Перегляд файлу

1

 

Департамент освіти і науки Одеської облдержадміністрації

Дмитрівського ліцею з дошкільним відділенням, початковою школою  т гімназією імені С.С.Курогло Городненської сільської ради  Болградського району Одеської області

Районний етап Ярмарку педагогічних ідей та інноваційних технологій

 

 

 

             Лабораторія фізичної культури та основ здоров’я

 

 

 

Виховні заходи з фізичної культури

 

 

 

 

 

 

Роботу підготував:

вчитель фізичної культури

Дмитрівського ліцею ім.С.С.Курогло

Болградського району

Одеської області

Колосовський Іван Федорович

 

 

 

 

 2023р.

Анoтацiя

 Формування української національної системи фізичного виховання вимагає його перебудови, переходу до розвиваючої, демократичної та гуманістичної системи освіти. Це потребує нових підходів та методів до проведення занять з фізичного виховання. Необхідно щоб з раннього дитинства кожна особистість була переконана у необхідності збереження і зміцнення власного здоров'я, ведення здорового способу життя, прагнула доброго фізичного стану. Заняття фізичною культурою та спортом мають бути цікавими, веселими, захоплюючими - це сприяє заохоченню до занять. А ігри та естафети виховують в учнів найкращі риси характеру, розвивають інтелект.

 Poбoта «Вихoвнi захoди з фізичної культури» складається з чотирьох розробок:

1. Сценарій проведення військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

2. Сценарій проведення родинного спортивного свята «Сімейні перегони»

3. Гра-змагання «Найспритніший»

4. Спортивний брейн-ринг «Шлях до успіху»

 Мета:  продовжити  роботу  з  фізичного  розвитку  учнів. Розвивати фізичні  уміння  і  навички, витривалість, спритність, сміливість, почуття  дружби, колективізму, взаємовиручки.

 Завдання: закріпити  та  вдосконалити  знання, уміння  і  навички

з  елементів  фізичної  культури, виховувати  у дітей  інтерес  до  занять  фізичними  вправами  та  спортом, прищеплювати прагнення  до  здорового  способу  життя.

 Цiкавi завдання та вправи спpямoванi на забезпечення кoжнoму учневi умoв для максимальнoгo poзвитку йoгo здiбнoстей. Poзpoбки мoжна викopистoвувати для пpoведення виховних заходів до Дня козацтва, Дня сім’ї, Дня фізичної культури та спорту. 

 

ЗМІСТ

ВСТУП

І. Сценарій проведення військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

ІІ. Сценарій проведення родинного спортивного свята «Сімейні перегони»

ІІІ. Гра-змагання «Найспритніший»

ІV. Спортивний брейн-ринг «Шлях до успіху»

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 В основних  напрямах  реформи  загальноосвітньої й  професійної  школи підкреслено, що  дуже  важливо  виховувати  молоде  покоління  фізично  розвинутим, загартованим, готовим  до  праці. Серед  великої  кількості  різноманітних  засобів фізичного  виховання  широко  використовуються  фізкультурні  свята, які  сприяють  розв’язанню  навчально-оздоровчих  завдань.

 Спортивні  свята  частково  являються  так  званою  ігровою  діяльністю, яка  має  особливо  важливе  значення  в  період  найбільш  активного  формування  характеру – в дитячі  та  юнацькі  роки. Граючись,  діти  засвоюють  життєво  необхідні  рухові  навички  й  уміння, у  них  виробляється  сміливість  і  воля, кмітливість. У цей  період  такі  свята  посідають  провідне  місце, та  набувають  характеру  універсального  методу  фізичного  виховання.

 Кожен  народ, залежно  від  соціально-економічних  умов  свого  розвитку, психічного  складу, географічного  положення  історично  виробляв  самобутні  види  фізкультурних  свят. Розваг  та  забав, способи  їхнього  виконання, які  потім  склали  своєрідні  системи  національного  тіло виховання.

      Метою роботи є  продовжити  роботу  з  фізичного  розвитку  учнів. Розвивати фізичні  уміння  і  навички, витривалість, спритність, сміливість, почуття  дружби, колективізму, взаємовиручки.

 Основні завдання:

-закріпити  та  вдосконалити  знання, уміння  і  навички з  елементів  фізичної  культури;  

- виховувати  у дітей  інтерес  до  занять  фізичними  вправами  та  спортом;

- прищеплювати прагнення  до  здорового  способу  життя.

 

 

Сценарій проведення

військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

 

5-11 класи

Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотичну гра «Сокіл» («Джура») -  Лукашівський навчально-виховний комплекс

 

 

 

Військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура»)

Мета гри: виховання у юнаків та дівчат глибоких і твердих національно-патріотичних переконань, виховання мужності, сміливості, наполегливості, дисциплінованості й ініціативності на основі відновлених національних козацьких педагогічних традицій; формування і виховання у молоді високих морально-психологічних та морально-бойових якостей; виховання духовно та фізично розвиненого юного покоління суверенної України на історично сформованих засадах козацького світогляду та здорового способу життя, у дусі відданості Батьківщині та її народу на основі відродження національних та загальнолюдських духовних і моральних цінностей.

Учасники: учні 5-11 класів

Хід гри

І.Організаційний момент

 Заздалегідь формуються 7 команд з учнів 5-11 класів. Команда складається з 4 хлопчиків та 3 дівчаток. Самостійно обирають собі ройового, назву, девіз та емблему. 

Звучать фанфари

  Україна – держава незламних людей,

  Міцного духу, талановитих дітей.

  Ми – горда, сильна, молода держава!

  Нащадкам роду козацького – слава!

 Доброго дня всім учасникам шкільної військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).

 Сьогодні ми зібралися тут для того, щоб позмагатися у силі, витривалості, адже ви – майбутні захисники України!

 Курінь, до внесення державного прапору та прапору військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») стояти струнко! Рівняння на прапори!

Звучить козацький марш до внесення прапорів

 Урочисте зібрання з нагоди відкриття шкільного етапу гри «Сокіл» («Джура») вважається відкритим.

Звучить державний гімн

  Сьогодні свято, конкурс нині

  Сьогодні все козацтво тут.

  Над Залізничним слава лине

  Козацькі ігри розпочнемо саме тут!

 

  На сьогоднішніх змаганнях

  Ви пройдете всі навчання:

  Опануєте ви мову,

  Зброю, грамоту військову.

  Ви не бійтесь перешкод,

  Досягніть нових висот!

ІІ. Повідомлення мети та правил гри

Гра складається з 7 конкурсів:

І. «Стройовий впоряд»

ІІ. «Відун»

ІІІ. «Стрільба»

ІV. «Рятівник»

V. «Добре діло»

VI. «Підтягування на турніку»

VII. «Топографія»

За кожен конкурс команда отримує залікові бали. Також можна отримати і штрафні бали, які відкинуть команду назад. А штрафні бали можна заробити за надмірний шум, сперечання, неуважність до відповідей своїх чи суперників!

Пам’ятайте, сьогодні ви боретеся не за І місце, а за звання «Справжні козаки».

Бажаємо всім учасникам вдалих стартів і наполегливої боротьби у змаганнях, козацького вишколу, гарту,  доброго настрою і чудових вражень від нашої спільної праці, перемоги і миру!

Рої! Рівняйсь! Струнко! Про готовність до змагань у шкільному етапі військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») доповісти!

Ройові запрошуються до жеребкування. Кожна команда отримує свій маршрутний лист.

«Сокіл» - «Джура» - це гра чудова,

Хоч для нас вона ще нова,

Не страшні випробування,

Починаємо змагання!

Рої! Рівняйсь! Струнко! До місця проведення змагань кроком руш!

ІІІ. Конкурсний етап гри

Змагання «Стройовий впоряд»

 Рій виходить на місце для показу стройових прийомів у колоні по двоє за командою «Рій, рівняйсь, струнко, ходом-руш!».

 Після виходу на визначене місце ройовий подає Команди: «Рій, на місці стій! Право-(ліво-) руч! Спочинь!». Вийшовши на середину ладу (строю), ройовий подає команду: «Заправитись! Рівняйсь, струнко!» Рій (проголошує назву рою). «Наш девіз!» (звучить девіз). «Рівняння до середини!». Ройовий підходить до судді конкурсу та доповідає про готовність рою: «Пане суддя! Рій (назва) до участі в конкурсі "Впоряд" готовий! Ройовий (називає своє прізвище)».

 Суддя подає команду: «Спочинь!».

 Ройовий дублює команду: «Спочинь! Рій - розійдись!».

 Після цього рій виконує прийоми в такій послідовності:

- шикування в одно лаву;

- розмикання і змикання рою;

- перешикування рою з однолави в дволаву та навпаки;

- повороти на місці (праворуч, ліворуч, обернись);

- крок на місці;

- перешикування в колону по двоє;

- проходження урочистим ходом з виконанням військового вітання під час

руху;

- проходження з виконанням ладової пісні (по завершенні творчого

завдання).

 Після закінчення дій рою подається команда: «Струнко!». Ройовий завершує виконання прийомів командою: «Спочинь!». За цією командою всі джури швидко ставлять голову прямо).

Конкурс «Відун»

5-7 класи

1.Найстарший, головний, «кошовий атаман». (гетьман)

2. Козацький човен завдовжки близько 20 м. В один човен сідало від 50 до 70 козаків. (Чайка)

3. Зачіска козака (Оселедець)

4. Назва хати, в яких жили козаки на Січі (Курінь)

5. «Широкі, як Чорне море» - про яку частину козацького одягу казали так? (Шаровари)

6. Кого не пускали на Січ? (Жінок)

7. Народний співець, який оспівував подвиги козаків. (Кобзар)

8. Як називався найвідоміший козацький танок? (Гопак)

9. Символ влади гетьмана чи кошового отамана? (Булава)

10. Яке церковне свято козаки вважають своїм і коли воно відзначається? (Покрова, відзначається 14 жовтня)

8-11 класи

1. В часи Київської Русі правив князь, який був схожий на козака, вів життя, схоже на козацьке, а з дніпровими порогами була пов'язана важлива подія в його житті. Хто це був?  (Святослав Хоробрий)

2. Запорозькими козаками або запорожцями називали тих козаків, які жили за порогами. Що таке пороги? (смуга скель, що пересікає русло ріки і заважає проходу суден)

3. Хто є засновником Першої Запорозької Січі, коли вона була створена? (1569 р, Дмитро Вишневецький)

4. Чому День Українського козацтва святкується 14 жовтня? (в цей день святкувалось престольне свято січової церкви)

5. Звичайними атрибутами козака, без яких його важко уявити, були шаровари, шабля тощо. Одним із козацьких атрибутів була носогрійка. Що це таке? (люлька)

6. Які були козацькі правила стосовно віри? (на Січ приймали лише православних і лише православні могли жити на козацьких землях)

7. Яку річ цінували на Січі нарівні з гострою шаблею і добрим конем? (бандуру)

8. Юний січовик-зброєносець у козацької старшини в Україні в XVI-XVIII століттях називався … (джура)

9. Яку зброю козаки називали «ясною»? (шаблю)

10. Як називались у козаків розвідники? (пластуни)

Конкурс «Стрільба»

 У конкурсі беруть участь 4 особи від рою (2 хлопчики та 2 дівчинки). Перед початком конкурсу учасники проходять інструктаж з правил безпеки. Стрільба проводиться з пневматичної гвинтівки по мішені № 6 з відстані в 10 м в положенні лежачи. Кожен учасник знаходиться на окремому вогневому рубежі та виконує 6 пострілів (3 пробних і 3 залікових). Результатом рою є сума балів, набраних кожним учасником. При порушенні правил безпеки результат стрільби порушника не зараховується. Визначається ройовий (командний) та індивідуальний результат визначення кількості точних попадань та відповідно до набраних балів. Переможець конкурсу визначається за найбільшою сумою балів, набраних роєм. Троє кращих учасників в індивідуальному результаті також відзначаються в підсумковому протоколі змагань.

Конкурс «Рятівник»

 У конкурсі беруть участь усі учасники рою. Виконуються тестові завдання, після шляхом жеребкування обирають одне практичне завдання. Теоретичні знання перевіряються шляхом надання відповідей на запитання, відповіді на які надає весь рій.

 На виконання теоретичної частини конкурсу надається час – 10 хвилин. У практичній частині конкурсу необхідно виконати три практичні завдання: іммобілізація кінцівки, зупинка артеріальної кровотечі, накладання шини з підручного матеріалу (при переломах плеча, передпліччя, стегна, гомілки), транспортування потерпілого за допомогою підручних засобів, накладання пов’язки на голову, передпліччя, ліктьовий, плечовий, колінний, гомілкостопний суглоби, накладання джгута на стегно. Загальний час на виконання практичної частини — до 10 хвилин.

Теоретичні завдання

1. За якими ознаками роблять висновок щодо ступеня тяжкості внутрішньої кровотечі?

а) стан свідомості, колір шкіряних покривів, рівень артеріального тиску;

б) показники пульсу, підвищення температури тіла, судоми;

в) різкий біль, поява припухлості, втрата свідомості.

2. Допомога в разі укусу павуків:

б) холод на місце укусу, знеболювальне, госпіталізація;

а)  обробка місця укусу;

в) змастити місце укусу лужним розчином;

г) змастити жиром.

3. Внаслідок опіку з'явилися пухирі. Це опік:

а) І ступеня;

б) II ступеня;

в) III ступеня.

4. Допомога в разі носової кровотечі:

а) покласти на спину;

б) у сидячому положенні нахилити голову вперед, холод на перенісся;

в) тампонада з розчином борної кислоти;

г) тампонада з розчином гідроген пероксиду.

5. Для чого використовується стерильний бинт в аптечці?

а) для накладання пов'язок.

б) для зміцнення кінцівок при переломах і вивихах

в)для зупинки кровотечі.

6. Для чого використовується джгут в аптечці?

а) для зупинення кровотечі.

б) для накладення пов'язок.

в) для зміцнення кінцівок при переломах і вивихах.

7. Що слід зробити при судомах в м'язах литки під час плавання?

а) Зігнути ногу в коліні, притиснути ступню руками до тильної сторони стегна.

б) Витягнути ногу і потягнути на себе її пальці.

в) Зігнути ногу в коліні і потягнути на себе її пальці.

г) Декілька разів інтенсивно зігнути ногу в коліні і випрямити її.

8. Що потрібно зробити у випадку, якщо той, хто тоне схопив того, хто надає допомогу та заважає йому?

а)  Виплигнути з води.

б) Зробити вдих та зануритися у воду.

в) Постаратися розчепити руки постраждалого.

9. У яких випадках здійснюється штучне дихання?

а) Коли постраждалий не дихає.

б) Коли у постраждалого слабий пульс.

в) Коли постраждалий дихає дуже погано (рідко, судорожно, ніби зі схлипуванням).

г) Якщо дихання постраждалого постійно погіршується.

10. Якими повинні бути тривалість натискання та інтервал між окремими натисканнями при проведенні зовнішнього масажу серця?

а) Тривалість - 1 секунда, інтервал - 1 секунда.

б) Тривалість - 0,5 секунди, інтервал - 0,5 секунди.

в) Тривалість - 1 секунда, інтервал - 2 секунди.

г) Тривалість - 2 секунди, інтервал - 1 секунда. 

Конкурс звітів «Добре діло»

 Це заочний конкурс, завдання кожен рій має отримати за місяць до конкурсних змагань. Кожен клас отримує своє завдання, протягом місяця вони виконують його, а на момент гри надають письмовий звіт з додатками фото.

 Орієнтовні завдання класам: прибирання пришкільної клумби та висадка нових видів дерев та квітів; збір та здача макулатури; прибирання братської могили на кладовищі; прибирання узбіччя; допомога пенсіонерам, інвалідам тощо.

Конкурс «Підтягування на турніку»

 В конкурсі приймають участь всі члени команди. Кожен учасник має лише одну спробу і повинен зробити якомога більше підтягувань.

 Правила: кожен учасник від команди підходить до турніка. За командою судді, учень вистрибує на перекладену та приймає вихідну позицію на випрямлених руках та робить максимальну кількість повторювань. Підбородок обов’язково повинен перетнути лінію перекладини. Ноги повинні бути зігнуті в колінах та перехрещені в області стоп. Забороняється при вправі розхитуватись на турніку (максимальна амплітуда коливань – 15 см.)

 

Конкурс «Топографія»

 Командам пропонується текст який вони мають записати замінивши топографічні знаки їх позначенням. 5-7 класам можна надати можливість скористатися підказкою.

 

ІV. Завершальний етап гри

 Підводяться підсумки змагання. Відбувається нагородження переможців.

 У глибині душі кожного українця живе козак: воїн, який нічого не боїться і за рідну землю без роздумів віддасть своє життя. 

 Отже ще раз вітаємо всіх зі святом, і бажаємо міцного козацького здоров'я, незламної волі до перемоги та патріотичного духу, який допоможе долати будь-які перешкоди!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій проведення родинного спортивного свята

 

«Сімейні перегони»

Сценарій спортивного свята "Тато, мама, я - разом спортивна сім'я"

 

 

 

 

Родинне спортивне свято «Сімейні перегони»

Мета:популяризувати здоровий спосіб життя; розвивати інтерес до заняття фізкультурою та спортом; виховувати в учнів бережливе ставлення до своїх батьків, рідних; прищеплювати  почуття єдності та колективізму і бажання в чесній боротьбі здобувати перемогу.

Учасники:  сім’я з трьох осіб – мама, тато, дитина (5-7 класу). Кількість команд може бути від 2 до 10.  

Обладнання: обручі, повітряні кульки, роздруковані прислів’я, турнік  

Хід свята

І.Організаційний момент

 Добрий день вам  усім:

 Знайомим і незнайомим!

 Всім великим і малятам!

 Запрошуємо всіх на спортивне свято!

 Сьогодні ми зібрались на родинному спортивному святі «Сімейні перегони», щоб позмагатись у силі, спритності, винахідливості, кмітливості й просто відпочити. Раді вас бачити здоровими, бадьорими та веселими. Наші учасники продемонструють нам спортивний запал, добрий жарт, взаємодопомогу та взаємоповагу.

 Здорові сім’ї – це - чудово,

 Здорові сім’ї – вищий клас,

 До всіх учасників це слово,

 Прийміть низький уклін від нас!

 Сьогодні  головними  героями  нашого заходу   є  (кількість)   спортивних,  енергійних і дружніх сімей.

ІІ. Повідомлення мети та правил змагань

  Змагання відбуватимуться у 7 етапів.

І. Конкурс «Привітання»

ІІ. Естафета «Стрибунці»

ІІІ. «Спортивна вікторина»

ІV. Конкурс «Повітряні кульки»

V. Конкурс «Прислів’я про здоров’я»

VІ.  Конкурс капітанів «Драбина»

VІІ. Домашнє завдання (зарядка)

 Визначати переможців

 Буде в нас жюрі поважне.

 Воно буде, знаємо точно,

 Об’єктивне і уважне.

Представлення членів журі

  Під час оцінювання враховується: організованість, дисципліна, порядок, відважність, сміливість, спритність, підтримка, взаємодопомога. За перемогу в кожному конкурсі команда має можливість заробити від 1 до 5 балів. Команда, яка набере найбільшу кількість балів  стане переможцем.

  Рух – це життя.

Він зміцнює здоров’я,

Рух кожному з нас сили додає

Тож, свято фізкультури настає!

Ми починаємо наші змагання.

  Хай не буде суперечок

Поміж вас ніколи,

Нехай нас гра  об’єднує

В нашій рідній школі!

ІІІ. Конкурсний етап

Представляємо вам нині

Наші команди суперсильні.

Та перш ніж будемо змагатись,

Нам потрібно привітатись.

Конкурс «Привітання»

 Кожна команда по черзі знайомить зі своєю назвою, девізом, демонструє заздалегідь підготовлену емблему та сімейний плакат.

Естафета «Стрибунці»

 Естафета передбачає стрибки з різноманітними атрибутами. По команді судді тато стрибає до стійки у  мішку, назад біжить; мама  біжить до стійки, стрибаючи   через скакалку, назад біжить; дитина стрибає до стійки сидячи на баскетбольному  м’ячі, притримуючи його руками, назад біжить. І так один за одним дію повторюють три рази.

«Спортивна вікторина»

 По черзі кожній команді суддя задає запитання. На роздум надається 20 секунд, якщо команда дає правильну відповідь, то отримує 1 бал. Якщо команда не дає відповідь на запитання, то це право надається наступній команді. За підказку штраф -2 бали.

Запитання

1)Який м'яч найважчий і який найлегший? (Набивний і тенісний)

2) Скільки гравців у футбольній команді? (11)

3) Скільки білих фігур у шахах? (16)

4) Як часто проводять Олімпійські ігри? (Один раз на 4 роки)

5) Скільки гравців у волейбольній команді? (6)

6) Скільки гравців у баскетбольній команді? (5)

7) Назвіть фізичні якості. (Сила, витривалість, спритність, гнуч­кість)

8) Скільки гравців у  хокейній команді? (5)

9) Скільки хвилин триває футбольний матч? (90 хвилин)

10)  У якій грі користуються найменшим м’ячем? (настільний теніс)

11) Країна – Батьківщина футболу? (Англія)

12)Як називаються змагання які відбуваються на іподромі? (Перегони)

13) Як називають молодого спортсмена? (Юніор)

14) Як звати братів Кличків ? (Віталій та Володимир)

15) Як називається майданчик для боксу? (Ринг)

16). Місце, де відбуваються кінні змагання? (Іподром)

17) Як називаються перегони на автомобілях? (Авторалі)

18)Як називається майданчик для гри у великий теніс? (Корт)

19) Який вид спорту прославив Андрій Шевченко? (Футбол)

20)  Чемпіонка світу з плавання? (Яна Клочкова)

21) Майданчик для ігор на льоду? (Каток)

22) Вкажіть, що роблять у біатлоні? (Стріляють)

23) Де відбуваються спортивні змагання? (На стадіоні)

24) Як називається товста мотузка, яку використовують для лазіння, - це .. (Канат)

25) Який вид спорту поєднує в собі лижну гонку і стрільбу з рушниці? (Біатлон)

26) У якій спортивній грі чоловіки використовують м’яч і биту? (Бейсбол)

27) Яку країну вважають батьківщиною дзюдо? (Японія)

Конкурс на дихання

 На відстані 5 м від кожної команди встановлюється обруч. Мама і тато повинні якнайшвидше надути та зав’язати повітряну кульку, передати її дитині, яка має віднести її до обручу. За один раз дитина може перенести лише одну кульку. Перемагає та команда, яка за відведений час (2-3 хв.) перенесе найбільшу кількість повітряних кульок.

Конкурс «Прислів’я про здоров’я»

 Всім відомо, що спорт – це запорука здоров’я. Але важливо жити в постійній гармонії з оточуючим світом, бути веселим, життєрадісним, добрим. 

 Пропонуємо конкурс в якому команда має скласти якомога більше прислів’їв про здоров’я. Кожній команді надається по 5 прислів’їв.  Час виконання – 5 хв.

 

Прислів'я про здоров'я

1. Бережи одяг, доки новий, а здоров'я поки молодий.

2. Здоров'я входить золотниками, а виходить пудами.

3. Здоров'я всьому голова.

4. Гіркий тому вік, кому треба ліків.

5. Як немає сили, то й світ не милий.

6. В здоровому тілі - здоровий дух.

7. Чиста вода - для хвороби біда.

8. Найбільше багатство - здоров'я.

9. Без здоров'я нема щастя.

10. Здоров'я маємо - не дбаємо, а загубивши - плачемо.

11. Хто день починає з зарядки, у того все буде в порядку.

12. Шкіра - дзеркало здоров'я.

13. Як про здоров'я дбаєш, так і маєш.

14. Наше здоров'я в наших руках.

15. Без уроків фізкультури не зміцниш мускулатури.

 Учні — славні молодці!

 А як ваші тата?

 Чи спритні, швидкі?

 Перевіримо, хлоп’ята та дівчата? 

Конкурс капітанів «Драбина»

 В даному конкурсі приймає участь тато – капітан команди. Суть змагання: кожен тато по черзі повинен підтягуватися на турніку. Починаючи з одного підтягування поступово збільшуючи їх кількість. Так з гри вибуває той хто більше не в змозі продовжувати підтягування. Перемагає найсильніший.

 Кількість балів залежить від кількості підтягувань. Цей конкурс надає можливість вирватися вперед та заробити більшу кількість балів.

 

Домашнє завдання

 Кожна команда заздалегідь отримала завдання розробити комплекс вправ для ранкової зарядки і підібрати музику. Продемонструвати втрьох свої вправи членам журі та учасникам гри. Оцінюється оригінальність, креативність, емоційність виступу.

ІV. Завершальний етап гри

 Журі підбиває підсумки змагань та оголошує переможців.

  В залі всі ви спритні, дужі

  І до спорту не байдужі.

  Тож дружіть зі спортом далі

  І отримуйте медалі.

  Вже скінчилось наше свято.

  Треба всім відпочивати:

  І спортсменам, й глядачам

  Ми бажаєм щастя вам!

  Бережіть здоров’я власне,

  Поки є на це ще час.

  Бо життя таке прекрасне!

Завершилося наше свято, але нехай у душі не згасає вогник бажання бігати, стрибати, плавати, метати! Пам’ятайте, що рости здоровим і сильним вам допоможуть уроки фізкультури в школі, заняття у спортивних секціях, ігри та забави на свіжому повітрі, а найбільше – здоровий спосіб життя у ваших сім’ях. Бережіть здоров’я, зміцнюйте й примножуйте його.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра-змагання

«Найспритніший»

Картинки по запросу брейн-ринг

 

 

 

 

 

 

Гра-змагання «Найспритніший»

Мета гри: формувати важливі рухові вміння та навички; розвивати в учнів основні фізичні якості та рухові здібності, пам'ять, увагу, організованість, самостійність, уміння узгоджувати інтереси, долати труднощі; зміцнювати здоров’я; виховувати повагу до фізичної культури, бажання дотримуватись здорового способу життя.

Учасники: учні 5 або 6 класу

Обладнання:

Хід гри

І. Організаційний момент

Доброго дня! Рада усіх Вас бачити на нашому трохи незвичному уроці. Сьогодні ми спробуємо закріпити наші знання, вміння та навички. Проведемо не звичний бій, а кожен з вас буде змагатися сам за себе. 

Вчитель обирає учасників гри-змагань. Учасниками можуть бути як хлопчики так і дівчата. Можна провести окремо для дівчат та окремо для хлопчиків. Кількість учасників має складати 5-7 осіб.

Спортивне змагання

Почати пора.

Нумо, дружно, діти,

Крикнем всі «Фізкульт –ура!»

ІІ. Повідомлення мети та правил гри

Гра складається із 6 конкурсів. За кожен конкурс учасник отримує залікові бали. Особливістю змагань є те, що перед початком кожного конкурсу вчитель нагадує техніку виконання вправи, яку учень має дотримуватися. За порушення знімаються бали. Перемагає той, хто набере найбільшу кількість балів. 

ІІІ. Конкурсний етап гри

Конкурс І «Човниковий біг»

 Човниковий біг – це комплексний показник розвитку швидкості і спритності. Такий біг вимагає виконання складноскоординованих дій протягом короткого часу.

 Учасники дотримуючись інструкції по черзі виконують завдання.

 Техніка виконання:

1. Для початку вам потрібно буде зайняти вихідне положення з високого старту, тому встаньте, як ніби ви ковзаняр, тобто нога, якою ви робите поштовх попереду, а махова знаходиться ззаду.

2. Вагу свого тіла перенесіть на фронтальну ногу.

3. При стартовому свистку потрібно розвивати максимально можливий рівень швидкості за лічені секунди.

4. Тримайте корпус при бігу нахиленим, намагаючись не випрямляти спину.

5. Біжіть на носках, це збільшує частоту вашого кроку, що позначиться і на темпі.

6. Коли ви досягнете повороту,варто трохи пригальмувати, зробіть спритну зупинку ногами і миттєво знову наберіть швидкість.

7. Добіжіть до фінішу, як можна швидше.

Конкурс ІІ «Купина»

 Ку́пина або Купина́ — горбик на луці чи болоті, порослий травою або мохом. Імітацію купин виконують декількома способами: малюють на землі, притрушують піском, закопують автомобільні покришки або дерев'яні стовпчики з набитими на них частинами покришок тощо.

 Незалежно від обраного способу імітації купин треба пам'ятати основні вимоги до організації етапу:

а) купини повинні бути небезпечними;

б) всі учасники повинні бути в рівних умовах;

в) розташування купин повинно бути таке, щоб не можливо було пробігти весь етап, не знижуючи швидкості.

 Для виконання останньої вимоги купини розташовують асиметрично. Довжина ділянки з природними чи штучними купинами до 20 м.

 Кожен учасник має по черзі пройти перешкоду купинами згідно інструкції.

 Інструкція: при русі по купинах ногу потрібно ставити на всю ступню, на середину купини, при цьому плавно, без стрибків переносити вагу свого тіла та зберігати рівновагу. Для підтримки рівноваги потрібно спиратися на жердину. При русі по високим купинах для збереження рівноваги і опори, жердина для страховки трохи виставляється вперед, і вага тіла плавно переноситься з однієї ноги на іншу. Намагайтеся не перестрибувати з купини на купину. Через їх нестійкості при стрибку втрачається рівновага, а це може привести до падіння і травм.

Конкурс ІІІ «Стрибок в довжину з місця»

 Стрибок - природний спосіб долання  перешкод, який характеризується короткочасним нервово – м’язовим зусиллям. Стрибкові  вправи сприяють зміцненню м'язів  ніг, розвивається сила, швидкість, гнучкість, спритність, навчають орієнтуватися у просторі.

 Кожен учасник має стрибнути з місця притримуючись техніки стрибка. Вихідне положення: стійка ноги нарізно на ширині ступні, ступі паралельно, носки біля визначеної лінії. Перед початком стрибка треба підвестися на носки, підняти руки вгору, потім опуститись на всю ступню, ноги напівзігнуті, руки відвести назад, тулуб нахилити вперед (положення «старт плавця»). Під час виконання стрибка відштовхуємось двома ногами і робимо водночас  мах руками  вперед - вгору, енергійно випрямляється тулуб. У фазі польоту ноги згинаються, коліна підтягуються до грудей, руки вперед. Все тіло спрямовано уперед. Приземлення виконується тільки на напівзігнуті ноги, руки вперед, забезпечуючи тим самим м'яке стійке приземлення.

техніка стрибка

 

 

 

 

 

 

Конкурс ІV «Стрибки на скакалці»

 Основна задача – зробити максимальну кількість стрибків без зупинки. Кожному учаснику надається одна спроба. Обов’язково маємо нагадати техніку виконання:   

1. Для початку зафіксуйте своє тіло в початковому положенні. Спина повинна бути прямою, ноги поставте поруч один з одним, а лікті потрібно зігнути таким чином, при якому кисті будуть перебувати на рівні ваших стегон.

2. Намагайтеся тримати руки нерухомими, обертаючи скакалку виключно завдяки зусиллям зап'ясть.

3. Руки тримайте ближче до корпусу і не робіть надто широку амплітуду руху.

Конкурс V  «Метання малого м’яча на дальність з розбігу»

 Мета завдання: метнути м’яч якомога далі, дотримуючись інструкції.

 Інструкція: стань обличчям до напрямку метання, ліва нога попереду на повній ступні, а права на крок позаду на носку.(Якщо ти метаєш лівою рукою, то навпаки).Руку з м’ячем, зігнуту у лікті, тримай попереду на рівні голови. З цього положення ту ногу, що позаду, опусти на всю ступню і зігни в коліні (носок поверни). Руку з м’ячем  відведи назад, тулуб поверни та нахили. Другу руку, без напруження, направ у ціль. Відчуй себе «Натягнутим луком», швидко випрямляйся і повертай тулуб в напрямі метання. Водночас рукою з м’ячем роби хльосткий кидок над плечем уперед і вгору. М’яч спрямовуй під кутом 450. Щоб зберегти рівновагу зроби стрибок вперед з однієї ноги на другу.

 

 

Конкурс VІ «Підтягування»

 Завдання виконуэться на витривалість. Кожен учасник виконує стільки піддягувань, скільки зможе, але дотримуючись техніки виконання:

1.Підстрибніть і вхопитеся за перекладину широким хватом. Відстань між долонями на 20-25 см ширше плечей.

2. Повісніте на перекладині. Щоб повністю розтягнути найширші, уявіть, що ваші долоні - не більше ніж гаки, на яких висить все тіло: руки повністю випрямлені і розслаблені, напружені лише передпліччя, що забезпечують міцний хват. Це нижня точка вправи.

3. Зробіть глибокий вдих і, затримавши подих, напружте найширші і підтягніться вгору. Під час підтягування лікті повинні завжди залишатися на одному і тому ж місці, не тягніть їх до боків тулуба.

4. Підтягуйте себе вгору до тих пір, поки підборіддя не виявиться на одному рівні з поперечиною або трохи вище її. Це верхня точка.

5. Видихніть і плавно опуститеся вниз у вихідне положення.

Повна інстукція по підтягування з нуля до 20 разів для початківців • PROvse

IV.Завершальний етап гри

Підводяться підсумки змагання. Відбувається нагородження переможців. Спортивне свято – це свято здоров’я. Ми вважаємо, що кожен, хто сьогодні був учасником або вболівальником, отримав заряд бадьорості й зміцнив своє здоров’я. Результати змагань свідчать про те, що всі діти дружать з фізкультурою та спортом. Тому ми бажаємо всім здоров’я та добра! До нових зустрічей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спортивний брейн-ринг

 

«Шлях до успіху»

Картинки по запросу брейн-ринг

 

 

 

 

 

Спортивний брейн-ринг «Шлях до успіху»

Мета гри: розвивати пізнавальні та творчі здібності учнів; дати можливість виявити спритність, почуття гумору, творчу активність; створити умови для розвитку винахідливості, уяви, акторських здібностей; зацікавити школярів у вивченні додаткової літератури; формувати вміння працювати в команді; розширити та поглибити знання учнів з основних тем з фізичної культури і спорту, курсу основ здоров’я,  заохотити учнів до вивчення теорії фізичної культури.

Учасники: учні 7-8 класів

Підготовка до гри: команди формуються заздалегідь, обирають капітана, назву команди, емблему та девіз.

Обладнання: картки з завданнями, портрети відомих спортсменів

Хід гри

І. Організаційний момент

 Доброго дня всім присутнім! Сьогодні ми з вами станемо учасниками змагань між командами знавців історії спорту та теорії фізичної культури. Наш виховний захід пройде у вигляді гри - брейн-рингу «Шлях до успіху».

Для  того, щоб наша гра пройшла в дусі змагання і її результати були оцінені, вітайте наше компетентне журі.

Представлення членів журі

ІІ. Повідомлення мети та правил гри

 Команди (по 6 учнів з кожного  класу) і вболівальників прошу зайняти свої місця і послухати правила.

 Правила гри брейн-ринг

  • За кожну правильну відповідь команда отримує певну кількість балів.
  • Бій триває 6 раундів (конкурсів)
  • На обговорення або виконання дається 1 хвилина
  • Перемагає та команда, у якої в кінці гри виявиться найбільша кількість балів

ІІІ. Конкурсний етап гри

Раунд І «Привітання»

Щоб об’єктивно вибрати першу команду для привітання, запитуємо в учнів такі  питання:

1.Яка довжина дистанції марафонського бігу? (42 км 195 м)

2. Слово стадіон – місце змагань легкоатлетів походить від міри довжини – стадій. Скільки метрів у стадії? (192 м)

Командам було дано домашнє завдання. Воно полягало в наступному: придумати назву своєї команди, емблему і девіз. Оцінюються артистизм та дотепність. Максимальна кількість балів – 5. (Учні можуть демонструвати емблему, плакати)

Раунд ІІ «Хто більше згадає»

Кожна команда має дати відповідь на 10 запитань. Часу на роздум нема. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів – 10.

 Команда А

1. Жорстка спортивна гра з овальним м'ячем, поширена в США і Канаді. Правила передбачають напад на будь-якого суперника. (Американський футбол)

2. Спортивна гра, мета якої - прогнати м'яч по всіх доріжках до лунок і потрапити в кожну з них. (Гольф)

3. Вид легкої атлетики, в якому потрібно показати властивості спринтера і стрибуна у висоту. (Бар'єрний біг)

4. Вид спорту, пов'язаний з виконанням у воді різних фігур під музику. (Синхронне плавання)

5. Спуск на спортивних санях по жолобу. (Бобслей)

6. Назва якогось виду спорту з англійської перекладається як «снігова дошка»? (Сноуборд)

7. Якій тварині наслідував бігун Чарльз Шерилл, коли придумав низький старт? (Кенгуру)

8. У який гімнастичної фігури є тезка серед птах? (Ластівка)

9. Яку гру французи називають «літаючим півнем»? (Бадмінтон)

10. Хто з синів Зевса «організував» перші олімпійські ігри? (Геркулес)

 Команда Б

1. Як називається найбільша фірма в Німеччині, що випускає спортивні товари? («Адідас»)

2. Назва якогось виду єдиноборства з японської перекладається як «м'який шлях»? (Дзюдо)

3. Який вид спорту для одних може бути легким, а для інших важким? (Атлетика)

4. Кого не допускали на Ігри? (Жінок, рабів)

5. Що є символом Ігор? (Факел)

6. Чим нагороджували переможця у Стародавній Греції? (Вінком)

7. Яка медаль вручається за найвище спортивне досягнення? (Золота)

8. Якщо боксер не встає протягом десяти секунд - це... (Нокаут)

9. У що одягаються каратисти? (Кімоно)

10. Товсті мотузки, використовувані для лазіння, - це ... (Канати)

Раунд ІІІ «За темою»

На картках написані теми за якими учасники мають дати відповідь на запитання. Методом жеребкування учасники обирають тему. За кожною темою задається 5 запитань. Правильна, повна відповідь на запитання оцінюється в 2 бали. 

Тема «Види спорту»

1.У цій грі спортсмени з ракеткою в руках переміщаються по корту. (Теніс)

2. Гра, в якій необхідно перекинути м'яч через сітку. (Волейбол)

3. Брас, батерфляй, кроль, дельфін, про що йде мова? (Плавання)

4. Змагання проходять на рапірах, шаблях, шпагах. (Фехтування)

5. Старий вид спорту якому треба підняти велику вагу. (Важка атлетика)

Тема «Спортивні ігри»

1. У цій грі необхідно вибити бітою якомога більше кількість фігур. (Городки)

2. У цій грі використовується тридцять дві фігури чорного і білого кольору, які розташовуються на дошці. (Шахи)

3. Гра в кеглі, які треба збити за допомогою важких куль. (Боулінг)

4. У цій грі використовують кий і двадцять одна куля. (Більярд)

5. Суть цієї гри полягає в тому, щоб не дати волану торкнутися землі. (Бадмінтон)

Тема «Футбол»

1. Скільки гравців у футбольній команді? (11)

2. На які частини (відрізки часів) діляться змагання по футболу (тайм)

3. Що позначає жовта карточка? (попередження)

4. Вид штрафного удару у футболі, що пробивається з відстані 12 ярдів (приблизно 11 метрів від воріт). Тільки воротар команди, що захищається, може стояти між м'ячем та воротами під час пробиття цього удару. (пенальті)

5. Дії гравців неправильні, не чемні, та грубі або фізична агресія, що  буде? (штрафний)

Тема «Волейбол»

1.У яку зону при виконанні переходу переміщується гравець зони №5 (у четверту)

2. Якої подачі в волейболі не існує: верхньої прямої, нижньої бічної або обома руками знизу?  (обома руками знизу)

3. Яку форму має майданчик у волейболі?  (прямокутну)

4. Скільки гравців в одній команді? (6)

5. Скільки разів має право доторкуватись команда до м’яча? (3 рази)

Тема «Баскетбол»

1.Яка тривалість гри у баскетбол (4 періоди по 10 хв.)

2. Як називається проміжок гри в баскетболі? (період)

3. Зі скількох періодів складається гра баскетбол? (4)

4.Скільки гравців однієї команди перебувають на майданчику під час гри? (5)

5.Яка країна вважається Батьківщиною баскетболу? (США)

Тема «Туризм»

1. О 7 ранку сонце знаходиться на … ? (Сході)

2. Якою літерою на компасі позначається «північ»? (N)

3. Вкажіть правильний тип багаття (колодязь)

4. Розшифруйте абревіатуру КП. (Контрольний пункт)

5. При відсутності компаса можна орієнтуватися по… (місцевим признакам)

Раунд ІV «Поговоримо про спортсменів»

Кожній команді дається три конверти з розрізаною на 8 шматочків картиною (портретом спортсмена) її треба швидко зібрати (склеїти на картоні) назвати прізвище даного спортсмена та дати кратку характеристику про його діяльність. Капітани вибирають конверти.

Конверт 1

 Володимир Кличко Олімпійський чемпіон з боксу 1996 року у надважкій ваговій категорії. Чемпіон світу з боксу у важкій ваговій категорії за версіями WBO, IBO, IBF, The Ring, WBA. За свою кар’єру зазнав лише п’ять поразок і після останньої з них вирішив завершити кар’єру.

Конверт 2

Андрій Шевченко. Найкращій футболіст в історії незалежної України який не тільки виграв чемпіонські титули в Україні та Італії, але і має в активі титул переможця Ліги Чемпіонів, а найголовніше – «Золотий м’яч» кращому гравцю світу 2004 року. 

Конверт 3

Яна Клочкова. Українська «золота рибка», яку знає весь світ. Має чотири золоті олімпійські медалі, чотирикратна олімпійська чемпіонка на дистанціях 200 та 400 м., срібна призерка – 800 м. 10 разів виграла чемпіонат світу і 19 разів чемпіонат Європи на різноманітних дистанціях.

Конверт 4

Василь Ломаченко.  Гідний продовжувач боксерських традицій в Україні. Єдиний українець, який виграв олімпіаду двічі. Володіє поясом чемпіону світу за версією WBO в другій напівлегкій вазі, який захистив вже тричі.

Конверт 5

 Лілія Подкопаєва. Ще одна легенда українського спорту, яка має дві олімпійські медалі. Обидві вони були здобуті українкою на Іграх 1996 року в Атланті. Там гімнастка виграла золото у вільних вправах та в абсолютній першості, а також додала до цих видатних здобутків ще і срібло у вправах на колоді.

Конверт 6

Ольга Харлан.  Славетна українська фехтувальниця шаблею. Олімпійська чемпіонка 2008 року у командній першості, бронзова призерка Олімпіади 2012 року, п’ятиразова чемпіонка світу, семиразова чемпіонка Європи. В 2019 році вона перемогла на Ґран-прі Сеула і на етапі Кубка світу в Солт-Лейк-Сіті.

Раунд V «Конкурс капітанів»

 Зараз капітани кожної команди методом жеребкування оберуть певний вид спорту. Далі, тільки за допомогою рухів, жестів і без слів вони повинні показати своїй команді цей вид спорту. Контрольний час для команди 2 хвилини. Команда, яка вгадала отримує 2 бали.

 Види спорту: бадмінтон, бобслей, стрибки у воду, художня гімнастика, біг з бар’єрами, метання.             

Раунд VІ «Чорний ящик»

 Перед учасниками команд стає задача дізнатися що знаходиться в чорному ящику. Кожна команда отримує свою підказку та час на роздум – 1 хв. Правильна відповідь оцінюється в 5 балів. 

Тут знаходиться предмет, який  винайшли в Китаї ще у ІІІ столітті до нашої ери. Цей древній предмет був зроблений з магнетиту і нагадував форму розливної ложки, мав опуклу частину кулястої форми та тонкий держак. (Компас)

У чорному ящику находиться предмет, який є видом екіпіровки, що служить для захисту частин тіла спортсмена. Його почали застосовувати  приблизно з 20-х років XX століття. Їх використовують спортсмени й інших видів спорту. (Боксерські перчатки)

IV.Завершальний етап гри

Просимо наше журі оголосити результати сьогоднішньої гри!

Підведення підсумків, визначення і нагородження переможців.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

Додаток А

Мал.1 Володимир Кличко

 

Володимир Кличко.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Б

Мал.2 Андрій Шевченко

 

Андрей Шевченко.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток В

Мал.3 Яна Клочкова

 

Яна Клочкова.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Г

Мал.4  Василь Ломаченко

 

Ломаченко.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Д

Мал.5 Лілія Подкопаєва

Лилия Подкопаева.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Є

Мал.6 Ольга Харлан

 harlan.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

 Незважаючи  на  відповідний  рівень  системної  сформованості фізкультурних  свят, розваг  та  забав, процес  їхнього  розвитку  не  припинився, а  невпинно  продовжується. Свідченням  цього є  постійне  поповнення  їхньої  скарбниці  новими  елементами. У  зв’язку  з  цим, вивчення  національних  традицій  і  впровадження  адекватних  фізкультурних  свят, забав  та  розваг  у  сучасну  практику  навчально-виховної  роботи  сприятимуть  не  тільки культурному  відродженню, а  й  формуванню  повноцінної  національної  системи  фізичного  виховання, підвищенню  ефективності  виховного  процесу  в цілому, які  в  свою  чергу  дають  змогу  розвивати фізичні  уміння  і  навички, витривалість, швидкість, спритність, сміливість, почуття  дружби, колективізму, дисциплінованості, взаємовиручки, виховувати  у дітей  інтерес  до  занять  фізичними  вправами  та  спортом, прищеплювати прагнення до  здорового  способу  життя.

 Інтерес і масове  залучення до занять фізкультурою і спортом у юнаків та дівчат викликає організація різнопланових позаурочних фізкультурно-оздоровчих заходів.

 Педагогу, що здійснює фізичну, естетичну та психічну підготовку вихованців, вчить набуті знання, уміння та навички використовувати у самостійному житті, буде цікаво ознайомитися з досвідом проведення спортивних заходів.

 Сценарії можуть широко використовувати педагогічні працівники, що організовують позакласну роботу.              

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1.Бондарь А.І. Вчися грати в баскетбол.- Мінськ: Полинья,1986.

2. Булашев А.Я. Спортивний туризм: Учебник /А.Я. Булашев. - Харьков: ХГАСК, 2009. - 332с.

3. Волков В.М., Филин В.П. Спортивный отбор. – М., 1983.

4. Гацко О.В., Дерека Т.Г., Гнутова Н.П. Легкоатлетичні вправи: навчально- методичний посібник. – Київський університет імені Бориса Грінченка. – Київ, 2017р. – 148с.

5. Коробченко В.В. Легка атлетика. – К.: Вища школа, 1977.

6. Кожухов В.А. Футбол: Буклет. - К.: Вища шк., 1984. - 65с.

7. Коробейников Н.К., Михив А.А.,Николенко И.Г., Физическое воспитание.-Москва, 1984.–(с.316)

8. Спортивні ігри; Учеб. для студентів пед. ин-тов по спец. № 2114 «Физ. виховання» / В.Д. Ковальова. – М.: Просвітництво, 1988

9. Фізкультура и спорт. Малая енциклопедія.–Москва,1982.–(ст.340-346).

10. https://sites.google.com/site/fizicnevihovannametoddovidnik/legka-atletika/vidi-legkoie-atletiki

11. https://tourlib.net/books_ukr/grabovsky41.htm

docx
Додав(-ла)
ПОПОЗОГЛО ВІРА
Пов’язані теми
Додано
2 березня 2023
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку