Урок хімії у 9 класі
на тему:
Узагальнення та систематизація знань з теми «Розчини»
Вчитель хімії і біології
Верхньогусненського
ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Самбірського району
Львівської області
Ловас Лариса Михайлівна
Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань з теми «Розчини».
Мета уроку: виявити знання, вміння, навички з даної теми. Розвивати логічне мислення, інтелектуальні здібності. Виховувати почуття товариства, навички спільної роботи.
Тип уроку: узагальнення знань.
Форма уроку: урок - КВК.
Обладнання: штатив для пробірок, пробірки, ноутбук. Реактиви, індикатори, розчини: HCI, NaOH, AgNO3, Ba(NO3)2, H2SO4.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вступне слово вчителя
Дорогі діти! Ми вивчили з вами тему «Розчини». Над цією темою старанно працювали і дізналися багато теоретичного матеріалу, розв’язали багато задач, виконали практичні роботи. А тепер настав час перевірити ваші знання, вміння та навички. Сьогоднішній урок ми проведемо у формі КВК.
Клас поділений на дві команди. Є капітани команд. А ще потрібно обрати журі (в склад журі входять вчителі присутні на уроці).
То ж відкриваємо наш клуб веселих і кмітливих! Прошу капітанів представити свої команди.
Капітан 1-ої команди:
Вас вітає команда «Електроліти». Команда допитливих, швидких та активних. Наш девіз: «Наш девіз – чотири слова. Хімічиш сам- навчай іншого».
Капітан 2-ої команди:
Вас вітає команда «Неелектроліти». Команда сильних і кмітливих. Наш девіз: «Неелектроліти – вперед. Хімія до себе кличе».
ІІІ. Розминка капітанів команд (капітани команд виходять на середину класу і дають відповідь на запитання. Перемагає той, хто швидше дасть правильні відповіді).
IV. Конкурс «5 запитань»
Кожна з команд задає 5 підготовлених заздалегідь запитань команді – суперниці.
V. Конкурс «Знання формул»
А. Заповніть таблиці
α% |
n |
N |
40% |
|
20 |
|
8 |
500 |
30% |
12 |
|
W% |
m p.p. |
m p-ну |
20% |
|
80 |
|
15 |
60 |
60% |
30 |
|
Б. Розв’яжіть задачі
1) Яку кількість натрій гідроксиду і який об’єм води треба взяти для приготування 500г розчину масовою часткою лугу 4%?
1)0,5моль NaOH 480мл H2O
2) 1моль NaOH, 400мл H2O
3) 1,5моль NaOH, 440мл H2O
2) До 140г розчину магній хлориду із масовою часткою солі 14% долили 60мл води. Визначне масову частку солі в новому розчину?
1) 9,8%
2) 11,2%
3) 10,3%
В. Знайти виграшний шлях, що утворюють формули електролітів
NaCl |
SO2 |
NO2 |
AgCl |
H2SO4 |
Zn(OH)2 |
Al(NО3)3 |
KOH |
H2SiO3 |
H3PO4 |
Fe(OH)2 |
BA(OH)2 |
AgBr |
Pb(OH)2 |
LiOH |
AgSO3 |
AlCl3 |
HgS |
CuSO4 |
HNO3 |
HCl |
CaCO3 |
NaSO4 |
MnS |
VI. Конкурс виключення «зайвого»
Вам необхідно виключити один компонент, що не відповідає загальній ознаці:
K+. Cu2+ , ClO4 -. Al3+ , Mg2+ KOH, Zn(OH)2, HNO3, NAOH
VII. Конкурс «знання хімічних речовин»
VIII. Конкурс «знання хімічних реакцій та умов їх перебігу»
А) NaCl+AgNO3=
Б) Na2SO4+KOH=
А) CaCO3+HCl=
Б) Na2SO4+Ba(NO3)2=
Підтвердити на дослідах. Скласти рівняння реакції в молекулярній та йонних формах.
Ba2++SО42-=BaSO4↓ H++OH- =H2O
Al→Al2(SO4)3→Al(OH)3→AlCl3
IX. Підведення підсумків уроку.
Журі визначає команду переможця та нагороджує їх. Вчитель оцінює роботу учнів.
Х. Домашнє завдання.
Пісня про хімію (команди спільно виконують пісню)