

Д/з. 1. Прочитати статтю «Я  ніколи  нікому  не  казав  неправди».

         2.  Скласти  цитатний  план  до  І і ІІ розділі  повісті.

          3. За  бажанням  написати  твір  «Найвищий  прояв  любові  --  самопожертва». 

Оцінка  діяльності  на  уроці ( потрібне підкреслити):  активний (на),  самостійний(на),   потребував(ла) допомоги

 

 

 

 

Путівник  №4

                                                           Епіграф

                                  Ви – сіль  землі.

                                                                            Коли сіль  ізвітріє,  чим  насолити  її?

                                                                                                Євангеліє  від  Матвія 5:13

1 зупинка «Емоційна»

Читаючи повість,  я  відчував (ла)…

                                         думав (ла)…

                                         був(ла) вражений (на)…

2 зупинка «Біографічна»

Зі  свідчень сучасників

    «Не  кожному  з  тих,  хто  пише, вдається  здобути  визнання  сучасників.  Не  все  з  читаного  залишає  глибокий  слід  у  сер-цях  людей.  Григір  Тютюнник  прийшов  до  читачів  своїх  чесно,  надійно,  надовго.  Прийшов,  щоб  не  розлучатися»  (Олесь  Гончар) 

Із  письменницьких  записників

    Класичний  аналіз  психіки  в  наш  час  не  пройде…. Потрібна  деталь.

     Коли  я  бачу  мерзотника,  мені  стає  шкода,  що  сонце  світить  усім.

 

Факти біографії

          Григір  Тютюнник  як  особистість

Григір  Тютюнник --письменник

 

 

 

 

3 зупинка «Історична»

Війна  принесла  на  українські  землі …, … , … , … .

 

4 зупинка «Услід  за  автором»

Проблемне  питання.  Повість  Григора  Тютюнника  «Климко»  автобіографічна  чи  ні?

Робота  в  групах.

  • Розглянути ілюстрацію  до  повісті.  Пригадати  епізод, який  відтворив  художник.
  • На  чому  акцентують  увагу  автори повісті  й  ілюстрації?  Яка  роль  цієї  деталі?
  • Якими показано  людей, що  опинилися  в  екстремальних  ситуаціях? (визначені  риси  записати на  сердечках відповідного  кольору:  негативні --  на  темних, позитивні – на  світлих ,  і  заповнити  міні-проект  на  дошці  «Людина  на  війні».

Найголовніші  епізоди  повісті :

1)

 

2)

 

3)

 

4)

 

Висновок.  Отже,  «сіль  землі»– люди, які … 

?  -- Якою  побачив  війну  Климко?

Асоціативний  ряд  «Війна  очима  Климка».

Висновок.  «Повість «Климко» Григора  Тютюнника --  це  твір  про …

                       Автор  хотів  ним  уславити (довести, утвердити, засудити)…

                        Автор  піднімає проблеми: 

5 зупинка «Поетична»

6 зупинка «Підсумкова»

  1. Яким  чином предмети  на  столі  пов*язані  з  життям  автора  та  його  героя  Климка?
  2. Чи  не  німою,  як  говорить  Ліна  Костенко, може  стати  душа  після  випробувань  війною?
  3. Які  ми?  Хто ми?  Чи готові  на  жертву  заради  інших?

7  зупинка «Домашня»

Д/з. 1. Прочитати і  навчитися  переказувати  статтю «Я  ніколи  нікому  не  казав  неправди».

         2.  Скласти  цитатний  план  до  І і ІІ розділі  повісті.

          3. За  бажанням  написати  твір  «Найвищий  прояв  любові  --  самопожертва». 

Оцінка  діяльності  на  уроці:  активний (на),  самостійний(на)

                                                        Потребував(ла) допомоги

                                                         Пасивний(на)


Додаток 2

 

 

0_7eeca_7a5dd655_XXXL

0_7eec5_dddfdfad_orig

 

 

0_7eec8_279605d9_XXXL

 

 

0_7eec5_dddfdfad_orig

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
6257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку