Урок КВК з хімії на тему "Розчини"

Про матеріал
Урок-КВК з хімії на тему "Узагальнення та систематизація знань з теми «Розчини» " для учнів 9 класу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок  хімії у 9 класі

на тему:

Узагальнення та систематизація знань з теми «Розчини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель хімії і біології

Верхньогусненського

ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Самбірського району

Львівської області

Ловас Лариса Михайлівна

 

 

Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань з теми «Розчини».

Мета уроку: виявити знання, вміння, навички з даної теми. Розвивати логічне мислення, інтелектуальні здібності. Виховувати почуття товариства, навички спільної роботи.

Тип уроку: узагальнення знань.

Форма уроку: урок - КВК.

Обладнання: штатив для пробірок, пробірки, ноутбук. Реактиви, індикатори, розчини: HCI, NaOH, AgNO3, Ba(NO3)2, H2SO4.

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя

Дорогі діти! Ми вивчили з вами тему «Розчини». Над цією темою старанно працювали і дізналися багато теоретичного матеріалу, розв’язали багато задач, виконали практичні роботи. А тепер настав час перевірити ваші знання, вміння та навички. Сьогоднішній урок ми проведемо у формі КВК.

Клас поділений на дві команди. Є капітани команд. А ще потрібно обрати журі (в склад журі входять вчителі присутні на уроці).

То ж відкриваємо наш клуб веселих і кмітливих! Прошу капітанів  представити свої команди.

Капітан 1-ої команди:

Вас вітає команда «Електроліти». Команда допитливих, швидких та активних. Наш девіз: «Наш девіз – чотири слова. Хімічиш сам- навчай іншого».

Капітан 2-ої команди:

Вас вітає команда «Неелектроліти». Команда сильних і кмітливих. Наш девіз: «Неелектроліти – вперед. Хімія до себе кличе».

 

ІІІ.  Розминка капітанів команд (капітани команд виходять на середину класу і дають відповідь на запитання. Перемагає той, хто швидше дасть правильні відповіді).

  1. Який елемент завжди радіє? (Радій)
  2. Назва якого елемента несе в собі чарівника? (Магній-маг)
  3. Як називається позитивно заряджена частинка, яка утворюється при пропущенні струму через розчин електроліту? (Катіон)
  4. Які розчини коло їдять? (Колоїдні)
  5. В якому розчині розчинювана речовина більше не розчиняється (Насиченому)
  6. Як називають взаємодію йонів розчинюваної речовини з молекулами води? (Гідратація)

 

IV. Конкурс «5 запитань»

Кожна з команд задає 5  підготовлених заздалегідь запитань команді – суперниці.

 

V. Конкурс «Знання формул»

А. Заповніть таблиці

 


α%

n

N

40%

 

20

 

8

500

30%

12

 

 

W%

m p.p.

 m p-ну

20%

 

80

 

15

60

60%

30

 

 


Б.  Розв’яжіть задачі

 

1) Яку кількість натрій гідроксиду і який об’єм води треба взяти для приготування 500г розчину масовою часткою лугу 4%?

1)0,5моль NaOH 480мл H2O

2) 1моль  NaOH, 400мл H2O

3) 1,5моль NaOH, 440мл H2O

 

2) До 140г розчину магній хлориду із масовою часткою солі 14% долили 60мл води. Визначне масову частку солі в новому розчину?

1) 9,8%

2) 11,2%

3) 10,3%

 

 

 

 В. Знайти виграшний шлях, що утворюють формули електролітів

 


NaCl

SO2

NO2

AgCl

H2SO4

Zn(OH)2

Al(NО3)3

KOH

H2SiO3

H3PO4

Fe(OH)2

BA(OH)2

AgBr

Pb(OH)2

LiOH

AgSO3

AlCl3

HgS

CuSO4

HNO3

HCl

CaCO3

NaSO4

MnS

 

VI. Конкурс виключення «зайвого»

 Вам необхідно виключити один компонент, що не відповідає загальній ознаці:

  K+. Cu2+ , ClO4 -. Al3+ ,  Mg2+                             KOH, Zn(OH)2, HNO3, NAOH

 

VII. Конкурс «знання хімічних речовин»


  1.      Як довести наявність у пробірках кислот? Чим це зумовлено? Навести приклад

 

  1.      Як довести наявність у пробірках лугів? Чим це зумовлено? Навести приклад

VIII. Конкурс «знання хімічних реакцій та умов їх перебігу»

  1.      Яка з реакцій йонного обміну відбувається  в розчині  практично до кінця:

А) NaCl+AgNO3=

Б) Na2SO4+KOH=

А) CaCO3+HCl=

Б) Na2SO4+Ba(NO3)2=


Підтвердити на дослідах. Скласти рівняння реакції в молекулярній та йонних формах.

 

  1.      Скласти рівняння реакцій у молекулярній та повній йонній формах за скороченими йонними рівняннями реакцій:

 Ba2++SО42-=BaSO4                                         H++OH- =H2O

 

  1.      Скласти рівняння реакцій у молекулярній та йонних формах за схемою:

Al→Al2(SO4)3→Al(OH)3→AlCl3

 

 IX. Підведення підсумків уроку.

Журі визначає команду переможця  та нагороджує їх. Вчитель оцінює роботу учнів.

 

Х. Домашнє завдання.

 

Пісня про хімію (команди спільно виконують пісню)

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
19 грудня 2023
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку